ד'ארטניאן ושלושת המוסקטרים (מיני-סדרה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ד'ארטניאן ושלושת המוסקטרים
D’Artagnan et les Trois Mousquetaires
מבוסס על שלושת המוסקטרים
סוגה פעולה ודרמה היסטורית
יוצרים פייר אקנין עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים פייר אקנין עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי פייר אקנין
שחקנים ונסן אלבז
עמנואל ביאר
ג'קי קריו
פטריק פויבי
גרגורי גדבואה
גרגורי דראנז'ר
סטפניה רוקה
טריסטן אלואה
אינגריד דונאדיה
ז'יל רנו
ז'אק ספייסר
ארץ מקור צרפתצרפת צרפת
בריטניהבריטניה בריטניה
קנדהקנדה קנדה
צ'כיהצ'כיה צ'כיה
שפות צרפתית
מספר עונות 1
מספר פרקים 2
הפקה
אתר צילומים Burghley House, צרפת, צ'כיה, קנדה, מונטריאול עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים Allen Smith עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Matt Dunkley עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 210 דקות
שידור
רשת שידור TF1
תקופת שידור מקורית 15 בפברואר21 בפברואר 2005
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ד'ארטניאן ושלושת המוסקטריםצרפתית: D'Artagnan et les Trois Mousquetaires) היא מיני סדרה בשני פרקים מאת פייר אקנין, ששודרה בשנת 2005 ברשת TF1 ומהווה עיבוד של הרומן "שלושת המוסקטרים" מאת אלכסנדר דיומא. זו הפקה משותפת בין צרפת, בריטניה, צ'כיה וקנדה.

תקציר עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 1615. ד'ארטניאן הצעיר, רואה רוכב שתולה אישה מעץ לפני שנמלט. לפתע, הבזק של ברק מפצל את השמיים והאישה האומללה חוזרת לחיים לפני שהיא נעלמת אף היא.

שנת 1625, בתקופת שלטונו של לואי השלושה עשר, ד'ארטניאן עוזב את מחוז הולדתו, גסקון, לפריז כדי להתגייס לחיל המוסקטרים של המלך ומתוודע לשלושה חברים: אתוס, הרוזן האריסטוקרטי מאוד של לה פר, אמיץ ומתנשא, שמעולם לא התאושש מאהבה נכזבת; פורתוס, ששמו האמיתי ואלון, בעל מזג חם אך אמיץ; ואראמיס, אביר הרבליי, דמות מורכבת וסודית, שחש מפוצל בין הייעוד הדתי שלו לבין ההתחייבויותיו כלפי המאהבות שלו. דו-קרב משולש, נגד שומרי הקרדינל רישלייה, חותם בין ארבעת הגברים ידידות בלתי מעורערת.

העלילה המרכזית של הסיפור מבוססת על פרשת יהלומים, מתנת המלך שהמלכה הציעה בפזיזות למאהבה, הדוכס מבקינגהאם. בעצתו המזיקת של הקרדינל, המלך דורש מהמלכה ללבוש את היהלומים בנשף הבא. ד'ארטניאן, שמתאהב בקונסטנס בונסיה, המשרתת את המלכה, לומד על המזימה שמתבשלת ונחשף למרגלת היפה של קרדינל רישלייה, מיליידי דה וינטר, מרגלת שאותה הוא מזהה בתור האישה שרדפה את ילדותו. הוא יוצא עם שלושת חבריו למצוא את התכשיטים, הרפתקה שתוביל אותו לאנגליה.

היהלומים נמצאים והמלכה ניצלת. בינתיים, הרביעייה נלחמת במיליידי דה וינטר, שמתבררת כרעייתו לשעבר של אתוס שהיה הרוכב שניסה להוציאה להורג עשור קודם לכן. המוסקטרים יוצאים בעקבותיה כדי לבלום אותה ולהענישה ומתעמתים אגב כך עם הקרדינל רישלייה. היא מנסה להתנקש בבקינגהאם ובסופו של דבר רוצחת את אהובתו של ד'ארטניאן, קונסטנט. לאחר שהמוסקטרים לוכדים את דה וינטר, הם מוציאים אותה להורג באמצעות תליין כעונש על פשעיה. הם עוזבים את אתר ההוצאה להורג וחולפים על פני גשר החוצה את הנהר ובו צף ראשו הכרות של התליין.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]