שי חיון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שי חיון
שי חיון בהכנה בתחרות מר עולם PRO NORDIC של איגוד IFBB
שי חיון בהכנה בתחרות מר עולם PRO NORDIC של איגוד IFBB
לידה 10 ביולי 1971 (בן 52)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים כפר סבא, ישראל
עיסוק מאמן אישי
תואר מר עולם - מר ישראל מעל 18 פעמים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שי חיון (נולד ב-10 ביולי 1971) הוא מפתח גוף ישראלי וזוכה מר ישראל מעל 18 פעמים ברציפות. ניצח בתחרות מר עולם של איגוד GBO (מר אטלאס) בשנת 2018 שהתקיימה בדאלאס שבטקסס, והוא המתמודד היחיד מישראל שזכה בתחרות זו וקיבל את כרטיס הפרו של איגוד GBO. הוא זכה בקטגוריית המאסטרס לקבוצת גיל 40+, בתחרות הפתוחה וכן בתחרות למופיעים לראשונה בתחרות. הוא קיבל שלוש מדליות זהב וטבעת מיוחדת שהופקה לרגל האירוע.

שי חיון בזכייה בתחרות מר ישראל 2018 איגוד IBFF

שי התחרה בשנת 2019 בתחרות PRO NORDIC של איגוד IFBB הנחשב ביותר בעולם וקטף 4 תארים בקטגוריות שונות, משקל (עד 82 קג), גיל (40+), וקטגוריות פתוחות אחרות.

ביוגרפיה וחיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שי חיון גר בכפר סבא רוב חייו. כשחיון נולד הוא נולד פג עם אחיו התאום, סבל מתת משקל. עם משקל של 1.7 קילוגרם וסבל מברונכיט ספסטית. הוא הועבר למכשיר האינקובטור. גם לאחר שיצא מכלל סכנה נאלץ חיון לבלות את מרבית ימי בחרותו בין מסדרונות בתי החולים ואגפי האשפוז. עד גיל 13 חיון ואחיו עברו בין חוגים ובעיקר היו בחוגים של ג'ודו. עוד לפני שהיה מותר לו להיכנס למתחם חדר הכושר (בעבר חוק הספורט קבע כי רק מגיל 14 ניתן להתאמן בחדר כושר) אימץ דרך יצירתית לחזק את גופם, חיון היה מחבר מוטות ברזל לגושי בטון כדי ליצור משקולות מאולתרות, וכך הפך את חדר הכושר לחלק מחייו. עוד בילדותו חיון אהב את תחום פיתוח הגוף ואת חדר הכושר, חיון התחרה בילדותו באליפות ישראל באתלטיקה קלה והיה חלק מנבחרת האתלטיקה הבית ספרית, ומאז שהיה ילד בנה ופיתח את גופו לשלמות זוכת פרסים. בשנת 1988, עם עילית הסרט "מעבר לשיא" (Over The Top), סרטו של הבמאי מנחם גולן, התחילו להופיע בארץ יותר ויותר תחרויות של הורדות ידיים, ובשנת 1991 חיון ניצח לראשונה בתחרות הורדות ידיים.

חיון נשוי ולו שני בנים.

קריירת פיתוח הגוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

עוד בשנת 1995 חיון זכה בתחרות מר ישראל של איגוד IFBB, והשתתף באותה תקופה בכמה תחרויות מר ישראל ותחרויות פיתוח גוף אזוריות, מאז הזכייה הנ"ל עד לשנת 2012 חיון עזב את ענף פיתוח הגוף, עלה במשקל ואיבד את הגוף החטוב שהיה לו, אף על פי שהמשיך להתאמן ולאמן בחדר הכושר, בין השנים חיון זכה באליפות ישראל בלחיצת חזה והתחרה בתחרויות הורדת ידיים, בשנת 2011 חיון החליט לחזור לתחום פיתוח הגוף וירד 22 קילו כדי להביא את הגוף לחיטוב הולם לתחרות, ואז ב-2012 זכה בתחרות מר ישראל גם כן של איגוד IFBB, מאז 2012 חיון רק המשיך והתקדם בתחום פיתוח הגוף והמשיך לזכות עד היום, גם בתואר מר עולם בשנת 2017 ואלוף האלופים בשנת 2018. חיון מתחרה לא כמו רוב מפתחי הגוף, כל השנה נמצא באחוז שומן נמוך מאוד ולא עולה במשקל בצורה מוגזמת אך עדיין מצליח להתפתח ולהתקדם, אחת הגאוות של חיון היא שבזמן שמתחרים אחרים משמינים ו"מתלכלכים" בזמנים בין תחרויות, חיון נשאר חטוב ומוכר בתחום על כך.

פציעות ומחלות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בגיל 13, קצת לפני שהתחיל להתאמן בחדר כושר, חיון חתך את כף ידו הימנית כמעט בחצי בתאונת עבודה בביתו, ועבר ניתוח לתיקונה.
  • בגיל 19, בתקופת הצבא, חיון פיתח דלקת בכף ידו השמאלית שגם היא עברה ניתוח מאוד מסובך שנבע מחומרת הדלקת.
  • בגיל 36 חיון אובחן בקרטוקונוס (מחלה בקרנית העין), ולא יכול היה לראות בעינו הימנית, והיה צריך לעבור ניתוח השתלת קרנית במחיר כ-40,000 ש"ח.
תמונה מהזכייה בתחרות מר ישראל ואלוף האלופים של איגוד IFBB
חימום קדם במה (תחרות מר ישראל 2018) - צילום: אדם חיון
חימום קדם במה (תחרות מר ישראל 2018)

ניצחונות פיתוח גוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

תואר שנת זכייה
מר ישראל בפיתוח גוף IFBB 1995
מר ישראל בפיתוח גוף, 15 פעמים (איגודים שונים) 2012-2018
מקום 7 מר עולם לחובבנים - איגוד NABBA 2015
מקום 4 מר עולם חובבנים - איגוד WABBA 2016
מר עולם (Mr Atlas) - איגוד GBO 2017
מר ישראל ואלוף האלופים - איגוד IFBB הנחשב בארץ 2018
מקום 7 - מר עולם למקצוענים - איגוד UBPF 2018
מר ישראל בפיתוח גוף - איגוד IBFF 2019
מר ישראל בפיתוח גוף - איגוד NABBA 2019

ניצחונות אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תואר שנת זכייה
אלוף ישראל בהורדת ידיים 1990
מקום בעשירייה הפותחת בתחום הורדות ידיים 1991
אלוף ישראל בלחיצת חזה - 210 ק"ג 2003

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שי חיון בוויקישיתוף