אהוד פדרמן (כדורגלן)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אהוד פדרמן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מידע אישי
לידה 1936 (בן 88 בערך)
תל אביב, פלשתינה (א"י)
עמדה מגן, קשר
מועדונים מקצועיים כשחקן*
שנים מועדונים הופעות (ש)
1954–1963 בית"ר ירושלים 155 (8)
* הנתונים מתייחסים למשחקי הליגה בלבד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהוד פדרמן (נולד ב-1936[1] בתל אביב יפו) הוא כדורגלן עבר ישראלי, ששיחק בעמדת המגן והקשר בקבוצת בית"ר ירושלים במשך כ-9 עונות, לאחר מכן היה גם יו"ר הקבוצה לתקופה מסוימת והיה מעורב בניהול של מספר ארגונים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירה ככדורגלן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אהוד פדרמן נולד בתל אביב. בילדותו למד בבית הספר העממי (חביב) בראשון לציון ומאוחר יותר – בתלמוד תורה במושבה, בהמשך, למד בפתח תקווה, בתל אביב ולאחר מכן בירושלים. עוד בנערותו שיחק בקבוצת הנוער של בית"ר ירושלים, וב-1954 עלה לשחק בבוגרים, בעמדת הקשר והמגן. נודע בעיקר בזכות יכולת הכדרור הטובה שלו. במשך תקופה שיחק לצד אחיו, שגם היה שחקן בית"ר, עמי פדרמן (רם). אביו, דוד פדרמן היה שליח מטעם בית"ר ובמסגרת תפקידו העלה ארצה שני כדורגלנים שהפכו לבולטים בהיסטוריה של המועדון: סמואל רזניק הארגנטינאי וראול גלר הפרואני. לאחר מכן פרש בשנת 1963, כשבאמתחתו 155 הופעות ו-8 שערים, ב-9 עונות בהם שיחק במועדון, כאשר תקופה לא קצרה כיהן גם כקפטן המועדון. פדרמן אף הוזמן לסגל נבחרת ישראל אך לא שיחק בה.

לאחר הפרישה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את שירותו הצבאי פדרמן עשה עשה בנח"ל, בגרעין בית"ר "תגר". עוד בהיותו שחקן פדרמן למד וסיים תואר ראשון במדעי המדינה וכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים והמשיך גם לימודים לתואר שני. השתלם בהוראת עברית בשיטה אורקולית בטכניון בחיפה ובקורס מחשוב במכללת "קדם" למחשבים ולמערכות מידע בירושלים. לאחר מכן עבד בנציבות מס הכנסה בירושלים.

לאחר פרישתו מכדורגל ב-1963 היה שליח בית"ר מטעם הסוכנות היהודית לרודזיה שבאפריקה, ומאוחר יותר – מנהל אולפן ללימודי עברית בשיטה אורקולית בדרום אפריקה, ובהמשך היה נציג בארץ של חברת תמרוקים ותרופות דרום אפריקאית, וכיהן כמנכ"ל תעשיות ירושלים מאוחדות בע"מ, כמזכ"ל לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בירושלים. ב-1967 כיהן כיו"ר מחלקת הנוער של קבוצת בית"ר ירושלים בה שיחק בעבר. ב-1983 ועד 1986 כיהן פדרמן כיו"ר התאגיד. ב-1987 ניהל את סניף ירושלים והדרום של התאחדות התעשיינים, וב-1988 היה כמנכ"ל המרכז לטניס ברמת השרון.

בפוליטיקה המקומית כיהן פדרמן כחבר מועצת סניף הליכוד ויו"ר ועדות שעוסקות באיכות הסביבה, מתאם המועצה הכלכלית לירושלים, מרכז הלובי של חברי הכנסת למען ירושלים ופעיל בהקמת הרשות לפיתוח ירושלים ופיתוח התעשייה והכלכלה בעיר. חבר הנהלת התאחדות התעשיינים בירושלים. כמו כן זכה פדרמן בפרס הניהול לשנת 1998 מטעם פורום המנהלים הישראלי.

בשנת 2000 מונה פדרמן להיות נציגה של בית"ר ירושלים בהתאחדות לכדורגל[2] עד 2010, וכאחראי מחלקת הנוער של המועדון עד 2012.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אהוד פדרמן באלבום משפחות של המרכז הגנאלוגי, ראשון לציון
  2. ^ שלמה חסיד, פדרמן החליף את דדש, באתר ynet, 20 בנובמבר 2000