שלוש בנות נועזות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלוש בנות נועזות
Three Daring Daughters
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי פרד וילקוקס
הופק בידי ג'ו פסטרנק
תסריט אלברט מנהיימר
עריכה אדריאן פאזאן
שחקנים ראשיים ג'נט מקדונלד
חוסה איטורבי
ג'יין פאוול
מוזיקה הרברט סטוטהרט
צילום ריי ג'ון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה מטרו גולדווין מאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 5 במרץ 1948
משך הקרנה 115 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מוזיקלי, סרט קומדיה, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 2,538,000 דולר
הכנסות 4,000,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלוש בנות נועזותאנגלית: Three Daring Daughters) הוא סרט מוזיקלי אמריקאי משנת 1948 בצבעי טכניקולור בבימויו של פרד וילקוקס, עם ג'נט מקדונלד, חוסה איטורבי וג'יין פאוול בתפקידים הראשיים.

חוסה איטורבי מופיע בתפקיד עצמו כשחקן, מנצח ופסנתרן. באחד הקטעים הוא מלווה בנגינה (ביחד עם אחותו אמפרו) וניצוח על תזמורת, את אמן מפוחית הפה לארי אדלר בנגינת הרפסודיה הרומנית של אנסקו.

העלילה הרומנטית היא על אם גרושה שרוצה לפתוח פרק ב' בחייה אבל שלוש בנותיה רוצות להחזיר את אביהן אליה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לואיז מורגן (ג'נט מקדונלד) היא אם יחידנית שמגדלת את שלוש בנותיה - טס (ג'יין פאוול), אילקה (אן טוד) ואליקס (אלינור דונהיו). לפרנסתה היא עובדת בכתב עת לעיצוב מודרני. היא נמצאת במתח ומתלוננת על חולשה. היא גם מאחרת לטקס הגמר של טס.

רופא המשפחה אומר לבנות המודאגות כי אמם זקוקה לחופשה. לואיז מסרבת, אך הבנות לוחצות עליה ואומרות כי יתנהגו יפה ואין לה ממה לחשוש. לואיז מזמינה שייט וחופשה בקובה.

אבי הבנות נמצא באפריקה זמן ממושך. הבנות רוצות שיחזור לניו יורק להתאחד עם לואיז. הן מגיעות לבוס שלו רוברט נלסון (אדוארד ארנולד) ומשכנעות אותו שיחזיר את אביהן לניו יורק.

בינתיים פוגשת לואיז בספינה את חוסה איטורבי שנוסע למסע קונצרטים בהוואנה. הוא מתאהב בה ממבט ראשון ומנגן לכבודה את "חלום האהבה" של פרנץ ליסט.

איטורבי מחזר בלהט אחרי לואיז, והיא מהססת אך לבסוף מסכימה להצעתו להתחתן והם מתחתנים וחוזרים לניו יורק. לואיז חוששת איך יקבלו הבנות את נישואיהם ומחליטה שבשלב ראשון איטורבי יוצג רק כ"ידיד".

הבנות מקבלות את איטורבי בקרירות מופגנת. הן לא אוהבות את הנגינה הקלאסית שלו ושרות את Route 66 והוא מוכיח להן שהוא גם יודע לאלתר את המנגינה הזאת.

הן מספרות ללואיז על תוכניתן להחזיר את אביהן. לואיז כועסת עליהן מאוד ואומרת שזה לא מעיניינן וכי אביהן נטש אותן ולא התעניין בהן, וכי היא ואיטורבי נשואים.

איטורבי נעלב מיחס הבנות ועוזב את המשפחה. מצב רוחה של לואיז מידרדר והבנות חשות בכך ומבינות שטעו. הן מבקשות ממר נלסון לעצור את הגעת אביהן לניו יורק ואז גם מתברר שאביהן נשוי כבר שלוש שנים.

הבנות מגיעות לאיטורבי ומתחננות שיחזור למשפחה, והוא לא יכול לעמוד בהפצרותיהן וחוזר. כולן נהנות להיות בקונצרט ולשמוע את לארי אדלר המנגן במפוחית פה את הרפסודיה הרומנית מס'1 של אנסקו בלווי תזמורת עליה מנצח איטורבי ומנגן בפסנתר ביחד עם אחותו אמפרו. בבית כולן שרות ביחד בסוף הטוב כשאיטורבי מלווה אותן בפסנתר.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ג'נט מקדונלד לואיז מורגן
חוסה איטורבי בתפקיד עצמו
ג'יין פאוול טס מורגן
אן טוד אילקה מורגן
אלינור דונהיו אליקס מורגן
אדוארד ארנולד רוברט נלסון
לארי אדלר בתפקיד עצמו
אמפרו איטורבי בתפקיד עצמה פסנתרנית

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שלוש בנות נועזות בוויקישיתוף