The Voice Within

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"The Voice Within"
סינגל בביצוע כריסטינה אגילרה
מתוך האלבום Stripped
יצא לאור נובמבר 2003
פורמט תקליטור עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 2002
סוגה פופ, בלדה
אורך 5:04
חברת תקליטים RCA
כתיבה כריסטינה אגילרה, גלן באלאד
הפקה גלן באלאד
כרונולוגיית סינגלים של כריסטינה אגילרה
"Can't Hold Us Down"
(2003)
"The Voice Within"
(2003)
"Car Wash"
(2004)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Voice Withinעברית: הקול הפנימי) הוא הסינגל החמישי והאחרון שיצא מהאלבום של זמרת הפופ כריסטינה אגילרה, Stripped. הסינגל יצא בשנת 2003, כשהוא מצליח להגיע למקום ה-33 במצעד ההוט100 בבילבורד שבאמריקה, והופך להיות הסינגל ה-11 שנכנס לתוך ארבעים המקומות הראשונים במצעד. הסינגל לעומת זאת, הצליח הרבה יותר מבחינה בינלאומית שהוא מגיע למקום התשיעי בבריטניה ולמקום השמיני באוסטרליה. הסינגל ידוע בעיקר בגלל הקליפ הפשטני שלו שצולם על ידי דייוויד לה-שאפל, בצבעי שחור-לבן בלבד, ורק בסצנה אחת שמלווה את כל הקליפ. הקליפ הועמד לשלושה פרסים בטקס פרסי MTV אמריקה בקטגוריות : "הקליפ הנשי הטוב ביותר", "בחירת הצופים", "סינמטוגרפיה (אמנות הקולנוע) בקליפ השנה".

אינפורמציה על השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

"The Voice Within" נכתב בידי באלארד ואגילרה יחד, והופק על ידי באלארד. גרסת האלבום של השיר ארוכה יותר ב־5 שניות מגרסת הסינגל, ובסוף השיר מתערבבת עם הרצועה הבאה, "I'm OK".

אגילרה לא רצתה את 'The Voice Within' כסינגל חמישי שיצא מהאלבום. היא ניסתה לשכנע את חברת התקליטים להוציא את 'Impossible', רצועה מהאלבום בשיתוף פעולה עם אלישה קיז, היא הרגישה שהסינגל יעזור לה לפרוץ לשוק העירוני. חברת התקליטים רצתה להוציא בלדה גדולה במהלך תקופת החגים כמו שעשו שנה שעברה עם 'Beautiful' והרגישו ש'The Voice Within' היה המעמד המצוין. בסופו של דבר, חברת התקליטים של אגילרה עשו את ההחלטה הסופית, והרעיון של 'Impossible' כסינגל סוגר אלבום הושלך.

השיר זכה לשני ביצועי הופעות בתוכניות הכישרון נולד, בדומה לתוכנית כוכב נולד. בעונה החמישית של התוכנית אמריקן איידול, קת'רין מקפי ביצעה את השיר, השופט סיימון קאוול השווה את יכולות הווקאל של מקפי לאגילרה, כשהוא אומר שהביצוע היה טוב כמעט כמו המקור. בסוף התוכנית כשהגיעו התוצאות, הוא ציין שהביצוע היה בינוני, והיא שובצה בשני המקומות האחרונים. השיר בוצע בהופעה בידי רוקסאן לה בראס בעונה השלישית של תוכנית כוכב נולד האוסטרלי, למרות הביקורות הטובות שקיבלה באותו ערב, היא הודחה.

יצירתיות ומשמעות השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה ללהיטה "Beautiful", השיר מחזיק מסר מעורר השראה, במיוחד לנשים צעירות, כמו שמבוטא בתחילת השיר : "ילדה צעירה, אל תבכי". השיר מעודד את המאזינים "לבטוח במצפון כשאין אף אחד אחר" לעזור לך בפתרון הבעיות. במהלך סיבוב הופעתה Stripped Tour היא מציינת לפני ביצוע השיר על הבמה : "אחד מבין הדברים שבאמת למדתי, לפעמים בדרך בקשה, ושאני רוצה לחלוק איתכם, הוא לבטוח באינסטינקטים האישיים שלכם לא משנה מה אנשים אומרים עליכם, ולא משנה איזה ביקורת או שליליות בדרך שלהיות פשוט מי שאתה, ולהיות פשוט עצמך, זה כל-כך חשוב".

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעדים (2003) מיקום
שיא
מצעד כלל עולמי 7
מצעד הוט75-אוסטריה 7
בילבורד הוט100-אמריקה 33
מצעד טופ75 ARIA-אוסטרליה 8
מצעד טופ סינגלים-בלגיה 14
מצעד טופ סינגלים-הולנד 6
מצעד טופ סינגלים -אירלנד 4
מצעד הוט100-כלל אירופה 13
מצעד טופ100-גרמניה 13
מצעד טופ סינגלים-נורווגיה 13
מצעד טופ50-איטליה 19
מצעד RIANZ טופ50-ניו זילנד 16
טופ 60-שוודיה 10
מצעד טופ10-שווייצריה 3
מצעד טופ75 הרשמי-בריטניה 9

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]