פריז (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פריז
Paris FC
מידע כללי
שם מלא מועדון הכדורגל פריז
תאריך ייסוד 1 באוגוסט 1969 עריכת הנתון בוויקינתונים
אצטדיון סטאד שארלטי, פריז
(תכולה: 20,000)
יו"ר צרפתצרפת פייר פראצ'י
מאמן צרפתצרפת תיירי לאורי
ליגה ליגה 2
http://www.parisfootballclub.com
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון הכדורגל פריזצרפתית: Paris Football Club או PFC) הוא מועדון כדורגל צרפתי מהעיר פריז. הקבוצה משחקת את משחקיה הביתיים באצטדיון שארלטי (אנ'), הממוקם ברובע ה-13 בפריז.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המועדון נוסד ב-1 באוגוסט 1969 שמטרתה הייתה לשחק בליגת העל בצרפתית בכדורגל עד 1970. לאחר סירובה של סדאן לאיחוד, פריז החלה לשחק בליגת המשנה הצרפתית בכדורגל, ותוצאה מכך התאחדה עם סטאד סן ז׳רמן כדי ליצור את פריז סן-ז׳רמן והמועדון המקצועני שיחק בליגת העל בצרפתית בכדורגל. הגלגול הנוכחי של המועדון החל בשנת 1972 לאחר פיצולה של מועדון הכדורגל פריז ופריז זן-ז’רמן, בעקבות לחץ כבד מצידו של ראש העיר של פריז, שסירב לתמוך בקבוצה שהיא לא פריזאית (הקבוצה שכנה במקור ב סן-ז'רמן-אן-לה). כתוצאה מכך, התרחש פיצול מר, וגם פריז וגם פריז סן ז'רמן נשארו כמועדון כדורגל נפרד, כשההסכמה העיקרית הייתה שלפריז הייתה הזכות לשמור על הפיצול הליגה הראשונה והמעמד המקצועי של הישות, כמו גם כל השחקנים המקצועיים. פריס סן ז'רמן, לעומת זאת, ירדה מנהלית לליגה השלישית וקיבלה את כל השחקנים החובבים של הישות לשעבר. בתחילת עונת 1972–1973 אירחה פריז את משחקיה הביתיים בליגה הראשונה בפארק דה פרינס. שתי עונות לאחר מכן, המועדון ירד לליגה השנייה, מה שחפף עם עלייתה של פריס סן ז'רמן לצמרת ולרכישת הפארק דה פרינס. לאחר ארבע שנים שהן שיחקו בליגת המשנה הצרפתית בכדורגל, שבה פריז חזרה לליגה הראשונה לעונת 1978–1979. עם זאת, העונה הייתה קשה והביאה לכך שהמועדון ירד חזרה לליגת המשנה הצרפתית בכדורגל לאחר עונה אחת בלבד. מאז טרם שבה פריז לליגה הבכירה של צרפת. ב-1983 התמזגה פריז, אז בראשותו של התעשיין ז'אן-לוק לגארדר, עם ראסינג פריז. בעוד ראסינג נשארה בליגה הראשונה, הישות הנותרת ירדה מנהלית לליגה הרביעית. בשל משאבים מוגבלים, נשרה פריז לליגה המחוזית לאחר עונה אחת, ולאחר מכן, בילתה ארבע עונות בליגה החמישית לפני שחזרה לליגה הרביעית ב-1988. עלייה נוספת בעונה שלאחר מכן גרמה לפריס להרוויח מקום בהליגה הצרפתית השלישית. פריז נשארה בליגה במשך 12 שנים והפכה לקבוצה הראשונה בליגת המשנה הצרפתית בכדורגל שתיווסד. בשנת 2000, המועדון סיים במקום ה-17 ונשרה לליגה הרביעית. פאריס בילתה שש שנים בליגה לפני שחזרה לליגה הצרפתית השלישית בכדורגל בעונת 07–2006. לאחר קמפיין מוצלח של 2014–2015, המועדון עלה לליגת המשנה הצרפתית בכדורגל, הליגה השנייה בצרפת, לצד יריבתה המקומית רד סטאר F.C. עם זאת, היא נותרה בליגה השנייה למשך שנה אחת בלבד ונשרה חזרה לליגת השלישית בעונת 17–2016. בעונת 2016–2017 הגיעה פריז לגמר הפלייאוף/הדחה מול אורלינס, אך הפסידה בסיכום שני המשחקים. פריז עלתה אז מנהלית לליגה 2 לאחר שספורטינג קלוב דה בסטיה הורדה לליגה השלישית בשל אי סדרים פיננסיים. בעונת 2017/2018 בליגה השנייה, סיימה פריז סיימה במקום השמיני בטבלה אך בשלבים מסוימים בעונה תפסה את המקומות המובילים לעלייה.

בעונת 2018–19 סיימה פריז במקום הרביעי והתמודדה במשחקי הפלייאוף מול ראסינג קלוב דה לאנס, אך הפסידה בדו-קרב הפנדלים לאחר תיקו 1–1.

ב-30 באפריל 2021 אסרה פיפ"א על העברות שחקנים לפריז, יחד עם מועדון ספורט אנז'ה, בשל הפרת תקנות לגבי פניות לשחקנים באוגוסט 2020. האיסור היה בתוקף עד לחלון ההעברות בקיץ 2021.

הישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים מפורסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אוסטריהאוסטריה היינץ שילהר
  • ישראלישראל מרדכי שפיגלר
  • קמרוןקמרון פיוס נ'דפי
  • חוף השנהבחוף השנהב עבדולאי ז'ירה
  • פוליןפולין זביגנייב כוט
  • יוגוסלביהיוגוסלביה מקדוניהמקדוניה קיריל דויצ'ינובסקי
  • צרפתצרפת ז'אן ז'ורקאיף

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פריז בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא כדורגל צרפתי ובנושא מועדוני כדורגל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.