ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק
לוגו הערוץ
פרטי הערוץ
מדינה ארצות הברית, ישראל
קטגוריה טבע, מדע, תיעודי, לימודי
תאריך השקה 1 בספטמבר 1997
בעלות אגודת נשיונל ג'יאוגרפיק, חברת וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית
משרד ראשי וושינגטון די. סי.
אזור קליטה עולמי
פורמט תמונה (480i (SDTV
(576i (SDTV
(720p (HDTV
1080i (HDTV)
זמינות
HOT National Georaphic: אפיק 46
National Georaphic WILD: אפיק 45
(גם ב-NEXT TV)
yes National Georaphic: אפיק 41
National Georaphic WILD: אפיק 43
(גם ב-STINGTV)
סלקום TV National Georaphic: אפיק 17
National Georaphic WILD: אפיק 16
פרטנר tv National Georaphic: אפיק 48
National Georaphic WILD: אפיק 49
היכן ניתן לצפות בערוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נשיונל ג'יאוגרפיקאנגלית: National Geographic; בעבר שמו היה עם המילה: ערוץ - Channel) הוא ערוץ טלוויזיה אמריקאי תיעודי העוסק בעיקר בענייני גאוגרפיה, טיולים, בעלי חיים ומדע, בהפקת ארגון הנשיונל ג'יאוגרפיק. תכניו של הערוץ מקבילים לתכניו של מגזין הנשיונל ג'יאוגרפיק, ובטלוויזיה הערוץ דומה במידה רבה לערוץ דיסקברי בכך שגם הוא עוסק בענייני מדע, טבע, וסרטים תיעודיים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית, ערוץ הנשיונל ג'יאוגרפיק החל את שידוריו שנים רבות לאחר ארצות אחרות, בשנת 2001, בהפקת אגודת הנשיונל ג'יאוגרפיק וחטיבת הטלוויזיה בכבלים של קבוצת המידה פוקס המאה ה-20 שבשליטת המיליארדר רופרט מרדוק. את תוכני הערוץ מספק הנשיונל ג'יאוגרפיק, בעוד ערוץ FOX אחראי על השיווק, מכירות, ועריכה. בשנת 2015 רכשה חברת "פוקס המאה ה-21", את השליטה בנכסי המדיה של נשיונל ג'יאוגרפיק סוסייטי, כולל הערוץ, תמורת 725 מיליון דולר[1]. בשנת 2019, רכשה חברת וולט דיסני את חברת "פוקס המאה ה-21"[2]. בנוסף, סדרות טלוויזיה בהפקת הנשיונל ג'יאוגרפיק נמכרות גם לרשתות שידור אחרות, מלבד הנשיונל ג'אוגרפיק, כגון ב-CBS וב-ABC.

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישראל ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק משודר עם תרגום לעברית מ-1999[3]. למנויים בחברת yes, באפיק 41, ולמנויים בחברת HOT באפיק 46 (בממיר האנלוגי של HOT באפיק 19), הערוץ משודר גם בסלקום tv, פרטנר tv, STINGTV ו NEXT TV. הערוץ ברוב העולם הוא מסחרי וכולל פרסומות בין התוכניות ובמהלכן. לעומת זאת, הערוץ בישראל אינו כולל פרסומות מסחריות, ובמקומן משודרים "מעברונים" - קטעים הכוללים צילומי נוף, בעלי חיים וכיוצא בזה. בספטמבר 2019 הערוץ החליט לסיים את שידורי ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק HD, בישראל. במקומו, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ("הרגיל") שעד כה שודר באיכות SD שודרג לאיכות HD.

ערוצים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

National Georaphic WILD HD[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2008 החלה חברת HOT לשדר את שידור הערוץ National Georaphic WILD (אפיק 45), ערוץ המוקדש לטבע, לסביבה וליצורים הממלאים אותה, הנותן דגש על בעלי חיים. מאוחר יותר עלה National Georaphic WILD גם ב-yes באפיק 43. הערוץ משודר גם בסלקום tv, בפרטנר tv ובSTINGTV. בספטמבר 2019 ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק WILD שודרג לאיכות HD.

National Geographic HD[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2007 החלו בישראל שידורים בהפרדה גבוהה[4]. ערוץ National Geographic HD שודר ב-yes באפיק 42. בעבר שודר בהוט הערוץ National Geographic HD. הערוץ שודר גם בפרטנר tv ובסלקום tv. ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ("הרגיל" ב-SD) הוא למעשה ערוץ נפרד, והוא משדר תכנים שונים במעט מאלו של נשיונל ג'יאוגרפיק HD. זאת לעומת רוב ערוצי ה-HD בהם השידור תואם ביניהם לבין הערוצים המקבילים באיכות הסטנדרטית. בספטמבר 2019 הערוץ החליט לסיים את שידורי ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק HD, בישראל. במקומו, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ("הרגיל") שעד כה שודר באיכות SD שודרג לאיכות HD.

Nat Geo people[עריכת קוד מקור | עריכה]

(נקרא בעבר: National Georgaphic Adventure) בעבר שודר בהוט הערוץ שעוסק בטיולים ובהרפתקאות.

תוכניות שונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוהי רשימה חלקית של תוכניות שונות מהערוץ.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]