רסלמניה 12

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רסלמניה 12
מידע
ארגון WWF
תאריך 31 במרץ 1996
עיר אנהיים, קליפורניה
אולם ארוהד פונד של אנהיים
מספר צופים 18,853
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
In Your House 6 רסלמניה 12 :In Your House 7
,Good Friends
Better Enemies
סדרת אירועי רסלמניה
11 רסלמניה 12 13

רסלמניה 12 (ידועה גם בשם WrestleMania XII) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWF. האירוע נערך ב-31 במרץ 1996, באצטדיון ארוהד פונד של אנהיים שבאנהיים, קליפורניה. האירוע היה האירוע ה-12 בסדרת אירועי רסלמניה.

שבעה קרבות התנהלו באירוע, כולל אחד שהוקלט לתוכנית Free for All. בקרב המרכזי, שון מייקלס ניצח את ברט הארט בקרב איירון מן של 60 דקות וזכה באליפות העולם במשקל כבד של ה-WWF. בחזרה שלו לארגון לאחר היעדרות של ארבע שנים, האולטימייט ווריור ניצח את האנטר הרסט הלמסלי. רודי פייפר התחרה בקרב הראשון שלו מאז שנת 1994, לאחר שעזב לטובת הארגון WCW, ובו ניצח את גולדאסט.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירוע הרויאל ראמבל של שנת 1996, שון מייקלס ניצח בקרב הרויאל ראמבל, דבר שהקנה לו את האפשרות להתחרות על אליפות העולם במשקל כבד של ה-WWF נגד ברט הארט ברסלמניה 12. מייקלס הגן בהצלחה על קיום הקרב ברסלמניה נגד אואן הארט באירוע In Your House 6. לאחר מכן, נודע שהקרב בין ברט הארט לשון מייקלס באירוע רסלמניה 12 על התואר יהיה קרב איירון מן 60 דקות; כלומר, המנצח בקרב יהיה זה שישיג יותר הכרעות בקרב במשך 60 הדקות הקצובות לו.

הקרב המרכזי נבנה סביב ברט הארט שהיה נחוש לשמור על תואר האליפות נגד שון מייקלס, שבעצמו סבל ממספר מכשולים במהלך השנה החולפת, אלו כללו את: חוסר יכולתו לזכות באליפות העולם במשקל כבד בקרב שלו ברסלמניה 11 נגד דיזל, קבוצה של נחתים אשר הכתה אותו במועדון לילה בסירקיוז, ניו יורק, הוויתור על האליפות הבין-יבשתית של ה-WWF באוקטובר 1995 במהלך האירוע In Your House 4 והעברתה לידי דין דאגלס, סבל מזעזוע מידי אואן הארט (כחלק מהעלילה) והבגידה של דיזל בו במהלך מופע שאינו שודר בטלוויזיה במדיסון סקוור גארדן.

הפיוד המשני לקראת רסלמניה זו היה בין האולטימייט ווריור, שביצע את חזרתו לארגון לאחר היעדרות של ארבע שנים, לבין האנטר הרסט הלמסלי. הלמסלי ערך את הופעת הבכורה שלו ב-WWF במאי 1995, כשהציג דמות מפונקת, עשירה וסנובית. במהלך השנה, הלמסלי פתח ברצף ניצחונות. מנגד, האולטימייט ווריור עזב את ה-WWF בשנת 1992 לאחר שנכשל בבדיקת סמים. הקרב האחרון שלו היה ב-8 בנובמבר בתוכנית Saturday Night's Main Event, שבו הוא ו"מאצ'ו מן" רנדי סאבאג' ניצחו בקרב זוגות את טד דיביאסי ו-ארווין אר שייסטר. לאחר ארבע שנים, נודע שהאולטימייט ווריור יחתום מחדש בארגון ה-WWF בניסיון להגדיל את הרייטינג של האירוע ולנצח את הלמסלי הבלתי מנוצח ברסלמניה 12.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע קיבל ביקורות טובות בקרב המבקרים והצופים, כשהקרב המרכזי עמד בראש ביקורות אלה. רוב מקניו מהאתר 411Mania תיאר את קרב הפתיחה כ"טוב מאוד", ונתן לו ציון 3.25 כוכבים. לעומת זאת, את הקרב בין הלמסלי לווריור תיאר כ"קרב הגרוע ביותר של הערב". לקרב המרכזי נתן את הציון הגבוה ביותר של הערב, כשהעניק לקרב ציון של 4 כוכבים. מנגד, הוא חילק את הציון לשני פרמטרים, "ל-40 הדקות הראשונות נתתי ציון של 3 כוכבים, בעוד של-20 דקות האחרות נתתי ציון של 5 כוכבים". לאירוע בשלמותו נתן ציון של 7 כוכבים מתוך 10.[1]

בשנת 2015, ריאן דילברט מהאתר Bleacher Report דירג את האירוע במקום ה-16 מתוך 30 הרסלמניות הראשונות.[2]

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
F1 הבאדידונאס (סקיפ וזיפ) (עם סאני) ניצחו את הגודווינס (הנרי או. גודווין ופיניאס א. גודווין) (עם הילבילי ג'ים) גמר הטורניר על אליפות הזוגות של ה-WWF הפנויה 05:52
2 הבריטיש בולדוג, אואן הארט וויידר (עם ג'ים קורנט) ניצחו את אחמד ג'ונסון, ג'ייק רוברטס ויוקוזונה (עם מר. פוג'י) קרב שלושה נגד שלושה 13:08
3 רודי פייפר ניצח את גולדאסט (עם מרלנה) קרב הוליווד בקלוט ברול 16:47
4 סטון קולד סטיב אוסטין (עם טד דיביאסי) ניצח את סאביו ווגה קרב יחידים 10:05
5 האולטימייט ווריור ניצח את האנטר הרסט הלמסלי (עם סייבל) קרב יחידים 01:39
6 אנדרטייקר (עם פול ברר) ניצח את דיזל קרב יחידים 16:46
7 שון מייקלס (עם חוזה לותאריו) ניצח את ברט הארט (א) בתוצאה 1–0 לאחר הארכה קרב איירון מן 60 דקות על אליפות העולם במשקל כבד של ה-WWF 01:01:52
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
F - קרב שהתקיים לפני האירוע והוקלט במסגרת התוכנית Free for All

טורניר על אליפות הזוגות של ה-WWF הפנויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טורניר זה קבע את אלופי הזוגות החדשים של ה-WWF לאחר שהאלופים הקודמים, הסמוקינג גאנס, נאלצו לוותר על חגורות האליפות בשל פציעה בצווארו של בילי גאן. הבאדידונאס (סקיפ וזיפ) ניצחו בטורניר וכתוצאה מכך הפכו לאלופי הזוגות החדשים של ה-WWF.


רבע גמר חצי גמר גמר
                   
       
 הבאדידונאס  הצמדה
 הבושווקרס    
 הבאדידונאס  הצמדה
   סטון קולד סטיב אוסטין וסאביו וגה    
 רייזר ראמון וסאביו ווגה  הצמדה
 3-2-1 קיד וטטנקה    
 הבאדידונאס  הצמדה
   הגודווינס  05:22
 אואן הארט והבריטיש בולדוג  הצמדה
 האקושי ובארי הורוביץ    
 אואן הארט והבריטיש בולדוג  הצמדה
   הגודווינס    
 הגודווינס  הצמדה
 הניו רוקרס    

קרב איירון מן[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוצאה זוכה שיטה הערות זמן
1–0 שון מייקלס הצמדה מייקלס הצמיד את הארט לאחר שביצע עליו את מהלך ה-Sweet Chin Music 01:01:52

אישיויות אחרות על המסך[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות השידור באנגלית
צוות השידור בספרדית
  • קרלוס קבררה
  • הוגו סבינוביץ'
מראיינים
כרוז
  • הווארד פינקל
שופטים
  • מייק קיודה
  • ג'ק דואן
  • ארל הבנר
  • טים וייט

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]