T-1000

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
T-1000
הופעה ראשונה שליחות קטלנית 2: יום הדין (1991)
יוצרים ג'יימס קמרון, ויליאם ויישר עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות רוברט פטריק, לי ביונג-הון עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
מקצוע מתנקש, נוסע בזמן
כוחות שינוי צורה, חוזק-על, החלמה מואצת, מהירות-על עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים המחסל, ג'ון קונור, שרה קונור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

T-1000 הוא מחסל בדיוני מסדרת סרטי "שליחות קטלנית", הופיע לראשונה בסרט "שליחות קטלנית 2: יום הדין".

תיאור ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"T-1000" הוא דגם מחסל מתקדם וייחודי, לעומת המחסל הראשוני מדגם "T-800" אותו גילם ארנולד שוורצנגר בכל סרטי הסדרה. אנדרואיד זה, עשוי מחומר מתכתי מיוחד ומסוגל לשנות צורה, להתנזל ולהתמצק כרצונו. הוא מסוגל לחקות כל עצם שהוא דוגם בעל ממדים דומים לשלו. כלומר, מחסל זה יכול לשנות את גובהו, צורת פניו, שערו, צבע ומרקם עורו ומבנה גופו כך שיתאים לכל אדם עמו הוא בא במגע.

בסרט השני בסדרה, "שליחות קטלנית 2", הופיע מחסל זה לראשונה כאשר את דמותו גילם רוברט פטריק. מראה ברירת המחדל שלו הוא אדם לבן ורזה הלובש בגדי שוטר ומכונה "אוסטין". הוא מאתר אנשים שברצונו להידמות להם (למשל הוריו המאמצים של ג'ון קונור) ורוצח אותם. הוא עובר למצב נוזלי, מקבל גוון מתכתי ותוך שניות ספורות משנה את מראהו כך שיתאים בדיוק למראהו של האדם שרצח. יחד עם יכולתו לחקות את גוון קולו של הנרצח הוא יכול להוות כפיל מושלם של כל אדם בעולם.

על אף יכולותיו הרבות, הוא לא יכול לדמות מכשירים מכניים מורכבים המכילים מעגלים חשמליים או מנגנונים שונים, כגון מחשב או פצצה. הוא משתמש בכל "איבר" בגופו בתור כלי נשק, בכך שהוא משנה את צורתם לסכינים או לכלי דקירה אחרים חדים ביותר. הוא מנקב את קורבנותיו באצבעו אותה הוא מאריך לצורה של דקר ארוך ביותר, כמעט באופן תמידי ישירות לתוך הראש. ירי לא יכול למעשה לפגוע בו, שכן מיד לאחר שהוא נורה פתחי הירי נסתמים ומתמלאים מחדש לתדהמתם של האנשים הנתקלים בו.

אם חלק מתנתק מגופו, ביכולתו לחברו מחדש. בסרט הראשון בו הוצג למשל, ידיו אותם הפך לתפסנים חדים נורו ונותקו מגופו. הוא התקדם לעבר חתיכות המתכת והן פשוט נדבקו אליו והחזירו אותו למצב של שלמות. עוד באותו סרט, ג'ון קונור הצעיר והמחסל מהסרט הראשון (שוורצנגר) ניסו לחסלו לאחר שנפגע ממיכל של חנקן נוזלי. הקור העז של הגז הקפיא את גופו ובעקבות ירייה שספג, גופו התפורר לאלפי רסיסים. אלא, שלאחר שהגז התפזר והטמפרטורה חזרה לעלות, רסיסי המתכת שבו למצב נוזלי, שטו זה לעבר זה ושוב יצקו את דמותו מחדש.

המחסל מדגם T-800 הטיל ספק ביכולתו לעצור מחסל זה והעיד על כך שהוא מיושן בהשוואה אליו. ואכן, כאשר שני הרובוטים נאבקו זה בזה, הדגם T-1000 הצליח להכניע את הדגם שקדם לו. הוא נעץ עמוד פלדה בגבו של המחסל הגדול והמוצק יותר (שוורצנגר), פגע בתא החשמל שלו וגרם לו להיכבות. אלא, שהוא זה שחוסל בסיומו של הסרט ולא המחסל הוותיק יותר. שרה קונור ירתה לעברו פגזים וגופו נדחף לאחור מכוח הרתע, עד שכלי הירי שלה נתקל במעצור ירי. ב"דקה התשעים", הגיח המחסל הישן וירה לעברו פגז נפיץ. גופו של ה-T-1000 התבקע, הוא איבד את שיווי המשקל שלו ונפל לעבר מתכת חמה ולוהטת בחום של אלפי מעלות. מאחר שלא יכול היה להיחלץ מהתופת, גופו התאדה ונמס לעד. במהלך הגסיסה שלו צורתו השתנתה ללא הרף לדמות קורבנות החיסול שלו עד שנותרה צללית של פני אדם שהלכה ודעכה.

את הוריו המאמצים של ג'ון קונור פגש במראה של שוטר וניהל עמם שיחה קצרה. אך, בסרט הוצג מקרה בו הוא לא לבש צורה אנושית. במוסד הפסיכיאטרי בו שרה נכלאה, הוא השתטח על הרצפה ודימה את עצמו למרצפות השחורות-לבנות שהיו תחתיו. הוא העתיק את דמותו של שוטר אבטחה שדרך עליו בטרם רצח אותו, וכל זאת מבלי לנהל עמו דו-שיח או להזהירו. שוב, תהליך העתקת הזהות וההשתנות ארכו שניות ספורות בלבד. פיתוחו הציג את יכולת הבינה המתקדמת של סקיינט שחרתה על דגלה להשמיד את האנושות: מחסל בעל יכולת להסתנן לכל מקום, לגנוב זהויות, להתחזות במהרה וכן לרצוח ביעילות ובקלות.

בסרט החמישי בסדרה, "שליחות קטלנית: ג'נסיס", גילם את דמותו לי ביונג-הון. הפעם, לא רק שהוא היה מסוגל לחקות את המראה והקול של בני האדם, אלא שהוא הגיע עם חבילת שדרוג משמעותית: יכולת ננוטכנולוגית. הוא שפך מעט מגופו לתוך גופו של המחסל מדגם T-800 וכך הפעיל מחדש את המעגלים החשמליים שבו. הניצחון עליו הושג בכך ששרה ו"פופס" (שוורצנגר המבוגר) הטמינו מצבור של חומצה חזקה באתר ההתנגשות. שרה ירתה צרורות לעבר תקרה זו והחומצה הותזה לכל עבר והובילה להמסתו. הוא הצליח להחזיק מעמד רגעים ספורים וכמעט שהצליח במשימתה הגדולה של סקיינט - רציחתה של שרה קונור, אלא שהמחסל המזדקן תפס אותו בגרונו, דחף אותו אחורה וחשף אותה לזמן ארוך לחומצה הקטלנית.

שירלי מנסון גילמה גרסה נשית של מחסל זה בסדרת הטלוויזיה "שליחות קטלנית: יומני שרה קונור".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא T-1000 בוויקישיתוף