27 שמלות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
27 שמלות
27 Dresses
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אן פלשטר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גארי ברבר
רוג'ר בירנבאום
ג'ונת'ן גליקמן
תסריט אליין ברוש מקקנה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פריסילה נד-פרינדלי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קת'רין הייגל
ג'יימס מרסדן
מולין אוקרמן
אדוארד ברנס
ג'ודי גריר
מאוליק פנצ'ולי
מוזיקה רנדי אדלמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פיטר ג'יימס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Fox 2000 Pictures
Spyglass Entertainment
.Dune Entertainment III, LLC
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה אוסטרליהאוסטרליה 10 בינואר 2008
ארצות הבריתארצות הברית 18 בינואר 2008
ישראלישראל 21 בינואר 2008
משך הקרנה 107 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 30,000,000$
הכנסות "עשרים ושבע שמלות", במסד הנתונים Box Office Mojo (באנגלית)
הכנסות באתר מוג'ו 27dresses
www.27dressesthemovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

27 שמלותאנגלית: 27 Dresses) הוא סרט קומדיה מ-2008 בבימויה של אן פלטשר, נכתב על ידי אלין ברוש מק'קנה. כוכבי הסרט קתרין הייגל וג'יימס מרסדן. הסרט יצא לאקרנים ב-18 בינואר 2008 בארצות הברית, וב-21 בינואר 2008 בישראל.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יין ניקולס (קת'רין הייגל) הייתה שושבינה ב-27 חתונות ל-27 חברות שונות. לילה אחד כאשר היא משתתפת בשתי חתונות כמעט בו זמנית, היא פוגשת את קווין דויל (ג'יימס מרסדן), שעוזר לה להגיע הביתה, לאחר שחטפה מכה חזקה בראש. השניים מתווכחים כאשר מתגלה כי קווין חושב שכל סצנת הנישואין היום היא צינית ומכוערת. הוא מוצא את הארגונית של ג'יין שהיא שכחה במונית שהם חולקים. בינתיים, אחותה של ג'יין, טס (מולין אוקרמן) מגיעה מאירופה, ומתאהבת בבוס של ג'יין במבט ראשון. טס מעמידה פנים שהיא אוהבת את אותם הדברים שג'ורג' אוהב כדי למצוא חן בעיניו. למרות היותה מאוהבת בג'ורג' בעצמה, ג'יין אינה חושפת את האמת ומערכת היחסים בין טס וג'ורג' מתקדמת במהירות. הזוג החדש מתכננים להתחתן תוך שלושה שבועות, וג'יין מארגנת את החתונה של אחותה.

את החתונה מלווה כתב החתונות האהוב על ג'יין, מלקום דויל (ג'יימס מרסדן). מסתבר שאותו הכתב הוא קווין, המשתמש בשם בדוי. לאחר שמסתכל על התוכן של הארגונית של ג'יין, הוא מחליט לכתוב כתבה על "השושבינה המתמדת" בתקווה לקבל קידום בעבודה.

ג'יין לא מודעת לכוונותיו של קווין. כאשר הוא מבקש לראיין אותה על החתונה של טס היא משתפת פעולה. הוא מצליח לשכנע אותה לדגמן את כל שמלות השושבינה שיש לה בארון. הוא לוקח תמונות שלה בכולן ושולח אותן יחד עם הכתבה לעורכת העיתון שלו. ככל שהם מכירים אחד את השני יותר קווין מתחיל לחבב את ג'יין ומבקש מהעורכת שלו לא לפרסם את הכתבה.

כאשר קווין מגלה שג'יין אוהבת את ג'ורג' ועדיין עוזרת לאחותה להתחתן איתו, הוא נוזף בה. במהלך נסיעה, ג'יין מסכימה לבלות את הערב עם קווין ובסופו של דבר משתכרת, ושוכבת איתו. למחרת בבוקר, הם אוכלים במסעדה, ומלצרית מזהה את ג'יין. העורכת של קווין פרסמה את הכתבה שלו בעמוד הראשי של המדור למרות שביקש ממנה להמתין. כאשר ג 'יין רואה את הכתבה, היא מרגישה נבגדת וכועסת. כשהיא חוזרת הביתה, גם טס כועסת עליה. בכתבה טס מתוארת ככלה מהגיהנום. ג'יין מרגישה נורא. המאבק בין האחיות מסלים כאשר טס גוזרת את שמלת הכלה של אמן כדי להתאימה לטעמה. ג'יין הכועסת מודיעה לטס שאם לא תספר לג'ורג' את האמת על עצמה היא תעשה זאת. טס לא מאמינה לה.

טס מבקשת מג'יין להכין מצגת למסיבת האירוסין שלה. ג'יין בהתאם להחלטתה, מראה לג'ורג' את כל השקרים של טס, כמו תמונות של טס עם גברים אחרים, טס אוכלת צלעות (בניגוד לטענתה שהיא צמחונית), טס אוחזת חתול בזנבו, ונרתעת מהכלב של ג'ורג' (היא אמרה לו שהיא אוהבת בעלי חיים, אבל האמת היא שהיא לא). בסיום המצגת, פדרו, הנער שג'ורג' חונך, מגלה לכולם כי טס שילמה לו כדי לנקות את הדירה. ג'ורג', מכריז כי הוא מבטל את החתונה. למחרת, ג'יין מנסה להתנצל. טס מאשימה את ג'יין בקנאה. אחר כך מסבירה שפיטרו אותה, והחבר שלה עזב אותה, ושהיא בסך הכל ניסתה להיות כמו ג'יין.

מאוחר יותר בעבודה, ג'ורג' מציין כי הוא מעריך את ג'יין כי היא אף פעם לא אומרת לא. ג'יין נזכרת כי קווין אמר פעם את אותו הדבר. ג'יין מתפטרת ומודה היא נשארה בעבודה, כי היא הייתה מאוהבת בג'ורג'. הם מתנשקים אבל מבינים מהנשיקה כי זאת לא אהבה אמיתית. ג'יין יוצאת למצוא את קווין, שנמצא בחתונה עליה הוא כותב. היא מכריזה בפני הקהל בחתונה שהיא מאוהבת בו.

שנה לאחר מכן ג'יין וקווין מתחתנים. ג'ורג' וטס נפגשים שוב, וחושבים על לתת לקשר הזדמנות שנייה. כל 27 הכלות אשר ג'יין הייתה השושבינה שלהן, התייצבו כשושבינות, כשהן לובשות את השמלות שהיא כשושבינה, לבשה בחתונה שלהן.

השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורת סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורת מעורבות. באתר מטקריטיק הסרט זכה לציון 47.[2] באתר סרט, הוא קיבל ציון של 77.[3] עיקר הביקורות מציינות שמדובר בסרט קומדיה רומנטית, קלילה ללא עומק. העלילה צפויה מאוד אך מבדרת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]