אבא שחור לבן (סרט טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבא שחור לבן
אגם רודברג ודן תורן ב"אבא שחור לבן"
אגם רודברג ודן תורן ב"אבא שחור לבן"
מבוסס על סיפור של חגי טבת
בימוי איתן לונדנר
תסריט איתן לונדנר, חגי טבת
עריכה עידו מוכריק
שחקנים ראשיים אגם רודברג
דן תורן
מוזיקה אסף אמדורסקי
צילום ירון שרף
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2002
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט עברית
דף הסרט ב־IMDb

אבא שחור לבן הוא סרט טלוויזיה ישראלי משנת 2002 שהופק במסגרת המיזם "סרטים מכאן" של חברות הכבלים בבימויו של איתן לונדנר, עם אגם רודברג ודן תורן בתפקידים הראשיים.

התסריט שנכתב על ידי איתן לונדנר וחגי טבת, הוא על נערה בת 14 המנסה לחדש את הקשר עם אביה שבע שנים אחרי שחזר בתשובה ונטש את משפחתו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכל (אגם רודברג) היא נערה בת 14 שגרה עם אמה ענת (הילה אלפרט). אב המשפחה יונתן (דן תורן) חזר בתשובה, התגרש והקים משפחה והיא לא ראתה אותו שבע שנים. ענת מתפרנסת מממכירת תכשיטים בדוכן במדרחוב וקריאה בקלפי טארוט ללקוחות פרטיים. את סיפוקה המיני היא מוצאת במאהב צעיר בשם שרון (נמרוד רשף).

מיכל משתתפת בקבוצת שחייה תחת המאמן הקשוח סלבה (ג'יני פליישר). היא מתקשה להשתלב בקבוצה וחברותיה ובראשן אפרת (דנה גרוצקי) מקניטות אותה.

מיכל וענת מגיעות למושב להלוויה של סבתא ציפורה. להלוויה מגיע גם יונתן כדי להשתתף בהלוויית אמו ולעשות "קריעה" אך הוא מגורש בתקיפות על ידי אביו חיים (שמואל שילה).

מיכל מגלה במגרה של הסבתא קטעי עיתונות על אביה יונתן שהיה שחיין מצטיין ומבטיח.

למיכל יש חבר קרוב בשם דרור (עופר סקר) ויחסיהם יודעים עליות ומורדות.

מיכל רוצה ליצור קשר עם אביה. הם נפגשים בשוק ויונתן מזמין אותה למשפחתו - אשתו חדווה (נורית בנאי קורן) ושלושת בניו אלישע (תום גל), שמעון (איטן גרינברג) והתינוק בנימין.

מיכל מוזמנת לסעודת ליל שבת עם המשפחה החרדית וחדווה נותנת לה סידור במתנה. יונתן נותן לה עצות לשיפור השחייה. היא מבקשת להשתתף בתחרות וסלבה נענה לדרישתה לאחר שהיא עומדת בדרישות הקבלה.

ביום התחרות היא שולפת את הסידור אך אפרת מקניטה אותה על "אמונתה". בחמת זעם היא נועלת את אפרת בחדר ההלבשה ובורחת משם על אופניה לביתו של יונתן ושתיהן נפסלות.

היא מגיעה לבית יונתן בבני ברק, מציעה לאלישע "סיבוב" באופניים (למרות השבת) והוא מסכים. היא נוסעת לבריכה נסתרת שם בלתה עם דרור ומבקשת מאלישע לפשוט בגדים ולהיכנס למים אך הוא מסרב.

בינתיים מחפשים ענת חדווה יונתן ודרור אחרי ענת. דרור אומר שהוא יודע לאן נסעה מיכל ולמרות השבת הם נכנסים למכונית של ענת. כשהם מגיעים מיכל שקועה במים ויונתן קופץ למים כדי להציל אותה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אגם רודברג מיכל
דן תורן יונתן בסביץ' אבא של מיכל
הילה אלפרט ענת אמא של מיכל
עופר סקר דרור חבר של מיכל
נורית בנאי קורן חדווה אשתו של יונתן
שמואל שילה אבא של יונתן
ג'יני פליישר סלבה מאמן שחייה
דנה גרוצקי אפרת שחיינית
שמואל וולף מספיד בלוויה
נמרוד רשף שרון מאהב של ענת
תום גל אלישע בנו הבכור של יונתן
איטן גרינברג שמעון בנו של יונתן
צחי חנן גיא אחיו של יונתן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]