לדלג לתוכן

איגור בוטמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה, למשך 30 ימים: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו.
בחלוף 30 ימים, ניתן להסירה.
הערך נמצא בשלבי עבודה, למשך 30 ימים: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו.
בחלוף 30 ימים, ניתן להסירה.
איגור בוטמן
Игорь Бутман
לידה 27 באוקטובר 1961 (בן 62)
סנקט פטרבורג, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת ג'אז, מוזיקה קלאסית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה, ברית המועצות, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1976 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://www.igorbutman.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איגור בוטמןרוסית: Игорь Михайлович Бутман;‏ נולד ב-27 באוקטובר 1961) הוא נגן ג'אז סובייטי-אמריקאי-רוסי ממוצא יהודי. בשנת 2011 הוא קיבל תואר אמן העם של הפדרציה הרוסית.

איגור בוטמן נולד בשנת 1974 בלנינגרד למשפחה מעורבת. אביו היה יהודי, מהנדס בניין במקצוע. הוא קיבל השכלה מוזיקאית. בשנת 1978 הוא הקים להקה שנגנה ג'אז. בשנת 1981 הוא סיים לימודים וכעבור שנה קיבל הזמנה לנגן בתזמורת ג'אז של אולג לונדסטרם. כעבור שנתיים הוא חזר ללנינגרד והקים להקה חדש. הם השתתפו במספר פסטיבלים ווזכו להצלחה.

בשנת 1987 בוטמן היגר לארצות הברית וסיים לימודים במכללת ברקלי למוזיקה. בהיותו בארצות הברית בוטמן ניגן לצד פט מתיני, ארצ'י שפ וליונל המפטון.

בשנת 1992 בוטמן לראשונה נתן הופעה ברוסיה. תוך זמן קצר הוא חזר לרוסיה והתיישב במוסקבה. הוא הקים ביג בנד שהופיע בין היתר בקרנגי הול ומרכז לינקולן. בשנת 2002 הוא ערך הופעה גדולה במוסקבה. בהמשך של אותה שנה הוא ביחד עם לריסה דולינה עשו סבב הופעות בערי רוסיה.

בשנת 2003 ביג בנד של בוטמן הופיע לצד תזמורת בניצוח של וינטון מרסליס בפתיחת עונה חדשה בלינקולן סנטר.

בשנים 1998 - 2005 בוטמן היה מנחה של תוכנית טלוויזיה "ג'אזופרניה". בשנת 2009 הוא פתח במוסקבה חברת תקליטים Butman Music.

בוטמן אירגן מספר פסטיבלים של ג'אז.

בשנת 2006 בוטמן קיבל פרס של פדרציית הקהילות היהודיות של רוסיה. בוטמן קיבל מספר עיטורים. בשנת 2011 הוענק לו תואר אמן העם של הפדרציה הרוסית.

משנת 2008 הוא חבר פעיל של מפלגת רוסיה המאוחדת. בשנת 2022 הוא תמך בפלישת רוסיה לאוקראינה. למרות זאת הוא ציין שאין לו כוונה לוותר על אזרחות ארצות הברית.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איגור בוטמן בוויקישיתוף