שיחת משתמש:הייתשלהדוס/ארכיון6

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

איך יבין הקורא את משמעות הצלמיות שבראש הערך יוחנן כריסוסטומוס? דוד שי 20:13, 19 אוגוסט 2005 (UTC)

שאלה טובה: האיור נועד לספק מעט "צבע" לערכים שלרובם זה הצבע היחידי שיהיה. אם הן אינן מובנות מאליהן, יש בעיה כי הן הכי פשוטות ובהירות שיכולתי ליצור. אם יש להוסיף כיתובית, ברכה גדולה אין בהן, שכן כל המטרה היא ליצור איתות חזותי לגבי התכנים של הערך ואם הקורא צריך להשקיע שתי שניות נוספות בקריאת כיתובים, הרי שהמטרה לא הושגה. אורי 00:00, 20 אוגוסט 2005 (UTC)

גם אני לא הבנתי מה הצלמיות האלה אומרות. הסרגל מראה תקופה שבין שנת 300 לשנת 1500, מה זה אומר לגבי הדמות בה עוסק הערך? מהצלמית של הכובע אני מבינה שהוא אפיפיור (רק בגוף הערך מצוין אחרת), והצלמית של הספר הבנתי שהוא אהב מאוד לקרוא עיתונים (לא באמת). -*- עמבה -*- 02:16:35, 2005-08-20 (UTC)

משמעות הצלמיות היא שהוא קשור לדת (במקרה זה, ארכיבישוף), וקשור לכתיבה/ספרות/ספרים (הספר). לגבי הסרגל, מסומנת בו התקופה הרלוונטית של חייו, השפעתו, תקופת בית מלוכה. נדמה לי שדווקא הבנת. אורי 13:13, 20 אוגוסט 2005 (UTC)
יתכן שהגדלת הרווח בין צלמיות הבישופות והספרות מהסרגל, תעזור להבין שאין כוונתן להצביע על מראה מקום בסרגל, אלא הן עומדות בזכות עצמן. הרי ההצבעה על מראה המקום בסרגל היא באמצעות השטח המוכחל, אך זה לא נקלט במבט ראשון כי הצלמיות יותר דומיננטיות לעין. לגבי צלמית הספר, כוונתה העקרונית די ברורה לדעתי, אלא שקריאת הערך, ובעיקר הפתיח, אינה מאששת את ההנחה הראשונית מהצלמית שמדובר באיש ספר. נאמר שכתב מכתבים ודרשות - האין זו פעילות "סטנדרטית" של בישוף? Magister‏ 13:37, 20 אוגוסט 2005 (UTC)
לגבי סוגיית המרווח -- אתה צודק. ייתכן וצריך להפריד אף באמצעות קו או עזר חזותי אחר. לגבי הפתיח שאינו מאשש את ההנחות -- זה רק אומר שהפתיח אינו כתוב היטב (הבישוף הזה ספציפית ידוע באיכות המעולה של דרשותיו וכתיבתו, שהביאה לכך שבניגוד לדרשות בישופים בדרך כלל, אלו שלו שרדו ומהוות מודל לאיכות של דרשה ונאומים. לבד מכך, הוא היה זה שפיתח שיטה חדשה של דרשה, המלווה בציטוטים רבים מן המקורות -- מתכונת הנשמרת עד היום -- הערך פשוט לא דן בכך די). אורי 13:48, 20 אוגוסט 2005 (UTC)
נראה לי שכדאי להוסיף את ההסבר לגבי מהות הצלמיות בדף תיאור התמונה. נדב 14:16, 20 אוגוסט 2005 (UTC)

לא ציינת באיזה רשיון העלת אותן, במיוחד שאני מתכוון לשים אותן בתור דוגמה מצוינת לפונקציה שאיננה עולה או יורדת... טרול רפאים 19:12, 21 אוגוסט 2005 (UTC)

זה עלה תחת רשיון -- עשה-מה-בא-לך-איתן. אני יצרתי אותן כך שלא תהיינה בעיות. אורי 19:54, 21 אוגוסט 2005 (UTC)

יש בערך שתי בעיות, אתה יכול להסתכל על דף השיחה? טרול רפאים 08:42, 22 אוגוסט 2005 (UTC)

יצחק שמיר[עריכת קוד מקור]

קראתי את כל 27 ההערות. עם חלק (רובן) הסכמתי. השבתי בפרוטרוט ליד כל הערה. תן לי יום או יומיים לתקן בגוף הערך את הדרוש תיקון לדעתי. תודה על תשומת הלב והקפדנות. אלמוג 04:16, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

אלמוג, בכוונה לא תיקנתי בערך כדי לתת לך את הזמן. אני יכול לתאר לעצמי איזה סיוט זה לבוסס בבוץ עד הברכיים של מליון תיקונים בתוך הערך עצמו. אורי 11:08, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
זה מצד אחד. מצד שני את הקטעים הכלכליים קשה לי לערוך בעצמי משתי סיבות - הסיבה האחת היא שאיני מבין בהם מספיק, והם ראויים לתשומת לב של כלכלן רציני ממני. הסיבה השניה - מהבנתי הקלושה עולה שלדעתך הסיבה העיקרית לכל משבר וכל כישלון כלכלי היא התערבות יתר של הממשלה, וכי כל עוד הממשלה משקיעה במגזר הציבורי ומתערבת במשק, יהיה המשק כושל, אך כאשר היא מושכת את ידה, ונמנעת מהתערבות ומהשקעה המשק פורח. הדבר סותר תפיסות יסוד בסיסיות שלי (המבוססות על אינטואיציה ולא על ידע או הבנה). אם אתה רוצה לתקן את הערך ברוח זו - לא אתערב, אך לא אוכל להביא עצמי לעשות שינויים אלו בעצמי. אם אתה מוכן בוא נעבוד בשיתוף פעולה. בנושאים הכלכליים לא אגע, ואתקן את כל השאר. אנא הודע לי עמדתך. אלמוג 12:57, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
אלמוג, הנקודה שבדיון אינה האם התערבות ממשלתית מועילה או מזיקה כעקרון, אלא האם היא מועילה או מזיקה בסוגיה שלפנינו. על עמדותי בהמשך, אבל בסוגיה הנדונה עלינו להתייחס לא לעמדותי באופן כללי אלא לנכונות דברי כאן.
במקרה שלפנינו, תוכנית הייצוב התבססה על שלושה עקרונות: א. צמצום ההוצאה הציבורית באופן חד. ב. מעבר לתקציב מאוזן והקטנת החוב. ג. צווי הקפאת מחירים. הצעד השלישי כוון בעיקר למישור הפסיכולוגי ושני הצעדים הראשונים היו הקטנה של מעורבות הממשלה במשק וההשקעות במגזר הציבורי. כך, לדוגמה, מצבת החובות של ישראל ירדה מ-220 מיליארד דולר ל-170 מיליארד דולר ומצבת המועסקים במגזר הציבורי ירדה לראשונה באופן מוחשי מאז שנת 1966 ועיקר העיקרים, הגרעון ביחס לתמ"ג (כלומר, גודל הגרעון השנתי לחלק בגודל התוצר) ירד מ-17.3 אחוז לשנה בממוצע ל-1.1 אחוז.
אם אנו מסכימים כי תוכנית הייצוב הכלכלי הצליחה, כי אז אנו מסכימים כי צמצום המעורבות הממשלתית היה צעד נכון וראוי. במהופך, סביר להניח כי ההפך אינו הנכון. כלומר, שהרחבת המעורבות הממשלתית היא צעד לא נכון ולא ראוי. כמובן שאתה יכול לטעון כי הכל תלוי בהקשר, והרחבת המעורבות הממשלתית יכולה להיות נכונה בסיטואציות מסוימות ולא נכונה באחרות. מובן שנסכים כי מצב של אינפלציה גוברת (הפוגעת קודם כל בעניים) והתערערות יציבות כל המוסדות במדינה אינה התפתחות חיובית, לפיכך טענתך חייבת להיות שהרחבת המעורבות הממשלתית יכולה להיות נכונה בסיטואציות מסוימות ובמידות מסוימות. לפי שעה, עדיין לא הצביעו על הסיטואציות והנסיבות והמידות הללו (כלומר, אין שום רזון כלכלי המסבר טיעון כזה), ולכן אנו חייבים לקבל את העמדה המסתברת מן הנתונים שבידינו, גם אם היא אינה נוחה.
על עמדתי באופן כללי: לשנינו נסכים שהתערבות ממשלתית בדמות שליחת צבא להגן על המדינה בגבול הצפון תהיה מועילה ביותר, ושנינו נסכים שהתערבות ממשלתית במערכת היחסים שלך עם זוגתך שתחיה לא תהיה מועילה.
המעורבות של הממשלה בשוק מנוגדת למנגנון של פעולת שוק ועל כן מעורבות כזו מעוגנת תמיד בטענה כי היא תניב תוצאה טובה יותר ועל רקע זה היא צריכה להשפט. באופן אישי, מאחר ואני דוחה גם את הגרסה הסוציאליסטית וגם את הגרסה המילטון פרידמניסטית, כל הצדדים מחוממים עלי וחושבים שאני "לא מקצועי" (הצד הפרידמניסטי) או "לא הוגן ומוטה" (הצד הסוציאליסטי) כך שאני מרגיש שלבטח אני עושה משהו נכון, אם כולם חושבים שאני נגדם. אורי 14:19, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
חבל לי להפוך את דף השיחה שלך לשיחה בענייני כלכלה בסיסית, ולפלטפורמה לויכוח שכבר הצמיח זקן ארוך. ברור כי בין משלוח צבא לגבול הצפון, ובין התערבות ביחסים שלי עם אשתי יש מרחב תמרון רב. מכל מקום תיקנתי את כל התיקונים הלא כלכליים בעניין שמיר. אני שב ומבקש ממך לתקן לפי ראות עיניך את העניינים הכלכליים, שכן אני הראשון שאודה שאיני מבין בעניינים אלו דיי, ועל אף שהתיקונים שתבצע יהיו כנראה נוגדים את השקפותי, הם ייתנו את הליטוש הנדרש לערך. אלמוג 15:39, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

כתיבת ערכים[עריכת קוד מקור]

שלום אורי, נראה לי שבמקום לכתוב דפי שיחה, מוטב שתרחיב את הערך משבר מניות הבנקים (ישראל 1983) ותכתוב מחדש את הערך כלכלת ישראל (סקירה היסטורית מקום המדינה ועד היום). כך תוכל לתת הפניות אליהם בדפי השיחה. דוד שי 20:29, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

שלום אורי, תהיתי אם תרצה להרצות באחד ממפגשי הויקיפדים הקרובים על דעותיך באשר לדמוקרטיה-מריטוקרטיה. בברכה, דורית 15:44, 24 אוגוסט 2005 (UTC)

למה לא. בכיף.... אורי 16:38, 24 אוגוסט 2005 (UTC)
מצויין. מתי נוח לך? המפגש הבא יהיה (התאריך ממש לא סופי) ביום א הקרוב. הבא אחריו יהיה בסוכות. דורית 16:43, 24 אוגוסט 2005 (UTC)
סוכות נראה לי, אלא אם המפגש הקרוב יהיה בשעה נוחה. אורי 17:12, 24 אוגוסט 2005 (UTC)
המפגשים שלנו לרוב בין 18:00-20:45. אתה כמובן מוזמן גם אם לא תתן הרצאה בנושא. לגבי סוכות איני יודעת, כיוון שאיני מארגנת את זה, וסביר שלא אגיע. אך, אשאיר הודעה בדף המפגש לגבי זה. בברכה, דורית 18:03, 24 אוגוסט 2005 (UTC)
ראה ותקן במידת הצורך את - ויקיפדיה:מפגשים/הצעת מפגש לסוכות תשס"ו. דורית 20:50, 24 אוגוסט 2005 (UTC)
מצטערת על הנדנוד, מה דעתך על 2 הרצאות? אחת במפגש הכללי של סוכות ואחת בויקיפדיה:מפגשים/הצעת מפגש ספטמבר? אריה מתעתד לדבר על דמוקרטיה-מריטוקרטיה ואנו חושבים ששיתוף פעולה ביניכם יהיה מעניין. תודה, דורית 18:51, 25 אוגוסט 2005 (UTC)
אורי, שעה של הרצאה הכוללת גם דיון עם שאר הויקיפדים. זה בסדר? אתה תהיה הדובר האחרון, נצטרך להחליט במפגש כמה כל אחד ידבר, בהתאם לסיום ההרצאות הקודמות + הערות הויקיפדים. דורית 12:58, 1 ספטמבר 2005 (UTC)

ערב טוב. אתה יכול להעיף מבט בערך הזה? אני לא מכיר את התחום ואני לא יודע אם הוא אמין או לא. כמו כן נראה שחלקו הגדול מועתק מהערך תיאודוסיוס השני ואני תוהה האם יש סיבה לקיומו במתכונתו הנוכחית. בברכה--יום טוב 17:34, 24 אוגוסט 2005 (UTC)

כן, זה בהחלט נראה מועתק משם. בהחלט יש מקום לערך כזה, אבל לא כהעתקה. אבדוק מה ניתן לעשות כאן. אורי 12:40, 25 אוגוסט 2005 (UTC)
טופל, לפחות חלקית. אורי 13:47, 25 אוגוסט 2005 (UTC)
תודה רבה--יום טוב 17:43, 25 אוגוסט 2005 (UTC)

Did you just overwrite my stuff?[עריכת קוד מקור]

עברתי על הערך שכתבתי לא מזמן, על סחר בינלאומי, ולשמחתי גיליתי שמישהו הרחיב את הערך. ראיתי כי הוא ארוך ביותר והתכוונתי לחלק אותו לנושאים, אבל אז גיליתי ש-99.99% ממה שכתבתי נמחק על ידך. למה לא שילבת את מה שכתבתי בערך? למחוק וזהו? זה הפתרון שלך? אני מצפה ממך שתקדיש זמן לשילוב הטקסט שלך בשלי ושלהבא לא תמחוק כל הכתוב בערך טוב רק בגלל שאתה כתבת משהו ארוך יותר. חוץ מזה, אני לא חושב שערך טוב הוא לאו דוקא ערך ארוך במיוחד. לפעמים צריך לדעת לסכם ולנפות את הדברים הלא חשובים. מהיכן המידע שהבאת? Yonidebest Ω Talk 18:23, 25 אוגוסט 2005 (UTC)

היי יוני,
כאשר אני משנה ערך אני עושה זאת בדרך כלל על–פי הזמנה או בעקבות הודעה בדף השיחה. החריג היחיד הוא מקרה שבו הערך הוא ערך מתורגם. על–פי ההשוואה שערכתי לפני שהתחלתי לעבוד על הערך הוא מתורגם מילה במילה מהערך בויקי האנגלית.
כמובן שהערך באנגלית אינו פסול וגם תרגומו ראוי ורצוי, אלא שנפלו בו כמה שגיאות, לדעתי לפחות: ראשית, הוא מתחיל במאה התשע עשרה, כאילו לא התקיים סחר בינלאומי קודם לכן. בהשלמת החסר הזה עוסק החלק הראשון של הערך כפי שהוא היום; שנית, בחלק שבו הערך כן עסק (עקרונית, סקירה של המצב בערך מתחילת המאה התשע עשרה עד אמצע המאה העשרים) נפלו לא מעט שגיאות עובדתיות אותן היה צורך לתקן וכן היו מספר פסקאות מוטות, ובמיוחד התיאוריה ללא סימוכין לפיה "המדינה החזקה בכל תקופה תומכת בסחר חופשי". אורי 20:19, 25 אוגוסט 2005 (UTC)
נשמע סביר. מהיכן המידע שהבאת? Yonidebest Ω Talk 20:27, 25 אוגוסט 2005 (UTC)
חיים, קוראים, לומדים. על העולם העתיק המידע שאוב ממחקר שעשיתי על פולאייס יווניות וסחרן באגן הים התיכון (לפי הימצאות כלים יווניים בחפירות). את השאר שאבתי מחקר שעשיתי לצורך הערך ספציפית.

אתה יכול למצוא מידע שימושי כאן:

אורי 20:39, 25 אוגוסט 2005 (UTC)

טוב, זה סוג השקעה שאני לא מוכן לעשות =\ ישר כוח לך :-) Yonidebest Ω Talk 20:57, 25 אוגוסט 2005 (UTC)

חינוך בימי הביניים[עריכת קוד מקור]

שלום אורי,
ראה בבקשה את העבודה שקיבלתי מחבר שלי בנושא של חינוך בימי הביניים. היא נמצאת במשתמש:גילגמש/חינוך בימי הביניים. העבודה עדיין לא עברה עריכה. אני לא מתמצא כל כך הנושא ואשמח לשמוע הערות לגבי שילובה בוויקיפדיה. האם לשלבה כמיקשה אחת או לפצל לתתי מאמרים. ביבליוגרפיה מצורפת. תודה, גילגמש שיחה 09:01, 26 אוגוסט 2005 (UTC)

או לא לשלב כלל. לא התרשמתי שניתן ללמוד הרבה, וההעמדה של החינוך כולו על רגלי גרגוריוס מטור ואוגוסטינוס נראית לי מופרזת מאוד. מצד שני, אולי השגיאות התוכניות, התעתיקיות והדקדוקיות מטות את דעתי כאן. אורי 09:19, 26 אוגוסט 2005 (UTC)
המ.. בסדר גמור. אני אנסה לתקן אותו ואז תעשה הערכה מחודשת. הוא אומר שמר גרגוריוס הוא רק דוגמה ואילו ההשפעה האמיתית הייתה של אוגוסטינוס. גילגמש שיחה 09:27, 26 אוגוסט 2005 (UTC)

שלום אורי, ישבתי וקראתי קצת על הגישה האליטיסטית כפי שמופיע בחומר הלימוד המעלה אבק שלי. מכל זה למדתי שלתקן ממש את הערך, אין טעם. אבל אני לא רוצה למחוק אותו. אולי אפשר לכתוב ערך סביר על אליטה, ולהעביר את החומר העוסק במנגנונים השליטה לשם. מה דעתך? שנית, תוכל לענות לי לשאלה ששאלתי למעלה, לגבי המפגש? תודה. דורית 14:22, 27 אוגוסט 2005 (UTC)

התעלמות מכוונת? אני צריכה תשובה לגבי ההרצאה. גם לא פשוט יספיק, במידה ואינך רוצה. דורית 13:57, 29 אוגוסט 2005 (UTC)
הוספתי ערך על אליטה שיכול להוות נקודת פתיחה טובה, בלי מחיקות ובלי העברות תוכן. בדקי וחווי דעה. אורי 15:38, 29 אוגוסט 2005 (UTC)


לגבי המפגש -- אשמח להשתתף ולדבר. עדכני אותי במה כרוכות ההכנות, כמה זמן דיבור, וכו'. אורי 15:40, 29 אוגוסט 2005 (UTC)
תודה על התשובה, אני שמחה לראות שהעקשנות שלי משתלמת. אני אסכם עם אריה ואודיע לך לגבי הזמן. לגבי אליטה, אקרא בקרוב, אבל כרגיל עבודה מצויינת בזמן קצר (בתוספת היללות הרגילות של איפה היית כשאני למדתי את זה?!). דורית 15:54, 29 אוגוסט 2005 (UTC)

היי,
האם יפריע לך אם אני אזיז את ציר הזמן לצד שמאל כמו בערך הזה - קרב פולנטיה?

נ.ב. חשבתי על הצעתך לגבי סיפוק מקורות ולדעתי היא טובה. כמובן שאין טעם לספק את הרשימה פעם אחרי פעם בערכים שדנים באותו הנושא ומספיק ליצור רשימה מסודרת של מקורות שתיהיה הפנייה מהערכים. לא צריך להצביע על הענין כי זה לא קשור למדיניות כלשהי אלא לצורת כתיבה. ברגע שתווצר מסה קריטית של ערכים המקושרים לרשימות הנ"ל זה יתן בסיס לדרוש סיפוק מקורות בערכים אחרים. גילגמש שיחה 12:38, 29 אוגוסט 2005 (UTC)

לגבי ציר הזמן: אין בעיה שהוא יהיה משמאל -- אבל לשם כך צריך שתהיה גרסה עם מסגרת, לדעתי, אחרת זה לא נראה מי יודע כמה. המיקום למעלה גם נועד למקרה שבו יש תמונה בערך (בוא נקווה שגם תהיה לגבי חלק מהערכים). זה מין איור אקס טריטוריאלי. ננסה ככה וככה ומה שיראה יותר טוב לאורך זמן זה מה שיהיה.
לגבי רשימת מקורות: א) היא משתנה מערך לערך. לא כולה, אבל בוודאי חלקה. ב) קורא ערך מסוים אינו מודע לכך שהרשימה דומה בערכים מתקופה דומה. מבחינתו, הוא יצפה שכל המקורות עליהם הסתמכנו יופיעו, ושרק הם יופיעו (אחרת, אין תועלת במקורות כסמך לעיון נוסף או מורחב). ג) מאחר והערכים שאני כותב -- לפחות בשאיפה -- מבוססים בעיקר או רק על מקורות ראשוניים, אין טעם שלא להשוויץ בזה, במיוחד כאשר ערך כזה טוב בהרבה מערכי ויקי אנגלית שהם כולם, תמיד ולכל אורך הדרך (בתקופה זו) מועתקים בהעתק והדבק ממקורות משניים. אורי 13:44, 29 אוגוסט 2005 (UTC)
חשבתי לתת רשימה מחלוקת לכמה נושאים. צריך לעשות ניסיון. גילגמש שיחה 13:51, 29 אוגוסט 2005 (UTC)
הוספתי מסגרת לתמונה. עכשיו זה טוב? גילגמש שיחה 14:04, 29 אוגוסט 2005 (UTC)

עם המסגרת זה נראה יותר טוב. נראה לי, עם זאת, שאני צריך למצוא פתרון "מנהלי" טוב יותר בצד שלי.

לגבי המקורות -- לדעתי מספר המקורות העומדים לרשותי אינו מספיק לפי שעה, אבל אין שום סיבה שלא לפתוח דף מקורות תחת שם כמו ויקיפדיה:מקורות לעת העתיקה וימי הביניים. אורי 16:16, 29 אוגוסט 2005 (UTC)

אני חשבתי על זה - אפשר לתת תבנית עם הפנייה קבועה ובנוסף לפרט מספר מקורות נוספים שרלוונטיים לערך אחד אך לא רלוונטיים לשאר (אם כי קשה לי לחשוב על כאלה כי גם ביוגרפיות מכילות פרטים על אירועים נוספים פרט להיסטוריה של האישיות המדוברת). יש לי מבחן ביום רביעי, אז לא אהיה זמין עד אז ליצירת הרשימה או מעבר על ערכים. אחרי המבחן, אשמח לעבור על הערכים ולהוסיף בהם את התבנית או כל צורה אחרת שתתקבל. למעשה, אין לי העדפה מיוחדת לשיטה מסוימת. חלק ניכר מהמקורות שלי כתובים באנגלית ובחלק מהמקרים אני אפילו לא מכיר את הספרים שיצאו בעברית וכמובן שיש ספרים טובים גם בעברית וחשוב לעבור על אתרי מכירות ספרים כמו של הדיונון ולספק גם רפרנסים לספרים עבריים. נראה מה נעשה עם זה. בנוסף צריך לפנות ליום טוב ונתחיל בפיילוט לעת העתיקה ואחר כך נראה מה אפשר לעשות עם ערכים אחרים. גילגמש שיחה 21:49, 29 אוגוסט 2005 (UTC)

אני חושב שצריך לחשוב טוב: א) למי ההפנייה מיועדת. ב) איזה שימוש ניתן לעשות בה. המחשבה המקורית שלי הייתה שההפנייה למקבץ מקורות נועדה לכותבים בויקיפדיה, כדי להקל על חייהם מעט. אם כך הדבר, אין צורך בתבנית הפנייה. אם ההפנייה מיועדת לקוראים, עולה השאלה -- מה הם יוכלו לעשות איתה? להנות מהפנייה למגוון מקורות שאינם רלוונטיים לערך זה ספציפית אך מלמדים על התקופה? לגבי הפניות לעברית, אין בכוחי לעזור כי אין לי ספרים ואינני בקי בנושא. אורי 21:58, 29 אוגוסט 2005 (UTC)

אד הומינם[עריכת קוד מקור]

שלום אורי,

אני חייב להרים בפניך את הכובע. בזכותך הפך הביטוי אד הומינם לביטוי נפוץ מאד בדפי השיחה של ויקיפדיה (ולצערי גם שלא לעניין). אביהו - שיחה 16:17, 31 אוגוסט 2005 (UTC)

תודה... השימוש לא לעניין הוא חלק מהעניין, מן הסתם.... אורי 17:44, 31 אוגוסט 2005 (UTC)
אף אני מסיר בפניך את הכובע. אתמול השתתפתי במשא ומתן כספי והחבר שישב מולי, השתמש בטיעונים בהם זהיתי שני כשלים לוגיים, עליהם למדתי ממך. הזיהוי הזה שירת אותי בצורה נהדרת (-: מלח השמים 20:36, 1 ספטמבר 2005 (UTC)

מה דעתך על הערך ? שש"ז 12:41, 1 ספטמבר 2005 (UTC)

בדיוק כדעתי על הכחשת שואה. צמד האנשים שכתב את זה מסתובב מבחינתי באיזור הדמדומים שבין תביעת דיבה למיחזור של "הפרוטוקולים של זקני ציון" בהחלפת "זקני ציון" ב"כנופיית מילטון פרידמן". לא הבדל גדול, בכל המובנים.
מבחינת ערכו של הספר מדעית -- בלי התחשב בהיותו מין נער פוסטר של תיאוריות קשר -- הוא לא ראוי לאזכור. שקר אינו ראוי לציטוט כתיאוריה נוספת. אורי 12:51, 1 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום אורי, שים לב להערה שלי שם. פכידרם 19:23, 2 ספטמבר 2005 (UTC)

תודה. תוקן. אורי 20:15, 2 ספטמבר 2005 (UTC)

ביבלוגרפיה[עריכת קוד מקור]

מכיוון שאתה מתלונן שוב ושוב בנושא זה, אני מבקש ממך להציע פתרון לבעיה המפורטת בשיחה:בחירות מיוחדות לראשות הממשלה - 2001#פסקת ההערכות לבחירות. בתודה, טרול רפאים 17:38, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

משהו לא ברור שם, נא ראה הערה. תודה. Magister‏ 17:55, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

כתבתי. אשמח להגהה. יש צורך גם בתבנית ובהוספה לרשימת האפיפיורים, אני מניח שאתה יודע לעשות זאת יותר טוב ממני (איפה אתה מוצא את השם הלטיני הרשמי, למשל?). פכידרם 07:40, 7 ספטמבר 2005 (UTC)

הוספתי טבלה ועדכנתי. כמעט לא ערכתי. לדעתי, חלק הרכילות גדול מהחלק של פעולותיו. חיסול סבונרולה מוזכר כבדרך אגב, למשל, למרות שזה אחד האירועים החשובים ביותר של סוף המאה. השם הלטיני מצוי ברשימות האפיפיורים הקבורים ברומא אורי 15:02, 7 ספטמבר 2005 (UTC)
איפה אפשר למצוא את הרשימה הזו?
הערך לא עוסק אמנם בפעולותיו הצבאיות הרבות עד זרא (וצריך לעסוק בהן בערך נפרד על המלחמות האיטלקיות ולא בערך ביוגרפי), אבל אני לא חושב שחסר שם עוד משהו. על סבונרולה יש ערך שלם. אתה מוזמן להוסיף איזה סופרלטיב כדי להדגיש את חשיבות המאורע אם אתה חושב שהוא לא זוכה להדגשה הראויה. פכידרם 15:26, 7 ספטמבר 2005 (UTC)
הרשימה נמצאת בעמוד של רשימת האפיפיורים. שמות אחרים שאבתי ממקורות עליהם התבססתי.
לגבי הערך -- בעיני הדגש צריך להיות על הפוליטי והחברתי ופחות מזה על האישי, אבל זו תפישתי. אני חושב שהערך צריך להיות ערוך ועשוי לפי תפישתך כאן, מכיוון שאם אני מבין נכון אתה עורך ערכים נוספים באזור.
מצד שני, ברור שבמקרה של אלכסנדר השישי הפן החברתי והדתי קשור בקשר הדוק לביוגרפיה שלו. ההרפתקאות המיניות שלו, הפרוטקציה לילדיו והעובדה שהיו לו בכלל ילדים כולם מלמדים על הציניות של "האפיפיורים החילוניים", ויש להם מקום מרכזי הרבה יותר בהיסטוריה של הנצרות, הן מבחינת המיתולוגיה שלה והן מבחינת התפתחותה הדתית (לא ברור שהרפורמציה היתה מצליחה כפי שהצליחה לולא המגמה שאלכסנדר השישי הביא לשיאה), מהבריתות הקטנוניות בין מילאנו לצרפת או בין האפיפיור לונציה.
לא הבנתי את החלק השני של המשפט שלך, תוכל לומר אותו שוב במלים אחרות?
פכידרם 07:39, 8 ספטמבר 2005 (UTC)

השתדלתי לכתוב יותר על פעילותו המדינית (מה גם שזה רוב מה שעשה). אשמח להגהה. פכידרם 11:59, 8 ספטמבר 2005 (UTC)

ערכתי. לגבי הערתי עיל -- כוונתי היא שכרגע אתה כותב ועורך בזמן זה בהיסטוריה קבוצה של ערכים מקושרים, ולדעתי הערכים צריכים לשקף את התפישה והדגשים שלך, בהתאם לתפישותיך. באופן אישי, אני לא יודע אם יש מקום לגנות את הציניות של האפיפיורים החילוניים, משום שמנקודת מבטם הוותיקן פשוט הייתה ממלכה נוספת באיטליה, לא משרה קדושה. אורי 14:04, 8 ספטמבר 2005 (UTC)
אני חושב שהמחלוקת בינינו היא שאתה היסטוריון חסר פניות ואני מנסה לתאר לא רק את העובדות ההיסטורית אלא את הדימוי של נושא הערך בתרבות, משהו שלדעתי יותר חשוב ומעניין. אולי אני צריך לנסות להשתמש בשפה אובייקטיבית יותר. בכל מקרה, לעיונך גם פיוס השלישי, אפילו שאין בו הרבה בשר. פכידרם 16:36, 10 ספטמבר 2005 (UTC)

בעיה בקטגוריה[עריכת קוד מקור]

שלום אורי,
שים לב בבקשה לקטגוריה:ימי הביניים. הקטגוריה מכילה יותר מ-200 קטגוריות משנה ומאמרים וכתוצאה מכך השימוש בה לא נוח כל כך. המצב צפוי להחריף בעתיד. בנוסף לכך, חלק מהערכים לא מקושרים לקט', לדוגמה - הערך קרב גשר סטמפורד. אני מעריך שיש עוד כמה עשרות ערכים שלא מקושרים לקט' וצריך לאתרם. יש לכך פתרון פשוט - פיצול הקטגוריה. אחת האפשרויות היא הפיצול לפי תקופות (מה שהיה בהתחלה עד שביטלת את זה), לפי נושאים (למשל "האימריה הרומית בימי הביניים" ו"אישים בימי הביניים") או כל צורה אחרת. אודה לך על התייחסותך, גילגמש שיחה 17:44, 9 ספטמבר 2005 (UTC)

הכל יטופל. לא הייתי מודע למגבלה המטופשת של 200 פריטים בעמוד. אטפל בהתאם. אורי 22:17, 9 ספטמבר 2005 (UTC)
בסדר, איך אתה רוצה לחלק? אתה צריך להגיד לאחרים כי יש הרבה ערכים וצריך לדעת איך לקטלג אותם על מנת לא לעשות עבודה כפולה. גילגמש שיחה 23:56, 9 ספטמבר 2005 (UTC)
ב"הכל יטופל" כוונתי ל"אני אטפל בכל". אני אסקור את הכל בדף השיחה של הקטגוריה הכוללת. אני מעדיף שאני אתווה תוכנית ואבצע את כל העבודה של המיון מאשר האופן שבו זה נעשה בכלכלה שהוא לדעתי בזיון. אורי 18:27, 10 ספטמבר 2005 (UTC)

ראה את זה[עריכת קוד מקור]

היי

אני לא יודע אם אתה עוקב אחרי הערכים שלך, אז אני מפנה את תשומת לבך לעניין. ראה בבקשה את התוספת לערך שלך כשל נטורליסטי - [1]. גילגמש שיחה 05:51, 11 ספטמבר 2005 (UTC)

השינוי הזה הוא רק חלק קטן ממה שהוא עולל שם. שחזרתי בינתיים. אורי יחזיר מה שנראה לו בעל חשיבות שש"ז 08:16, 11 ספטמבר 2005 (UTC)
תודה. השחזור משיב את זה לקדמותו, כך שנראה לי בסדר. אורי 14:25, 11 ספטמבר 2005 (UTC)

הרצאה במפגש[עריכת קוד מקור]

שלום אורי, אני מזכירה לך שאתה אמור להרצות ביום א' הבא. המפגש יחל ב-17:30. דורית 09:28, 11 ספטמבר 2005 (UTC)

קלמנס או קלמנט[עריכת קוד מקור]

מה השם הנכון של האפיפיורים? ברשימה יש את שתי הגרסאות. פכידרם 14:15, 11 ספטמבר 2005 (UTC)

קלמנס. קלמנט היא גרסה בספרדית או איטלקית, דומני. אורי 14:25, 11 ספטמבר 2005 (UTC)

מלכי מרסיה[עריכת קוד מקור]

שלום אורי,

כמומחה שלנו לימי הביניים, אשמח לשמוע את דעתך בשיחה:מלכי אנגליה#מלכי מרסיה. תודה, נדב 08:02, 12 ספטמבר 2005 (UTC)


מיון ערכי ימי הבניים[עריכת קוד מקור]

שלום אורי,

אנא תפסיק את מיון ימי הביניים עד שהדיון יסתיים. תודה, גילגמש שיחה 14:54, 12 ספטמבר 2005 (UTC)

מפסיק (רק גומר את עניין המלכים הנורמנים שמעצבן אותי). אורי 16:27, 12 ספטמבר 2005 (UTC)

{{מחק}} יעשה את העבודה. צ'סשיחה 17:21, 12 ספטמבר 2005 (UTC)


תוכל בבקשה לעבור על הערך ובמיוחד על הפסקה האחרונה בו? טרול רפאים 15:48, 15 ספטמבר 2005 (UTC)

הבשורה על פי תומ?[עריכת קוד מקור]

שלום אורי, אנא ראה את שאלתי בדף השיחה שיחה:הבשורה על פי תומס. בברכה Shayakir 20:41, 15 ספטמבר 2005 (UTC)

ערב טוב. תהיתי אם תוכל לענות לי לי על שאלתי כיוון שאין לי מושג בנושא. האם כול העובדות המוצגות בערך נכונות? קשה לי לקבל את הציוריות הרבה שמתוארת בתהליך המלכתו של הקיסר הזה, האם הם מבוססות על מקור אמין או שזהו סוג של פיקציה היסטורית? בברכה--יום טוב 20:12, 16 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום אורי,

תמוהה בעיני פנייתך לדוד שי, כדי להתלונן על כך ש"חברים עושים ברדק אטומי" בקטגורית הכלכלה. אתה טוען כי "כל זה בצד, לכל הפחות אנשים ראויים להסבר מה קרה ולמה, או לפחות לדיון על מה ולמה". אם מה שאתה רוצה זה דיון, לעניות דעתי אתה יכול להשיגו בקלות רבה יותר אם תפנה לעושים במלאכה, אך אתה טוען כי "לאף אחד, כולל הממיינים, לא ברור לחלוטין מה שייך למה.". אולי זו הסיבה שבחרת לדבר עם דוד, ולא עם מי שביצע את המיון.

במקרה לחלוטין אני עוקבת כרגע אחרי דף השיחה של דוד שי, מכיוון שחיכיתי לתגובה ממנו.

לא שאלת אותי, אבל אני אענה בכל זאת. קטגורית כלכלה הייתה עמוסה במעל 100 ערכים. כעת יש בה פחות מ-70. רוב הפריטים נכללו גם בתת קטגוריות של קטגורית כלכלה ממילא, או התאימו לשם, ופשוט הסרתי את קטגורית העל מן הערך. ערכים שלא היה לי ברור היכן לסווגם פשוט השארתי במקום.

אשמח לענות על שאלותיך גם להבא.

ladypine 14:23, 17 ספטמבר 2005 (UTC)

א. ישנם שלושה העוסקים בשינוי הקטגוריה, כך שאינני רוצה לפתוח בשיחת ועידה איתך, עם עידן ד' ועם יוני. בעניין עצמו אגע בשיחת הקטגוריה של כלכלה, כיוון שזה עניין ציבורי ולא תשאול פרטי בינינו. אורי 14:40, 17 ספטמבר 2005 (UTC)
שלום אורי,
נראה שיש לך בעיה עם הקטלוג של ויקי. כדאי לעלות את זה לדיון במזנון. זהו נושא כללי שמשותף לערכים רבים. אין בעיה לשנות את הקטלוג או לעדכן אותו כך שיהיה נוח יותר לקורא. השאלה העיקרית היא מה עדיף: קטגוריות גדולות ומלאות או קטגוריות קטנות וספציפיות וכיצד משלבים בין השניים. תזכור גם שוויקי גדלה בהתמדה ואין מניעה שנגיע ל-100,000 ערכים תוך כמה שנים. כשהתחלנו בקטלוג היה דיון ארוך למדי שעל בסיסו נקבע הקטלוג הנוכחי. גילגמש שיחה 14:50, 17 ספטמבר 2005 (UTC)


שלום אורי,
א.לא שמתי לב לדברים שעשה עידן ד'. שמתי לב לכך שיוני העביר את מקרו כלכלה למקרוכלכלה. בכל מקרה, מדובר כאן בשלושה עניינים שונים לחלוטין, כפי שאתה רואה מחוסר התיאום בינינו. הקשר היחיד הוא שכולנו פועלים על ערכים בנושא הכלכלה.
ב.אני אכן מסכימה שיחת קטגוריה היא מקום טוב לדבר על זה, ולא דף השיחה של דוד שי.
ג.הערתי אינה מצביעה על כך שהתערבותך לא תתקבל בברכה. להפך. מחאתי היא על כך שהדיון בנושא קטגורית הכלכלה מתרחש בעמוד השיחה של דוד שי, ולא בעמוד השיחה של מי מהאנשים שפעילותם מפריעה לך, או בדף השיחה של הקטגוריה.
ד.באופן אישי, אילו סידרת את הערכים אחרת, ממש לא היה לי אכפת. אתה מוזמן לבחור איזה סדר שעולה על רוחך. הדבר היחיד שחשוב לי הוא איכות הערכים (רוב הערכים שעברתי עליהם זקוקים להגהה) וקיומו של מיון כלשהוא, כדי שלא להטביע את הקורא בעשרות ערכים בקטגוריה, ולאפשר שימוש סביר בקטגוריה. לפי ראייתי קטגוריה אינה מיכל לתוכו זורקים ערכים, אלא מגירה בה מניחים ערכים שסביר שהקורא הסביר ירצה לעיין בהם. מעין "ראו גם" אוטומטי. לחליפין, קטגוריה יכולה לשמש ללימוד של נושא. קטגוריה של מאה ערכים אינה מסייעת לכך.
ladypine 14:58, 17 ספטמבר 2005 (UTC)
ר' הערותי בשיחת הקטגוריה. לגבי ד' -- זה בדיוק הדבר הכי גרוע שיוכל לקרות -- ארבע ידיים שמושכות לכיוונים שונים. אני מסכים איתך שהבעיה העיקרית של הקטגוריה אינה המיון אלא המספר הדל של ערכים ואיכותם הבלתי מספקת. העובדה שאני כתבתי משהו כמו חצי מהערכים שם, כשאצלי זה איזה פלירט צדדי ובלתי מחייב, אומרת דרשני על המצב העגום של ערכי הכלכלה. אורי 15:07, 17 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום, שלחתי לך את פרטי המפגש, במידה ולא קיבלת את הדוא"ל, אנא הודע לי בדף שיחתי כדי שאשלח שוב. אני מקווה שאתה זוכר שאתה אמור להרצות במשך כשעה ואפילו יותר. תודה, דורית 21:04, 17 ספטמבר 2005 (UTC)

סיימתי את העבודה על הערך. אשמח להערותיך. נדב 12:16, 19 ספטמבר 2005 (UTC)

סיכום המפגש[עריכת קוד מקור]

שלום אורי. ראשית, שמחתי לפגוש אותך אתמול ולשמוע את הרצאתך. רציתי לדעת האם אתה מתכוון להעלות את הדברים שהבאת לויקיפדיה? אם לא (ובעצם, אשמח אם בכל מקרה), התוכל לשלוח לי את זה כדי שאתמצת לטובת השאר שלא הגיעו? אתה גם מוזמן להעלות רשמים אחרים מהמפגש ב-ויקיפדיה:מפגשים/מפגש ספטמבר. תודה, דורית 15:14, 19 ספטמבר 2005 (UTC)

דורית, אשמח לשלוח לך את זה ברגע שאווקפד את הטקסט. אורי 16:33, 19 ספטמבר 2005 (UTC)
על משקל לפרווד? עכשיו אתה כבר ממציא שפה חדשה. תודה. דורית 19:01, 19 ספטמבר 2005 (UTC)

הערה להערה שלך - איקאה היא תאגיד. היא מאוגדת כחברה. תאגיד הינו כל גוף המואגד באחת מארבע (או חמש - תלוי איך סופרים) מצורות ההאגד המוכרות במשפט. בהגדרה כל חברה (וגם שותפות, עמותה, הקדש, אגודה שיתופית ועמותה עותמנית) הינם תאגידים. דרור 14:37, 20 ספטמבר 2005 (UTC)

תוכל לענות על שאלתי שם? טרול רפאים 10:52, 24 ספטמבר 2005 (UTC)

היי,

אולי אתה יודע משהו על שער טיטוס? ראה בבקשה את הערתו של האלמוני בשיחה:שער טיטוס. ניסיתי לוודא את העניין על ידי בדיקת התמונה ואכן יש בעיה קלה עם הכיתוב הישן - לא זיהיתי שריון על נושאי השלל, אך מאידך ראיתי זרים. לא נראה לי שהיו שמים זרים שמסמלים ניצחון או חגיגה על ראשי עבדים ושבויים על התבליט. תוכל לסייע? תודה, גילגמש שיחה 12:56, 24 ספטמבר 2005 (UTC)

"אגוטיסטי"[עריכת קוד מקור]

נא ראה את שיחה:לוליטה, מלח השמים 20:29, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

הכיוון:מסד נתונים גדול?[עריכת קוד מקור]

היי אורי, הראית את זה? אמיתי 06:40, 4 אוקטובר 2005 (UTC)

היי,
מה אתה יודע על תולדותיה של רוסיה בימה"ב? ראה בבקשה את שיחה:שליטי רוסיה. גילגמש שיחה 16:44, 5 אוקטובר 2005 (UTC)

מועצת הותיקן השניה[עריכת קוד מקור]

יש דברים שבהם כדאי שתאמין לי, גם אם כתבתי הרבה פחות ממך בויקיפדיה. המונח בעברית הוא מועצת הותיקן השניה ולא ויעוד הותיקן השני - כתבתי MA על נושא שקשור ל"מועצה". גם גוגל חושב כמוני, לא שזו הוכחה. . בכל מקרה, לת"ל שבגלל האיות בויקיפדיה, כותבים ותיקן ולא "וותיקן". שלישית, אני ממש לא מבינה את הרעיון של לכתוב איזה קצרמר על נושא כזה. אתה מבין בזה, תכתוב ערך. מי יודע, יכול להיות שטעיתי במהלך כל לימודי התואר השני שלי. אתה לא מבין בזה, למה לפתוח קצרמר? משתמש:Karpada

ובאותו עניין, לא היה כבר דיון דומה עם רמי באחד מדפי השיחה? כדאי ללכת לפי הפשרה שהושגה, אם הושגה. גילגמש שיחה 16:41, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
אין שום ספק שהמונח המקובל הוא מועצת הותיקן השניה, אפשר לבדוק את זה בכל הכתבות על ביקור האפיפיור בבית הכנסת (צריך לחפש את האשמת היהודים ברצח ישו שבוטלה במועצה הזאת). טרול רפאים 16:46, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
אם לא היה ספק בנוגע לעניין, הרי שלא היה ספק, ויש ספק. לקרפדה היקרה -- התנהל כאן דיון לפני זמן מה בשם הראוי והנאות למונח הלועז "קונציל". אני, על פי תורה שנחלתי בלימודי ההיסטוריה שלי, גרסתי ואף השתמשתי במונח "קונציל". קם מר נוידרפר ומחה נמרצות וטען כי לא היא כי אם "ועידה" ונפתח דיון בו הועלו גרסאות אפשריות שונות על המעלות והמורדות וההתגלצ'ויות שבהן. הגרסה המסורתית לשם היא "סנהדרין" (כפי שמופיע במילונים בעלי ותק כזה ואחר); אצל פלוסר נדרשת "ועידה", וכיו"ב. לכל הגרסאות יתרונות וחסרונות, כאמור.
אני לא חושב, מכל מקום, כי יש מקום להתייחסות למה ש"מקובל" כיוון שמספר האנשים ששגורה אצלם צורה זו או אחרת באופן מקובע הוא אפסי ואנו יכולים לקבוע את המונח הנכון בעינינו. אם את רוצה, מבחינתי יפה ואף נאה לקבל "מועצה" בתנאי שאשוחד בכמה ערכים נאים על, נאמר, האריאניזם ומועצת ניקאה. לכולנו יש מחיר. זה שלי. אורי 21:21, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
  • החדשות המשמחות, והן העיקר, הן שאורי חדל להיות שליט יחיד בממלכת האפיפיורים, והצטרפה אליו בת שיח ראויה, Karpada. על כך נאמר "טובים השניים מן האחד", ואם יתקיים בנו גם "והחוט המשולש לא במהרה יינתק" תהיה זו סיבה להרמת כוסית במפגש הוויקיפדים הבא.
  • יפה בעיני דרישת השוחד של אורי, אבל מצאתי לנכון לתת אשראי ל-Karpada, ולשנות מיד את שם הערך למועצת הוותיקן השנייה, בהנחה שהאשראי ייפרע והשוחד יגיע.
  • אף שבעניין אפיפיורים איני מבין דבר וחצי דבר, הרי בעניין כתיב מלא אני מבין משהו, והצורה הנכונה היחידה לכתוב את שם הערך לפי כללי הכתיב המלא היא כפי שכתבתי אותו (אף שהמילה "ותיקן" נכתבת עם ו' אחת). דוד שי 21:32, 6 אוקטובר 2005 (UTC)

תוכל לעבור על הערך? טרול רפאים 16:48, 6 אוקטובר 2005 (UTC)