שיבת המוסקטרים, או אוצר הקרדינל מאזארן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיבת המוסקטרים, או אוצר הקרדינל מאזארן
Возвращение мушкетёров, или Сокровища кардинала Мазарини
מבוסס על הוויקונט דה בראז'לון עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי גאורגי יונגוואלד-חילקביץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט גאורגי יונגוואלד-חילקביץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מיכאיל בויארסקי (דאטרניאן)
אליסה פריינדליך (אן מאוסטריה)
אנטון מקרסקי
דמיטרי חראטיאן (לואי הארבעה עשר, מלך צרפת)
Evgeniya Kryukova (לואיז דה לוואלייר)
אלכסנדר שירווינדט (ז'אן-בטיסט קולבר)
אנטולי רביקוביץ' (הקרדינל מאזארן)
דמיטרי נאגייב
Danila Dunayev (Raoul de Bragelonne)
וניאמין סמחוב (אתוס)
אירינה פגובה
ולנטין סמירניצקי (פורתוס)
ליאנקה גרו
איגור סטאריגין (ארמיס)
Vladimir Balon עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מקסים דונאייבסקי
מדינה רוסיהרוסיה רוסיה
חברת הפקה New One Production
הקרנת בכורה 2009 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מוזיקלי, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 7,000,000 מיליון דולר[1]
סרט קודם סודות המלכה אן, או המוסקטרים אחרי שלושים שנה
www.musketeers.ru
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שיבת המוסקטרים, או אוצר הקרדינל מאזארןרוסית: Возвращение мушкетёров, или Сокровища кардинала Мазарини) הוא סרט מוזיקלי רוסי משנת 2009, בבימויו של גאורגי יונגוואלד-חלקביץ'. סרט המשך לסרט "סודות המלכה אן, או המוסקטרים אחרי שלושים שנה" משנת 1993.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בסצנת הסיום של הרומן "הוויקונט דה בראז'לון". המוסקטרים ארמיס ופורתוס נהרגים בקרב נגד שומרי המלוכה. לאחר שחש במותם, אתוס מתאבד בהרעלה עצמו באחוזתו שלו. בזמן ששירת כמפקד כוחות המלוכה במלחמה עם הולנד, ד'ארטניאן הופך בסופו של דבר למרשל צרפת כפי שהדבר נובא על ידי אתוס במצור על לה רושל, אך נהרג מפצע כדור תותח ובקושי משיג יהלומי שרביט יקרים. כך, החברים, שהיו עד כה בלתי מנוצחים ובלתי נפרדים, מתים לפתע ביום אחד.

בשלב זה השלטון בצרפת במצב מעורער. בפרלמנט מתעוררים ויכוחים עזים על גנבת אוצר בית המלוכה, שעליהם היה אחראי הקרדינל מאזארן. אף על פי כן, הפרלמנט והאנשים מוצאים את המלכה אן מאוסטריה, חביבתו של מאזארן, אשמה. מכיוון ששומריה כבר לא בחיים, המלכה מרגישה צורך דחוף למצוא שומרים חדשים. עד מהרה הם נמצאים: אלה ילדי המוסקטרים - ז'קלין בתו של ד'ארטניאן, ראול בנו של אתוס, הנרי בנו של ארמיס ואנג'ליקה בתו של פורטוס. קפטן משמרות המלוכה, ליאון, עומד בתחילה כנגד הרביעייה החדשה, עד שמתגלה שהוא למעשה בנו של פורתוס.

לאחר מותו של הקרדינל מאזארן באנגליה, אוצרו עובר לידי חברת הישועים יחד עם טבעת הטמפלרים המעניקה אלמוות והאגדות אודותיה. כאשר הגיבורים הצעירים מנסים להחזיר את האוצר לצרפת ולמלכה, הם נכלאים בשבי, בעוד ראול נהרג בהתקוממות. נשמות אבותיהם מתבוננות בהתרגשות בהרפתקאות ילדיהם לפני שתפילה כנה של ד'ארטניאן מחזירה אותם לחיים, נותנת הזדמנות להציל את צאצאיהם ואת כבוד המלכה. האויב המושבע של ד'ארטניאן, השומר דה ז'וסאק, חוזר לחיים יחד איתם ומחפש גם הוא את האוצר.

כתוצאה מכך, הילדים חוזרים יחד עם הוריהם, הישועים הבוגדניים מובסים וכבוד המלכה נשמר. לאחר שקיבלו את הטבעת הטמפלרית, המוסקטרים מסרבים להשתמש בה ובוחרים להישאר יחד בעולם שמעבר.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה בעיקר לביקורות שליליות והחזיק בדירוג 2.7 מתוך 10 בפורטל KinoPoisk.[2] מבקר הקולנוע אלכס אקסלר ציין כי הסרט נראה כמו פרודיה על סרטי מוסקטרים קודמים הוא "כל כך אומלל ואיום שזה אפילו שווה צפייה-כזה פיצוץ מוח נראה לעיתים רחוקות".[3]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Return of the Musketeers". Russian Film Group. אורכב מ-המקור ב-10 ביולי 2013. נבדק ב-15 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Возвращение мушкетеров (ברוסית). KinoPoisk. נבדק ב-2018-12-19.
  3. ^ Exler, Alex (2 במרץ 2009). Возвращение мушкетеров, или Сокровища кардинала Мазарини. Exler.ru (ברוסית). נבדק ב-2018-12-19. {{cite web}}: (עזרה)