שיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/הארי פוטר/המיזם משנת 2006

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

בעיית ערכי הארי פוטר[עריכת קוד מקור]

וויקיפדים יקרים,
תקשיבו, בוויקיפדיה יש יותר מידי ערכי הארי פוטר.
צריך להפסיק את זה. אין לי שום דבר נגד הארי פוטר, אבל הוויקיפדיה אינה מילון הארי פוטר. לפי דעתי צריך להקדיש לכל יצירה סיפרותית או קולנועית ערך אחד, ושם יוסברו כל הערכים. הארי פוטר הוא מיקרה קיצוני כי יש כבר הרבה ערכים על הספר. לדוגמא, הערכים סיריוס בלק או לוציוס מאלפוי או מצנפת המיון, מוגל בוצדם הוגסמיד הוגוורטס ועוד. יש לנו מספיק חומר לעשות מאמר מאוד מקיף על הארי פוטר מכל הערכים האלה, שחלקם גם ככה קצרמרים. למה שלא ננצל את ההיזדמנות? לשיקולכם,

Pingo 22:05, 15 אפר' 2004 (UTC)

אני חותר, כבר זמן מה, לכינוס כל ערכי הארי פוטר לשני ערכים: הארי פוטר והוגוורטס. אתה מוזמן להמשיך בכך.דוד שי 06:31, 16 אפר' 2004 (UTC)
מדוע? בויקיפדיה באנגלית יש עשרות (הפסקתי לספור אחרי 40) ערכים על הספר. אני חושב ש"בעיית ערכי הארי פוטר" היא שחלקם לא מספיק טובים מבחינת הכתיבה, הסגנון או ההיקף, אבל אני לא מבין מה הבעיה בעצם קיומם. אין חולק על כך שה"פ אינה יצירה שולית. Timtzeptel 07:12, 16 אפר' 2004 (UTC)
הסדרה הארי פוטר היא מרכז עולמם של רבים, וויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית, ובכל זאת רצוי שתהיה לויקיפדיה מסגרת מסוימת. ערך אחד לספר הוא די והותר, ובשלב זה פחות מחמישה ספרים זכו לכך בויקי העברית. גם מבחינת המתעניינים בהארי פוטר, עדיף לקבל את כל המידע בשני ערכים מרוכזים, ולא בעשרות ערכים שעל גבול הקצרמר. דוד שי 11:21, 16 אפר' 2004 (UTC)

הבעיה היא לא רק בערכי הארי פוטר אלא גם בשלל ערכי שר הטבעות (לדוגמא ערך לכל שפה דימיונית שמדוברת בספרים).
מאיר מ 16:39, 17 אפר' 2004 (UTC)

בשביל הספר הנמכר ביותר אחרי התנ"ך, אפשר לעשות גם 1000 ערכים.

הדיון התקיים בשנת 2004. כיום אנחנו ב-2006, וישנם ערכים רבים. הוא כבר לא בדיוק תקף. ‏– rotemlissשיחה 12:59, 5 מרץ 2006 (UTC)

==לא הגזמנו עם ערכי הארי פוטר?== זה בסך הכל ספר פנטזיה אחד (טוב, עם ארבעה המשכים)?
כיום יש כמות ענקית של ערכים, כמעט על כל הדמויות שלו. אני לא חושב שזה ראוי באנציקלופדיה כללית. עדיף לרכזם מתחת לערך אחד או שניים. ראו לדוגמא את הערכים שהכניס משתמש אלמוני.
מאיר מ 20:45, 14 מאי 2004 (UTC)

סדרת הארי פוטר, עם אינסוף הדמויות שבה ושלל מושגיה, ראויה לויקיפדיה משלה. בויקי האנגלית לכל דמות יש ערך משלה (לא סתם הם עברו את 200,000 הערכים). אצלנו אני מנסה לצמצם את מספר הערכים, בלי לפגוע בתומכי הארי פוטר הנלהבים. כמעט כל הערכים שפתח היום המשתמש האלמוני התכנסו לערך חדש אחד הארי פוטר - קוסמים, ואת המשך עבודתו הוא כבר עושה בערך זה. דוד שי 21:54, 14 מאי 2004 (UTC)
לא צריך מספר ערכים כמספר הדמויות שבספרים, ומטרתה של אנציקלופדיה היא להעביר מידע בדרך הטובה ביותר. כשהוא מפוזר בין 20 ערכים הוא לא מוצג בצורה טובה. ולא צריך להגזים ולכתוב שצריך ויקי שלם בשביל הספר הזה. אפשר לאחד מידע תחת כמה ערכים (בלי לנסות לדחוס את כל המידע לשלושה ערכים) רק למצוא מכנה משותף שהוא לא קטן מדי או ארוך מדי ולכתוב בו ואז לעבור לערך הבא שאני מקווה שלא יכלול דברים שהערך הקודם כלל - רק אם צריך. למשל, הוגוורטס - זה יהיה ערך ארוך אבל אפשר יהיה לקצר אותו על ידי קישורים לערך אחר (למשל כשנגיע לרשימת המורים שלימדו בהוגוורטס אפשר רק לרשום את הרשימת שמות וכל שם יהיה קישור לערך שכותב קצרמר על כל קוסם שמוזכר בסדרה - וכך כשכל איש יוזכר בשמו זה יהיה קישור לערך הזה, וככה יהיה אפשר להתייחס יותר למוסד עצמו או למשחק עצמו - למשל אם מדברים על קווידיץ' אין צורך להתחיל לכתוב על השחקנים, אולי לכתוב רשימת שחקנים מפורסמת ומשחקים מפורסמים בסוף כקישורים, ובערך לכתוב על ההתפתחות של הספורט, החוקים ולמה הם נוספו, וכדומה. זה יביא את המידע במהירות ומי שירצה להרחיב יוכל בקלות לעשות זאת - מי שרוצה לדעת מה זה קווידיץ' לאו דווקא רוצה לדעת על משחק שנערך בשנת XXXX שבו המחפש נעלם לכמה חודשים - זה כמו טריוויה בסרט ב IMDB - מקדימה נותנים את המידע ההכי חשוב {תאריכי יציאת הסרט, שחקנים, במאי ושיחות על הסרט וכדומה} ויש בצד לינקים להרחבות למי שמתעניין) - אני מתכוון להתחיל לכתוב טיוטות לערכים כשיהיה לי זמן כי אנשים מבינים יותר טוב כשהם רואים משהו מוכן מול העיניים - וגם אם הרעיון טוב הביצוע יכול להיות אסון וזה יכול לגרום לאנשים להמנע ממנו. כמובן שאני לא אוכל להכניס כל פיסת מידע בערכים אבל אם אנשים יסכימו מכיוון שיש כל כך הרבה מידע בסדרה לעשות ערך ל"שונות" לדברים שלא נזכרו בערכים אחרים. --Blooder 06:33, 4 באוגוסט 2007 (IDT)

אנתוני גולדשטיין[עריכת קוד מקור]

עוד לא נהייתה שערוריה כזאת!!!! הייתכן ובויקיפדיה העברית לא יהיה ערך על אנתוני גולדשטיין, היהודי היחידי ( עד כה) בהארי פוטר?

--רמי נוידרפר 18:54, 29 אוגוסט 2005 (UTC)

אפילו הלסיקון לא כתבו יותר משורה וחצי, כשבשורה הראשונה יש תאריכים, כתוב שהוא ברייבנקלו ושהוא מדריך, ובשורה השנייה כתוב שהוא היה חבר של צ"ד. מיותר.

Moon girl 17:22, 26 ינואר 2006 (UTC)

לא נראה לי שיש מידע לכתוב עליו, נכון לעכשיו. כמו כן, מי קבע שהוא יהודי? אלי פ (שיחה) 14:48, 24 אפריל 2006 (IDT)

זכריה סמית' נשמע יותר יהודי ממנוצפורה 10:30, 10 יולי 2006 (IDT)

הוא נשמע יותר כמו מורמוני, ולמרות שזאת אנצקלופדיה עברית זאת אנציקלופדיה ולא צריך לעשות העדפות ליהודים
צריך לדון אם צריך לעשות ערך משנה לכל דמות בספרי הארי פוטר. יש מקום לכתוב על הדמויות בספרים אבל לקבץ אותם, אולי תחת בתים --Blooder 14:56, 29 ביולי 2007 (IDT)

האם לכלול ספוילרים לספר השישי?[עריכת קוד מקור]

האם כדאי לכלול ספוילרים להארי פוטר והנסיך המסתורי בגוף הערכים, או לשמור את כולם אך ורק בערך הארי פוטר והנסיך המסתורי (בו ברור שניתקל בהם) ולהוסיף את כל הספוילרים רק, נניח, שלושה־ארבעה ימים אחרי יציאת התרגום העברי, כשיהפוך הספר לחלק בלתי נפרד מהסדרה המוכרת והידועה, כך שברור יהיה ש״ספוילרים״ מתייחסים גם אליו? או אולי כדאי להציב את כל הספוילרים באיזור מיוחד בסוף הדפים (שוב, מלבד הערך הארי פוטר והנסיך המסתורי), ולא מפוזרים בכל הדף כמו בערכים האנגליים? – rotemlissשיחה 13:48, 24 אוקטובר 2005 (UTC)

אשמח אם מישהו יענה, כיוון שזה נושא חשוב. מה שקורה כרגע הוא, שאני לא כולל ספוילרים בערכים שיצרתי, הרמיוני גריינג׳ר ודראקו מאלפוי, ומתכוון להמשיך בכך בערך אלבוס דמבלדור שאני עובד עליו כרגע – בעוד שכל אחד מהם משחק תפקיד גדול בספר (שלא לומר יותר מזה), ולכן הספוילרים יותר משמעותיים מאשר על דמויות שוליות – ואילו ברוב הערכים האחרים שולבו ספוילרים (אני סבור שכדאי להסיר אותם, לרכז אותם באיזור אחד או להסיר כאלה משמעותיים, אבל מובן שעדיף לדון על זה קודם). אז אם כך – לשלב, או לא לשלב? באיזור מיוחד בדף או בפיזור? רק ספוילרים לא משמעותיים, או את כולם? (כאן אנחנו לא יכולים לפעול דוגמת ויקיפדיה באנגלית, כיוון שהספר באנגלית כבר יצא, בעוד שהתרגום העברי עדיין לא. – rotemlissשיחה 13:26, 25 אוקטובר 2005 (UTC)
מחשבה נכונה. אני הייתי מחכה אפילו שבועיים לאחר יציאת התרגום בעברית. יש להניח מראש שקוראינו אינם יודעים אנגלית (ובמקרה של ספרי ילדים זה בד"כ נכון). צ'סשיחה 13:37, 25 אוקטובר 2005 (UTC)
אם אין התנגדות, אסיר (ואשמח אם עוד אנשים יעשו זאת גם הם) את כל הספוילרים להארי פוטר והנסיך המסתורי מכל ערכי הארי פוטר מלבד הארי פוטר והנסיך המסתורי עצמו. – rotemlissשיחה 15:01, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
אם אתה מסיר צריך לדעתי בכל הערכים להוסיף הערה שהערך לא מדוייק ולא כולל את הספר האחרון וצריך לזכור להוסיף את כל הערכים האלו כאשר הספר יצא בעברית.
באמת כדאי להוסיף תבנית כזו. האם השם תבנית:ערך הארי פוטר ללא הנסיך המסתורי מקובל עליכם? – rotemlissשיחה 15:56, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
וכמו כן, מה דעתכם על הניסוח ״ערך הארי פוטר זה לא עודכן לפי הפרטים החדשים המופיעים בספר הארי פוטר והנסיך המסתורי, והוא יעודכן אך ורק כשבועיים לאחר יציאת התרגום העברי לספר. אם ברצונך לקרוא פרטים על ספר זה, פנה לערך האנגלי או לערך הארי פוטר והנסיך המסתורי״? ובאיזה עיצוב כדאי להשתמש בתבנית זו? או אולי יש להכליל את התבנית בתבנית:הארי פוטר? ואם כך, איך להוציא את הערך הארי פוטר והנסיך המסתורי מכלל זה? – rotemlissשיחה 16:57, 29 אוקטובר 2005 (UTC)

אגב, בנוסף לערך הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם, ניתן לכתוב ערכים על הדמויות החדשות (דוגמת הוראס סלאגהורן), שכן בערכים אלה כל הספוילרים הם לספר השישי, וברור מההתחלה שזה כך. - rotemlissשיחה 13:48, 28 נובמבר 2005 (UTC)

אין צורך להכניס את התבנית החדשה לתבנית:הארי פוטר, שכן מדובר רק במספר קטן של ערכים שניתן להכניס אליהם ידנית את התבנית החדשה. בכל מקרה, אתה מוזמן לעשות זאת כל זמן שאתה חפץ בכך. צ'סשיחה 13:54, 28 נובמבר 2005 (UTC)

דיון על תבנית כללית מסוג זה נפתח במזנון. - rotemlissשיחה 13:25, 29 נובמבר 2005 (UTC)

שבועיים אחרי יציאת הספר הם 5 בינואר 2006, ואילו אנחנו ב-2 בינואר. לכן אני מציע להתחיל לכלול ספוילרים. – rotemlissשיחה 14:46, 2 ינואר 2006 (UTC)

בורגין ובארקס[עריכת קוד מקור]

תעברו בבקשה גם על הערך הזה כחלק מהמיזם ותחליטו אם הוא מתקיים עצמאית או לא וכו'. תודה, odedeeשיחה‏ 03:17, 12 פברואר 2006 (UTC)

כנ"ל לגבי ברטי קראוץ' הבן. odedeeשיחה‏ 03:19, 12 פברואר 2006 (UTC)
כנ"ל לגבי שר הקסמים. odedeeשיחה‏ 03:24, 12 פברואר 2006 (UTC)
כנ"ל לגבי סיריוס בלק. odedeeשיחה‏ 03:33, 12 פברואר 2006 (UTC)
כנ"ל לגבי סדריק דיגורי. odedeeשיחה‏ 03:34, 12 פברואר 2006 (UTC)
לדעתי, כולם צריכים להתקיים עצמאית, אמנם לא בצורתם הנוכחית (מלבד אולי סיריוס בלק), אבל לכל אחד מהם יש פוטנציאל, והערך הנוכחי יכול לשמש כבסיס לערכים העתידיים המורחבים. ‏– rotemlissשיחה 19:31, 17 פברואר 2006 (UTC)
אין צורך לקיים את כולם עצמאית. לדעתי צריך ליצור קבוצות כמו למשל "משרד הקסמים" שבו אפשר לכתוב את כל הדמויות שמוזכרות שעבדו שם ומה קורה להן. מסדר עוף החול - אפשר לכתוב גם עליו ערך. את צבא דמבלדור נראה לי אפשר לחבר לערך כלשהו בכמה משפטים.
אפשר לכתוב ערך אחד להוגוורטס שיכלול מי הקים אותו, איך הוא מוגן, קומות וחדרים, מיקום, מורים לאורך הזמן, מנהלים לאורך הזמן, איך התלמידים מחולקים, מה מלמדים שם, העובדים שם (שומר הקרקעות, פילץ', המורים, הרוחות, גמדי הבית וכו') ואחרי כתיבה של ערכים כאלה צריך לראות אילו דמויות נשארו שצריך לכתוב עליהן וככה לצמצם ערכים --Blooder 15:08, 29 ביולי 2007 (IDT)

לא כדאי הוסיף לרשימת החיות שאין עליהן ערך את הרמס, הינשוף של פרסי, ואת ארנולד, הצמרור הננסי של ג'יני? או שלא ידוע עליהם מספיק? אופק 19:35, 17 פברואר 2006 (UTC)

צריך להוסיף, גם אם לא ידוע עליהם כלום. עדן 14:24, 19 פברואר 2006 (UTC)

ערכי הארי פוטר בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

על פי בדיקה קצרה שלי, יש משהו כמו 70-80 ערכים שכולם הארי פוטר טהור , והמסודרים בקטגוריות (קטגוריות: דמויות מהארי פוטר, הארי פוטר - אתרים ועוד). עוד 20 ערכים בערך, כמו ענק, אבן החכמים, קינגס קרוס, ניקולס פלאמל, קשורים להארי פוטר.

זה אידיוטי עד כאב, לדחוס ערכים בגודל ענק המכילים אינפורמציה רלוונטית לכל חובב הארי פוטר הנכנס לוויקיפדיה, לתוך 2 ערכים, כמו שמציע דוד שי.

מדובר בסך המידע הגדול ביותר ברשת על ערכי הארי פוטר, ועשרות אתרי הארי פוטר מעתיקים מידע מוויקיפדיה בעניין זה.

הארי פוטר הוא לא סתם ספר. הוא הסדרה הנמכרת ביותר בעולם, המדוברת ביותר בעולם, והספר העלילתי הנמכר, המצליח והמרוויח ביותר. רולינג היא הסופרת העשירה ביותר בעולם, יותר ממלכת אנגליה.

ערכי הארי פוטר הם מקור מידע עצום, המושך אליו גולשים לא פחות, כך אני מעריך, מערכי מתמטיקה או הסטוריה. מדובר בספר בעל כמות המעריצים / קוראים הגדולה ביותר בעולם.

אין מנוס מלתאר את ההצעה לדחוס את הערכים ל2, אווילית וחסרת בסיס.


עדן 11:19, 26 פברואר 2006 (UTC)

אני בעד לפתוח פורטל, כמו שעושים בוויקי האנגלי. השאלה היא, איך ומאיפה מפנים אליו. עידן ד 11:21, 26 פברואר 2006 (UTC)
גם אני חושב שהגיע הזמן לפורטל הארי פוטר. קקון 11:28, 26 פברואר 2006 (UTC)
אני שיניתי את דעתי, וכעת חושב שגם להארי פוטר מגיע פורטל. אעשה זאת אפילו בעצמי בזמן הקרוב. Yonidebest Ω Talk 11:45, 26 פברואר 2006 (UTC)
יש לציין שבויקיפדיה באנגלית, אם יש מספיק חומר על לימור אטיאס למשל אז אין להם בעיה לפתוח פורטל. קקון 11:49, 26 פברואר 2006 (UTC)
גם כאן אין בעיה לפתוח פורטל רק יש לשים לב לשני דברים:
  1. פורטל מחייב תחזוקה רבה (ברמה של כל שבוע בערך), פורטל לא מתוחזק יימחק. גם כך יש לנו בעיות עם הפורטלים הקיימים
  2. יצירת פורטל אין פירושה כי הוא יופיע בעמוד הראשי
אם אתם מודעים לשני הנושאים הנ"ל, אתם יכולים לפתוח פורטל. טרול רפאים 12:05, 26 פברואר 2006 (UTC)
אני כמובן לא רק שבעד פורטל, אני אתחזק אותו. אשמח אם יבנו שלד שלו ואוסיף עליו את הדברים. עדן 12:18, 26 פברואר 2006 (UTC)
טרול, נראה לי אם כך שאפשר למחוק כמה פורטלים, או שמא הראשיים לא ימחקו גם אם לא יתוחזקו? בכל אופן, עדן, אני אפתח פורטל, אתה תמלא אותו במידע, אעשה זאת בין עכשיו לבין היום בלילה. Yonidebest Ω Talk 12:48, 26 פברואר 2006 (UTC)
תודה יוני, אתה באמת THE BEST. עדן 12:54, 26 פברואר 2006 (UTC)
תלוי על איזה רגל אני קם בבוקר ;-) Yonidebest Ω Talk 13:15, 26 פברואר 2006 (UTC)

לינקים לחלקים אחרים באותו דף שלא קיימים[עריכת קוד מקור]

במספר ערכים של הארי פוטר, נתקלתי בלינקים לחלקים אחרים של אותו דף, שפשוט לא קיימים. ככל הנראה, מדובר בחלקים שהוצאו מדפים יותר גדולים, אך הלינקים שלהם לא שונו. אלי פ (שיחה) 17:21, 5 אפריל 2006 (UTC)

אני מציע שני דברים[עריכת קוד מקור]

1 או לפתוח ויקיפדיה של הארי פוטר כמו שיש ויקי לטיפוס ובפתיחה ,לעשות קישורים לערכי דמויות מקומות ספרים וכנ"ל 2 לאחד את כל הדמויות לערך אחד ,ספרים כנ"ל עורך ויקי 09:15, 1 יוני 2006 (IDT) או בפירוט יותר מלא : 2 את רוב הערכים מקטגוריה:הארי פוטר להשאיר את רובם במקום כי לא ממש צריך איחוד לפי דעתי 3 את הערכים מקטגוריה:הארי פוטר-אתרים להעביר את כל הערך של האזקבן לדוגמה לשם כולל התמונה לערך הארי פוטר-אתרים [פשוט להשאיר אותו דבר רק להעביר את רוב הערך במקום להפנות אליו] 4 להעביר את כל הערכים והכתוב בהם של הסרטים ,והמשחקים לערך הארי פוטר-מוצרים את רוב הערכם זה יצמצם את הערכים המורחבים יהיה אפשר למחוק אבל זה יוריד 40 ערכים "מיותרים" אבל ישאיר ערכים יחסית מרוכזים של הדמויות של הסרטים וכ"ו .מי שתומך שיחתום עורך ויקי 17:26, 27 יוני 2006 (IDT)

מישהו קרא בכלל את מה שרשמתי אם לא אז תקראו --עורך ויקי 15:52, 6 יולי 2006 (IDT)

הדבר נעשה בחלקו הארי פוטר - דמויות משנה והארי פוטר - מוריםצפורה 10:27, 10 יולי 2006 (IDT) הארי פוטר - אתרים

בעד[עריכת קוד מקור]

רוב הדבר נעשה אבל בכללי אני בעד. צפורה 18:33, 12 יולי 2006 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]