ההצעה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ההצעה
The Proposal
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אן פלשטר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טוד ליברמן
דייוויד הוברמן
אלכס קורצמן
רוברטו אורקי
כריסטין בארר
תסריט פיט צ'אירלי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אמנדה ג'והנסון
קת'י סנדריך
שחקנים ראשיים סנדרה בולוק
ראיין ריינולדס
מולין אוקרמן
מרי סטינבורגן
קרייג טי. נלסון
מוזיקה אארון זיגמאן
צילום אוליבר סטאפלטון
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Mandeville Films, סרטי טאצ'סטון עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Touchstone Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 19 ביוני 2009
ישראלישראל 18 ביוני 2009
משך הקרנה 108 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $40,000,000
הכנסות $314,658,031
הכנסות באתר מוג'ו proposal
theproposal.movies.go.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ההצעהאנגלית: The Proposal) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת הקומדיה הרומנטית, בכיכובם של סנדרה בולוק וראיין ריינולדס, ובבימויה של אן פלטשר, לפי תסריט של פיט צ'אירלי. הסרט יצא לאקרנים ב-18 ביוני 2009 באוסטרליה וב-19 ביוני בצפון אמריקה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרגרט טייט היא בוסית קשוחה שמשעבדת את עובדיה בהוצאת ספרים בניו יורק. יום אחד עורכי דינה מודיעים לה שהיא עומדת להיות מגורשת מארצות הברית, משום שאשרת ההגירה שלה מקנדה פגה. הם מוסיפים שמי שיחליף אותה יהיה בוב ספולדינג, עובד שהיא פיטרה מספר דקות קודם לכן. מרגרט מחליטה ליזום פתרון יצירתי, ומודיעה שהיא עומדת להתחתן עם אנדרו פקסטון, העוזר שלה שנקלע בטעות למקום ובכך תקבל גרין קארד ותימנע מגירוש.

מרגרט ואנדרו נשלחים למחלקת ההגירה ושם מודיע להם הפקיד, מר גילברטסון, שהוא יבחן אותם כדי לבדוק האם הם זוג אמיתי או שאלו נישואים פיקטיביים. במהלך השיחה הם מודיעים שהם הולכים לבקר את משפחתו של אנדרו באלסקה לכבוד יום הולדתה ה-90 של סבתו, אנני.

בהתחלה, כשהם מגיעים לאלסקה, מרגרט נרתעת מהמקום וממנהגיו, ששונים מאלה של ניו-יורק. בנוסף, אביו של אנדרו, ג'ו, לא מרוצה מהקשר וחושד שאינו אמיתי. המפנה ביחסה של מרגרט מתחיל כאשר אמו של אנדרו, גרייס, וסבתו, משכנעים אותם להתחתן באלסקה מיד למחרת. מרגרט מתרגשת במיוחד מהיחס של משפחתו של אנדרו כלפיה, ומהססת בנוגע לחתונה.

במהלך החתונה, לפני תחילת הטקס, מרגרט מספרת לכל הנוכחים – ובהם מר גילברטסון – את האמת, למורת רוחו של אנדרו. מרגרט מחליטה לחזור לניו יורק כדי לארוז את חפציה ולאחר מכן לחזור לקנדה. אנדרו מצליח להגיע ברגע האחרון ולהגיד לה שהוא אוהב אותה והוא רוצה להתחתן באמת. הם הולכים שוב למר גילברטסון ואומרים לו שהם אכן מתחתנים. הסרט מסתיים בראיון של שניהם אצל מר גילברטסון.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם יציאתו לאקרנים, הסרט זכה לביקורות מעורבות מצד מבקרי הקולנוע. אתר הקולנוע האמריקאי "Rotten Tomatoes" העניק לסרט ציון 46%, בהתבסס על 137 ביקורות. אתר הביקורות "Metacritic" העניק לסרט ציון ממוצע של 48, בהתבסס על ביקורות של 29 מבקרי קולנוע.

חרף הביקורות המעורבות, הסרט זכה להצלחה מסחרית. בשבוע הראשון ליציאתו דורג במקום הראשון ברשימת שוברי הקופות, עם הכנסות של כ-12.7 מיליון דולר. ב-5 בנובמבר 2009, הסרט גרף כ-163.9 מיליון דולר בארצות הברית, ועוד כ-150.7 מיליון דולר בשאר רחבי העולם. בסך הכול, הסרט הכניס כ-314.6 מיליון דולר בעולם.[1]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטר קיארלי כתב בתחילה את התסריט לסרט "ההצעה" בשנת 2005. במאי 2007 הוכרז כי סנדרה בולוק קיבלה תפקיד ראשי בסרט. ג'וליה רוברטס לוהקה במקור על ידי המפיקים לתפקיד ראשי בסרט, אך מאוחר יותר סירבה. כמעט חודשיים לאחר ההודעה דווח כי מסתיים המשא ומתן על כך שראיין ריינולדס יככב מול בולוק. בינואר 2008, סרטי טאצ'סטון החתימה את אן פלטשר לביים את הסרט. זה הוקרן בבכורה ב-1 ביוני 2009 בתיאטרון אל קפיטן בהוליווד, קליפורניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "ההצעה", במסד הנתונים Box Office Mojo (באנגלית)