שיחה:הורות להט"בית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 חודשים מאת InternetArchiveBot בנושא בעיה בקישורי ארכיון בערך (ינואר 2024)

ערך זה צוטט במאמרם של שי רודין, עוז אלמוג, ודוד פז, "משפחה חד מינית בישראל", מוסד שמואל נאמן למחקר מתקדם במדע וטכנולוגיה, הטכניון. 15 בפברואר 2010.

שתי הערות:

  • הערך מרבה לציין מחקרים אנונימיים. חשוב לפרט מעט יותר באיזה מחקרים מדובר, לא בהכרח בגוף הערך, אלא בסעיפים "לקריאה נוספת" ו"קישורים חיצוניים".
  • התצלום פוגע בפרטיות של המצולמים, ובפרט בפרטיות של הילד המופיע בו, ותרומתו לערך זניחה - הוא מתאים לכתבה עיתונאית על הנושא, אך לא לערך אנציקלופדי. הורדתי אותו.

דוד שי 04:41, 31 יולי 2004 (UTC)

המחקרים רציניים (אם כי אולי מוטים אידיאולוגית). אני מכיר אותם מהיכרותי עם נושא הפסיכולוגיה ההתפתחותית.
אציין שהערך לא עוסק בנקודה מאוד חשובה בנושא של הורות הומו-לסבית. כיצד היא נוצרת ?
אימוץ, אפוטרופסות על ילדים מקשר הטרוסקסואלי, הסכם עם פרטנר לא רומנטי להבאת ילדים, תרומת זרע וכו'. אלו נושאים שיש סביבם דיון משפטי, דתי ומוסרי רציני. שן שש זעם 09:03, 1 אוג' 2004 (UTC)

כותרת לתמונה: (אם היא נשארת) - עדיף אולי משפחה הומוסקסואלית?82.81.200.98 07:22, 31 יולי 2004 (UTC)

אני לא חושב שהתמונה מיותרת. אבל אולי כן צריך לברור נושאים של פרטיות וזכויות יוצרים לגביה. eman

סדר הפסקאות בערך[עריכת קוד מקור]

כרגע הפסקה הראשונה (לאחר הפתיח) עוסקת בהתנגדות להורות הומו-לסבית, והפסקאות שאחריה עונות לטיעונים המועלים בה. מה שמפריע לי במבנה הזה זה שהוא מבנה נגטיבי - הוא מתחיל מהטיעונים נגד ועונה להם בטיעוני בעד המשולבים במידע האינפורמטיבי. לדעתי הערך צריך להיות כתוב בצורה פוזיטיבית - לתאר את התופעה בפירוט, להביא את טיעוני הנגד ואז לענות להם. לדעתי זה יצריך עריכה כבדה של הערך בצורתו הנוכחית. Eranb 12:33, 31 יולי 2004 (UTC)

גם לי זה הפריע בהתחלה, אבל אין מה לעשות. קודם צריכים להיות הטיעונים נגד, ורק אחרי זה בדיקתם. מה שכן, את הפסקה על היקף התופעה (רק חבל שרק בארה"ב) העברתי לפני זה. eman

אני מתפעל מהאופן שבו תקציר העבודה הסמינריונית שלי קיבל פנים וצורה של ערך. כה לחי חברים. אשתדל לתרום עוד כמיטב יכולתי. העבודה היא כמובן ארוכה יותר. מה לדעתכם כדאי עוד להוסיף? ערן

הוספתי בבליוגרפיות[עריכת קוד מקור]

אני לא מאוד מנוסה בזה- אבל אני לא בטוח שהן צריכות להופיע בגוף המאמר. אני גם לא בטוח איך גורמים לכך שהאנגלית תופיע בתצוגה משמאל לימין.

המקורות הביבליוגרפיים רק מוסיפים למאמר ולאמינותו, אף שאין עוד מאמר בויקיפדיה עם רשימה ביבליוגרפית כה מפורטת. עם יישור הטקסט לשמאל יש לנו בעיה טכנית, אני מקווה שעוד יימצא לה פתרון. דוד שי 04:05, 3 אוג' 2004 (UTC)

הפורום החשוב בנושא הורות הומולסבית, הוא פורום הורות הומולסבית בפורטל "תפוז".

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=386

טופל, להבא תוכל לעשות שינוי זה בעצמך, ישירות בערך. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית. דוד שי 21:14, 16 ספט' 2004 (UTC)

לדעתי השם צריך להיות הורות להטבי"ת או לפחות הורות אחרת[עריכת קוד מקור]

ראי הערה הבשיחה בקטגורייה מגדר.

כמו כן ההנחה כי קיים אצל האדם אינסטנקט בסיסי להשאיר חותם, שבא ליידי ביטוי בהבאת ילדים לעולם אינה מקובלת עלי בעליל!

יש על זה מחקרים רבים.
זה שזה לא מקובל עליך, זה נחמד, אבל יש לך הוכחות? --נריה הרואה 09:04, 11 פבר' 2005 (UTC)
השם הורות הומו לסבית ניתן לערך זה על ידי כותבו, בעקבות מחקר/עבודה סמינריונית שערך בנושא זה. זהו גם השם שבו הנושא ידוע בציבור. דומני שקביעת שם של ערך אינה צריכה לייצג אידיאולוגיה, ולכן חשוב להשאיר את השם ללא שינוי. אפשר לתת הפניה מהורות להט"בית (כך, ולא הורות להטבי"ת), אם מישהו חושב שיש בכך תועלת. דוד שי 10:01, 11 פבר' 2005 (UTC)

לאר ונריה:
לגבי עניין האינסטינקט. קודם כל מאוד לא מוצאת חן בעיני השימוש במילה טינסטינקט בהקשר הזה. וגם הטענה כולה נראית לי קצת נחרצת מידי. אני מציע שתנסו שניכם לממצוא נוסח שמצד אחד לא יעלים את הדבר הזה לגמרי, אבל מצד שני ייתן מקום לספק (שגם אני שותף לו).

לגבי עניין השם, אני חושש שאר טועה, ועושה כמעשה אותה עיתונאית ששאלה את נלסון מנדלה על איך זה היה להיות אפרו אמריקאי בדרום אפריקה של תקופת האפרטהייד...
אם נשנה את זה ל"הורות להט"בית" (אם כבר, אז עם הגרשיים בין הט' לב'!) השם לא יהיה רק הרבה פחות מובן, אלא גם פחות נכון. מה עניין ביסקסואלים לנושא? וטרנסג'נדרים גם כו לא ממש שייכים לנושא הזה.
לנריה: למה בשחזור מחקת גם את הלינק שאר הוסיפה? זה היה מרוב התלהבות? eman 16:47, 11 פבר' 2005 (UTC)

אינסטינקט[עריכת קוד מקור]

אין דבר כזה אינסטיקט בבני-אדם. כל הרצונות, המאווים, והכמיהות שיש לנו בני האדם, הם תוצר של הבניה חברתית. הצורך באוכל, הצורך לעשות את צריכנו, אלו הם הרצונות היחידים שאני מוכן לקבלם כבסיסיים. אבל כשם שאנורקסיה, או בולמיה, או אפילו רזון קל, אינן נובעות מאינסטיקט, אלא הן הבניות חברתיות בחברה המערבית.כך גם רצון להגיע לידי אורגזמה, הוא היצר שעליו מתבססת הבאת ילדים לעולם. אבל ישנם גם דרכים וסיבות רבות אחרות להגיע לאורגזמה. (הרי בסופו של דבר כולנו לוקחות גלולות. מתוך איזה אנסטיקט זה נובע???)
לא כל אישה חייבת ללדת ילד, לא כל אישה חייבת להתחתן. הרצון להתביע חותם על העולם נתבע בתוכינו ע"י החברה.
לסיכום, אני מקבל את הרצון להתביע חותם על העולם, אני לא מקבלת שזהו אינסטיקט, או רצון טבעי, כביכול.
נ.ב.
אבל למה להוריד את הקישור? --אר 17:00, 11 פבר' 2005 (UTC) תגובה נוספת: דבריו של Eman מקובלים עלי כתבנו את התגובות במקביל...
בעניין הטרנסג'נדרים והביסקסואלים. אם גבר מביא ילד לעולם ולאחר מספר שנים, מחליט כי ברצונו להפוך לאישה. כנ"ל לגבי ביסקסואלים...

הבעיה היא כרגיל בחד צדדיות של הטענות המועלות כאן, יש לשתי הטענות מקום, כאשר ניתן להציג מחלוקת ביניהם. גם סוציולוגים מקבלים את הטענה כי לביולוגיה (במקרה זה "אינסטינקט" - ניסוח בעייתי, אני מסכימה) יש מקום, הויכוח הוא על האחוזים. לדעתי הצגה של 2 ההשקפות והמחלוקת ביניהן תוך הורדת ה"אינסטינקט", טובה יותר ממה שיש כעת. מה דעתכם? דורית 17:54, 11 פבר' 2005 (UTC)
בדיוק התפרסם על זה אצלנו באייל הקורא מאמרו של יובל נוב על הספר של סטיבן פינקר the blank slate. הוא דווקא טוען שלביולוגיה יש תפקיד מכריע הרבה יותר משחשבו עד כה בסוגיית nature or nurture. בברכה, ערןב 19:59, 11 פבר' 2005 (UTC)
תודה על הלינק, קראתי, הגבתי, ולא הסכמתי (ככה זה כשסטטיסטיקאי כותב על ספר שחיבר פסיכולוג). מה שכן, המאמר מציג את הטענה שהעלתי כי קיים ויכוח רב שנים בנושא הזה, ולכן לדעתי הצגת המחלוקת תתרום לערך יותר מאשר טענת ה"אינסטינקט". בברכה, דורית 00:27, 12 פבר' 2005 (UTC)

לא יותר טוב לקרוא לערך "הורות חד מינית"? Jtmjtm 19:41, 11 פבר' 2005 (UTC)

לא, אבל אפשר ליצור הפניה. דוד שי 20:01, 11 פבר' 2005 (UTC)

אבקש בוררות[עריכת קוד מקור]

אין מקום להנחה כי קיים אנסטינקט בסיסי אצל בני אדם להתביע חותם, שבא לידי ביטוי בהבאת ילדים לעולם. זהו ביטוי אנוכי, ונוגד את רוח האדם לחלוטין, אני גם מתנגדת להצגת המחלוקת בתוך הערך, אם יש התעקשות ניתן להעביר עניין זה לערך הורות. --אר 23:56, 16 פבר' 2005 (UTC)

מדוע את טוענת שאין מקום להניח הנחה כזו?
אי אפשר לכתוב ערכים לא נטרליים, ללא הצגת כל עמדות כל הצדדים. (על איזה מחלוקות את מדברת?)
אין לי בעיה עם בוררות. --נריה הרואה 00:46, 17 פבר' 2005 (UTC)
אני דווקא חושב שהאינסטינקט הזה כן קיים. בלי להביע דעה אם הוא טוב או רע, אך אם תשימי לב, כמעט כל הדברים הטעימים, הנעימים המשחמים הם מועילים. למשל אוכל. מדוע אוכל משמין טעים - כי הוא עתיר קלוריות. לאדם הקדמון זה היה חשוב. אם תשימי לב, אוכל רקוב טעמו גרוע עד כדי כך, שתירקי אותו מיד. זהו מנגנון הגנה - טעמם של רב הרעלים הוא מגעיל. לא הייתי ממהר להוריד את החלק הנוגע לאינסטינקט בערך. גילגמש שיחה 06:39, 17 פבר' 2005 (UTC)
אר - גם לי אין בעיה עם בוררות, אבל עדיין חושבת שאי הצגת המחלוקת, והטענה בדבר השפעה חברתית בלבד או אינסטינקט בלבד, היא מוטה וגורפת. אי אפשר להתעלם מדעות אחרים רק כי את לא מאמינה בהן. ואם ברצונך בבוררות, אנא הציעי בורר שיוסכם על כולנו. נריה - המחלוקת היא מה שטענתי בנוגע להשפעות חברה/ביולוגיה. דורית 08:57, 17 פבר' 2005 (UTC)
כן. על זה אמרתי שצריך להציג את כל הדעות.--נריה הרואה 23:13, 17 פבר' 2005 (UTC)
גם לטעמי, המקום של הויכוח הזה אינו כאן אלא בהורות, שכן הוא אינו רלוונטי רק להורות הומו לסבית. נדב 16:28, 18 פבר' 2005 (UTC)
זה לא משנה את הדילמה של הצגת המחלוקת בין חברה-ביולוגיה. לגבי העברה להורות, אין בעיה. דורית 16:54, 18 פבר' 2005 (UTC)
מסתבר שאותו המשפט הופיע בהורות. תיקנתי שם, ואשמח לשמוע הערות. כאן אני פשוט אוריד אותו. מי שירצה לדעת למה להיות הורה, שיתכבד ויברר בערך המתאים. נדב 19:58, 18 פבר' 2005 (UTC)

המילה אינסטינקט אינה מתאימה כאן. כשמדברים על אינסטינקטים הכוונה היא לפעולות בסיסיות ולא מודעות המבוצעות ברמה של גזע המוח (למשל: נשימה היא אינסטינקט). נדמה לי שאתם מדברים על דחפים: לדוגמא, לאנשים יש דחף מיני (או דחף להתרבות). כמובן שבמקרה של בני האדם הדיון על דחפים שנוי במחלוקת (ראו למשל, פרויד...). זה דיון שלא אנחנו נהיה הראשונים לעסוק בו ובטח שלא להכריע בו. יתכן שהדבר נובע מכך שבמקרה של בני האדם - להבדיל מבעלי חיים אחרים - המודעות משחקת תפקיד משמעותי יותר, ולכן לאנשים יש בחירה אם להתרבות או לא, אם להיות הורים או לא. למען האמת, נמצא שגם בקרב בעלי חיים בעלי רמת מודעות קטנה יותר (אם בכלל) הנטייה להתרבות פוחתת בתנאים סביבתיים מסוימים (למשל, צפיפות אוכלוסין או מחסור במזון). כך שנראה שאם מדובר ב"דחף" (ביולוגי) הרי שאין הוא מנותק מהשפעות הסביבה. olympia

הפניה לא נכונה לערך באנגלית[עריכת קוד מקור]

הקישור הדו-כווני לערך באנגלית וחזרה אינו מדוייק בעליל. שם מדובר על אימוץ חד-מיני ולא על הורות בכללותה. ניסיתי למצוא את הערך הנכון באנגלית וראה זה פלא! האנציקלופדיה הגדולה ביקום לא מכילה מאמר אודות הורות הומולסבית! האם פספסתי משהו? ובכל מקרה, ברצוני להסיר את הקישורים וליצור בויקיפדיה באנגלית הפניה לערך Gay parenting אותו מישהו יצטרך לכתוב :) Gil mo 21:26, 28 דצמבר 2005 (UTC)

כאן יש צורך במקף בשם הערך: הורות הומו-לסבית[עריכת קוד מקור]

הביטוי הוא ביטוי ממוקף: הומו-לסבי. אלדדשיחה 00:56, 22 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

סודר. דורית 01:01, 22 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
חן חן על התגובה המיידית :) אלדדשיחה 01:02, 22 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

כי הורים הומואים ולסביות מתירנים יותר מבחינה מינית, וכי רבים מהם מתעללים מינית בילדיהם[עריכת קוד מקור]

לא כל טענה שטוענים המתנגדים להורות הומולסבית ראוי שתצוטט בערך. ויקיפדיה בניגוד לאתרי דיעות צריכה לשקף רק טיעונים מבוססים. אם מישהו מכיר סטטיסטיקה מבוססת המראה כי הומואים ולסביות מתעללים מינית בילדיהם בשיעור העולה על השיעור באוכלוסיה הכללית הוא מוזמן להוסיף אותו בסימוכין. אחרת, הטענה שקרית ומופרכת ואין היא ראויה למקום בערך. נמר ערבות סיבירי 18:39, 3 במרץ 2007 (IST)תגובה

יש גם אפשרות שבני הזוג יהיו ההורים הביולוגיים[עריכת קוד מקור]

לפני די הרבה זמן הייתה בעיתון כתבה על אפשרות שהמטען הגנטי ילקח מתא זרע (או ביצית) של אחד מבני הזוג ויועבר לביצית (או תא זרע), ואז תתבצע הפריה מלאכותית. סתם עומר 00:49, 28 במרץ 2007 (IST)תגובה

זה עדיין שרוי בערפילי העתיד; הטכנולוגיה לא קיימת, ואני לא בטוח שזה רעיון טוב לשחק יותר מדי עם הדברים האלה. אביעד המקורי 00:58, 28 במרץ 2007 (IST)תגובה
אם זכרוני אינו מטעה אותי, בכתבה סופר על שניים שעשו את זה. אבל מה, טחונים שחבל על הזמן. סתם עומר 01:04, 28 במרץ 2007 (IST)תגובה
אני לא בטוח שאני מבין למה בדיוק אתה מתכוון - אם אתה מדבר על דרך ליצירת עובר ממטען גנטי של שני גברים או שתי נשים, הרי שדבר כזה לא קרה עדיין מעולם. אם אתה מדבר על שכפול גנטי (באמצעות השתלת DNA בתא ביצית ליצירת עובר חדש), הרי שהדבר נעשה בבעלי חיים, אך לא באדם, וממילא אין כאן מקרה של שני הורים ביולוגיים מאותו מין. אביעד המקורי 01:07, 28 במרץ 2007 (IST)תגובה
גם אני לא בטוח על מה אני מדבר. נראה לי שזה העברה של גרעין מתא זרע לביצית (או להיפך). ואז מתקבלים תאי מין משני מינים שהגרעינים שלהם נלקחו מאותו מין. טכנולוגיה של העברות גרעין כן קיימת, זה כל העניין של שכפול גנטי (אלא שהגרעין שמושתל בביצית הוא של תא רגיל). סתם עומרשיחה 02:21, 28 במרץ 2007 (IST)תגובה
עד כמה שידוע לי טרם נעשה כדבר הזה בפועל. אביעד המקורי 02:30, 28 במרץ 2007 (IST)תגובה

אימוץ בישראל[עריכת קוד מקור]

בפסקה "אפשרויות הפתוחות בפני זוגות חד-מיניים בישראל" מדובר על אפשרויות אימוץ במקרים בהם ההורים מגדלים את הילד הביולוגי של אחד מהם. אין איזכור לאפשרות לאימוץ ילד שאינו צאצא ביולוגי של אחד ההורים בארץ ובחול. [1] [2]. מישהו מבין או יודע מה משמעות ההצהרות (הישנות) של הרצוג ומזוז? 10:51, 3 בנובמבר 2008 (IST)

הפניה לערך מורחב פונדקאות[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהתווסף לערך זה ולאחרים הפנייה לערך מורחב. התאכזבתי כשלחצתי על הקישור וראיתי שהוא לא מפנה אותי לערך שעוסק בפונדקאות אצל הורים הומו-לסבים , אלא לנושא בכללתו. מסיבה זו אין הפניה לערך מורחב לערכים הורות או אימוץ, אם כי במידה ויהיה ערך שיעסוק באימוץ הומו לסבי, הפניה מסוג זה תהיה נחוצה. • רוליג שיחה • אמצו חתול 17:43, 24 במאי 2011 (IDT)תגובה

הערך המורחב על פונדקאות, מדבר באופן רחב על פונדקאות ובכלל זה היבטים מוסריים, חוקיים, והלכתיים. הוא מתייחס בין השאר להומואים, וככל שיורחב ויעודכן כך ייקבל הנושא הרחבה בהתאם. בערכים רבים בויקיפדיה נהוג לעשות סגרגציה בין הערכים הכללים לערכים ההומולסביים. אני חושב שהאפשרות ההומולסבית צריכה להיות משולבת בכל הערכים הרלוונטים ואני עורך בהתאם. דוגמה טובה לכך הוא הערך על פונדקאות שלא כלל הומוסקסואליות כסיבה אינהרנטית לפונדקאות אלא הוסיף אותה כהערת אגב בסוף הפסקה הרלוונטית. במצב בו השיעור ניכר ממשתמשי הפונדקאות בארץ הם הומואים, אזרי ברור שהנושא צריך לקבל את החשיבות המתאימה בערך ואין שום סיבה להגלות אותו לערך נפרד, ולכן ערכתי בהתאם. בקצרה. הערך על פונדקאות שרלוונטי מאוד להומואים צריך לעסוק גם במקרה זה, ובהרחבה. אין שום סיבה ליצור ערך מיוחד לפונדקאות הומואית. נמר ערבות סיבירי - שיחה 21:39, 24 במאי 2011 (IDT)תגובה

הצעה לשילוב פסקאות[עריכת קוד מקור]

אני מציע לשלב את פסקה שתיים לתוך פסקה אחת. כרגע יש חזרה על נושאי אימוץ ופונדקאות, והרחבה של תתי הפסקאות בנושאים אלו על סמך פסקה שתיים תשפר את הקריאות.

גם בפסקה על התנגדויות יש נושאים שחוזרים בפסקה על מחקרים. ככל שזה נוגע לטענות עובדתיות לגבי התפתחות הילד אפשר לשלב בפסקה המחקרית ואף לתת כותרות לגבי החששות. כגון: נטייה מינית שונה, כישורים חברתיים, צורך בדמות אב/אם.

נמר ערבות סיבירי - שיחה 08:49, 26 במאי 2011 (IDT)תגובה

בממוצע[עריכת קוד מקור]

הערך הזה דורש את הוספת המילה "בממוצע", הוספת כמתים או הסברים למתודה המחקרית במשפטים רבים. משפטים כמו: "ילדיהן של לסביות מצליחים יותר בחייהם מילדים אחרים" (מה זה הצלחה בחיים? כל הילדים של חד מיניים מצליחים יותר מכל הילדים האחרים?) או "במשפחות לסביות האם הלא ביולוגית מעורבת לא פחות מהאם הביולוגית בגידול הילדים, ובאופן משמעותי יותר מהאב במשפחה הטרוסקסואלית" (כל האבות? כל הלסביות? ב"כמה" הן יותר מעורבות?). דורשים שכתוב. בברכה, --איש המרק - שיחה 14:53, 31 במאי 2012 (IDT)תגובה

נא לעבור על הערך ולתקנו[עריכת קוד מקור]

הערך אינו תקין וכולל גיבוב של שטויות, וממש לא מתאים לוויקיפדיה. הפסקה המצוטטת מטה תלושה, חסרת ביסוס, לא סתם מיד אחריה כתוב "דרוש מקור". אג'נדה של מי זה משרת בדיוק? נא לתקן את הערך כך שיהיה מבוסס מציאות ועובדות ולא דעות. תודה."אחת הטענות המקובלות היא, שילדים ממשפחות חד-מיניות סובלים מסטיגמה חברתית ומבוכה בשל השונות של הוריהם, ומנודים בשל כך מקשרים חברתיים עם ילדים אחרים. הטוענים זאת מעלים את החשש, כי לילדים ממשפחות חד-מיניות יש סיכוי רב יותר להפוך לעבריינים, להשתמש בסמים, להיכנס להריון בגיל צעיר, לנשור מבית הספר, להתאבד, ואפילו להיות עניים יותר (במיוחד ילדים של לסביות)" 37.142.138.172 01:16, 14 באפריל 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:40, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:40, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:40, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 4[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:17, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 5[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:45, 30 בדצמבר 2013 (IST)תגובה

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

תיקון קטע על הורות הומים ולסביות בישראל, תיקון לפי ההחוק החדש והוספת הסיפור על שני ההומים שאמצו בתאילנד תינוק בפונדקאות והנפיקו לתינוק דרכון ישראלי. דווח על ידי: Yoavsavir - שיחה 15:52, 3 במרץ 2014 (IST)תגובה

הוספתי משפט על הצעת החוק החדשה בערך פונדקאות הומוסקסואלית בישראל. למיטב הבנתי היא טרם אושרה סופית ולכן אין מקום עדיין לעדכן את הפיסקה בערך הורות הומו-לסבית. בנוגע לסיפור, אין בוויקיפדיה מקום לכל סיפור חדשותי. במידה והיה שינוי משמעותי בחקיקה או בפסיקת בית משפט יש לציין אותו. Uziel302 - שיחה 07:11, 9 במרץ 2014 (IST)תגובה
לשם ההבהרה, אין חוק, ואפילו לא הצעה שעברה בקריאה טרומית. • רוליג שיחה אמצו חתול 07:40, 9 במרץ 2014 (IST)תגובה


שינוי שם הערך[עריכת קוד מקור]

אני בעד שינוי השם להורות להט"בית. מזמן השם הזה לא תקין פוליטית ומזמן הדיון והשיח מתמקד גם בהורים ביסקסואלים והורים טרנסג'נדרים. BAswim - שיחה 12:19, 17 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

אני לא בקיא אבל אין לאחד הורות הומו-לסבית להורות הטרו-טרנסקסואלית[עריכת קוד מקור]

בויקי האנגלית עשו את ההבדלה (הנחוצה מאד לדעתי) בין הורות הומו-לסבית לבין הורות הטרו-טרנסקסואלית. הורות הטרו-טראנסקסואלית היא הרבה יותר "הטרונורמטיבית" מהורות הומולסבית, והשלכותיה עשויות להיות מספיק\מאד שונות. יש לקחת זאת בחשבון; לכן אני תמה על עריכותיו האחרונות של משתמש:BAswim וסבור שיש להחזיר את המצב הקודם לפני שהערך ייכנס למצב בעייתי מאד שידרוש עריכות על גבי עריכות שממילא לא יהיו מוצדקות בהתבסס על השלבים ההתפתחותיים השונים לכאורה לילדים במשפחה הומו-לסבית לבין משפחה הטרו-טראנסקסואלית. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 15:10, 17 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

ומה עם הורים ביסקסואלים, יש כאן ממש העלמה ביסקסואלית. חוץ מזה הערך באנגלית הוא "LGBT parenting". אני בהחלט חושב שיש מקום להכניס פיסקה העוסקת בהורות טרנסקסואלית. BAswim - שיחה 15:20, 17 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
אין לי כוונה להעלים אף אחד, גם אני כמוך חושב שהערך צריך דווקא לגדול ויחד איתו גם המבנה ותוכן העניינים - ההצעה שלך למעשה מעולה, אבל צריך למזג אותה עם המבנה שאימצו בויקי האנגלית ולעשות פרק על הורות הטרו-טרנסקסואלית (או בשביל למנוע הגדריות יתר - הורות במשפחות בהן לפחות הורה אחד טראנסקסואל שזה גם הכי נפוץ במקרה של הטרונורמטיביות עם רכיב טראנסקסואלי, אני מניח), וכמו כן פרק נפרד על הורות בי סקסואלית. ‏Ben-Yeudith‏ • שיחה 17:56, 17 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
נכון מאוד. בדיוק כך. BAswim - שיחה 00:31, 18 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה


הבחירה לשנות את תוכן הערך לפני שמוצה דיון בנוגע לשם הערך, ובהתאם לתוכנו, היא לא פחות ממחטף שיש לשחזרו. הערך לא עוסק בקהילה הלהטבית ככלל, אלא במשפחות בהם יש שני הורים מאותו מין. זוגות של הורים בני אותו מין זוכים ליחס חברתי שונה ממשפחות אחרות ומתמודדים עם דילמות אחרו. אב יחיד הומו, כמו גם זוג טרנס-סטרייט שהם גבר ואישה, לא נכנסים לקטגוריה זו. הדוגמה בולטת מכל בפסקה על המחקרים שכולה עוסקת בילדים לזוג הורים מאותו מין ולא בילדים של קהילת הלהטב ככלל. לא צריך לשנות את הערך רק לשם הפוליטיקליקורקט. • רוליג שיחה אמצו חתול 23:59, 20 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

ומה אם משפחות שאבא אחד ביסקסואל שחי עם בן זוג ואמא ביסקסואלית שחיה עם בת זוג, אני באופן אישי מכיר מאות כאלה. ההגדרה ה"הפוליטיקליקורקט" שאתה מדבר אליה פשוט אינה נכונה, כי המציאות היא שונה ממה שאתה מתאר וצריך להתקדם איתה לא ללכת נגדה. לא התייחסת לכך שהערך באנגלית ובגרמנית (משפחת הקשת) הוא כמו שאני מציע. אגב כשהצעתי את עצתי לא בדקתי באנגלית זה היה באינסטינקט שלי. BAswim - שיחה 01:00, 21 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
ומה עם משפחה שבה שתי נשים (משפחה לסבית) ולאחר שנים אחד מהם מודיע שהוא גבר טרנסג'נדר. או משפחה של שני גברים, זוגות של הורים בני אותו מין ופתאום אבא מודיעה שהיא אישה טרנסג'נדרית, גם משפחות כאלה אני מכיר. BAswim - שיחה 01:04, 21 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
ברק יקירי, אני מזכיר לך שברמה האידיאולוגית, אני מסכים איתך. אם היינו כותבים עכשיו יחד את תפיסת עולמנו, לא היתה לנו מחלוקת. השאלה אם לשנות את את שמו של הערך עוסקת לא בכך, אלא בתוכנו של הערך. שינוי הכותרות של הערך יוצרות אולי מראית עין שניתן לשנות את שמו, אבל הערך עוסק כרגע בהורות של בני זוג מאותו מין ומגדר. אם אחד מהם מחליט לעשות שינוי, הם נמצאים בקטגוריה אחרת. כאמור, הדוגמה הבולטת לכך היא פרק המחקר שלמרות ששינית את שמו, עוסק בהורות של בני בני זוג מאותו מין בלבד.
אם תכתוב ערך על הורות להטבית ובו התייחסות לכל אותן משפחות שציינת, אני אשמח מאד. ניתן לעסוק בזוגות שאחד מהם טרנסג'נדר, ובדרכים שהם מביאים ילדים ובסוגיות החינוכיות בהם מתמודדים הורים שאחד מהם הוא ג'נדר-קוויר או א-ג'נדר, וזה יהיה מרתק וחשוב. אבל תתחיל מהתוכן, לא מהצהרות אידיאולוגיות (שאני כאמור תומך בהן, אבל), ללא עיסוק בתוכן.
שוב, השינוי שעשית בכותרות כדי להשפיע על מראית העין של תוכנו של הערך, אינו מתאים לתוכן מתחת לכותרות אלו, ולכן אבקשך לשחזר. אם אתה מעוניין להכניס תכנים חשובים לוויקיפדיה, אתה יותר ממוזמן. אני אהיה שם בדיוני החשיבות הארוכים ואתמוך בעמדתך. אבל דרך התוכן. • רוליג שיחה אמצו חתול 07:57, 21 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
אני מסכים אם מה שכתבת, אבל הערך במתכונתו אינו טוב. הוא חייב לעבור הרחבה כדי שיתאים למציאות העכשווית.BAswim - שיחה 10:23, 21 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
החזרתי את הכותרות למצבן הקודם. BAswim - שיחה 10:31, 21 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
תודה לך. אני מסכים איתך שיש מקום להתייחסות אל מבני משפחה נוספים, או לזהויות שונות של הורים. אני לא מכיר גוף ידע בנושא. אולי מתוך אדם קרוב אצל עצמו, אני מכיר מחקרים על הורים מאותו מין, אבל לא נתקלתי במחקרים על הורים ביסקסואלים או טרנסים או קבוצות אחרות. למשל, אני יודע שאפילו התייחסות מחקרית רצינית לבני הזוג של טרנסים היא חדשנית יחסית. לכן, הייתי מציע שתתחיל באיסוף מידע בנושא, ואז בניסיון להרכיב מכך ערך על הורות להטבא"קית. אם יהיה כזה, יהיה הרבה יותר קל להבין אם יש מקום לעשות ערך אחד או להשאיר שניים. יתכן ואיסוף המידע לבדו ייתן את התשובה לכך. בנתיים, אולי אפשר להוסיף במבוא לערך התייחסות לכך שהערך עוסק בקבוצה מסוימת ולא מתייחס לאחרות, על מנת להצביע על החסר ולמנוע מצג שווא. • רוליג שיחה אמצו חתול 22:07, 21 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
הייתה פה לא מזמן עריכה של אלמוני, ששינתה הרבה מופעים של „הורות הומו-לסבית” ל„הורות חד-מינית”.
היא נראתה לי קצת מבולגנת ולא מוסברת, ובנושא כזה רגיש יש צורך בזהירות ובנימוקים, אז שחזרתי אותה. עם זאת, ייתכן שזה שם טוב יותר. אני לא מביע דעה, רק מעלה לדיון. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 11:40, 22 ביולי 2017 (IDT)תגובה

מחקרים שמוכיחים ההפך[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שיש מגמה בדף להראות שאין שום הבדלים בהורות כזו להורות רגילה(מה שמדליק הרבה נורות), שלא לדבר על כך שחלק מהקישורים שבורים. הנה קישורים למחקרים נוגדים:

http://www.thepublicdiscourse.com/2015/02/14417/

http://www.sciencedomain.org/abstract/7750

אופציונלי- אך בעייתי קצת: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1741-3737.2012.00966.x/abstract


http://web.stanford.edu/~mrosenfe/Rosenfeld_Nontraditional_Families_Demography.pdf


והדובדבן שבקצפת:

מחקר שמשווה הרבה מחקרים בנושא.

http://williamsinstitute.law.ucla.edu/wp-content/uploads/lgb-parent-families-july-2014.pdf

במסמך יש מחקרים שמראים שאין הבדל, ומנגד יש מחקרים שבהם יש הבדל. אבקש לערוך.

149.78.137.54 20:56, 21 בנובמבר 2015 (IST)תגובה

אני אתחיל מהדובדבן: המסקנות של המאמר הזה (קפוץ לסוף והיווכח בעצמך) הן שכל המחקרים באופן מאוד גורף מצביעים על כך שאין הבדל בין הורות חד-מינית ודו-מינית מבחינת התוצאות. מה שהוא אומר זה שחסר עדיין הרבה מידע ושיש צורך במחקרים נוספים. מבין שלושת הלינקים האחרים, רק הראשון מצביע על הבדל של ממש בין שני סוגי ההורות, אלא שיש בו בעיה מתודית: המדגם שלו הוא 512 ילדים שעל פי מפקד האוכלוסין האמריקאי גרו עם שני הורים מאותו המין. אלא שלא נעשתה שום בדיקה על דרך ההיווצרות של המשפחות הללו. בפועל, חוקרים שבדקו שנית את הקבוצה הנחקרת גילו שרובן ככולן הן משפחות שבהן יש ילדים מקשרים הטרוסקסואליים שהתפרקו. רק 6 ילדים (מתוך 512!) גדלו מלידתם עם זוג הורים מאותו המין. כמה מהנחקרים לא בילו אף יום לפני גיל 18 עם שני הורים כאלה. בקיצור, מה שהמחקר מוכיח זה שגירושין והתפרקות של המשפחה משפיע לרעה על הילדים - אבל את זה ידענו כבר קודם. הרלוונטיות שלו להורות חד-מינית "מתוכננת" היא נמוכה.

New Family Structures Study[עריכת קוד מקור]

דקל ער וגנדלף, מדובר על מחקר שיש עליו ערך בויקיפדיה בארבע שפות, והוא נערך בהיקף לא מבוטל. אני לא מבין מה פשר המחיקה. Darsheni - שיחה 11:41, 21 ביוני 2020 (IDT)תגובה

ניתן ליצור ערך חדש בעברית, באמצעות תירגום הערך באנגלית (אנ'), ולאחר מכן לקשר אליו. יוניון ג'ק - שיחה 18:14, 17 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

הצעה נוספת לשינוי שם הערך[עריכת קוד מקור]

אהלן, אני רואה שהתנהל כאן כבר דיון כזה, אך אני חושבת שעדיין לא הגענו לשם טוב. הערך עוסק בזוג הורים בני אותו המגדר, לא בהורות של הומואים ולסביות. לא רק שהנטיה המינית לא רלוונטית לערך (גם זוג נשים סטרייטיות או גברים סטרייטים שבחרו בהורות משותפת נכללות בהגדרה זו) אלא גם שמקרים מסויימים של הורות להטבית, שנכללים בהגדרה זו, לא נידונים בערך ובצדק (לדוגמה הורה יחיד להט"ב). לכן יש לשנות ל"הורות חד מגדרית" או "הורות חד מינית". אוֹדוֹ - שיחה 15:35, 14 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

נגד. אינני רואה כל סיבה לשנות את שם הערך, אבל אם מתעקשים - אז באנגלית הערך נקרא LGBT parenting, ובהתאם לכך - אפשר שבעברית ייקרא הורות להט"בית. והבהרות בנוגע לבמה עוסק הערך ובמה לא עוסק הערך אפשר להוסיף לפתיח. יוניון ג'ק - שיחה 18:10, 17 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
למה להוסיף הבהרות בנוגע לנושא הערך במקום לתת לו שם שמתאים לתוכנו? זה דרך כל כך עקומה לפתור את הבעיה. הערך עוסק בשני הורים בני זוג ובני אותו המין, בלי קשר לנטייתם המינית. אוֹדוֹ - שיחה 23:54, 17 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
זה ממש לא נכון. הערך עוסק במגוון תאים משפחתיים אפשריים, אבל שבכל אחד מהם - לפחות אחד ההורים איננו הטרוסקוסאל. הערך עוסק גם בהורים יחידנים. וגם בהורות משותפת, שבמקרים מסוימים כוללת שני הורים, גבר ואישה, שהם אינם בני-זוג. בנוסף, ישנם גם תאים משפחתיים בהם יש יותר משני הורים. יוניון ג'ק - שיחה 14:11, 18 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
מסכים, יכול להיות ששני הורים יהיו טרנסים בנים, אז עדיף לקרוא לערך הורות חד-מינית אקסינו - שיחה 14:13, 18 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
ואם לילד יש שני הורים, אישה הטרוסקסואלית וגבר הומוסקסואל, שניהם סיסג'נדרים? יוניון ג'ק - שיחה 17:19, 18 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
קראתי את הערך שוב ואתה צודק, יש כאן עירוב של נטיה מינית ומגדר. עדיין חלק מהפסקאות מתחייסות למין ההורים ולא לנטייתם המינית. בכל מקרה "הורות הומו-לסבית" תופסת רק 2 אותיות מתוך הרצף, במקרה הזה שווה לשנות ל"הורות להט"בית". אוֹדוֹ - שיחה 14:16, 19 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
אני שמח שהגענו להבנה ולהסכמה. יוניון ג'ק - שיחה 14:37, 19 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
אני גם בעד הורות להט"בית אך לא הבנתי את ההערה על "אם לילד יש שני הורים, אישה הטרוסקסואלית וגבר הומוסקסואל, שניהם סיסג'נדרים?"... דזרטשיחהצאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 20:40, 22 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
זה הסבר מדוע השמות "הורות חד מגדרית" ו-"הורות חד מינית" אינם מתאימים. יוניון ג'ק - שיחה 00:46, 23 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בהורות להט"בית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 11:03, 23 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בורות להט"בית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:23, 12 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

בעיה בקישורי ארכיון בערך (ינואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 07:06, 22 בינואר 2024 (IST)תגובה