שבע דקות בגן עדן (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שבע דקות בגן עדן
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי עמרי גבעון
הופק בידי מרק רוזנבאום, מיכאל רוזנבאום, איתי תמיר
תסריט עמרי גבעון
עריכה רותם שמיר
שחקנים ראשיים ריימונד אמסלם
אלדד פריבס
נדב נייטס
מוזיקה אדריאן בלייז
צילום ניתאי נצר
מדינה ישראלישראל ישראל
חברה מפיצה Mozinet עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2008
משך הקרנה 93 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שבע דקות בגן עדן הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 2008 בכתיבה ובימוי של עמרי גבעון, עם ריימונד אמסלם, אלדד פריבס ונדב נייטס בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על צעירה ירושלמית הסובלת מפגיעה גופנית ונפשית לאחר שנפצעה קשה בפיגוע פיצוץ באוטובוס בו הייתה שבע דקות בתרדמת. כדי לבנות מחדש את חייה, היא יוצאת לחיפוש אחר חלקי הפאזל החסרים ואחר דמויות אשר ישלימו לה את התמונה של היום בו חייה התרסקו.

ריימונד אמסלם הייתה מועמדת לפרס אופיר לשחקנית הראשית הטובה ביותר.

עמרי גבעון זכה בפרס בפסטיבל חיפה, בפסטיבל הסרטים בוורשה, ובפסטיבל הסרטים בברטיסלבה. היה מועמד לפרס בפסטיבל הסרטים בטוקיו ובפסטיבל הסרטים טרייבקה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גליה (ריימונד אמסלם) ואורן (נדב נייטס) הם זוג צעירים ירושלמים שגרים יחד ומתכננים חתונה. מחבל מתאבד שעולה לאוטובוס קו 14 קוטע את תוכניתם. אורן נפצע קשה ונמצא בתרדמת וגליה נפצעת ומכוויות קשות. נמצאת שבע דקות בתרדמת וניצלת על ידי פרמדיק.

אורן מורדם ומונשם וגליה נמצאת לידו לאחר שהשתחררה מבית החולים. כעבור זמן הוא נפטר וגליה נשארת לבד בבית, חבושה בתחבושות לחץ וסובלת מפוסט טראומה. חלק מזכרונה אבד וכשהיא מקבלת מעטפה אנונימית ובתוכה שרשרת הצוואר שלה, היא מתחילה לחקור. מדי פעם היא "רואה" את אורן ומשוחחת אתו ונזכרת בריבים ובהשלמות שהיו ביניהם.

בהליכה בשוק מחנה יהודה היא מתמוטטת ומקיאה ועוזר לה בחור צעיר בשם בועז (אלדד פריבס). למעשה בועז הוא חבר טוב של הזוג אך היא אינה זוכרת אותו. פקידת מד"א (עופרי פרישקולניק) מפנה אותה לרונן (גל פרידמן) שהוא חובש שהיה בפיגוע ואשתו ובנו נספו. הוא מפנה אותה לעובד זק"א שהיה במקום (בנימין יגנדורף) אך הוא אינו יודע מי טיפל בה ומסביר לה כי נשמתה הייתה בדרך לגן עדן אך כנראה לא הייתה מתאימה להיכנס לשם באותו זמן ולכן חזרה ארצה והתחברה לגופה.

היחסים עם בועז מתהדקים והם מקיימים יחסים אינטימיים. נראה שגליה משתקמת אבל כשבועז מגלה לה שהוא למעשה היה הפרמדיק שהציל אותה וששלח לה את השרשרת, היא נשברת. בועז לוקח אותה לבקשתה לאוטובוס השרוף ואז היא חווה את הפיגוע ומתחילה להיזכר. בבית היא שמה את השרשרת בידו של בועז והם מתחבקים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ריימונד אמסלם גליה
אלדד פריבס בועז
נדב נייטס אורן
רונית יודקביץ' טליה רופאה
גל פרידמן רונן
בנימין יגנדורף פעיל זק"א
עופרי פרישקולניק פקידת מד"א
שרון צוקרמן שרית אחותה של גליה
גלעד כהן שוטר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]