18 קילו של אהבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
18 קילו של אהבה
39 Pounds of Love
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי דני מנקין
הופק בידי דני מנקין
מרק רוזנבאום
תסריט דני מנקין
אילן הייטנר
עריכה סם באוור
ג'פרי אובריין
מוזיקה כריס גוביץ'
צילום יואב קליינמן
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 7 באפריל 2005
משך הקרנה 70 דקות
שפת הסרט עברית
אנגלית
סוגה סרט תיעודי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו 39poundsoflove
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

18 קילו של אהבהאנגלית: Pounds of Love 39) הוא סרט תיעודי ישראלי שיצא לאקרנים בשנת 2005 בבימויו של דני מנקין. זה סיפורו של עמי אנקילביץ'.

עמי אנקלביץ' נולד בלארדו (טקסס) להלנה ממקסיקו ולאיש עסקים ישראלי. יש לו עוד אח ואחות. בגיל שנה הוא נבדק על ידי נוירולוג ילדים בשם ד"ר אלברט קורדובה שגילה שהוא סובל מניוון שרירים שדרתי SMA -2 וכי תוחלת חייו היא מקסימום עד גיל שש. כיום עמי בן 34 ושאיפת חייו היא להיפגש עם ד"ר קורדובה פנים אל פנים ולהוכיח לו שטעה.

עמי משותק בכל גופו פרט לאצבע אחת בה הוא מצליח ליצור סרט אנימציה במחשב. הוא שוקל 18 קילו וכולו עור ועצמות פרט לראש שגדול באופן לא מידתי מהגוף. האהבה שלו לחיים היא הסיבה שהוא עדיין חי. עמי מוקף במשפחה אוהבת ובהמון חברים. הוא כאמור לא יכול להזיז אף איבר בגופו, מלבד אצבע אחת בכף היד איתה הוא עובד כאנימטור בתלת-ממד.

קריין הסרט הוא גידי גוב. בהפקה השתתפה רשת HBO.

הסרט מלווה בסרט אנימציה שיצר עמי על סיפור אהבה בין זוג ציפורים. עמי נפטר ב-20 בספטמבר 2009 בגיל 41.

הסרט זכה בפרס אופיר לסרט התיעודי הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר לשנת 2005. דני מנקין זכה ב-Atlanta Jewish Film Festival וב-Palm Beach International Film Festival והיה ברשימת והיה בין המועמדים הסופיים לפרס אוסקר באותה קטגוריה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריסטינה היא המטפלת של עמי. היא עושה הכל למענו חוץ מלאהוב אותו כמו שהיה רוצה. הלב של עמי נשבר והוא מחליט לפטר אותה ולצאת למסע של חייו כנגד כל הסיכויים והתנגדות הוריו. מצטרפים אליו חבריו אסף ואמיר וצוות ההפקה של הסרט. המטרה היא כאמור להיפגש עם ד"ר קורדובה.

הם נוחתים בלוס אנג'לס ונוסעים ברכב מיוחד ובו תנאים מיוחדים לעמי. הם עוברים בלאס וגאס ומגיעים לגרנד קניון. עמי צופה על הקניון וחש ברע. הוא מפונה משם אבל אינו רוצה להתאשפז. מוצע לו להפסיק את המסע אבל הוא מסרב.

הם ממשיכים ומגיעים לדאלאס שם מתגורר אחיו אוסקר. בין עמי ואוסקר יש נתק של שלוש שנים לאחר שאוסקר האשים את האם שהיא מזניחה אותו ונותנת את כל תשומת ליבה לעמי. עמי מחליט להפתיע אותו והוא ושאר הצוות מתקבלים באהבה על ידי אוסקר ומשפחתו. בשלב זה מצטרפת גם האם.

הם מגיעים לבית חולים בסן אנטוניו שם עבד ד"ר קורדובה אבל מסתבר שאינו עובד שם יותר. כאן מתחיל מסע חיפוש גדול לאתר את הרופא שבמהלכו נתקע הרכב. הם מיואשים אבל לבסוף מצליח אוסקר לתקן אותו וחבר של אסף ואמיר שעובד ב-CIA מצליח לאתר את כתובתו של הרופא בדיור מוגן במיאמי. הם ממשיכים דרך אוסטין וג'קסונוויל ומגיעים למיאמי.

עמי יושב מול ד"ר קורדובה ומזכיר לו כי קבע שיחיה עד גיל שש. עמי אומר לרופא כי אין אפשרות לקבוע את תוחלת החיים וכי עם אהבה אפשר לעשות דברים בלתי אפשריים כמו שהוא עדיין חי ונהנה ואסור לאבד תקווה לחיים. ד"ר קורדובה מסכים לדבריו ומשבח אותו והם נפרדים כידידים.

לבסוף מגשימים לעמי עוד חוויה נוספת – נסיעה במהירות על אופנוע הרלי-דייווידסון כשעמי יושב ב"סירה" הצמודה לאופנוע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]