Never Say Die!‎

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Never Say Die!
אלבום אולפן מאת בלאק סבאת'
יצא לאור 28 בספטמבר 1978
הוקלט ינואר - מאי 1978
סוגה הבי מטאל, רוק מתקדם
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 45:41
חברת תקליטים

Vertigo Records

Warner Bros. Records (ארצות הברית, קנדה)
הפקה בלאק סבאת'
כרונולוגיית אלבומים של בלאק סבאת'
Technical Ecstasy
(1976)
Never Say Die!
(1978)
Heaven and Hell
(1980)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Never Say Die!אנגלית: לעולם אל תגיד מות!) הוא אלבומה השמיני של להקת ההבי מטאל הבריטית בלאק סבאת' שיצא לאור בספטמבר 1978. זהו האלבום האחרון בהשתתפותו של הסולן המקורי והחבר המייסד אוזי אוסבורן שפרש ב-1979, עד לחזרתו באלבום האיחוד 13 שיצא ב-2013, והאלבום האחרון שהוקלט על ידי ההרכב המקורי והמלא של הלהקה.

הקלטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום הוקלט באולפני "Sound Interchange" שבטורונטו. במהלך תקופת ההקלטות, היו חברי הלהקה מצויים בהתמכרות קשה לסמים ואלכוהול. מעט לפני תחילת ההקלטות, פרש אוזי אוסבורן לזמן קצר, ואת מקומו תפס דייב ווקר, סולנה לשעבר של להקת פליטווד מק, שגם השתתף בכתיבת החומרים לאלבום. לאחר שחזר אוסבורן לאולפן ההקלטות, סירב בתוקף לבצע אף שיר שכתב ווקר. אי לכך, נאלץ מתופף הלהקה ביל וורד לשיר את הרצועה "Swinging The Chain".

ב-1979 פוטר אוסבורן מהלהקה, ופנה לקריית סולו מצליחה.

עטיפת האלבום נוצרה על ידי קבוצת העיצוב הבריטית היפנוסיס, ובה נראים שני טייסי T-6 Texan.

ביקורות והצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

דירוגים מקצועיים
ציוני ביקורות
מקור ציון
Allmusic [1]
רולינג סטון [2]
Sputnikmusic [3]

חוסר העקביות שאפיין את עבודתה של הלהקה באותו הזמן, כמו גם המתח ששרר בין חברי הלהקה, גרמו בסופו של דבר לאלבום להישמע מבולבל ולא אחיד, ועל כן ספג ביקורות שליליות ממבקרי המוזיקה. מבקר המוזיקה של אתר Allmusic אדוארדו ריבדביה כינה את האלבום "לא ממוקד" ("unfocused"), וציין כי האלבום לא יהווה עניין רב אצל אוהד המטאל הממוצע, והעניק לאלבום 1.5 כוכבים מתוך 5.[4] מגזין הרולינג סטון כתב בביקורתו כי "האלבום הוא לא תהילה גדולה עבור רביעיית החברים המקוריים", אולם הוסיף "הוא כנראה יהיה טוב יותר ממה שאנשים ייזכרו".[5] למרות הביקורות השליליות, מספר אמנים מהתחום שיבחו את תוכן האלבום: גיטריסט להקת סאונדגארדן קים ת'איל טען כי השיר "Never Say Die" הוא אחד האהובים עליו משירי הלהקה.[6] להקת הת'ראש מטאל מגאדת' ביצעה קאבר לשיר. בהקשר לאלבום, שיבח הגיטריסט וסולנה של "מגאדת'" דייב מאסטיין את סגנון הנגינה של טוני איומי, וטען כי סגנון הנגינה הפשוט והמהיר שלו הוא הסגנון האהוב עליו ביותר. אנדי לה-רוק, גיטריסט להקת King Diamond, טען כי האלבום השפיע עליו בכתיבת אלבומה של הלהקה "Conspiracy".

על אף כישלונו בקרב המבקרים, נחל האלבום הצלחה מבחינה מסחרית. הסינגל "Never Say Die" זכה להצלחה רבה, בעיקר בבריטניה, והגיע למקום ה-21 במצעד הבריטי. האלבום עצמו הגיע למקום ה-12 במצעד. בארצות הברית הגיע למקום ה-69 במצעד אלבומי הפופ של הבילבורד. הסיגנל "A Hard Road" זכה גם הוא להצלחה מרובה. בארצות הברית בלבד, נמכר האלבום ב-633,000 עותקים.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל השירים נכתבו על ידי להקת בלאק סבאת'; (סייע בכתיבה: דייב ווקר)

צד א'
מס' שם משך
1. Never Say Die 3:50
2. Johnny Blade 6:28
3. Junior's Eyes 6:42
4. A Hard Road 6:04
צד ב'
מס' שם משך
5. Shock Wave 5:15
6. Air Dance 5:17
7. Over to You 5:22
8. Breakout (אינסטרומנטלי) 2:35
9. Swinging the Chain 4:06

מבצעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי להקת בלאק סבאת'

משתתפים נוספים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]