אולימפו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלוב אולימפו
כינוי אל אאורינגרו (הצהוב-שחור)
תאריך ייסוד 15 באוקטובר 1910
אצטדיון אסטאדיו רוברטו נטליו קרמינטי שבבאיה בלנקה, ארגנטינה
(תכולה: 20,000)
נשיא אלפרדו דניה
מאמן רובן פורסטלו
ליגה ליגת המשנה הארגנטינאית
www.clubolimpo.com.ar
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קלוב אולימפוספרדית: Club Olimpo; מוכר גם כאולימפו דה באיה בלנקה, או בפשטות אולימפו), הוא מועדון ספורט מהעיר באיה בלנקה שבארגנטינה המשחק בליגת המשנה הארגנטינאית. המועדון נוסד ב-15 באוקטובר 1910, ופעילויותיו העיקריות הן בתחומי הכדורגל והכדורסל.

אף על פי שאת הישגיו הגדולים ביותר השיג המועדון בענף הכדורסל (שתי אליפויות ליגת העל הארגנטינאית בכדורסל בשנות השבעים), מאז ומעולם היה הכדורגל תחום פעילותו העיקרי. קבוצת הכדורגל של המועדון משחקת כיום בליגת העל הארגנטינאית.

מלבד שני ענפי הספורט שהוזכרו, קיימות במועדון מחלקות ספורט נוספות: שחייה, התעמלות מכשירים, אייקידו, ג'ודו, גלגיליות, משקולות וכדורעף.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור השם של המועדון בהר האולימפוס היווני, ומקור צבעיו (פסים שחורים-צהובים) בצבעיה של קבוצת פניארול האורוגוואית שנשיאו הראשון של אולימפו אהד.

עד לשנות השמונים השתתפה קבוצת הכדורגל של אולימפו בטורניר המקומי של באיה בלנקה, ה"ליגה דל סור" (ליגת הדרום, כשהכוונה היא לדרום פרובינציית בואנוס איירס), טורניר בו מחזיקה אולימפו בשיא אליפויות - 28 במספר. בשנות השבעים והשמונים העניקה ליגה זו כרטיס כניסה לטורניר האזורי (Torneo Regional) המיועד לקבוצות מחוץ לבואנוס איירס רבתי, שבתורו העניק כרטיסי השתתפות בטורניר הנסיונל, טורניר בו שיחקו קבוצות מפנים הארץ וקבוצות ליגת העל. בדרך זו זכתה אולימפו להשתתף בטורניר הנסיונל של שנת 1984. בשנת 1985 ההצלחה של אולימפו בטורניר האזורי העניקה לה את הזכות להשתתף ב"ליגיז'ה פרה ליברטדורס" (טורניר כניסה לגביע ליברטדורס), שם הפסידה אולימפו לבוקה ג'וניורס ברבע הגמר. בעונת 1988/89 העפילה אולימפו לליגת המשנה הארגנטינאית (פרימרה B נסיונל), אך היא ירדה חזרה לליגה המקומית בתום העונה.

בעונת 1996 העפילה אולימפו שוב לליגת המשנה, ומאז ועד היום היא שיחקה באחת משתי הליגות העליונות. בשנת 2002 היא העפילה לראשונה לליגת העל, שם שהתה עד שנת 2006. עוד שיחקה אולימפו בליגת העל בעונות 2007/08, 2010/11 ו-2011/12, ובין עונות 2013/14 ו-2017/2018.

הישג השיא של קבוצת הכדורגל היה המקום הרביעי בטורניר קלאוסורה 2011.

שחקנים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדורסל[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת הכדורסל של המועדון זכתה בליגת העל הארגנטינאית בכדורסל בשנים 1974 ו-1978. הקבוצה הגיעה למקום השני בליגה בשנים 1980 ו-1986. באליפות המקומית של באיה בלנקה זכתה הקבוצה 19 פעמים. כיום משחקת הקבוצה בליגה השלישית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אולימפו בוויקישיתוף