Pro Evolution Soccer (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Pro Evolution Soccer)
Pro Evolution Soccer
eFootball
כללי
תאריך הוצאה החל מאוקטובר 1996
סוגה משחקי ספורט
פיתוח Konami
הוצאה לאור Konami עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Konami
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, שני שחקנים בפלטפורמות מסיומות, משחק רשת
דירוג גיל 3+
פלטפורמות מחשב אישי (חלונות), Xbox, Xbox 360, פלייסטיישן 2, PSP, נינטנדו DS, פלייסטיישן 3, Wii טלפון אישי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Pro Evolution Soccer (PES, משווק כ-eFootball PES; באסיה: Winning Eleven) היא סדרת משחקי וידאו למחשב האישי ולקונסולות משחק, העוסקת באימון ושליטה בקבוצות ונבחרות כדורגל. חברת Konami האמריקנית-יפנית השיקה את המשחק לראשונה בשנת 1996, ומאז משווקת בכל שנה גרסה חדשה ומעודכנת עם חידושים ושיפורים.

המשחק מתאפיין בגרפיקה באיכות גבוהה המקנה למשחק ריאליסטיות גבוהה במיוחד. בשל כך הוא הפך לאחד המשחקים הנמכרים והפופולריים בעולם בתחום הספורט, יחד עם מתחרתה FIFA המשווקת על ידי חברת EA Sports.

השחקנים יכולים לבחור לשחק עם נבחרות לאומיות או עם קבוצות מהליגות הבכירות ומליגת האלופות. שחקנים מכל העולם יכולים לשחק אחד נגד השני דרך רשת האינטרנט במשחק רשת. בשל הפופולריות של המשחק, לעיתים נערכים תחרויות מרובות משתתפים מבין חובבי המשחק.

בגרסאות האחרונות של המשחק הוסיפו המתכנתים צבע ואנושיות לקהל, שחקנים עם הבעות פנים ותנועה מציאותית של השחקנים. כמו כן גם שופרה יכולת השליטה של השחקן, כך שהבקעת שערים מחייבת ידע והבנת המשחק לעומק.

פרו המשחק משווק במזרח הרחוק ובאמריקה הדרומית והצפונית, תחת השם Winning Eleven.

בקונסולת 2011 נוספה האפשרות לשחק במשחקי גביע ליברטדורס, הגביע הדרום אמריקאי שבו משתתפות קבוצות מברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי, מקסיקו ועוד, חלקן במוקדמות, בשלב הבתים ובסוף טורניר גביע. הגביע כולל בית-חוץ. בגרסה הזו אפשר גם ליצור ליגות, אך לא רק לשנות את שמן, אלא לשנות את הסמל וההגדרות, וגם החלפת קבוצות בליגות, ובניית אצטדיונים.

בגרסת 2014 נוספה למשחק קבוצת הכדורגל מכבי תל אביב, וכך הפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שהופיעה במשחק, אך משנת 2017 אינה לוקחת בו חלק.

החל מ-2020 המשחק משווק תחת השם eFootball PES. בשנת 2021 הוצא לשוק משחק EFootball 2022 שמתוכנן להחליף את הסדרה Pro Evolution Soccer.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Pro Evolution Soccer בוויקישיתוף