PBS Kids

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
PBS Kids
פרטי הערוץ
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תאריך השקה 11 ביולי 1994, 6 בספטמבר 1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות PBS עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי מחוז ארלינגטון עריכת הנתון בוויקינתונים
www.pbskids.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פי.בי.אס קידסאנגלית: PBS kids) הוא ערוץ טלוויזיה אמריקאי חינוכי לילדים ונוער שהוקם ב-14 ביולי 1994, כאשר הוא בבעלות חברת PBS.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

PBS שידרה תוכניות לילדים כמו רחוב סומסום, שכונת מיסטר רוג'רס (וגם את הסדרה השניה שלה טיגי הטיגריס) וקשת קשת; לפני 1993, תוכניות אלו שודרו תחת מיתוג כללי של PBS. באוגוסט 1993, PBS הציגו מיתוג חדש לתוכניות הילדים שלהם הכוללות את "The P-Pals" (בעברית: דמויות ה - פ), דמויות מונפשות המעוצבות כמו לוגו PBS שעודדו מיומנויות כמו איסוף מידע, הערכה עצמית, שיתוף פעולה והשגת יעדים במודעות ביניים שפותחו במיוחד. המסגרת ל-PBS Kids הוקמה כחלק מיוזמת "מוכן ללמוד" של PBS, פרויקט שנועד להקל על הגישה של תכנות חינוכיות לגיל הרך לילדים מוחלשים. ב-11 ביולי 1994, PBS ארזו מחדש את התוכניות החינוכיות של הילדים הקיימות שלהם כגוש חדש בשם "PTV", המשודר ב-11 תחנות חברות בעת ההשקה. בנוסף לתכנות חינוכיות מתוכננות, PTV שילבה גם תוכן ביניים עם ה-P-Pals בעולם הבדיוני שלהם "PTV Park" לילדים צעירים יותר. ילדים מבוגרים יותר היו ממוקדים עם מודעות ביניים של לייב אקשן וסרטוני מוזיקה.

תוכניות של PBS Kids ששודרו בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק מתוכניות הערוץ שודרו בישראל בערוצים השונים, ביניהם ערוץ הילדים, לוגי, כאן חינוכית וערוץ הופ!, להלן רשימה הכוללת חלק מהן:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא PBS Kids בוויקישיתוף