איליווה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איליווה
לידה 4 באפריל 1998 (בת 26)
רקלינגהאוזן, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אייליבה או איליווה (נולדה ב-4 באפריל 1998 ברקלינגהאוזן, שמה האמיתי הוא אליף עקר) היא זמרת ומוזיקאית גרמנייה. הסינגל הראשון שלה הגיע למצעד הגרמני ב-2021, והצלחתה נמשכה מאז, כולל אלבומה השני Schwarzes Herz שהגיע למקום הראשון במצעד הגרמני ב-2023.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איליווה היא ממוצא טורקי וגדלה ברקלינגהאוזן. יש לה אחות גדולה ואח צעיר. היא למדה גיטרה, מקלדת וכינור והחלה לכתוב את שיריה הראשונים בגיל עשר. לאחר הלימודים, היא למדה תחילה פילוסופיה וגרמנית כדי להיות מורה באוניברסיטת בוכום ולאחר מכן עבודה סוציאלית, אותה לא השלימה ובמקום זאת התמקדה בקריירה כמוזיקאית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעה עם להקת ליווי בפרנקפורט Festhalle כחלק מסיבוב ההופעות של "Schwarzes Herz" (2023).

באוקטובר 2020, היא פרסמה דגימת שירה באינסטגרם בשם Deine Heimfahrt.. ימים לאחר מכן היא המשיכה עם דגימת השמע שלה עבור Plastik. השיר הופק על ידי לוקאס פיאנו, שעובד גם עם ראפרים כמו סמרה. בדצמבר 2020, דגימת האודיו הראשונה שלה של האשמה שלך הופיעה באינסטגרם וב- TikTok . בפלטפורמה האחרונה היא פרסמה סרטוני שירה נוספים, כולל שיר שבו היא מתחה ביקורת על התקשורת והפוליטיקה.

במרץ 2021, Ayliva הוציאה את הסינגל הראשון שלה Deine Schuld בחברה Whiteheart Records, חברת של Warner Music Group. השיר עוסק ביחסים רעילים. הקליפ מתחיל בהערה קולית שבה החבר לשעבר שלה כביכול מאיים עליה ורוצה למנוע את יציאת השיר שלה. היא פרסמה בעבר את הקטע הזה בפלטפורמת TikTok, שהפכה שם ויראלית, משכה תשומת לב רבה והובילה למספר רב של נשים אחרות שדיווחו על חוויות של אלימות עם בני זוגן לשעבר עם תמונות וסרטונים. הקול שוחזר מסיבות משפטיות, אך לדבריה, הוא התבסס על ממו קולי אמיתי והשיר התבסס על חוויות אמיתיות עם החבר לשעבר. השיר הגיע למקום ה-16 במצעד הסינגלים הגרמני.

הסינגל השני שלה Wenn ich wein יצא ביוני 2021 והגיע למקום ה-31 במצעד הגרמני. בנובמבר אותה שנה הוציאה עיבוד חדש לשיר בשם When I cry עם הזמר התימני Ali Gatie, שגם עליו תרמה חלק נוסף באנגלית. היא השיגה את הצלחת המצעד השלישית שלה עם הסינגל Butterflies. הפזמון של השיר מבוצע בערבית, בעוד הפסוקים בגרמנית.

ביוני 2022, איליווה פתחה שתי הופעות עבור אלישיה קיז בגרמניה בזירות הגרמניות בברלין ובמנהיים מול יותר מ-15,000 צופים כל אחת. היא והלהקה שלה ניגנו מבחר של 30 דקות מהשירים שלהם.

אחרי סינגלים שונים עם ראפרים וזמרים דוברי גרמנית, היא הוציאה את אלבום האולפן הראשון שלה Weißes Herz ביולי 2022, שהגיע למקום ה-6 במצעד האלבומים הגרמניים. הסינגל Bei Nacht הגיע למקום ה-13 במצעד הגרמני שישה חודשים לאחר יציאתו, מיקומו הטוב ביותר במצעד הסינגלים עד כה.

הסינגל She knows עם הראפר הגרמני מרו יצא בתחילת ינואר 2023. השיר היה במקום הראשון במצעד הסינגלים הגרמני במשך שבועיים ובשלושת הראשונים במשך תשעה שבועות נוספים. בסופו של דבר היא זכתה במקום השלישי במצעד הסינגלים הגרמני הרשמי לשנת 2023. בנוסף ל-Sie weiß, Deine Schuld, When I Cry ו-Bei Nacht גם השיגו סטטוס זהב ל-200,000 יחידות שנמכרו באותה שנה.

עם יציאת אלבום האולפן השני שלה Schwarzes Herz ב-25 באוגוסט 2023, שהגיע למקום הראשון במצעדים בגרמניה, שווייץ ואוסטריה, איליווה גם קבעה שני שיאי סטרימינג: עם 7.6 מיליון סטרימינג ביום היציאה, היא הייתה המופע הנשי המוזרם ביותר בגרמניה ביום אחד וההצגה הנשית המוזרמת ביותר בשבוע אחד עם 40 מיליון סטרימים באותו שבוע. Schwarzes Herz היה גם האלבום שהשמיעו ביותר של השנה בספוטיפיי בגרמניה ב-2023. במצעדי האלבומים השנתיים הרשמיים הגרמניים, האלבום נחת במקום ה-7 והיה האלבום השלישי המצליח ביותר בשפה הגרמנית של השנה ברשימה זו, אחרי Gartenstadt מאת Apache 207 ו-Das ist los מאת הרברט גרונמייר.

רצועת האלבום Hässlich הגיעה למקום הראשון במצעד הסינגלים הגרמני מספר שבועות לאחר יציאת האלבום. עם In deinen Armen ו- Weißes Haus שלושה שירים נוספים הצליחו להישאר בטופ 10 של מצעד הסינגלים הגרמני.

בנובמבר 2023, היא זכתה בפרס הקהל במבי בקטגוריית האמנית המצליחה ביותר של השנה.

בתוכנית הסילבסטר Willkommen 2024 בהגשת ZDF, היא הופיעה בשידור חי מול שער ברנדנבורג והשמיעה את שיריה Sie weiß, Weißes Haus, Hässlich, Deine Schuld ו- Bei Nacht.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן

הערות מצעד הלהיטים השווייצרי מצעד טופ 40 אוסטריה מצעדי אלבומים גרמניים שנה
פורסם לראשונה: 8 ביולי 2022 11 9 6 Weißes Herz

Whiteheart Records (WMG)

2022
פורסם לראשונה: 25 באוגוסט 2023 1 1 1 Schwarzes Herz

Whiteheart Records (WMG)

2023

מועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2022: בראבו אוטו – קטגוריה: זמר לאומי
  • 2022: 1LIVE Krone – קטגוריה: שיר ההיפ-הופ/R&B הטוב ביותר (עבור At Night )
  • 2023: 1LIVE Krone – קטגוריה: האמנית הטובה ביותר
  • 2023: 1LIVE Krone – קטגוריה: שיר ההיפ-הופ/אר-אנד-בי הטוב ביותר (בשבילך white feat. Mero)

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2023: פרס הקהל של במבי (האמן המצליח ביותר של השנה)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]