רות יקירתי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רות היקרה
Dear Ruth
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מחזה של נורמן קרסנה
בימוי ויליאם ראסל
הופק בידי פול ג'ונס
תסריט ארתור שיקמן
עריכה ארצ'י מרשק
שחקנים ראשיים ויליאם הולדן
ג'ואן קולדפילד
מוזיקה רוברט דולן
צילום ארנסט לסלו
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
הקרנת בכורה 10 ביוני 1947
משך הקרנה 95 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 3,800,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רות יקירתיאנגלית: Dear Ruth) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1947, בבימויו של ויליאם ראסל, עם ויליאם הולדן, ג'ואן קולדפילד ומונה פרימן בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על המחזה "רות יקירתי" של נורמן קרסנה שהועלה בהצלחה בברודוויי ב-1944. המחזה הוצג גם בתיאטרון הקאמרי ב-1949 בתרגומו של בנימין תמוז ובבימויו של יוסף מילוא[1].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנה 1944, משפחת וילקינס גרה בפרבר של ניו יורק האב הארי (אדוארד ארנולד) שהוא שופט, האם אדית (מרי פיליפס) הבת הגדולה רות (ג'ואן קולפילד) והבת המתבגרת מרים (מונה פרימן). מרים היא דעתנית, פועלת למען זכויות נשים ושולחת מכתבים לחיילים בחזית בשם אחותה, כדי להעלות את מצב רוחם.

יום אחד מגיע לביתם לוטננט צעיר ונאה בשם ביל סיקרופט (ויליאם הולדן) ושואל על רות. ההורים אינם מכירים אותו וגם לא רות אך עד מהרה מתברר שהוא קבל כ-60 מכתבים מרות וענה עליהם כשבראש כל מכתב שלו נכתב "רות יקירתי".

מרים מתוודה בפני בני המשפחה שהיא כתבה את המכתבים. רות קוראת את מכתביו של ביל והם מוצאים חן בעיניה. ביל אומר שבגלל המכתבים האלה הוא ביקש לעבור ללהק מפציצים היות שאחרי 25 הפצצות מקבלים חופשה בת יומיים בארצות הברית.

הבעיה היא שרות מאורסת לחבר ותיק שלה בשם אלברט (בילי דה וולף) שהוא פקיד בכיר בבנק שמשום מה לא גויס. לבית המשפחה מגיעה גם מרתה סיקרופט (וירג'יניה וולש) אחותו של ביל שהגיעה לפגוש את ארוסה, סרג'נט צ'אק (קני או'מוריסון) שהוא חברו של ביל.

רות מציעה שהיא, בילי, אלברט ומרתה יצאו לטיול בעיר. הם נוסעים ברכבת ובילי ורות מתחמקים מהם. אלברט מנסה לרדוף אחריהם ונכנס לקרון ללא כרטיס וגם מואשם ונקנס..

רות וביל מבלים עד שעשה מאוחרת בעוד שאלברט מחכה להם עצבני בבית המשפחה. ביל מציע נישואים לרות והיא מסכימה. הארי מכין תעודות לשני טקסי נישואים מהירים בבית. הוא משיא לראשונה את מרתה וצ'אק אבל כשרות שומעת שביל לא צריך לחזור לאירופה אלא קיבל הצבה בפלורידה, היא מתחרטת ומבטלת את רצונה להתחתן אתו ומעדיפה את אלברט המרובע אבל הבטוח.

אלברט מרוצה ועולה לקומה השנייה כדי לשוחח עם הכומר על סדרי החתונה. באותו זמן מתחרטת רות ומסכימה להינשא לביל. והארי משיא אותם במהירות והם עוזבים את הבית במהירות. כשאלברט יורד למטה הוא מחפש את רות והארי מתכונן לספר לו אך באתו רגע נכנס לדירה חייל נוסף ומחפש את "מיס רות".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ויליאם הולדן ויליאם סיקרופט לוטננט בחיל האוויר
ג'ואן קולדפיל רות וילקינס
מונה פרימן מרים וילקינס
בילי דה וולף אלברט הארוס של רות
אדוארד ארנולד הארי וילקינס שופט
מרי פיליפס אדית וילקינס אקרובט
וירג'יניה וולס מרתה סיקרופט אחותו של ויליאם
קני או'מוריסון סרג'נט צ'אק חבר של ויליאם

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ באותו זמן העלה תיאטרון המטאטא את "חיות הנגב באות העירה" שעוסק באותה בעיה - שני בחורים רבים על ליבה של בחורה, אחד חייל גברי ומושך והשני אזרח חלשלוש ולא סימפתי והבחירה שלה ברורה