קורט הניג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קורט הניג
Curt Hennig
לידה 28 במרץ 1958
רובינסדייל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 10 בפברואר 2003 (בגיל 44)
טמפה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה מינסוטה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-ינואר 1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה היכל התהילה של WWE עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הניג (אמצע) עם DDP (שמאל), 1988
הניג זוכה באליפות הבין יבשתית, 15 באפריל 1991

קורטיס (קורט) מייקל הניגאנגלית: Curtis Michael Hennig;‏ 28 במרץ 195810 בפברואר 2003), הידוע בכינוי "מיסטר פרפקט" (בתרגום לעברית: "מר מושלם") היה מתאבק אמריקאי, שהתאבק בין היתר בארגונים WWF ו-WCW. כמו כן, זכה פעמיים באליפות הבין יבשתית של ה-WWF והוא חבר בהיכל התהילה של ה-WWE.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הניג נולד ברובינסדייל, מינסוטה. אביו הוא המתאבק לארי "הגרזן" הניג ובנו הוא קורטיס אקסל. הוא למד בבית ספר תיכון ברובינסדייל, ביחד עם טום זנק, בריידי בון, ניקיטה קולוף, ריק רוד, ג'ון נורד ובארי דארסו, אשר הפכו למתאבקים מקצועיים.

בין השנים 1980 התאבק הניג במספר ארגוני היאבקות שונים כמו ה-AWA וה-NWA שם זכה בתואר אליפות מרכזי ובאליפות הזוגות.

בשנת 1988 הצטרף הניג ל-WWF, ולראשונה גילם את דמותו של "מיסטר פרפקט". בשנת 1990, האלוף הבין יבשתי האולטימט ווריור ויתר על התואר לאחר זכייתו בתואר אליפות העולם, וכתוצאה מכך התקיים טורניר של שמונה מתאבקים כדי לקבוע את האלוף הבין יבשתי החדש. בגמר ניצח פרפקט את טיטו סנטנה והפך לאלוף הבין יבשתי החדש. כאלוף, הגן פרפקט על התואר נגד סנטנה וברוטוס ביפקייק.

לקראת סאמרסלאם 1990, קרי ואן אריק, המתאבק החדש של ה-WWF ואלוף העולם של ה-NWA לשעבר, איתגר את פרפקט לקרב על האליפות, והדהים את האוהדים, כשניצח בקרב שארך 5 דקות. העימות בין השניים נמשך, ובחודש נובמבר נערך קרב חוזר במהלכו ניצח פרפקט בסיועו של טד דיביאסי, כשהשיב לעצמו את התואר.

פרפקט החזיק בתואר כתשעה חודשים וגבר על מספר מתחרים וביניהם רודי פייפר ודייבי בוי סמית'. לבסוף, איבד את התואר לברט הארט בסאמרסלאם 1991, שהתקיים במדיסון סקוור גארדן, בקרב שנחשב לאחד הקרבות הטובים באותן שנים. לאחר מכן, השתתף בקרב נוסף מול הארט במלך הזירה 1993.

במהלך השנים, סבל הניג מפציעות רבות שבעטיין נאלץ להופיע כשדרן.

בשנת 1996 עזב הניג את ה-WWF לטובת הארגון המתחרה, ה-WCW, שבו היה חלק מהסטייבל ארבעת הפרשים (אנ') ובשנת 1997 זכה באליפות ארצות הברית, ולאחר מכן הצטרף לסטייבל nWo. בקיץ 2000 עזב הניג את ה-WCW.

לאחר שהופיע במספר הופעות אורח בארגונים קטנים, בשנת 2002 חזר הניג ל-WWF באירוע רויאל ראמבל שוב בדמותו של מיסטר פרפקט. במאי 2002, הוא שוחרר מהארגון לאחר שהיה מעורב בעימות פיזי עם ברוק לסנר במהלך טיסה מסחרית במטוס מלא נוסעים.

בשנת 2003, נמצא מת ממנת יתר של קוקאין בחדר מלון בפלורידה.[1]

בשנת 2007, נבחר הניג להיכל התהילה של ה-WWE.

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קורט הניג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]