שיחת משתמש:רפאל לירז

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רפאל לירז היקר,

ניסיתי לעקוב אחר כתיבתך בוויקיפדיה ואף ביקרתי באתרך.

אינני מעוניין להציג את דעותי בדיונים (ויכוחים) השונים, אך עליי לציין כי אתה בהחלט מפיח רוח חיים בוויקיפדיה.

למרות שכנראה הצלחת להעלות את חמתם של מספר וויקיפדים, כל הכבוד על הרצון הטוב, ובכלל, על הרוח השונה שאתה מפיח כאן.

כל זאת אני מציין למרות שאיני מסכים איתך במקרים רבים...


למה התמונה של בובי פנחסי לא יוצאת?

בהערכה,

אלון 14:37, 24 דצמ' 2003 (UTC)

אלון היקר , יש מלה אחת שיש בה המון והיא:"תודה!"(וכמובן שזכותך לא להסכים , הרי על זה נאמר "מחלוקת לשם שמיים...) שלך לירז!

לדוד שי הנכבד , נחסמתי על לא עוול בכפי בנסיון לשחזר את העמוד הראשי שגרם "המשחית" , אנא בטל את החסימה !

מדוע נמחק המשחק "למך" שהועלה במאמצים רבים?


אפי 16 היקרה עניתי לך באריכות על אודות הערך "זמר עברי" אך בגלל בעיות באתר הטקסט לא עלה ובגלל שלא עשיתי לו גיבוי זו תהא עבודה מייגעת לשכתב אותו מהזכרון. בכל מקרה יש תיקון בערך בנושא הלחנת ארגוב לאלתרמן והוצאת "לילה לילה" שזה זעירא בכלל ( וכאחת שלא מתיימרת לגחות בקיאות בנושא ) בוודאי את יכולה להרגיש בנוח, מה עוד שמומחים בנושאים שונים עם יומרה טועים בלי בושה וכבר נאמר erarum humanum est ואולי גם פתגם זה יש בו שבע שגיאות ... מכל מקום כתבתי ערך על משה וילנסקי 80% מידע אישי וידע מצטבר מהזכרון בתקווה שתאהבי אותו והוספתי זר כלניות לערך .... שגם מוקדש לך!!! שלך לירז!


משתמשים יקרים, במיוחד YMIBleeding זה שתקף בהקשר לערך "גורל היקום"! האם התפלגות הנושאים הבאים גורמת לך לחשוב את המחשבות הנלוזות של פרסומת? איזה פרסומת? הספר אזל מחברו הולך ואוזל , ומדוע המגמה הזו לשפוך כל הזמן רפש ? תחליטו ביניכם אם אתם רוצים שותף לעשייה או הושענה חבוטה שנהנים לחבוט בה???



והתבוננו מאיזה תאריך! אם לא החבטות יכול להיות שהכמות היתה מכופלת ומשולשלת ,לידיעתכם!




לירז, אני מופתע שאינך יודע שהסיפור הישן על איינשטיין כתלמיד גרוע הוא סיפור בדים. האמת היא שהיה תלמיד ממוצע, לא פחות. למגיב האנונימי: תודה על הערתך , בכל מקרה העוקץ הוא שהוא לא היה תלמיד מצטיין ! חוץ מזה אל תצפה יותר מדי מחידונאי...אגב אולי תעזור לי להכנס ככותב ערכים למסגרת כאן תודה! !


אפיקורוס לכאורה

אפיקורוס לכאורה

מאת רפאל לירז


אפיקורוס לכאורה

(לזכר אבי דוד לייזר שיום פטירתו חל בתענית אסתר)

בעודי נער נהגתי להופיע בכל מיני מסגרות כמוסיקאי מתחיל.

נקלעתי פעם לישיבה של בחורים בצפת,ועם כניסתי החלו להתעמר בי, כי גם עם הכיפה על ראשי ,הם לא ראו בי אחד משלהם.


"הוסט גזוגט מעריב":, פנה אלי בחור אחד , כשחבריו מצחקים מאחוריו, ואחד אומר בביטול,"הוא יודע בכלל מה זה "מעריב"?


"בוודאי עניתי",מתגונן אך מתכונןן להכות חזרה."לא די שאני יודע מה זה, הרי שלפי המדרש זו תפילה שאמר יעקב אבינו,כנאמר :אברהם התפלל שחרית ,יצחק מנחה ויעקב מעריב!".

"וואי" זעק מבוגר שנקלע לשיח, כנראה רב שמלמד בישיבה. והוא תופס את ראשו ואומר ""הוא יודע דברים שאתם לא יודעים...!"

למאיר !התוכל להדגים איך מעלים תצלום לאתר הויקיפדיה?תודה!


האמת, אלמלא אבי המנוח שהיה מכבד מסורת אם כי לא אדם מסורתי,ושנהג לעיין בספר "אוצר לשון של חכמים" ומדי פעם הצצתי גם כן בספר , לא הייתי יודע זאת.

אז הרשו לי להעלות את זכרו בדרך זו.



טיפלתי (קצת) בסשה ארגוב. מחייב עוד עריכה. ^^ דוד1 21:10, 14 דצמ' 2003 (UTC) תודה דוד! ממש חבל שהערך לא יצא בצורה מכובדת כיאה לנשוא הערך! האם לדעתך יש להוסיף עוד משהו?


הנסיון להכניס טבלה עם פרמטרים של הירחים הגלילאים של צדק לא עלה יפה ! סליחה!


רפאל לירז יקר, אני מתנגד להוספות לערך: היסטוריה של ארץ ישראל אומנם ימי הביניים והעת החדשה הם תקופות הקשורות לארצנו אך אינן תקופות שמרכז הוויתן היה בארצנו (ימי הביניים התרחשו בעיקר באזורים ספרד צרפת אנגליה וכו'). אני מעוניין שתגיב על הערה זו והמשך להוסיף מחכמתך במקומות הראויים לכך...:) דליק הכלבלב

רפאל לירז יקר, תגובה כותבים בשיחת משתמש ולא בארגז חול שלו!!!! זה שטח פרטי שלי (מגיע לי שיהיה לי משהו קטן פרטי?). ובתשובה למה שכתבת- לא תולדות א"' אלא היסטוריה של ארץ ישראל שהכוונה היסטוריה של דברים שקרו בארץ שלנו, פה! בדיעבד, אם אתה חושב על זה אז הכול קשור איכשהוא לא"י, אך זה לא הכוונה דליק הכלבלב לדליק הכלבלב החביב! נראה שאנו לא נמצאים באותו מישור ויכול להיות שלא ירדתי לסוף כוונתך בהגדרת הערך. אז אם קולקל משהו אז קבל בקשת סליחה בתקווה שהמעוות יתוקן. בעיניין ארגז החול והשטח הפרטי, פשוט איני עוד מתמצא בנוהגים וההגדרות שכן ס"ה ויתקי באתר פחות ממחצית החודש . אז כל הזמן לומדים, גם בגילי... דף ההודעות נעלם לי אז אנא מי שהשאיר לי הודעה שיואיל לחזור עליה סליחה לירז!


רפאל לירז, אני ערכתי חלק מהערכים שיש לך בעיה עם המחיקות בהם. כפי שכבר כתבתיבשיחה:אפי נצר ובשיחה:חיים יבין, לא נראה לי שצריך לפתוח לדיון כל דבר (כי לא נתקדם פה לעולם). שנית, לא כל דבר שפורסם בתקשורת משמעותו שהוא (א) נכון ו-(ב) ראוי להיכלל בערך אנציקלופדי. F16



אפי 16 היקרה עניתי לך באריכות על אודות הערך "זמר עברי" אך בגלל בעיות באתר הטקסט לא עלה ובגלל שלא עשיתי לו גיבוי זו תהא עבודה מייגעת לשכתב אותו מהזכרון. בכל מקרה יש תיקון בערך בנושא הלחנת ארגוב לאלתרמן והוצאת "לילה לילה" שזה זעירא בכלל ( וכאחת שלא מתיימרת לגחות בקיאות בנושא ) בוודאי את יכולה להרגיש בנוח, מה עוד שמומחים בנושאים שונים עם יומרה טועים בלי בושה וכבר נאמר erarum humanum est ואולי גם פתגם זה יש בו שבע שגיאות ... מכל מקום כתבתי ערך על משה וילנסקי 80% מידע אישי וידע מצטבר מהזכרון בתקווה שתאהבי אותו והוספתי זר כלניות לערך .... שגם מוקדש לך!!! שלך לירז!


רפאל שלום,
הערך כוכב הלכת הכחול שכתבת אינו מתאים לאנציקלופדיה בצורתו הנוכחית, וזו אינה רק דעתי, כפי שבוודאי ראית בשיחה על ערך זה. כיוון שהשקעת עמל רב בכתיבת הערך, איני ממהר למחוק אותו, אבל אני מבקש ממך לשכתב אותו. אם הערך מתאר סדרת טלוויזיה (או תוכנית טלוויזיה), הרי שלאחר שכתוב נאות ייתכן שיהיה ערך מכובד. נסה לעבור על יצירתך ולשכתב אותה בהתאם לנורמות המקובלות בויקיפדיה (או בכל אנציקלופדיה אחרת). התחל בתיאור קצר של הערך, הוסף קישורים, נסח בצורה יותר שקולה וכו'. בהצלחה! דוד שי 06:17, 1 ינו' 2004 (UTC)


לדוד שי ראשית תודה על ההתיחסות החיובית שחשובה לעידוד המשך הפעילות בויקיפדיה. ברור היה לכתחילה שזה לא ערך קונוונציונאלי , אבל יכול להוות בסיס ופיתוח רעיונות ללערכים אחרים או שילובו בערכים קיימים . בכל מקרה כאנצקילופדיה חדשנית וחופשית אפשר להטמיע את הטקסט ועובדה , אופן הגבתך מעיד שזה כך . ברגשי הוקרה לירז! נ.ב בכל מקרה תן להשראה לפעול כדי להתאים את הטקסט קונבנציונאלית!

יש לי באתר של ויקיפדיה בבית תמונה של בחורה שהעלית. לאיזה ערך זה בדיוק קשור? תודה. בן הטבע 21:10, 3 ינו' 2004 (UTC)

לבן הטבע הנכבד , הואל נא לצרף את התצלום ונדע במה הדברים אמורים , תודה לירז!

הערך על האנציקלופדיה העברית לא גמור ! נא לאפשר לגומרו כדי שלא תהיה התנגשות עריכה וכמו עם הערך שלונסקי כל העבודה תרד לטימיון בגלל שכחה לעשות גיבוי! תודה!


מר לירז היקר

בזמן הקצר שאני פה יצא לי להתרשם גם לטובה וגם לרעה מפעילותך פה בויקיפדיה. מצד אחד יש לך ידע נרחב בתחומים מסויימים שבהם אין לך תחליף. אבל מצד שני שוב ושוב אתה כותב בסגנון שלא מתאים לויקיפדיה. אתה לא שומר על צורת כתיבה נייטראלית, כותב בשפה וסגנון שלא מקובלים באנציקלופדיה, ומוסיף פרטים רכילותיים וצהובים. אתה גם מוסיף הערות בערכים מקצועיים שבהם אתה לא מבין.

זו היתה יוזמה ברוכה לפתוח את הערך על ארתור פינקלשטיין, אבל הערות ששיטותיו היו "עלבון לאינטיליגנציה של הציבור" הן לא הערות נייטרליות. זו הערכה אישית שלך וגם שלי, אבל אין להן מקום בערך באנציקלופידה. זה גם לא היה לעניין להחזיר את כל הערך המקורי שלך בנוסף לערך אחרי העריכה שלי, מה שגרם לכפילות כמעט מוחלטת.

אנא נסה לנהוג קצת יותר במקצועיות, וגם קצת יותר בצניעות. כי בסה"כ יש לך פה תרומה חשובה ביותר, שחבל שתקלקל אותה.

תודה עמנואל Eman 16:29, 6 ינו' 2004 (UTC)

למר עימנואל הניכבד ! הערותיך לא נפלו על אזניים ערלות , ועם כל חוסר הצניעות איני מתיימר להבין בכל נושא , ואם יש הערה שלא במקומה ניתן רק להבין בדיעבד שהיא נבעה מחוסר הבנה , אבל זה העיקרון הקולקטיבי של הויקיפדיה שהיא נבנית בין היתר על הידע המשותף של הלוקחים בה חלק , וכל מעוות ניתן לתקון אותו! בברכה לירז!



התוכן של ערך זה הועבר ל-פתח תקווה (לדעתי ע"י משתמש: מאיר מ.) בהפעלת בוט יישובים. בכל מקרה ניסיתי איכשהו לשמור על הקרדיט של מה שכתבת. ראה שיחה:פתח תקווה
אוהב לקרא את כתיבתך, יש בה סגנון מיוחד, ואני מקווה כי אני לא הורס יותר מדי בפעולת העריכה שלי ^^ דוד1 16:31, 9 פבר' 2004 (UTC)


לדוד 1 , קולגה יקר תודה לך על המלים המעודדות , שקצת ממעמעמות את דברי הרפש שנוהגים להשליך לעברי ומורידים את המוטיבציה . ברור שעריכה ותיקונים הם דברים לגיטימיים בפרט כשמדובר בעבודה קולקטיבית כמו ה"ויקיפדיה" . וזה לעומת ההשתלחות הבאה :רפאל שלום

הגיע הזמן שתלמד איך לכתוב כמו שצריך בלי המון שגיאות קטנות מעצבנות, ובלי לתקן את הערך 20 פעם כל פעם:

תתחיל להשתמש באפשרות של "הראה תצוגה מקדימה", ואז תוכל לראות את הטעויות ולתקן אותם בלי שהערך יופיע כל כך הרבה פעמים ברשימת "שינויים אחרונים". תכתוב את הערך ב WORD ואז הוא ייתקן לך שגיאות הדפסה. גם זה יכול למנוע מקרים מצערים שהוויקיפדיה תיפול בדיוק כששלחת את הערך. שים לב, פסיק תמיד בא מייד אחרי המילה שלפניה בלי רווח, ותמיד יש רווח לפני המילה שאחריה. תשתדל לכתוב באמת יותר בסגנון שמתאים לאנציקלופדיה, בלי משפטים משתפכים או מביעים דעה אישית. וגם ממש לא היה במקום קודם לשים לינק לערך על גילה אלמגור בדף הראשי כשהוא היה עוד ריק. היית פותח אותו ממקום אחר, אפילו מהדף שלך, ורק אחרי שהערך מוכן, ועוד מישהו עבר עליו בשביל לתקן שגיאות קטנות (שאף פעם כותב לא יכול לשים לב אליהן בעצמו) יש מקום לשים אליו לינק מהדף הראשי.

תודה eman 11:28, 8 פבר' 2004 (UTC)


שמתי לב לכפילות. אבל בעצם יצרתי אותה. פתח תקוה אינו ערך ממש אלא דף הפנייה REDIRECT המוביל אותך לערך ה"אמיתי" פתח תקווה. מקווה שהסברתי את עצמי. ^^ דוד1 20:21, 9 פבר' 2004 (UTC)


רפאל לירז היקר,
בתור אחד התורמים הנכבדים לויקיפדיה הייתי מצפה ממך ליותר הקפדה על נושאים צורתיים:

  1. רווח בחילת משפט גורם להצגתו באופן לא תקין.
  2. תמונות צריכות להיות בתוך טבלה עם כיתוב ממורכז בItalic.
  3. אין לפתוח ערך עם תמונה אלא אם כן היא בשולי הטקסט.
  4. ראשי פרקים באמצעות = = ולא '''.
  5. לא להפריז במספר הרווחים בין השורות.
  6. פסיק צמוד למילה שלפניו, לא שאחריו ולא עם רווח משני הצדדים.
  7. המעטה במספר ההדגשות בדף.
  8. הפרדה בין פסקאות באמצעות שורת רווח ולא רק <BR>
  9. המעטה בשימוש בסימני קריאה.

אם יש לך שאלות טכניות, אשמח לעזור,

     מאיר :-> (מאיר מ 16:15, 16 פבר' 2004 (UTC))


למאיר הנכבד והיקר, תודה על הפנייה זה נובע מחוסר גישה בתחומים הטכניים ובגלל סבות שאין זה הדף לפרטם זה לא מעשי יהיה ללמוד אותם . עמך הסליחה ועם שאר הויקיפדים , בהערכה רבה ובכנות!

שלום רפאל. גם אני מצטרף למחמאות על עבודתך וגם לבקשות העריכה של קודמי. אנא חסוך מאיתנו את הזמן הנדרש לערוך אחריך. אני מבקש
פסיק צמוד למילה שלפניו, לא שאחריו ולא עם רווח משני הצדדים.
תודה אביהו 17:24, 16 פבר' 2004 (UTC)

רפאל,
זה בסדר גמור שלא כל הויקיפודים יתמחו בכל היכולות הטכניות. זה היה מאוד משעמם אם כולנו היינו מאותו תחום, גיל ורקע. לכן אני אשמח עם תבקש עזרה. לדוגמא, באמצעות בקשה בדף השיחה של אותו ערך (עם הערה מתאימה בשדה ה"תקציר"). אני מבטיח לנסות לעזור כמה שיותר ביחוד בנושא התמונות.
אבל, לא כל הנושאים דורשים ידע טכני. אודה לך אם תקפיד על נושאים אלו כפי שציין אביהו.
ועוד פעם, אשמח לסייע.
מאיר מ 18:51, 16 פבר' 2004 (UTC)

לאביהו ומאיר היקרים , כנראה שאני לצערי החטיאר בחבורה , וקשה להשתחרר מהרגלים גם אם הם מגונים ורצוי להשתחרר מהם. לומר את האמת , כמה פריטים בבקשה לא ברורים לגבי מהותם , וחוץ מזה עיסוקי במסגרת הויקיפדיה היא במסגרת בריחה ממציאות מעיקה ולפעמים הכתיבה באה בלחץ שבא גם לידי בטוי לסיים מה שיותר את הערך שמא ההשראה תיעלם פתאום. אז תודה על ההבנה וההתחשבות , ותודה על הנכונות. בהוקרה כנה!

למר רפאל לירז שלום,

אודה לך אם לא תלכלך את וויקיפדיה. תודה.
(הדברים אמורים בעיקר על התוספת ה"מעניינת" שהוספת בתחתית הערך על שבח וייס)

--The Fool 20:54, 16 פבר' 2004 (UTC)

למר FOOL הנכבד , ממך ומשאר החברים בקשת סליחה! הדברים נכתבו בטעות במקום בדף השיחה בערך עצמו, וזה נבע מסערת רגשות על הורדת פריטים מהערך על שבח וייס שהכאיבו. הכוונה היתה כמובן לשמימם בדף השיחה:

- תגיד בבקשה מה מפריע לך בהברקות של שבח וייס , ולמה הוצאת את הדוגמאות שהציגו אותו כאדם בעל נפש רגישה! כנראה שאתה רחוק מרגישות אם נבגת כך , וחוץ מזה אתה חסר גם את ההבנה שמרכיבים מסוימים נותנים לערך קצת לחלוחית של חיים , מה שחסר לך כנראה. אם אתה מייצג את שאר חבורת הויקיפדים כנראה שיש כאן ויקיפד מיותר וזה לא אתה כמובן!!!


למקרה שלא שמת לב, קיימת אופציה בשם "הראה תצוגה מקדימה" לצד "שמור דף". זה יהיה מאוד נחמד מצדך להשתמש בה במקום לעדכן ערכים מסויימים בהפרש של דקות.

אני לא מבין למה אתה מתעקש להוסיף רווח לפני פסיק :-\

--The Fool 12:49, 18 פבר' 2004 (UTC)


שים לב לערך החדש אנקדוטות מפורסמות, שבוודאי ייתן לך מרחב התבטאות רב. דוד שי 04:51, 21 פבר' 2004 (UTC)

אל האדון הנכבד, מר רפאל לירז.

מה פשרו של הערך הזה, ומה מקומו בוויקיפדיה?

אגב, שלחתי אליך לפני זמן רב דואל שלא נענה.

--The Fool 13:38, 1 מרץ 2004 (UTC)


מר FOOL ניכבד אתה נוהג כלפי באגרסיביות מתחילת פעילותי ב"ויקיפדיה" ייתכן וזה נובע מכך שיש לי הכבוד המפוקפק להיות כאן הזקן בחבורה , וכנראה נוח לבחורים צעירים כמוך לחבוט בזקנים.באשר לענין הערך למך זהו משחק קלפים שיש לו זכות מלאה לערך כמו משחקי קלפים אחרים או משחקי קופסה. אם אתה נהנה לחבוט ומחוק המשך במעשיך,חבל שכל עוד ביכולתי לתרום לעשייה אתה תהיה למוקש.אתה נהנה כנראה גם לשחק את תפקיד הצנזור ו"הגוזר" שיבושם לך.דע לך שהערך "למך" עלה במאמצי עבודה לא קטנים , מחיר של תשלום מחשב במקום פרטי ותשלום עבור סריקות למרות שענינית זו לא סיבה להשאיר את הערך.'

אני לא נוהג כלפיך, או כלפי אף אחד אחר, באגרסיביות. אין טעם בהאשמות ריקות. יתר־על־כן, עובדתית, הצטרפתי לוויקיפדיה כמה חודשים אחרי שאתה הצטרפת: אתה ב־11/12/2003 ואני ב־5/2/2004.

לגבי ה"חביטה בזקנים". זו האשמה חמורה מצדך, שאין לה כל בסיס. אני לא יודע מה גילך, וזה לא רלוונטי.

אכן, לערך למך (משחק קלפים) מקום ראוי בוויקיפדיה. לא כך לגבי הגרסה הזו, הכוללת תמונה ומשפט בודד: "מדוע נמחק המשחק שהועלה במאמצים כה רבים???". ראיתי את אותה השורה הבודדת, ובגללה תמהתי וכתבתי את ההודעה. חשבתי שזו פעם נוספת שאתה כותב תקשורת אישית כערכים אנציקלופדיים, כמו ההערה בערך שבח וייס.

--The Fool 15:42, 1 מרץ 2004 (UTC)

והבהרה חשובה: אין בדברי כל כוונה לפגוע, ואני מתנצל אם נפגעת.

--The Fool 22:35, 1 מרץ 2004 (UTC)

      Eman הנכבד 

התבטאותך פוגעת וייתכן וזה מכוון שכן יש לך ענין להעיפני בצורה כזו ,או לא להופיע בשם האמיתי ולחפש שם בדוי כשלך?

אומנם הינך דוקטורנט מכובד כנגד ויקיפד חטיאר לא עתיר תארים ,אבל כידוע לך דרך ארץ קדמה לתורה!!!




(הבדל) (היסטוריה) . . סטיבן הוקינג; 15:38 . . Eman (שיחה) (מחיקת אנקדוטות ושטויות של רפאל לירז (אם בכלל, אולי יש להם מקום בערך על הספר עצמו))


שלום רפאל

אני שמתי לב שבערכים על אישים ואירועים פוליטיים אתה רושם דברים מהזיכרון בלי לוודא שהם נכונים. כתוצאה מכך אתה מכניס טעויות לויקיפדיה. לדוגמא הנושא של התרגיל המסריח שבו הפכת חלק מסדר הארועים. אנא, תבדוק את הדברים לפני שאתה כותב אותם. אז אולי יהיו לך קצת פחות ערכים, אבל הם יהיו יותר מדוייקים. פשוט אין לו כבר כוח לנקות אחריך: הפסיקים שאתה לא שם במקום. השלוש נקודות שאפשר לכתוב בדף שיחה, אבל לא בתוך בערך... פרטים רכילותיים שאתה מכניס לערכים שהקשר אליהם רופף ביותר, ועכשיו גם אי הדיוקים האלה. אני יודע שאתה מנסה לתרום, אבל בצורה הנוכחית יש לא מעט דבש, אבל יש יותר עוקץ. eman


שלום רפאל

בדקתי את האתר של ערוץ דיסקברי, ומצאתי שם סדרה בשם The Blue Planet שעוסקת בחיים באוקיינוסים. לא מצאתי שום סרט שרמז לכוכב הלכת הכחול כפי שאתה מתאר אותו. האם תוכל לתת קישור לדף באנגלית שמתאר סרט זה, או לפחות את שמו באנגלית? דוד שי 14:46, 19 מרץ 2004 (UTC)

לדוד שי הנכבד! יתכן מאוד ושם הסרט שונה במקור, אך הכותרת הולמת לתוכנו!מכל מקום שקול אם הטקסט על לא ראוי להוות בסיס לערך אקולוגי, או כזה שישלים את הערך כדור הארץ!תודה!

אין ספק שהכותרת יפה לערך, אולי אפילו יפה יותר מהשם המקורי של הסרט, ובכל זאת - מה שמו המקורי הסרט שבו מדובר? אחרי שאקבל תשובה מספקת לשאלה זו, בוודאי שאשמח להוסיף קישורים לערך זה לערך אקולוגיה ולערכים נוספים. דוד שי 15:38, 19 מרץ 2004 (UTC)

דוד יקירי,איני זוכר זה סרט מראשית כניסת הערוץ לרשת הכבלים,והכתיבה נעשתה תוך כדי צפייה בו.תחליט מה לעשות עם קובץ הרעיונות הכלולים ואפשר לסמוך על שיקול דעתך בקביעה!


רפאל,

זה לא כל כך קשה. אל תעשה שימוש בתמונות מאתרים אחרים. אם משהוא נתן לך רשות, תעלה את התמונה לאתר שלנו. בקרוב אנחנו נחסום את האפשרות להוסיף תמונות באופן הזה. אחרי שהעלת את התמונה, אתה יכול להשתמש ב"תבניות" כדי להוסיפה באופן הקל ביותר.

מאיר מ 16:18, 19 מרץ 2004 (UTC)

למאיר התצלומים מאתר חברה הועלו על-ידי.תודה! התצלום של המלחין פנחסי ניתן ע"י אשתו והושם באתר על-ידי תודה!

אז כמו שהעלת אותם לאתר חברה תעלה אותם גם לאתר שלנו. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שכל אחד יוסף תמונות מאתרים אחרים. אנחנו גם לא יכולים להרשות לעצמנו כש"חברה" יחליטו לשנות את הכתובת שלהם שכל התמונות הללו פתאום לא יופיעו!
מאיר מ 17:06, 19 מרץ 2004 (UTC)

שלום רפאל

אני רואה שנענית לאתגר שלי בקשר לגתה. אני מזכיר לך שאפשר (ורצוי) להעזר בערך שבויקי האנגלית. תודה ובהצלחה eman


רפאל,

שמחתי לראות שהפנמת את מיומנות הוספת התמונותץ כל הכבוד!

עכשיו כמה הערות קטנות:

  1. כיתוב תמונות רצוי לעשות בתוך תגי <small> </small>. אם אינך מצליח בכך השתמש בטקסט רגיל, לא מודגש ולא נטוי.
  2. תנסה לעשות שימוש בתחביר החדש לתמונות. אתה יכול לעשות שימוש בתבניות שמופיעות בתחתית חלון העריכה לצורך זה. אשמח לעזור וליעץ. תחביר זה כולל גם הוספת כיתובים (לתמונות thumb).

מאיר מ 18:57, 22 מרץ 2004 (UTC)


רפאל

  1. משהו לא בסדר ב"בוט הידני" שלך על השופטים, ובכל מקום מופיע איזה <table שלא צריך להופיע. אנא תפסיק לשים אותו עד שמישהו ימצא מה הבעיה
  2. תפסיק בבקשה כל פעם להכניס לכל מקום <!-- הערה--> אני לא מבין למה אתה עושה את זה?!

eman

הסימנים הללו מופיעים משום מה!אולי לך הפתרונים???

אורי זוהר - עדכונים[עריכת קוד מקור]

שים לב שערכתי מעט את אורי זוהר, מקווה שלא קילקלתי. ^^ דוד1 04:38, 11 אפר' 2004 (UTC)



שלום רפאל

שים לב שהעברתי את הערך של "דני קי" (שזה כתיב לא מקובל בכלל בעברית ואף מטעה) לדני קיי. אנא תקן את הערך עצמו בהתאם, וגם שים את כיתוב התמונה בצורה המקובלת, ולא כמו שעשית אותה. eman

נכון זה לא הכתיב הנכון אבל מי שיחפש את הערך סביר שיחפשו דווקא בצורה הלא נכונה,אז לצורך זה צריך שתהיה הפנייה.

דוקא לא. חיפשתי בגוגל לפני שמחקתי, ואין שום אזכור באינטרנט לכתיבת השם עם י' אחת. eman

ראיתי שניסית להעלות תמונה של גדעון סמט. אולי הבעיה היא ששמה מכיל כל מיני אותיות עבריות ואף סימנים מוזרים. נסה לשנות את שם התמונה במחשב שלך לשם שכולל רק אותיות לטיניות ומספרים, ואז להעלות אותה.

אני רק מקווה שהיא יותר מוצלחת מהתמונה של שלום רוזנפלד, שגם בגירסה הקטנה היא לא מוצלחת, ואני מקווה שתמצא תמונה יותר טובה שלו.

eman


שלום רפאל,

מבלי להכנס לוכוח בינך ובין EMAN, רציתי להסביר שאסור לדעתי לבצע צנזורה על דברי חברך בדף שיחה(בניגוד לעריכה המתבצעת על ערך). זו הסיבה ששחזרתי לגרסה הקודמת.

אביהו 13:57, 26 מאי 2004 (UTC)

ערכתי את הערך בני ברמן, שאותו כנראה הכרת / חיבבת. נא בדוק / תקן ... ^^ דּוֹד1 05:10, 12 יוני 2004 (UTC)

ברוכים השבים (או "כמה טוב שבאת הביתה")[עריכת קוד מקור]

הרבה מאד זמן לא היית, כאן. שמח לראות שחזרת. בהצלחה, שנה טובה וחג סוכות שמח. ^^ דּוֹד1 04:46, 29 ספט' 2004 (UTC)


עבר ועתיד - מתי?[עריכת קוד מקור]

רפאל שלום

ברשותך שאלה קצרה. האם ידוע לך באיזו שנה כתב אחד העם את "עבר ועתיד"?

ניתן גם לשלוח ל [oskraft@hotmail.com]

תודה, שנה טובה, וגמר חתימה טובה

עודד

חסימה[עריכת קוד מקור]

משתמש זה חסום עקב שורת עבירות מרשימה. לפרטים ראו שיחת משתמש:לוטוס. וראו גם: ויקיפדיה:איך להקים אסם/עריכת הערכים של רפאל לירז


כפי ששמת לב, היה באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת. פעולותיך בוטלו, כך ששום נזק לא נגרם, אולם בעקבות זאת, הוחלט לחסום אותך.

*אם יהיו מקרים של השחתה חוזרת מצדך, אנחנו עשויים לפנות בתלונה לספק האינטרנט שלך.
*מעשיך עלולים להוות עבירה פלילית. עליך לדעת כי נשקול פנייה לרשויות החוק אם ההשחתה תימשך.
זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 00:07, 10 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

הוספתי את הקישור לאסם.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ד' באב ה'תשע"ב • 15:46, 23 ביולי 2012 (IDT)תגובה

השיחה בעקבות הערך "בייגה שוחט"[עריכת קוד מקור]

הועבר לכאן בידי פשוט מדף השיחה של אברהם בייגה שוחט

די, רפאל.

פשוט נשבר הזין מהזלזול שלך, הרמה האינפנטילית בה אתה כותב, והחובבנות בכתיבת הערכים שגורמת להכנסת שגיאות לויקיפדיה, שאחרי זה צריך לעבוד קשה בשביל לעקור אותן.

אם לפני שהתחלת להשפריץ מזרם התודעה שלך את כל מה שאתה חושב שאתה יודע על בייגה שוחט (ובראשו, הדבר שבלי ספק הוא הכי חשוב – מקור שמו...), היית עושה תחקיר מינימאלי, וטורח להסתכל בדף שלו באתר הכנסת היית רואה שהוא נכנסת דוקא לכנסת ה11 ב-1984., ולא ב-1988. זו טעות בולטת. אני לא יודע אילו עוד שטויות הכנסת.

אם זה היה משתמש אלמוני מזמן היינו מוחקים ערך ברמה כל כך נחותה. משום מה איתך אנחנו עוד מתחשבים. אבל הסבלנות מתחילה לפקוע. עכשיו אני מוחק את מה שכתבת (לא סופית, ככה שתוכל על ידי הסתכלות בהיסטוריה לראות מה היה כתוב), ואם אתה מסוגל לכתוב ברמה של בן אדם שעבר כיתה ט' אז תגמור לכתוב (בוורד, בלי לשלוח מחדש אחרי כל מילה שאתה כותב, או שלףפחות תשתמש ב"הראה תצוגה מקדימה" במקום בכל פעם לשלוח את הערך מחדש) אחרי עיון במקורות (למשל הדף באתר הכנסת), זה יישאר. אם לא אז נמחק לגמרי. עדיף להתחיל מחדש מלנסות לתקן את מה שאתה מקלקל.


ותפסיק לילל על זה שאני מוריד את המוטיבציה שלך. אם תרד המוטיבציה שלך להציף את הויקיפדיה בזבל זה יהיה רק לברכה.

בזעם רב

eman

Eman
ראשית, אני רוצה למחות על השפה והטון של דבריך. רפאל לא עושה שום מעשה מתוך רצון להזיק לאף אחד ולכן הוא לא ראוי ליחס כזה.
לעניין: אני בעצמי ביקרתי את רפאל רבות על דברים שאתה מעלה בביקורת שלך ואני חייב לציין שבחלק מהדברים הוא השתפר לאורך הזמן. הפתרון, לדעתי, הוא לערוך את הערכים הללו ולא למחקם.
קצת סבלנות וקצת סובלנות לא תזיק. אנחנו לא עוסקים פה בדיני נפשות.
מאיר מ 15:29, 26 מאי 2004 (UTC)


שלום מאיר
סוג האנשים הכי גרוע שיכול להיות במקום כמו ויקיפדיה זה טיפש חרוץ, וזה בדיוק רפאל לירז. זה גם יותר גרוע ממי שמחבל בכוונה, כי נגדו יותר קל להתגונן.
אני לא מבין למה אני יכול לבדוק על כמעט כל הערה שאני מוסיף בויקי האנגלית, באתרים, בגוגל ובספרים, והוא שוב ושוב ושוב ושוב כותב ערכים שלמים מהזכרון שלו, בלי שום בדיקה.
אני לא מבין למה אני יכול לכתוב ערך בוורד ורק אז לשלוח, והוא לא. למה אני יכול ללחוץ על "הראה תצוגה מקדימה" גם כשאני כותב בדף שיחה, והוא לא יכול לעשות את זה אפילו בערכים.
נמאס לי לתקן אחריו, נמאס לי לעבוד לפי קצב שלשול המילים שלו, נמאס לי לראות כל פעם ב"הודעות האחרונות" את עשרות התיקונים שלו (מה שאומר שצריך לחכות לפני שמתקנים את הזבל שלו, כי הוא עוד דקה ישנה עוד פסיק, או ייזכר בעוד אנקדוטה סרת טעם).
אם זה היה ערך אחד או שניים או אפילו עשרה אז אתה צודק. אבל מדובר בפס ייצור בלתי נלאה שמשלשל שטויות בלתי בדוקות לתוך הויקיפדיה. ובכמות שהוא עושה את זה זה פשוט נזק מתמשך ובלתי נסבל.
עקומת הלמידה שלו שטוחה כמעט לחלוטין. כמה פעמים ניסינו להסביר לו ולהדגים לו ולבקש ממנו? זה פשוט לא עוזר. אני פה כבר 5 חודשים (הוא נמצא פה אפילו יותר), והוא לא למד כמעט כלום. כנראה שהוא כבר לא יילמד.
אז שיעזוב את הויקיפדיה בשקט (בכל שמותיו וכינויו), וייתמקד בחידוני הטרוייוה שלו, עבור מי שנהנה מהם. היינו סבלנים אליו הרבה מאוד זמן, אולי יותר מדי. הגיע לדבר בשפה שאולי תיכנס למוחו האטום, גם אם זה דורש להסיר את הכפפות המילוליות, כי את השלב של העדינות מיצינו לחלוטין, והוא לא הבין את הרמזים הדקים כמו לוויתנים כחולים. ואם בכל אופן זה ייעשה שינוי, והוא יילמד לכתוב בצורה מתקבלת על הדעת וכן ייתרום תרומה אמיתית זה הייה שווה את חוסר הנעימות שבסגנון הגס (שגם לי לא נעים). אבל אני אסתפק רק בזה שהוא יפסיק לחבל.
eman
==אני מוחה==
אני מוחה גם על הסגנון הבוטה וגם לגופו של עניין. יש כמות ויש איכות, ושניהם חשובים. חשוב שיהיו כאן כאלה שירבו בזה וגם בזה. גם אם לפעמים יוצאת שגגה מתחת ידיו, רפאל לירז הוא ידען אמיתי. הוא הוסיף המון המון ערכים חשובים. לא תמיד כתיבתו הייתה מושלמת, אבל היא סיפקה את היסוד הבסיסי לערך והיו כאלו שידעו לשפץ ולהקצע את מה שכתב.
שן שש זעם
מצטער, אבל הוא פשוט לא ידען. הוא פח אשפה של אנקדוטות. ואת מה שחסר לו הוא פשוט ממציא בלי בושה.
וכמות של זבל היא לרעה, לא לטובה. אם היא היתה קטנה היה אפשר להתמודד איתה. הצרה היא שהוא עושה את זה בכמויות מסחריות, שאנחנו לא יכולים להתמודד איתן.
השגיאות והשטויות שהוא מכניס לויקיפדיה הן נזק טהור, שייקח עוד המון זמן לעקור את כולו. אני יודע שמה שהיה היום הוא קש קטן מאוד, אבל הוא שבר גב של גמל מאוד מאוד עמוס.
eman 18:09, 26 מאי 2004 (UTC)
"את מה שחסר לו הוא ממציא בלי בושה", זו האשמה חמורה. יש ראיות ? שן שש זעם
היום היתה דוגמה אחת. יש דוגמה של משהו שראיתי מזמן, וכל פעם אני אומר שאני אתקן, אבל לא מגיע לזה, בערך צפת. הנתונים על האוכלוסיה בהיסטוריה מאוד שונים ממה שאפשר למשל למצוא באנציקלופדיה אריאל. בזמנו חשבתי אולי יש לו איזה מקור אחר. אבל עכשיו אני מבין שכנראה לא. וזה בלי לדבר על הבורות שהוא מפגין בנושאי פיזיקה, וחוסר הבושה שלו לכתוב עליהם כאילו הוא מומחה (הוא אפילו העז לפרסם ספר על קוסמולוגיה באיזו הוצאה קיקיונית).
עוד דוגמה היא בערך שהוא כתב על התרגיל המסריח. הוא שינה את סדר הדברים, וכתב כאילו אברהם שריר הצטרף לקואליציה של פרס לפני נסיון הנפל של הצגת הממשלה בכנסת, בעוד זה היה אחרי זה. למה? כי זה מה שהוא זכר, ולא טרח לבדוק מה היה סדר האירועים. חיפוש קטן בגוגל גילה ממקור אמין למדי (פוליטיקה עכשיו) שזה לא כך וחיזק את מה שאני זכרתי.
זה המון דברים קטנים, אבל כשזה מצטבר, ובמקרה שלו זה מצטבר מהר מאוד, זה מתחיל לסכן באופן מהותי את האמינות של הויקיפדיה. ובגלל שהם קטנים (כמו העניין של מתי בייגה שוחט נכנס לכנסת) הם עוברים "מתחת לרדאר". ופה בדיוק הסכנה. בלי לשים לב נהיה אתר שמסתמך על זכרונו הפרטי של מישהו, בלי שהוא יעשה את המאמץ המינימאלי לבדוק את עצמו.
eman

את עונשו עלי הכוהן קיבל לא משום שהוא חטא, אלא משום שלא כיהה בבניו, בתקווה שמי שצריך להבין את הרמז יבין אותו

שלום רפאל, אף שאיני מסכים עם סגנונו של Eman, נראה לי שראוי שתתיחס להערותיו, בבחינת "נאמנים פצעי אוהב" - הרי את כל מה שכתב כתב מרצון ליצור ויקיפדיה טובה יותר, ולא מרצון להרע לך. לפיכך אני מציע שתצא מהסטטוס של הקורבן, ותחזור לפעילות סדירה בויקיפדיה. אין ספק שבויקיפדיה יש מאות ערכים שכתבת, וזו תרומה כבדת משקל, ויחד עם זאת, בכל אחד מהם נאלצתי (ונאלצו גם ויקיפדים אחרים) להשקיע עמל רב מאוד כדי להביאו לרמה סבירה, הן מבחינת הצורה והן מבחינת התוכן. נראה לי שטוב תעשה אם תקטין את קצב יצירת הערכים החדשים, ותקפיד על יצירת ערכים ברמה גבוהה יותר, תוך התחשבות בהערות שקיבלת. כך נצא כולנו נשכרים. טכניקה שעשויה לסייע לך: כתוב ערך חדש באמצעות Word, ולאחר גמר כתיבתו קרא אותו תוך תיקון הערותיו של Word, ושיפור רמתו כהבנתך. חזור על תהליך זה פעמים אחדות, עד שתהיה מרוצה מהתוצאה. רק בשלב זה העתק את מה שכתבת והדבק בחלון העריכה של ויקיפדיה. בתקווה שגורלי יהיה טוב מזה של עלי הכהן, דוד שי 11:58, 12 יוני 2004 (UTC)

רפאל לירז באין-ציקלופדיה ובמרשתת[עריכת קוד מקור]

על משתמש רפאל לירז באין-ציקלופדיה.

רפאל לירז באתר מאמרים

ומנגן בחלילית באתר יוטיוב

הבאתי את אלו כדי להראות שמדובר בשמו האמיתי. בקריאה חוזרת של דברי אימן על אמינות הויקיפדיה, אני יכול להבין את דבריו. אלא שאני חלוק על דעתו. כיום, במלחמת התודעה גם בערכים מדעיים לחלוטין, כלומר, גם במדעים המדוייקים, הדרך להילחם על דיוק הוא לדרוש מקור, והדרך להלחם על סגנון הוא לסמן סגנון בעייתי ולשוחח על כך. לדעתי יש מספיק מסגננים ודייקנים שיטפלו בזה. באותה הזדמנות אני מצטרף למחאה נגד אופן הדיבור הבוטה והדוחה של אימן בעניין. ולסיום למרות כל האמור לעיל, אחרי התבוננות ברשימה המדהימה של הערכים שהוא הוסיף, כנראה בעזרת אוטומציה, גם אני מצטרף לדעה שהיה צריך לחסום את ההתנהגות הזו.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ד' באב ה'תשע"ב • 17:24, 23 ביולי 2012 (IDT)תגובה