שירלי ולנטיין (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שירלי ולנטיין
Shirley Valentine
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
מבוסס על מחזה של וילי ראסל
בימוי לואיס גילברט
הופק בידי לואיס גילברט
תסריט וילי ראסל
עריכה לסלי ווקר
שחקנים ראשיים פולין קולינס
טום קונטי
מוזיקה מרווין האמליש
צילום אלן יום
מדינה בריטניהבריטניה בריטניה
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 30 באוגוסט 1989
משך הקרנה 108 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה דרמה קומית, קומדיה רומנטית, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 38,000,000 ‏$
הכנסות באתר מוג'ו shirleyvalentine
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שירלי ולנטיין (Shirley Valentine) הוא סרט קולנוע בריטי משנת 1989 מסוגת דרמה קומית רומנטית משנת 1989 בבימויו ובהפקתו של לואיס גילברט, עם פולין קולינס וטום קונטי בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי וילי ראסל (אנ') והוא מבוסס על המחזה שלו עטור הפרסים "שירלי ולנטיין" משנת 1986 שהועלה בהצלחה בברודוויי וזיכה את פולין קולינס בפרס טוני לביצוע הטוב ביותר על ידי שחקנית ראשית במחזה. המחזה הועלה בישראל בתיאטרון הבימה (סנדרה שדה), בתיאטרון היידישפיל (אודיה קורן), תיאטרון תמונע (קארין מרום) ועוד.

המחזה הוא למעשה מונולוג של עקרת בית מתוסכלת שחשה שלא מיצתה את עצמה ומאחר שאין מי שמבין את מצוקותיה, היא משוחחת כל הזמן עם הקיר במטבח עד שחופשה ביוון משנה את חייה. האנשים המוזכרים במונולוג מופיעים בסרט - בעלה, ילדיה, חברותיה והמאהב היווני שלה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירלי ולנטיין ברדשו (פולין קולינס) היא עקרת בית מתוסכלת בת 42 בליברפול. ילדיה בריאן (גארת' ג'פרסון) ומלינדרה (טרייסי בנט) עזבו את הבית והיא מבלה זמן רב לבדה במטבח דירתה ומדברת אל הקיר על כל תסכוליה.

בבית הספר היא הייתה שובבה והמנהלת (סילביה סימס) התייחסה אליה בזלזול לעומת מרג'ורי שגמרה את בית הספר בהצטיינות יתרה. לאחרונה פגשה את מרג'ורי (ג'ואנה למליי) ברחוב בגשם שוטף ומרג'ורי הזמינה אותה לדירתה במלון מפואר וגילתה לה שהיא זונת צמרת. שירלי מגלה למרג'ורי שהיא קינאה בה כל הזמן ומרג'ורי מודה שהיא קינאה בשירלי העליזה והמשוחררת יותר ולבסוף שתיהן מתחבקות.

היחסים עם בעלה ג'ון (ברנרד היל) שהיו פעם עליזים וסוערים הפכו לקרירים. ג'ון מגיע עייף מעבודתו ודורש שהתה החם שלו יהיה מוכן בדיוק בשש בערב וכועס עליה שהיא דוחה זאת לשש ורבע...

ידידתה הרווקה ג'יין (אליסון סטדמן) מודיעה לה כי זכתה בהגרלה בשני כרטיסי טיסה ונופש במיקונוס למשך שבועיים והיא מבקשת שתצטרף אליה אך שירלי מהססת היא חוששת איך תגלה זאת לג'ון ומה תהיה תגובתו. בינתיים היא תולה במטבח תמונת פרסומת של תיירות ליוון אבל ג'ון לא מגיב על כך.

שכנתה ג'יליאן (ג'וליה מקנזי) מבקשת שתשמור על הכלב הצמחוני שלה במשך יומיים. שירלי מרחמת על הכלב ונותנת לו את הבשר שברשותה. באותו יום היא מכינה לג'ון צ'יפס עם ביצים במקום בשר והוא כועס ומטיח את הצלחת לעברה. באותו רגע מחליטה שירלי לטוס ליוון בלי להודיע לו.

כשבתה מילנדרה מגיעה ומגלה שאמה עומדת לטוס ליוון היא צועקת עליה ועוזבת את המקום ושירלי צועקת לעברה שהיא עומדת לטוס ליוון כדי לעשות סקס בבוקר, בצהרים ובשעת התה...

על תמונת יוון היא מדביקה פתק כי טסה ליוון לחופשה ותחזור בעוד שבועיים.

שירלי מגיעה עם קבוצת תיירים בריטיים למיקונוס. ג'יין התחילה רומן עם אחד הנוסעים במטוס ונפרדה ממנה ושירלי נשארת לבד במלון ומגיעה לטברנה אותה מנהל קוסטאס (טום קונטי. היא מבקשת ממנו יין ושיעבירו את השולחן והכיסא לחוף כדי שתוכל לצפות בים ובגלים ולהירגע. היא מבלה זמן רב בהתבוננות בים ומרגישה ש"שירלי ולנטיין" הישנה חוזרת אליה.

היא מבקשת מקוסטאס לעבוד בטברנה ולתיירים הבריטים היא מגישה "פיש אנד צ'יפס" אף על פי שזה לא כלול בתפריט. היא מתפעלת מאורח החיים באי ומצטרפת לקוסטאס לטקס חתונה במשפחתו.

היחסים עם קוסטאס מתהדקים והוא מזמין אותו לשיט בסירה של אחיו. היא מהססת אבל הוא מבטיח שלא "ידפוק" אותה אף על פי שהוא רוצה וכי סירה היא סירה ו"דפיקה" היא "דפיקה".

בינתיים חוזרת ג'יין מהרומן שלה ומזהירה את שירלי שלא תצא לשיט. שירלי יוצאת עם קוסטאס ובלב הים הם מתפשטים וקופצים עירומים למים ואחר כך מקיימים סקס סוער על הסירה.

כעבור שבועיים היא עוזבת עם שאר התיירים ובשדה התעופה היא שולחת את המזוודה למסוע אבל ברגע האחרון נמלכת בדעתה ובורחת משם בחזרה לטברנה.

ג'ון ממתין לה בשדה התעופה אך מקבל רק את המזוודה. הבן בריאן משכנע אותו לטוס למיקונוס כדי להיפגש עם שירלי.

שירלי יושבת על החוף ומרכיבה משקפי שמש. היא השתנתה וג'ון לא מזהה אותה בהתחלה. לבסוף הם יושבים מול השקיעה והגלים ומשוחחים על עתידם.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
פולין קולינס שירלי ולנטיין-ברדשו
טום קונטי קוסטאס
ג'וליה מקנזי ג'יליאן שכנה של שירלי
אליסון סטדמן ג'יין ידידה של שירלי
ג'ואנה למליי מרג'ורי חברת כיתה של שירלי
סילביה סימס מנהלת בית ספר
ברנרד היל ג'ו ברדשו בעלה של שירלי
טרייסי בנט מילנדרה ברדשו בתה של שירלי
גארת' ג'פרסון בריאן ברדשו בנה של שירלי

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]