קפטן תחתונים ופרופסור פומפה פ' פיפיקקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפטן תחתונים ופרופסור פומפה פ' פיפיקקי
Captain Underpants and the Perilous Plot of Professor Poopypants
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן. נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
מידע כללי
מאת דייוויד "דאב" פילקי
איורים דאב פילקי עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית
סוגה ספרי ילדים ונוער, הומור
הוצאה
הוצאה תאגיד סקולסטיק עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1 בפברואר 2000
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה-ביתן דביר
תאריך 2011
תרגום ארז אשרוב
סדרה
סדרת ספרים קפטן תחתונים
ספר קודם קפטן תחתונים והפלישה מהחלל של מנהלות המטבח המרושעות ממש
הספר הבא קפטן תחתונים וגברת גמישות הגומי הגועלית
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 990032421440205171
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קפטן תחתונים ופרופסור פומפה פ' פיפיקקי הוא ספר מאויר לילדים מאת הסופר והמאייר האמריקני דייוויד "דאב" פילקי, אשר יצא לאור ב-1 בפברואר 2000. זהו הספר הרביעי בסדרת קפטן תחתונים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במדינה קטנה בדיונית בשם שויצלנד לכל האנשים יש שמות מטופשים (כגון: בואשת ב' קומפוט, מסמיקי מטפטפלו, נענע נוד ועוד).[1] בשויצלנד חי פרופסור פומפה פ' פיפיקקי והוא היה האדם החכם ביותר בשויצלנד החדשה. הוא סיים את לימודיו בהצטיינות באוניברסיטת "אף-נזלת י' רקרקה" והקדיש את זמנו ליצירת המצאות משוגעות ונהדרות. הוא המציא למשל את כלבלב-הכווצים 2000 שהיה יכול לכווץ כל דבר, ואת נשר-הנפוחים 4000 שהיה מסוגל להגדיל כל דבר.

רשמית הסיפור החל בכך שתלמידי בית הספר היסודי על שם ג'רום חרבנוביץ' (שבו למדו גם גיבורי הסדרה ג'ורג' והרולד) יצאו לטיול שנתי אל המקום הבדיוני "פאר הפיצה של פיקוה". לפני הבאת האישורים ג'ורג' והרולד הספיקו לשנות את השלט של בית הספר ל"פה השתנתי בטיל". הם נתקלו במנהל בית הספר מר פיפיש והוא הרחיק אותם מהטיול. הוא גם נתן להם עונש, לנקות את חדר המורים. במקום זאת, השניים הוציאו את הברז בכיור ושמו נייר דבק על ידית הברז. בשלב הבא מרחו אבקת דבק על מאוורר התקרה והרולד שם כמה שיותר אבקה על קצות הלהבים. לבסוף מילאו השניים את המקרר בפתיתי קלקר בצורת בוטנים.

לאחר שהמורים סיימו להתגרות בג'ורג' והרולד הם עברו לחדר המורים. כאשר המורה לספורט מר זדון הדליק את האור בחדר, מאוורר התקרה החל להסתובב באיטיות רבה. בינתיים ניגשה גברת איטה לכיור כדי לפתוח את הברז הראשי ואז ניתז עליה זרם של מים והיא נרטבה כולה. מאוורר התקרה הסתובב מהר יותר ואבקת הדבק החלה לעוף מלהביו. כאשר הסתובב במהירות המרבית כל האבקה שהייתה על הלהבים הושלכה על כל המורים הרטובים. גברת איטה ניגשה לפתוח את המקרר כדי לקחת את המשקה שלה, לא לפני שכל פתיתי הקלקר עפו לכל עבר. ואז כל המורים היו דבוקים בפתיתי קלקר.

יום לאחר מכן ניגש המורה למדע מר ברחלו וביקש להתפטר, כאשר פרופסור פיפיקקי ראה מודעה בעיתון שבית ספר יסודי מחפש מורה למדע, הוא התקבל ומיד החל לשמש כמורה מן המניין.

כבר ביומו הראשון בבית הספר נתקל פרופסור פיפיקקי בצחוק של ילדים על שמו, לאחר שהפסיקו לצחוק הראה להם את המצאתו החדשה: מריץ-המכרסמים 2000, מכונה שגורמת לכל חיית מחמד להתהלך כמו כל אדם אחר בעולם, ולאחר מכן הם חזרו שוב לצחוק על שמו.

קצת אחרי השיעור הראשון של פרופסור פיפיקקי החלו ג'ורג' והרולד לעבוד על חוברת קומיקס חדשה: קפטן תחתונים והפוקמן מפיקוה" החוברת עסקה בפרופסור פיפיקקי ובהמצאתו שגרמה לקרב אכזרי, בסוף קפטן תחתונים הצליח לנצח בקרב. פרופסור פיפיקקי נתקל בחוברת במקרה כאשר ילד בכיתה ג' השאיר עותק של החוברת במסדרון.

הוא כעס על כך מאוד עד כדי כך שהוא השתמש בכלבלב-הכווצים 2000 ובנשר-הנפוחים 4000, כמו כן הוא גם שלף את מריץ-המכרסמים 2000, תחילה השתמש בנשר-הנפוחים 4000 כדי להגדיל את מריץ-המכרסמים 2000. כאשר פרופסור פיפיקקי הגיע לכפת הזכוכית העצומה ונדחק פנימה. הוא גם שלף את כלבלב-הכווצים 2000 וכיווץ את בניין בית הספר.

לאחר מכן הוא לקח עיפרון והגדיל אותו והחל לכתוב שלושה טבלאות, באמצעות שלושת הטבלאות כל ילדי בית הספר וגם המורים נאלצו לשנות את שמותיהם, בטבלה הראשונה תחילה הילדים נאלצו להשתמש באות הראשונה של שמם הפרטי כדי לקבוע את שמם הפרטי החדש, בטבלה השנייה הם נאלצו להשתמש באות הראשונה של שם משפחתם כדי לקבוע את החלק הראשון בשם משפחתם החדש, ובטבלה השלישית הם נאלצו להשתמש באות האחרונה של שם משפחתם כדי לקבוע את החלק האחרון בשם משפחתם החדש.

לאחר מכן לג'ורג' והרולד (בשמם החדש: פלמינגו פה-נפוח וטוסטוס צוואר-קרש) לא הייתה ברירה אלא להשתמש בנקישה כדי להפוך את מר פיפיש (או בשמו החדש בספר: חור עכוז-ציף ציף) לקפטן תחתונים (חוטיני גומי-רטוב).

תחילה קפטן תחתונים עף למטה אל הקרקע ותפס את נשר-הנפוחים 4000, אבל בדרכו חזרה נתקל בו פרופסור פיפיקקי, הוא שיגר אליו קרן של אנרגיה מכלבלב-הכווצים 2000, וקפטן תחתונים התכווץ. למרות זאת, הוא הצליח להביא את נשר הנפוחים-4000 אל ג'ורג' והרולד, הם טיפסו על גג בית הספר הקטן וניסו לכוון אותו אל הגג, אך לרוע המזל פרופסור פיפיקקי הבחין בהם והטה את ידו כך שהשניים יפלו, ולבסוף הם נפלו ארצה.

למזלם, להרולד היה נייר בכיס, הם קיפלו אותו למטוס נייר והגדילו אותו בעזרת נשר-הנפוחים 4000. הם עלו על המטוס וטסו מעל רחובות העיר, למרבה הצער הם התחילו להתקרב לפתח של מגרסת גזם. אך לפתע מטוס הנייר סטה בחדות ופספס לחלוטין את המגרסה, לאחר שניסו טיפה להירגע כלב קטן הבחין בהם וניסה לאכול את המטוס, הוא כשל וג'ורג' והרולד המשיכו לטוס. לבסוף המטוס נחת בתוך ערמה רטובה ודביקה של זפת חמה. רגע לפני שעמדו להימחץ נמשכו השניים בחולצותיהם כלפי מעלה ונשאו באוויר אל מקום מבטחים.

לאחר מכן קפטן תחתונים הוגדל בעזרת נשר-הנפוחים 4000 ואז התחולל קרב בינו לבין פרופסור פיפיקקי שהסתיים בניצחונו של קפטן תחתונים.

כדי להחזיר את בית הספר ואת קפטן תחתונים לגודלם המקורי ג'ורג' שלח זרם בבית הספר מנשר-הנפוחים 4000, בזמן שהרולד שלח זרם אל קפטן תחתונים מכלבלב-הכווצים 2000, וזה עבד.

לבסוף קפטן תחתונים חזר להיות מר פיפיש וחזר להיות מרושע כהרגלו.

פרופסור פיפיקקי נעצר על ידי המשטרה ונשלח לכלא המחוזי של פיקוה, בעת שהותו בכלא שינה את שמו ליוסף לוץ, שתחת שם זה גם שלח מכתב לג'ורג' והרולד.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ורג' בירד והרולד הצ'ינס – חברים טובים בכיתה ד' אשר נוהגים לצייר ביחד רצועות קומיקס שונות.
  • בנג'מין "בן" פיפיש/קפטן תחתונים – המנהל המרושע של בית הספר. כל פעם שמקישים באצבעות הוא הופך לגיבור-על בשם "קפטן תחתונים".
  • פרופסור פומפה פ' פיפיקקי – האדם החכם ביותר בשויצלנד, בהמשך הספר גם מורה למדע בבית הספר היסודי שבו לומדים ג'ורג' והרולד.
  • כלבלב-הכווצים 2000 – המצאה של פרופסור פיפיקקי. יכול לכווץ כל דבר.
  • נשר-הנפוחים 4000 – המצאה של פרופסור פיפיקקי. יכול להגדיל כל דבר.

בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקפטן תחתונים: הסרט מופיע הסיפור כנושא מרכזי, פרופסור פיפיקקי מכבב בסרט, כמו גם המצאותיו.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עמ' 17-19