קראמורה (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קראמורה
Карамора
סוגה הרפתקאות ופנטזיה
יוצרים ולרי פיודורוביץ'
יבגני ניקישוב
כותבים אלכסנדר פומין
בימוי דנילה קוזלובסקי
שחקנים דנילה קוזלובסקי
אנדריי סמוליאקוב
פיליפ יאנקובסקי
דריה בלבאנובה
ארץ מקור רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק יקטרינה קונוננקו
דנילה קוזלובסקי
מפיקים בפועל ולרי פיודורוביץ'
יבגני ניקישוב
חברת הפקה DK Entertainment
1-2-3 Production
Kino Prime
CGF VFX
הפצה TV3
סנטרל פרטנרשיפ
אתר צילומים מוסקבה, סנקט פטרבורג וגאורגיה
צלמים איליה אוורבאך
שידור
רשת שידור Start.ru
תקופת שידור מקורית 20 בינואר 2022[1] – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קראמורהרוסית: Карамора) הוא סדרת ערפדים רוסית משנת 2022, שבוימה על ידי דנילה קוזלובסקי שגם מככב בו לצד אנדריי סמוליאקוב.[2] זהו שיתוף הפעולה השלישי בין קוזלובסקי לסמוליאקוב לאחר שהשניים עבדו יחד גם על הסרטים "הוויקינג" ו"המאמן". הסדרה הופקה על ידי Premier Studios וסנטרל פרטנרשיפ. עלילתה מגוללת היסטוריה אלטרנטיבית של המדינה הרוסית בתחילת המאה ה-20. האנרכיסט קראמורה מקבל גישה למידע על חיי המשפחה הקיסרית. מתברר כי במשך שלוש מאות שנים השושלת אובטחה על ידי מסדר ערפדים חשאי.

סדרת טלוויזיה פותחה כסדרה בת 8 פרקים. בהמשך, במקום איליה נאישולר שתוכנן לביים את הסדרה, הוזמן דנילה קוזלובסקי לביים וגם לככב בו. חלק מהצילומים נערכו בגאורגיה.

הקרנת הבכורה של "קראמורה" תוכננה תחילה ל-19 בנובמבר 2020,[3] אך בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ברוסיה השידור נדחה תחילה לספטמבר 2021[4] ולאחר מכן לינואר 2022.[5]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית המאה העשרים. רוסיה נמצאת על סף מהפכה, כאשר קראמורה, אנרכיסט צעיר, לומד סוד נורא - במשך מאות שנים נשמרה שושלת רומנוב על ידי מסדר חשאי המורכב מערפדים. במאבק איתם מאבד האנרכיסט הצעיר קראמורה את אהובתו, אלינה. כעת אין לו ברירה אלא לצאת לדרך הנקמה. הוא אוסף קבוצה של נאמנים שמכריזה מלחמה על מסדר הערפדים, כשאירועים אלה הופכים לתחילת מלחמת העולם הראשונה ולאחריה מהפכת 1917, שישפיעו גם על גורלה של המדינה כולה.[6][7]

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"עם כל הקדרות, חוסר הפשרות והאכזריות, לסרט שלנו מחלחלים אור, אהבה ואירוניה עצמית. מצד אחד זו הפנטזיה של העולם שאנו יוצרים, מצד שני זו מציאות הדומה להיום."
— דנילה קוזלובסקי בשיחה עם משתתפי קומיק-קון רוסיה 2019.

במקור זו נועדה להיות סדרה שתוכננה לעלות לשידור בערוץ TV3. הצילומים החלו במהלך שנת 2019 ונערכו בגאורגיה עד פברואר 2020. באוקטובר 2020 חודשו צילומי השלמה במוסקבה[9][10] ובנובמבר עברו לסנקט פטרבורג, בה נמשכו עד דצמבר 2020.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]