נינט טייב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נינט טייב
טייב, 2017
טייב, 2017
טייב, 2017
לידה 21 באוקטובר 1983 (בת 40)
קריית גת, ישראל
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2000
עיסוק זמרתזמרת-יוצרתפזמונאית
שחקניתדוגמניתשדרנית רדיו
סוגה רוקבלוזאינדי רוקפופאקספרימנטליאלטרנטיבי
שפה מועדפת עברית, אנגלית
כלי נגינה גיטרהפסנתרתופים
חברת תקליטים הליקון
בן זוג יוסי מזרחי
מספר צאצאים 2
NineTayeb.com
פרופיל ב-IMDb

נינט טייב (נולדה ב-21 באוקטובר 1983) היא זמרת-יוצרת, שחקנית, דוגמנית ושדרנית רדיו ישראלית. זוכת "פרס מסך הזהב" כשחקנית הטובה ביותר בסדרה יומית. התפרסמה בזכות זכייתה בעונה הראשונה של תוכנית המציאות "כוכב נולד".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טייב נולדה וגדלה בקריית גת ליוסף טייב, שעלה מתוניסיה, ולמרסל (לבית מלכה), שעלתה ממרוקו. נינט היא השלישית מבין חמישה אחים. אחיה הבכור אייל שימש כמנהלה האישי בתחילת הקריירה.[1] החלה לעסוק בזמרה כבר בגיל צעיר, כשהופיעה באירועים משפחתיים, בטקסים עירוניים ובמקהלת בית הספר אורט רוגוזין בעירה. בגיל 15 זכתה בתחרות ה"פזמנוער" בקריית גת עם ביצוע לשיר "Hero" של מריה קארי. טייב שירתה בצה"ל בחיל ההנדסה הקרבית כמש"קית תחזוקה, ואף שרה את המנון החיל החדש.[2][3]

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

2000–2003: תחילת דרכה ופריצה בכוכב נולד[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרם פריצתה הגדולה בתוכנית המציאות כוכב נולד, השתתפה טייב במספר תוכניות כישרונות מוזיקליים. בשנת 2000 זכתה במקום הראשון בתחרות הכישרונות הצעירים של הטלוויזיה החינוכית, "קולות וצלילים". טייב זכתה במקום הראשון לאחר שביצעה את השיר "זה לא אמיתי", שיר שאת מילותיו כתב והלחין אבי כוכב - מנהל להקת הנוער של קריית גת בשם "דור ההמשך" שבה הייתה טייב חברה. תוכנית כישרונות נוספת שבה טייב השתתפה הייתה "המלך הבא", ששודרה בערוץ יס בריזה בהנחייתו של דידי הררי. בתוכנית זו התחרתה טייב מול משתתפים נוספים שהתפרסמו גם הם מאז, ביניהם סגיב כהן, דודו אהרון, הראל סקעת ורפאל מירילא.[4]

טייב, 2003

בשנת 2003, במהלך שירותה בצה"ל, ניגשה לאודישנים של תוכנית המציאות "כוכב נולד" של הזכיינית "קשת", ששודרה לראשונה באותה השנה בערוץ 2. ב-28 באוגוסט באותה שנה השתתפה בשלב הגמר של התוכנית שנערך בחוף ניצנים, יחד עם שירי מימון ושי גבסו. בגמר שרה טייב את השיר "ים של דמעות", שביצע במקור זוהר ארגוב. טייב זכתה במקום הראשון על פי בחירת הקהל והשופטים, עם 49% מקולות הצופים, ומעל ל-720,000 הצבעות. באוקטובר באותה שנה יצאה לסבב הופעות עם משתתפי התוכנית. בנובמבר, זמן קצר לאחר זכייתה, הקליטה טייב סינגל ראשון, "כמו ששיר נוגע", שכתב יעקב רוטבליט והלחין רמי קלינשטיין כפרס לזוכת התוכנית.

2004–2008: יחפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004, הקליטה טייב את שיר הנושא ״בסוף העולם״, לסרטו של אבי נשר, "סוף העולם שמאלה". נשר בחר דווקא בטייב, כיוון שסיפור חייה הזכיר לו את סיפורם של גיבורי הסרט.[5] באותה שנה ביצעה טייב בשיתוף פעולה עם אלי פיניש את שיר הנושא למשדר ההתרמה יומטוב, הנקרא "כמו כולם".

במהלך שנת 2006 עבדה טייב על אלבום הבכורה שלה, "יחפה", בהפקתו של אביב גפן. הסינגל הראשון מהאלבום היה השיר "כשאתה כאן". השיר זכה לסיקור תקשורתי נרחב בבכורה במועדון הזאפה שבתל אביב, בעיקר בעקבות הסגנון החדש שרכשה לעצמה טייב, בלדה עם נגיעות רוקיסטיות. בספטמבר באותה שנה הוציאה טייב את האלבום, וכעבור יום, בגמר "כוכב נולד 4", הוא הוכרז כאלבום זהב. מתוך האלבום יצאו לתחנות הרדיו השירים "היא יודעת", "הכול יכול לקרות", "אם תבוא" ו-"יחפה".

בדצמבר 2006, יצאה טייב למסע ההופעות של האלבום. מסע ההופעות כלל בתחילה עשרות הופעות באולמות גדולים בכל רחבי הארץ. בקיץ 2007 קיבל מסע ההופעות תפנית, כאשר החלה טייב לערוך הופעות אינטימיות ומצומצמות יותר במועדונים קטנים ובפאבים. בהופעות אלה אירחה לצידה אמנים מוכרים רבים כמו שי גבסו, אביב גפן, עברי לידר ואסף אמדורסקי.

בפברואר 2007 הקליטה טייב יחד עם עברי לידר גרסה מחודשת לשירה של עפרה חזה "הכאב הזה", שזכתה להצלחה רבה. בשנת 2008 הקליטה טייב גרסת כיסוי לשירו של אילן וירצברג "לא יכולתי לעשות כלום" עבור הפרויקט "עבודה עברית". באותה שנה שבה טייב לבצע בשנית את שיר הנושא למשדר ההתרמה יומטוב. השיר נקרא "עד שתגיע".

2009–2011: קומוניקטיבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 ביוני 2009, יצא לאור "אם אני אלך", כסינגל הראשון מהאלבום השני של טייב.[6] בחודש יולי הוציאה סינגל שני לקראת האלבום, "מדברים". לאחר שלושה סינגלים נוספים אשר יצאו מתוך האלבום, "הכלה" ,"אולי בחגים" ו"יקינטון", יצא ב-18 בנובמבר האלבום המלא, "קומוניקטיבי". על מנת לקדם את האלבום יצאה טייב לסיבוב הופעות, שכלל בין היתר הופעות אקוסטיות בכל רחבי ישראל, וכן הופעות בהן אירחה טייב אמנים נוספים כמו עברי לידר, שלומי שבן, שלום חנוך, שלומי סרנגה ולהקת שני/אחרון/אוקטובר.

טייב מופיעה בפארק הירקון ביום העצמאות, 2007

עם יציאת האלבום השני של טייב ב-2009, היא נבחרה לייצג את ישראל בטקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה בקטגוריית ה-"Best Act" בזכות הצבעת גולשים באתר MTV ישראל, אולם לא הצליחה להעפיל לגמר.[7][8]

בשנת 2010, שיתפה טייב פעולה עם ארקדי דוכין בשירה "בודדה", שנכלל בפרויקט מיוחד בשם "השיר היומי". בספטמבר 2011 התארחה בשיר "My Game", של המוזיקאי גלעד כהנא מתוך אלבומו החמישי Bad love, טייב התארחה בו גם כזמרת רקע ביתר השירים באלבום גם הופיעה בסיבוב ההופעות שמלווה את האלבום. באותה שנה ביצעה טייב גם את שיר הנושא גרסת כיסוי לשיר "כל כיוון" של להקת רוקפור, שהופיע בסדרת הדרמה "אורים ותומים" ששודרה בערוץ יס ישראלי.

2012–2011: Sympathetic Nervous System[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-28 בפברואר 2012, חשפה טייב את שמו של האלבום השלישי שלה (הראשון כאלבום בינלאומי).[9] שמו של האלבום הבינלאומי הוא "Sympathetic Nervous System". ב-4 במרץ, הוציאה את סינגל הבכורה מתוכו: "I C U". האלבום הוקלט בליברפול בקיץ 2011 יחד עם להקת רוקפור. ב-13 במאי, יצא לאור הסינגל השני: "What Are You People". ב-30 במאי, יצא לאור האלבום אלבום האולפן השלישי שלה Sympathetic Nervous System.

באוקטובר 2012, נבחרה טייב לייצג בפעם השנייה את ישראל בטקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה בקטגוריית "Best Global Act" עם הסינגל הראשון מאלבומה השלישי "ICU", אך גם בפעם זו לא הצליחה להעפיל לשלב הסופי.[10][11] באותו השנה, התארחה טייב בפרויקט "עבודה עברית-לילה של כוכבים", בו ביצעה את השיר "נוגה".

2013–2014: כל החיות ידעו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-3 במאי 2013, פחות משנה לאחר צאתו של אלבומה הקודם, הוציאה טייב את אלבומה הרביעי "כל החיות ידעו". מתוך האלבום יצאו הסינגלים "כל הלבד", "גרזן", ו-"פרויקט הספר הכחול", כאשר האחרון זכה להשמעות רבות בתחנות הרדיו. לאחר צאת האלבום יצאה טייב לסיבוב הופעות חדש הנושא גם הוא את השם "כל החיות ידעו", במסגרתו אירחה אמנים שונים כמו דודו טסה, שלומי שבן ורונה קינן.

ב-4 בינואר 2014, הופיעה טייב עם סינדי לאופר בהיכל נוקיה והן שרו ביחד את השיר "True Colors".[12] ב-21 במאי, יצאה טייב לסיבוב הופעות אקוסטי חדש הנקרא "צוללות" ביחד עם מאיה בלזיצמן. המופע כולל חלק משירי האלבומים והקאברים שטייב שרה לאורך הקריירה.

ב-8 באוקטובר, ביצעה את השיר "אמא אדמה" כחלק ממופע ההוקרה לזכרו של אריק איינשטיין שהתקיים בפארק הירקון.[13] כמו כן, טייב שיתפה פעולה עם זמר הרוק הבריטי סטיבן וילסון באלבומו הרביעי Hand. Cannot. Erase., והופיעה בשלושה שירים מתוכו שיצא בפברואר 2015.[14] בנוסף, התארחה טייב באלבומו של שלומי שבן, "תרגיל בהתעוררות". טייב ביצעה את השיר "מלכה לב שבור" והוסיפה קולות בשיר "איקאה".

2015–2017: Paper Parachute[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2 במאי 2015, הופיעה טייב במופע החימום של הזמר רובי ויליאמס בפארק הירקון בתל אביב.[15] ב-2 ביוני 2015, הוציאה את הסינגל "מה קרה".[16] ב-18 ביוני, נטלה חלק במופע "בדד", מופע מחווה ליצירתו של זוהר ארגוב במסגרת פסטיבל ישראל. טייב הופיעה במופע יחד עם רביד כחלני, שי צברי, מאיה בלזיצמן ואחרים.[17]

ביולי 2015, יצא הסינגל "ד'וּבּ וּתְפַטַר (יא סלימה)" מתוך האלבום השני של דודו טסה והכוויתים, שבו שרה טייב בערבית עיראקית.[18]

ב-28 וב-29 בספטמבר 2015, הופיעה טייב יחד עם סטיבן וילסון בשתי הופעות ברויאל אלברט הול שבלונדון.[19] בעקבות הצלחת ההופעות של טייב עם סטיבן וילסון בלונדון, הזמין אותה הזמר להתארח בטורי ההופעות שלו באירופה ובצפון אמריקה ב-2016. טייב התארחה גם בדואט מתוך המיני האלבום "½4" של וילסון שיצא בינואר 2016.[20]

ב-30 בספטמבר, יצא לאור הסינגל "Paper Parachute", מאלבומה החמישי של טייב.[21] באותו השנה הוציאה את הסינגל השני, "Child".

ב-31 באוקטובר 2015, במלאת עשרים שנה לרצח יצחק רבין, הופיעה בעצרת הזיכרון המרכזית בכיכר רבין ושרה את שיר לשלום.[22] לאחר צאת האלבום הופיעה טייב בארצות הברית, פסטיבלים באירופה כגון בפולין בפראג ובהופעה בברלין בחודשי מרץ-יוני 2016. בחודש מאי האמן הבריטי סטיבן וילסון הגיע לישראל להופעה בזאפה שוני ואירח את נינט בהופעה אחרונה של הטור שנינט התארחה בו.

ב-20 במרץ 2016, יצא לאור הסינגל השלישי, "Superstar".

ב-3 בפברואר 2017, יצא לאור אלבום האולפן החמישי (השני בתור בינלאומי) של טייב Paper Parachute.

באוגוסט 2017, התארחה טייב בשש רצועות באלבומו החמישי של וילסון To the Bone. כחודש לאחר מכן, השתתפה טייב בפרויקט "השעה הכי יפה" בה 28 מוזיקאים מלחינים ושרים משירי יותם ראובני. טייב הלחינה וביצעה את השיר "הנה גם אנחנו חולפים".[23]

2018–הווה: פרויקטים שונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 בינואר 2018, יצא לאור הסינגל "גיבור", שנולד מהחיבור שלה עם דודו טסה שהלחין את השיר, עמו שיתפה פעולה באלבום ובהופעות של "הכוויתים".[24] באותו השנה, התארחה בהופעותיו של האמן סטיבן וילסון. בנובמבר יצא לאור הסינגל "Self Destructive Mind".

במרץ 2019, הוציאו רד בנד וטייב קאבר לסינגל "Can't Feel My Face", של דה ויקנד. באוקטובר התארחה במופע של החברים של נאטשה רדיו בלה בלה. במאי הוציאה את "לא על יגון תשורר" במסגרת פרויקט שם עולם 2019.

ב-5 באפריל 2020, הופיעה בזאפה, במסגרת ההופעות שהתקיימו ושודרו בלייב בערוץ קשת 12 בעקבות מגפת הקורונה.[25] ב-28 באפריל, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, השתתפה טייב בטקס יום הזיכרון של ערוץ 13. ב-4 ביוני, הוציאה את הסינגל "Feel the buzz", זהו הסינגל הראשון של טייב שיצא בארץ בשפה האנגלית.[26]

בסוף 2020, ביצעה טייב בדואט עם שלום חנוך את השיר "לילה טוב תפילילה", את "לילה טוב לירח" וגם את "לילה טוב לאמא אדמה", מתוך האלבום שרים תפילילה.

ב-11 באפריל 2021, יצא לאור הסינגל "רק שלא תיפול הרוח".

ב-14 בפברואר 2022, יצא לאור הסינגל "לא לפחד כלל". ב-10 ביוני 2022, יצא לאור הסינגל "Who Is Us". ב-14 באוגוסט, יצא לאור סינגל להרכב הישראלי אינפקטד מאשרום בו התארחה טייב בשיר "Black Velvet".

ב-18 בינואר 2023, יצא לאור הסינגל "מה יהיה איתך". ב-8 במאי, יצא לאור הסינגל "הורגת" ביחד עם אסף אמדורסקי וגארדן סיטי מובמנט.

ב-15 ביוני 2023, יצא לאור הסינגל "ככה זה" ביחד עם טונה. בחודש ביולי, הוציאה לאור את אלבום האולפן השישי שלה קמתי לרקוד.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טייב, 2008

במרץ 2004 החלה טייב להופיע בטלוויזיה, בתפקיד ראשי בדרמה היומית המוזיקלית של חברת הטלוויזיה "יס", "השיר שלנו". בסדרה גילמה דמות, המבוססת על עצמה, בשם נינט לוי, אשר נבחרת במפתיע ללמוד באקדמיה למוזיקה ונכנסת לעולם המוזיקה. בנוסף ביצעה טייב את שיר הנושא של הסדרה, "עוד מעט". בסדרה ביצעה מספר שירים מקוריים, בהם "בינתיים" ו-"האור בחיי". באוגוסט של אותה שנה יצאה טייב יחד עם משתתפי התוכנית לסיבוב הופעות ארצי. בתחילת 2005 נמשכו צילומי העונה השנייה של "השיר שלנו". עבור משחקה בעונה זו זכתה בפרס מסך הזהב בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר בסדרה יומית. באותו החודש יצא פסקול הסדרה "השיר שלנו". האלבום אף הגיע למעמד אלבום פלטינה. בסוף שנת 2005 יצא השיר "האור בחיי" כסינגל לתחנות הרדיו, וזכה להצלחה גדולה במצעדי הפזמונים.

לצד כיכובה בסדרת הדרמה השיר שלנו לאורך 4 עונות, הופיעה טייב בפרויקטים נוספים בטלוויזיה. במהלך השנים שחלפו מאז זכייתה בכוכב נולד, טייב השתתפה בשלושה מערכונים שונים של תוכנית הבידור ארץ נהדרת, ובכך הפכה לאמן שהשתתף בתוכנית מספר הפעמים הגדול ביותר. טייב גילמה את עצמה במערכון "נינט-לי" (עונה 1) שבו מוצגת בובה בדמות נינט שניתנת לרכישה, במערכון "הרומנים" (עונה 3) בתפקיד חברתו של אחד מהרומנים, ובמערכון "המקפלות" (עונה 7) בתפקיד עצמה, כאשר במערכון מוצגת טייב כקלפטומנית.

בשנת 2007 השתתפה טייב בעונה הרביעית של תוכנית המציאות "פעם בחיים". בעונה זו נשלחו ידוענים דוגמת יעל פוליאקוב, צופית גרנט, רון קופמן, דורית בר אור ואחרים, לחיות במשך חודש במקומות שונים בירושלים. יוצאי הדופן היו הזמר בן ארצי וטייב, שנשלחו על ידי ההפקה לחיות עם קהילה מקומית בג'מייקה.

בשנת 2011, התארחה טייב בפרק של סדרת הטלוויזיה המוזיקלית "רד בנד" בתפקיד עצמה, וביצעה עם להקת הבובות שני שירים שגם הופיעו באלבום שיצא בעקבות הסדרה. השירים הם גרסאות כיסוי לשירים "High and Dry" של להקת רדיוהד, ולשיר "Crazy" של נארלס בארקלי, כאשר האחרון הצליח מאוד וזכה להשמעות רבות בתחנות הרדיו השונות.

בשנת 2013 החלה לשחק בתפקיד קבוע בסדרת הדרמה "זגורי אימפריה", המשודרת בערוץ HOT3, בתור אליזבת "ליזי", בחורה צעירה המתגוררת בבאר שבע שלא מימשה את שאיפותיה בחיים. על פי התכנון המקורי נבחרה טייב לגלם את דמותה של אבישג, התפקיד הנשי הראשי בסדרה, אך בעקבות התנגשות לוחות הזמנים עם הקלטת אלבומה הרביעי, "כל החיות ידעו", ביקשה טייב לגלם דמות בתפקיד בעל נפח קטן יותר.[27][28]

ב-2014 הופיעה טייב בפרק סיום של הסדרה "רמזור" בתפקיד אורח.[29]

ב-2018 החלה לשמש בחלק מהעונה כשופטת אורחת בתוכנית הכוכב הבא לאירוויזיון.[30]

במאי 2018, עלתה בקשת 12 סדרת דרמה חדשה, "בשבילה גיבורים עפים", בה שיחקה את "יעלי אשכנזי". שיר הנושא של הסדרה נקרא "תיל" באפריל 2018 זכתה הסדרה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל Canneseries הראשון בקאן.[31]

ביוני 2020, השתתפה בסדרת הסרטים הקצרים "במרחק 100 מטר" של הוט, המספרת על אירועים שהתרחשו לאנשים בזמן סגרי הקורונה.

ב-1 ביוני 2021, החלה להשתתף טייב בתוכנית המציאות "הכוכב הבא" כשופטת קבועה.

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקיץ 2005 יצאה לאקרנים גרסה מדובבת של הסרט המוזיקלי הקלאסי "מרי פופינס". טייב השתתפה בדיבוב העברי של הסרט, ודיבבה את תפקידי השירה של מרי פופינס. בדצמבר 2007 נבחרה לשחק לצד השחקנית האוקראינית אולגה קורילנקו בסרט מתח של הבמאי דני לרנר, "קירות" (יצא לאקרנים ב-2009), שבו גילמה אישה מוכה. סרט זה היה סרט הקולנוע הראשון בכיכובה של טייב. הסרט התקבל לפסטיבל טורונטו וייצג את ישראל.[32] טייב ביצעה את השיר "My Friend", שאותו כתבה והלחינה עבור פסקול הסרט. לאור הצלחתה בדיבוב בסרט "מרי פופינס", נבחרה טייב על ידי חברת דיסני לדבב את תפקיד הנסיכה טיאנה בסרט "הנסיכה והצפרדע", שיצא לאקרנים בפברואר 2010.

בשנת 2021, דיבבה טייב בסרט "טרולים מסביב לעולם", את הדמות של בארב.

בסוף 2018, לוהקה טייב לסרט האינדי האמריקאי "Tell Me Why I Don't Like Mondays" אודות טבח בבית ספר בסן דייגו שהתרחש בשנות השבעים.

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

טייב, 2012

בדצמבר 2004 התארחה בפסטיגל השנתי, "לא יאומן כי פסטיגל". בדצמבר 2005 השתתפה במופע המוזיקלי "שיר נולד", וזכתה במקום הראשון בבחירת הקהל עם החידוש לשירה של שולה חן "אמא". בסוף 2008 השתתפה טייב ב"פסטיבל שירי הילדים" המחודש, בהפקתה המוזיקלית של יהודית רביץ. טייב ביקשה שלא להופיע בשבת ועל כן פסטיבל שירי הילדים 2008 התקיים רק בימי חול.[33] באפריל 2010 עלה בתיאטרון בית ליסין המחזמר "אביב מתעורר", שבו שיחקה לצד קבוצת "צעירי בית ליסין". על תפקידה במחזמר טייב הייתה מועמדת לפרס "השחקנית המבטיחה" בטקס פרסי התיאטרון 2010.[34]

פרויקטים שונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006, במקביל ליציאת אלבום הבכורה של טייב, "יחפה", שיתפה הזמרת פעולה עם חברת הסלולר אורנג'. במסגרת שיתוף הפעולה הופקה סדרת דוקו-ריאליטי סלולרית שתיעדה את הקלטות האלבום. המהלך לווה בסרטון פרסומת בהשתתפות טייב, כאשר ברקע מושמע סינגל הבכורה מהאלבום, "כשאתה כאן".

בשנת 2007 שימשה טייב כפרזנטורית של חברת הסלולר פלאפון. החברה שכרה את שירותיה של טייב לארבעה סרטוני פרסומת, ועל פי הפרסומים טייב השתכרה בתמורה סכום של מעל מיליון וחצי שקל.[35] סרטון הפרסומת הידוע והזכור ביותר מהקמפיין הוא הסרטון בו מגלחת השחקנית עופרי פרישקולניק את שיערה של טייב לאחר שזו הפסידה בהתערבות. הסרטון שבו גולח שערה עורר עניין רב באמצעי התקשורת, אך גם ביקורת ציבורית על העיסוק התקשורתי האינטנסיבי בשיער של טייב, באיפור ובבגדיה ועל הפיכת הזמרת, לטענת המבקרים, למותג פרסומי.[36]

בשנת 2009 נרתמה טייב בהתנדבות לככב בקמפיין "ישראל מתייבשת", מטעם רשות המים.[37] בשנת 2010 הופיעה טייב בקמפיין התרמה למען בית השנטי, במסגרתו הקליטה חידוש לשיר "מישהו גדול", וצילמה קליפ לשיר יחד עם ילדי בית השנטי.[38]

החל מפברואר 2010 שודרה בתחנת הרדיו 88FM תוכנית רדיו אישית בשם "פנדו - נג'נה" בהגשתה ובעריכתה של טייב. התוכנית שודרה בימי ראשון בין השעות 23:00 – 01:00. בנובמבר 2011 הודיעה טייב בעמוד הפייסבוק שלה על ירידת התוכנית עקב העבודה על אלבום חדש. השתתפה בפינה קבועה בתוכנית הרדיו של גיא זוהר ברדיו ללא הפסקה בשם "שירה באמצע היום" שבה היא מקריאה קטעי שירה.

בינואר 2012 פורסם כי טייב נבחרה להיות הפרזנטורית של רשת ההלבשה התחתונה "דלתא", כאשר שכרה עומד על מיליון ש"ח לכל שנה בה תדגמן לחברה.[39] במסגרת שיתוף הפעולה צולמו מספר סרטוני פרסומת בהשתתפות טייב וצולמו כמה קטלוגים, כאשר חלק מהתמונות של טייב אף שימשו כשלטי חוצות בנתיבי איילון.[40][41] בקיץ 2016, יצא קמפיין הדוגמנות נוסף של טייב ו"דלתא".[42]

בדצמבר 2013 טייב שימשה בתור עורכת אורחת במגזין "פנאי פלוס" בגיליון שהוקדש לאופנה. עבור גיליון זה הצטלמה טייב לשער ונתנה לקוראים הצצה לארון הבגדים שלה ולפריטים מיוחדים מהאוסף הפרטי. טייב ערכה את מדורי האופנה והמוזיקה ואף ערכה ריאיון עם הסטייליסט ומעצב האופנה גדי אלימלך, איתו עבדה במשך שנים.[43][44]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנת 2004 עד תחילת 2006 הייתה טייב במערכת יחסים עם הזמר והשחקן רן דנקר, אותו הכירה על סט הצילומים לסדרה השיר שלנו.[45] טייב הייתה גם בת זוגו של השחקן יהודה לוי מ-2006. באוגוסט 2012 הזוג התארס,[46] אך באוגוסט 2013 הודיעו בני הזוג על פרידתם.[47]

מדצמבר 2013 טייב היא בת זוגו של המוזיקאי יוסי מזרחי, חבר לשעבר בלהקת הקולקטיב. הם התארסו ביוני 2014[48] והתחתנו ב-9 בספטמבר 2014.[49] להם שתי בנות.[50] ב-26 ביולי 2016 טייב ומזרחי עברו ללוס אנג'לס שבארצות הברית.[51]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2003: לא נפסיק לשיר - כוכב נולד
  • 2005: פסקול השיר שלנו

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבובי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2006–2008: יחפה
  • 2009–2012: קומוניקטיבי
  • 2012: Sympathetic Nervous System
  • 2013–2014: כל החיות ידעו
  • 2014–2016: צוללות בשיתוף (בשיתוף מאיה בלזיצמן)
  • 2015–2016: Hand Cannot Erase (בשיתוף סטיבן וילסון)
  • 2015–2019: חשמלית Ninet Tayeb (טורים חשמליים בישראל ובארצות הברית)
  • 2017–2019: ועכשיו לבד (אקוסטי בישראל ובארצות הברית)
  • 2022–2021: סיבוב טורים חשמלית

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרויקט דמות הערות
2001 המלך הבא בתפקיד עצמה עונה שנייה / מקום שלישי
2003 כוכב נולד עונה ראשונה / זוכה
2003–2010 ארץ נהדרת נטע, חברה של מישו/בתפקיד עצמה הופעת קמע
2004 לא יאומן כי פסטיגל בתפקיד עצמה קלטת ילדים
הפיג'מות הופעת קמע
2004–2007 השיר שלנו נינט טייב/נינט לוי בעונות 1–2 בתפקיד קבוע, בעונה השלישית מופיעה כאורחת ובעונה הרביעית שבה לתפקיד הראשי
2005 דוקוסלב בתפקיד עצמה חומר ארכיון
שיר נולד קלטת ילדים
2006 זומזום בתפקיד עצמה הופעת קמע
2008 פסטיבל שירי הילדים קלטת ילדים
2009 פעם בחיים
קירות אלינור בכורה קולנועית
סלבס בתפקיד עצמה דיבוב
2010 מועדון לילה משתתפת אורחת
TLV - עושים את תל אביב
2011 טוקבק
Red Band שחקנית אורחת
באולפן עם קרן פלס אורחת
2012–2014 מצב האומה משתתפת אורחת
2014 רמזור נינה
תוכנית קיציס בתפקיד עצמה משתתפת אורחת
2014–2015 זגורי אימפריה ליזי
2015 גב האומה בתפקיד עצמה משתתפת אורחת
2017 ערוץ 2 - השידור האחרון בהחלט
2018 הכוכב הבא לאירוויזיון שופטת אורחת
בשבילה גיבורים עפים יעלי אשכנזי
2021–2022 הכוכב הבא לאירוויזיון בתפקיד עצמה שופטת קבועה
TBA Tell Me Why I Don't Like Mondays ג'ני סרט אמריקאי עצמאי

פרסים ותארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יפעת הללי אברהם, ‏מאמי לאומית 2.0, באתר ‏מאקו‏, 30 ביולי 2014
  2. ^ נינט טייב, מילות השיר "המנון חיל ההנדסה הקרבית", באתר שירונט .
  3. ^ אחרי סיבוב בשק"ם, באתר nrg‏, 15 בדצמבר 2004.
  4. ^ שמחת תורה: גם נינט טייב לא הצליחה מבראשית, באתר וואלה!‏, 19 באוקטובר 2011
  5. ^ נינט טייב תשיר בסרט חדש של אבי נשר, באתר וואלה!‏, 21 בדצמבר 2003
  6. ^ לא מפחדת לחיות: סינגל חדש לנינט טייב, באתר nrg‏, 7 ביוני 2009
  7. ^ גיא חג'ג', עכבר העיר אונליין, נינט תייצג את ישראל בפרסי MTV, באתר הארץ, 11 באוקטובר 2009
  8. ^ אלעד סונגו‏, נציגות ישראליות ב-MTV? בשנה הבאה שיבואו אלינו, באתר וואלה!‏, 6 בנובמבר 2009
  9. ^ עינב שיף‏, נינט טייב באלבום "Sympathetic Nervous System": גדולה על ישראל, באתר וואלה!‏, 30 במאי 2012
  10. ^ אסף נבו, ‏נינט תייצג את ישראל בפרסי אמ.טי.וי אירופה, באתר ‏מאקו‏, 15 באוקטובר 2012
  11. ^ ים של דמעות: נינט לא תהיה מועמדת בטקס EMA של MTV, באתר וואלה!‏, 30 באוקטובר 2012
  12. ^ בנות רוצות לכייף: סינדי לאופר ונינט ביחד, באתר ynet, 3 בינואר 2014
  13. ^ אמא אדמה: נינט בחזרות למופע בפארק, באתר ynet, 6 באוקטובר 2014
  14. ^ עמי פרידמן, ענת טייכר, נינט מתארחת באלבום של סטיבן וילסון, באתר ynet, 5 בנובמבר 2014
  15. ^ נינט נבחרה לחמם את רובי ויליאמס, באתר nrg‏, 22 במרץ 2015
  16. ^ איתי שטרן, השיר הכי פוליטי של נינט טייב, באתר הארץ, 2 ביוני 2015
  17. ^ יון פדר, המופע "בדד": לגעת בזוהר, באתר ynet, 19 ביוני 2015
  18. ^ דודו טסה והכוויתים ונינט טייב שרים "ד'וּבּ וּתְפַטַר (יא סלימה)", באתר וואלה!‏, 13 ביולי 2015
  19. ^ פוסט בפייסבוק
  20. ^ ערב טוב עם גיא פינס, כובשת: סיבוב ההופעות האירופי של נינט, באתר nana10‏, 26 בינואר 2016
  21. ^ נועם ברדין, ‏נינט בדרך לאלבום חמישי, כולו באנגלית, באתר ‏מאקו‏, 1 באוקטובר 2015
  22. ^ אריק בנדר, ‏סופית: שמעון פרס לא ינאם בעצרת רבין, נינט תשיר את "שיר לשלום", באתר מעריב אונליין, 31 באוקטובר 2015
  23. ^ השעה הכי יפה | משירי יותם ראובני (2017-09-26), נינט טייב | הנה גם אנחנו חולפים, נבדק ב-2018-02-20
  24. ^ צפו בקליפ החדש ל"גיבור" של נינט, שהלחין דודו טסה, באתר וואלה!‏, 9 בינואר 2018
  25. ^ זאפה בסלון | נינט בהופעה אצלכם בבית, באתר ‏מאקו‏, 5 באפריל 2020
  26. ^ נינט טייב - Feel The Buzz, באתר ‏מאקו‏, 4 ביוני 2020
  27. ^ ערן בר-און, נינט חוזרת לטלוויזיה: תפקיד ראשי ב"זגורי", באתר ynet, 16 באוקטובר 2011.
  28. ^ גיל משעלי, נינט לא תככב בסדרה "זגורי", באתר ישראל היום, 8 בינואר 2013
  29. ^ סמדר שילוני, "רמזור" - הסוף: היו שלום ותודה על הפאנצ'ים, באתר ynet, 4 ביולי 2014.
  30. ^ ערן סויסה, נינט טייב תשפוט ב"הכוכב הבא", באתר ישראל היום, 2 בנובמבר 2017.
  31. ^ "בשבילה גיבורים עפים" זכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל קאן, באתר וואלה!‏, 11 באפריל 2018
  32. ^ יוני פרת, ‏נינט, דו יו ספיק אינגליש?, באתר ‏מאקו‏, 19 באוקטובר 2009
  33. ^ עכבר העיר אונליין, פסטיבל שירי ילדים: רק בימי חול, באתר הארץ, 8 בדצמבר 2008
  34. ^ שני גורקביץ'‏, גם נינט טייב מועמדת לפרס התיאטרון הישראלי, באתר וואלה!‏, 28 במרץ 2011
  35. ^ מיטל זדה, ים של דולרים: נינט תככב בקמפיין פלאפון, באתר ynet, 20 בדצמבר 2007.
  36. ^ הילית וולברג, עכבר העיר אונליין, הצביעות של נינט, באתר הארץ, 25 בדצמבר 2007.
  37. ^ קרן נתנזון, ישראל מתייבשת VIP, באתר ynet, 10 במרץ 2009
  38. ^ ג'רמי יפה‏, נינט טייב בשאנטי, באתר וואלה!‏, 10 בנובמבר 2010 סרטונים
  39. ^ נינט טייב תקבל כמיליון שקל על קמפיין הלבשה תחתונה לדלתא, באתר גלובס, 29 בינואר 2012.
  40. ^ איתי יעקב, נינט טייב: "להתחתן זה הכי COOL", באתר Xnet‏, 29 ביוני 2014
  41. ^ יפעת הללי אברהם, ‏אתם לא מדמיינים: נינט מרוחה על איילון בהלבשה תחתונה, באתר ‏מאקו‏, 3 בספטמבר 2014.
  42. ^ נאוה סילוורה‏, וואט אה פילינג! נינט טייב במחווה הורסת ל"פלאשדאנס", באתר וואלה!‏, 23 במאי 2016
  43. ^ גיא סילברמן, פאשנינה: הצצה לארון הבגדים של נינט טייב, באתר Xnet‏, 12 בדצמבר 2013.
  44. ^ דוד אברהם‏, נינט טייב תערוך גיליון מיוחד של "פנאי פלוס", באתר וואלה!‏, 3 בדצמבר 2013.
  45. ^ אביב ברטלה, ואהבנו, באתר nrg‏, 10 בפברואר 2006
  46. ^ יפעת הללי, ‏פפראצי ראשון: נינט טייב מאורסת, באתר ‏מאקו‏, 7 באוגוסט 2012
  47. ^ יפעת הללי אברהם, ‏יהודה לוי ונינט טייב נפרדו, באתר ‏מאקו‏, 20 באוגוסט 2013
  48. ^ נינט טייב ויוסי מזרחי התארסו, באתר וואלה!‏, 8 ביוני 2014
  49. ^ יפעת הללי אברהם, ‏זהו, זה קרה: נינט טייב ויוסי מזרחי התחתנו, באתר ‏מאקו‏, 9 בספטמבר 2014
  50. ^ איזה מאמי: נינט טייב ילדה בת, באתר nrg‏, 11 בינואר 2015; קבלו: השם הנוסף של הבת של נינט טייב, באתר וואלה!‏, 5 בפברואר 2015; אמא לשתיים: נינט טייב ילדה בת שנייה, באתר ynet, ‏2021-09-15
  51. ^ יוני פרוים, צפו: נינט טייב, יוסי מזרחי ובתם אמיליה עוזבים את הארץ, באתר ynet, 26 ביולי 2016


הקודם:
2005: שירי מימון
פרס נבחרי הילדים לזמרת השנה
2006–2007: נינט טייב
הבא:
2008–2009: שירי מימון