Kingdom Hearts

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
Kingdom Hearts
キングダムハーツ
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 28 במרץ 2002 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח square עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור square עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Kingdom Hearts עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות פלייסטיישן 2, Xbox One, נינטנדו סוויץ', פלייסטיישן 4, פלייסטיישן 3, Microsoft Windows עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Kingdom Hearts (יפנית: キングダムハーツ Kingudamu Hātsu תעתיק מיפנית: קינגודאמו האטסו) הוא משחק הכלאה בין ז'אנר הפעולה לתפקידים שיצא לקונסולת הפלייסטיישן 2 בסתיו 2002. המשחק הוא תוצר שיתוף פעולה בין מפתחת המשחקים Square Enix לבין דיסני. המשחק משלב דמויות וסביבות מסרטים של חברת דיסני ומסדרת משחקי התפקידים Final Fantasy של חברת סקוור. אף על פי שעלילת המשחק הראשית עוסקת בדמויות שנוצרו במיוחד למשחק, לדמויות שתי החברות תפקידים מכריעים במשחק ובקו העלילה שלו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריקו

Kingdom Hearts מתחיל באיים הטרופיים הקרויים "דסטיני איילנדס" (Destiny Islands)- ביתם של הדמויות הראשיות סורה, ריקו וקאירי. השלישייה מבקשת לעזוב את האיים, בהם היו כל חייהם, ובונים רפסודה על מנת לברוח. בלילה שלפני הפלגתם המתוכננת, סופה מתחוללת ומופיעים היצורים המרושעים ודמויי-הצל הקרויים "הארטלס" (Heartless). שלושת החברים מופרדים זה מזה. כאשר סורה מוצא את ריקו, מוקף באפלה, ריקו נעלם ועל סורה להילחם בהארטלס. לאחר הקרב מקבל סורה נשק- הקיבלייד (Keyblade) המסתורי. סורה יוצא להביס את ההארטלס ולהתאחד עם חבריו.

סורה

סורה נוחת ב"טראברס טאון" (Traverse Town). שם הוא מצטרף אל גופי ודונלד דאק למשימתם למצוא את המלך מיקי ולהביס את ההארטלס. במהלך מסעם, מגיעה השלישייה לעולמות רבים מסרטי דיסני, בהם אגרבה מהסרט "אלאדין" ואטלנטיקה מהסרט "בת הים הקטנה". בדרכם, הם נועלים "חורי מנעול" בעולמות בהם הם מבקרים ומונעים בכך את כליון העולמות הללו בידי ההארטלס. בדרכם עומדת קנוניית נבלי סרטי דיסני, מליפיסנט (הנבלית בסרט "היפהפייה הנרדמת") כמנהיגתם ולא אחר מאשר ריקו כעוזרה. לאחר שהוא רואה את אדישותו של סורה כלפי גורלה של קאירי, לוקח ריקו את האחריות לידיו וחותם עם מליפיסנט על עסקה כדי לעזור לקאירי להשיג מחדש את לבה. מטרת מליפיסנט ואנשיה לאסוף את שבע העלמות בעלות הלבבות הטהורים- "נסיכות הלב", כדי לפתוח את הדלת לקינגדום הארטס (Kingdom Hearts), המכילה כוח וידע בהם מתכוונת מליפיסנט להשתמש כדי לשלוט בכל העולמות.

קאירי

לבסוף, כשמגיע סורה אל "הולואו באסטיון" (Hollow Bastion), מִפקדת מליפיסנט, הוא מתעמת עם ריקו בקרב. בסוף העימות, מתגלה כי ריקו הוא הבעלים האמיתיים של הקיבלייד. ריקו גורם לקיבלייד של סורה להיעלם. סורה אינו מתייאש מהפסד נשקו, בוטח בחבריו וזוכה חזרה בקיבלייד. לאחר מכן, ישות מסתורית מציעה לריקו כוח רב שיעזור לו לנצח את סורה. ריקו מסכים בפזיזות. בינתיים, סורה וחבריו נתקלים במליפיסנט ומביסים אותה. ריקו מופיע, ותוקף את מליפיסנט בעזרת קיבלייד משלו- קיבלייד הפותח לבבות. הדבר גורם למליפיסנט להפוך לדרקון, המשקף את האופל בליבה. סורה וחבריו מנצחים את מליפיסנט ומשמידים אותה.

ההארטלס החלש ביותר- שאדו (Shadow)

סורה נלחם בריקו שוב, אך בפעם הזו- זה אינו ריקו האמיתי: זהו אנסם, מדען שניהל מחקר רחב על ההארטלס, ומחזיק כעת בגופו של ריקו. אנסם רוצה להפוך למה שהוא מאמין שהוא הקיום המוקדם ביותר- האופל שאנסם מאמין כי יצר את קינגדום הארטס. קאירי מתגלה כאחת מ"נסיכות הלב". לבה היה לכוד בגופו של סורה מאז שהופרדו. סורה ואנסם נלחמים, כשידו של סורה על העליונה. לאחר הקרב, דוקר סורה את עצמו בעזרת הקיבלייד של אנסם, כדי לשחרר את קאירי. במהלך תהליך שחרור קאירי ושאר נסיכות הלב, מאבד סורה את לבו-שלו. לאחר מכן, נפתחת הדלת לקינגדום הארטס.

כעת הארטלס, סורה ממהר להגנתה של קאירי. זו האחרונה מזהה את סורה, ואורה מושך את סורה מן האפלה האינסופית, מחזירו למצבו הרגיל. הם בורחים מהולואו באסטיון למראה ההארטלס הרבים הנוהרים דרך הדלת לקינגדום הארטס. הם חוזרים כדי לנעול את העולם, נכנסים לקינגדום הארטס עצמה ונלחמים באנסם בקרב קלימטי וסופי.

הקיבלייד של סורה

אף על פי שאור הקינגדום הארטס חיסל את אנסם, הדלת אל האופל נפתחת ומיליוני הארטלס מאיימים להציף את היקום, ותוך כדי נהרסים עולמות כולל העולם של סורה. סורה, דונלד וגופי מנסים לסגור את הדלת- אך כוחם אינו מספיק. ריקו, שהשיג מחדש את גופו, עוזר לסגור את הדלת מצדה השני, יחד עם המלך מיקי מאוס. מיקי מאוס משתמש בקיבלייד משלו ונועל את הקינגדום הארטס מבפנים- אך גם מכריח בזאת את עצמו ואת ריקו להישאר בפנים. לפני שהדלת ננעלת, ריקו מבקש מסורה לדאוג לקאירי. לאחר מכן סורה פגש את קאירי אבל, איחודם של סורה וקאירי נקטע כאשר הם מופרדים בידי העולמות ההרוסים, ההולכים ומתחדשים, לבסוף קאירי מגיעה לדסטיני איילנדס ומולה במקום אופק היא רואה ענן סערה גדול ומתוכו היא רואה את סורה שאומר לה שהוא יחזור רק כשימצא את ריקו, ומתוך הענן יוצאים ניצוצות לשמיים שהופכים לכוכבים, הענן נעלם וגם הקשר עם סורה, ושם נכנסים הכתוביות ונגמר המשחק.

עולמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרבית העולמות במשחק לקוחים מסרטי דיסני, אם כי ישנם מספר עולמות מקוריים.

עולמות המבוססים על סרטי דיסני[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ארץ הפלאות, מהסרט "עליסה בארץ הפלאות". זהו שלב סוריאליסטי בו מוקטן השחקן לגודל מזערי. בשלב זה ניתן למצוא את חתול הצ'שייר, ידית הדלת, עליסה, מלכת הלבבות, קלפים רבים והארנב הלבן.
  • קולוסיאום האולימפוס, מהסרט "הרקולס". השלב כולל את האדס, הרקולס, פילוקטטס, קרברוס וקלאוד סטרייף. עולם זה שונה מהאחרים, מפני שאין בו שלבים- אלא סדרת קרבות בהם יכולים סורה וחבריו להילחם כדי להתעצם ולזכות בפרסים. בעולם זה גם הופיע ספירות' (Sepiroth) באחד מהקרבות שנקרא PREMIUM MATCH וגם טיטאן הקרח מהסרט הרקולס תחת 'GOLD MATCH'. בזמן הקרב עם ספירות' מתנגן השיר 'One Winged Angel' שהוא השיר של ספירות עצמו. אחרי הקרב עם ספירות גם יש את SHOWDOWN OF FATE ב־FINAL MIX.
  • ג'ונגל עמוק, מהסרט "טרזן". זהו עולם ארוך מעט יותר מהראשון, וכולל את טרזן כדמות הראשונה איתה ניתן לשחק, כמו גם את ג'יין, קלייטון וגורילות רבות.
  • יער מאה הדונמים, מהסרט "ההרפתקאות הרבות של פו הדוב". עולם זה שונה מהאחרים: אין בו הארטלס והעולם עצמו נמצא בספר, את דפיו מוצאים במהלך המשחק בעולמות השונים. כל דף פותח מיני-משחק חדש.
  • אגרבה, מהסרט "אלאדין". בעולם זה נמצאים אגרבה ומערת הפלאים. אלאדין, אבו, הנסיכה יסמין, ג'אפר, יאגו, ג'יני ומרבד הקסמים נמצאים בשלב זה, כאשר ניתן לשחק עם דמותו של אלאדין.
  • מונסטרו, מהסרט "פינוקיו". בשלב זה נמצא השחקן בקרביו של הלווייתן מונסטרו. ניתן למצוא כאן את פינוקיו ואת הסבא ג'פטו. מונסטרו אינו עולם של ממש, ולכן אינו כולל חור מנעול שניתן לחתום.
  • אטלנטיקה, מהסרט "בת הים הקטנה". זהו שלב תת-ימי הכולל את מאורתה של אורסולה, מערות רבות והעיר אטלנטיקה. בשלב זה מופיעים אריאל, המלך טריטון, אורסולה, סבסטיאן, פלאונדר ושני צלופחיה של אורסולה. אריאל היא דמות הנקבה היחידה במשחק עמה ניתן לשחק. שחקנים רבים מבקרים את שלב זה בגלל שינוי המקשים בתנועה מתחת למים.
  • עיר ליל כל הקדושים, מהסרט "הסיוט שלפני חג המולד". זהו המשחק הראשון בו מופיעות דמויות הסרט. בשלב זה נמצאים רובע הגליוטינה, אחוזתו של אוגי בוגי, הגבעה המוארת-באור-ירח ובית קברות. בשלב זה נמצאים ג'ק סקלינגטון, שיכול להצטרף לחבורה, סאלי, לוק, שוק, בארל, דוקטור פינקלשטיין, זירו, ראש העיר ואוגי בוגי.
  • ארץ לעולם לא, מהסרט "פיטר פן". שם השלב אינו הולם, מפני שמרבית השלב נעשה על ספינתו של קפטן הוק, ומקצתו נעשה בביג בן. קפטן הוק, פיטר פן, וונדי, סמי וטינקרבל נמצאים בעולם זה. עם פיטר פן ניתן לשחק. כאשר מגיעים לשלב מסוים בעולם זה, סורה וחבריו מקבלים את היכולת לעוף, כמו פיטר פן, כאשר השליטה בזמן תעופה דומה לזו בזמן שחייה (באטלנטיקה).

עולמות מקוריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דסטיני איילנדס (Destiny Islands). בעולם זה מתחיל סורה את מסעו. על אף שניתן לשחק בעולם זה רק בתחילת ובסוף המשחק, עולם זה קריטי לעלילת המשחק. בעולם זה גרים לא רק סורה, ריקו וקאירי- אלא גם מספר דמויות מסדרת משחקי פיינל פנטזי: סלפי טילמיט, טידוס ווואקה.
  • טראברס טאון (Traverse Town). מעין מקום מנוחה, אליו ניתן לחזור במהלך השיטוט בין העולמות השונים. בעולם זה פוגש סורה לראשונה את דונלד וגופי, ומתחיל במשימתו. דמויות רבות שוכנות בעולם זה: ארית' גיינסבורו, יאפי קיסאראגי, סקוואל ליאונהארט, סיד הייווינד, הפיה-הסנדקית מהסרט "סינדרלה", הכלבים הדלמטים מהסרט "על כלבים וגנבים", מרלין מהסרט "החרב באבן" ומאוחר יותר במשחק, גם ג'פטו מהסרט "פינוקיו".
  • הולואו באסטיון (Hollow Bastion). עולם זה נוצר למען דמויות משחקי "פיינל פנטזי". עולם זה משמש גם כמפקדתה של מליפיסנט.
  • סוף העולם (End of the world). עולם גדול ואפל, שנוצר מהתבוללות עולמות רבים שהתכלו באפלה. ישויות אפלות והארטלס רבים שוכנים בעולם זה. העולם כולל הופעה מפתיעה של צ'רנבוג, האל האפל שמופיע בקטע "לילה על הר קירח" מתוך הסרט פנטזיה.
  • טירת דיסני (Disney Castle). ביתם של מיקי, דונלד וגופי ושאר קרובים (האחיינים של דונלד, דוד קמצני, פלוטו, מיני מאוס, דייזי דאק ועוד). העולם היה מתוכנן להיות במשחק אבל המפתחים לא הספיקו להשלים אותו למרות זאת עדיין ניתן להגיע לעולם הזה בעזרת גליץ במשחק.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוזיקה הולחנה בידי יוקו שימומורה (Yoko Shimomura). שיר הנושא של המשחק הוא "סימפל אנד קלין" (Simple and Clean). השיר הולחן ומבוצע בידי יוטאדה היקארו (Utada Hikaru).

Kingdom Hearts: Final Mix[עריכת קוד מקור | עריכה]

Kingdom Hearts שוחרר מחדש ביפן תחת הכותרת FINAL MIX. גרסה זו אינה גרסת המשך, אלא הוצאה חדשה, מאחר שהיפנים הבחינו כי הגרסה האנגלית הכילה תוספות נרחבות יותר מזו היפנית. בגרסה זו, יש הרבה תוספות למשחק. יש קיבליידים חדשים עד בוסים חדשים קטעים חדשים שלא הופיעו בגרסה הרגילה ואפשרות להיכנס לטירת דיסני אחרי סוף המשחק.

גרסת ה־Final Mix של המשחק שוחרר לראשונה מחוץ ליפן ב-2013 ב-Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX גרסת HD של המשחקים שכלל את המשחק המקורי פלוס Re:Chain of Memories וקטעים באיכות HD מ-Kingdom Hearts 358/2 Days

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Kingdom Hearts בוויקישיתוף