איליץ' ריבאס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איליץ' ריבאס
Ilyich Rivas
לידה 9 ביוני 1993 (בן 30)
סן קריסטובל, ונצואלה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ונצואלה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, מכון פיבודי עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מנצח
סוגה מוזיקה קלאסית, אופרה
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
https://ilyichrivas.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איליץ' ריבאסספרדית: Ilyich Rivas; נולד ב-9 ביוני 1993) הוא מנצח ונצואלי אמריקאי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רביאס נולד בסן קריסטובל והוא בן למשפחת מוזיקאים. את הכשרתו הראשונה כמנצח קיבל בהדרכת אביו המנצח אלחנדרו ריבאס, המשמש למעשה כמדריכו עד היום. הוא זכה בפרס הניצוח על שם ברונו ולטר ובפרס יוליוס בר המעונק בפסטיבל ורבייה לבעלי כישרונות בולטים.

כשהיה בן 16 ניצב ריבאס על דוכן המנצחים של התזמורת הסימפונית של אטלנטה, ומאז הוא מתארח בקביעות על במותיהן של תזמורות מובילות בעולם. כגון: תזמורות הרדיו של שטוטגרט, פרנקפורט, סטוקהולם, תזמורת סוויס רומנד בשווייץ והתזמורת הפילהרמונית של לונדון, שם היה מנצח משנה ושם ניצח על סדרות מינויים באולם הקונצרטים רויאל פסטיבל הול.

הוא זכה במינוי של מנצח עמית של תזמורת בולטימור לשנתיים ימים וכן נמנה עם עמיתי מכון פיבודי כמנצח שזכה בהדרכתם של גוסטב מאייר ומרין אולסופ. מייקל טילסון תומאס הזמין אותו לעבוד עם תזמורת בבית האופרה של סידני.

עוד הדריך ריבאס מוזיקאים צעירים בפסטיבל ורבייה בשווייץ, בקולג' המלכותי למוזיקה בלונדון, באקדמיה הלאומית במלבורן, בתזמורת הצעירים של אמריקה ובתזמורת הצעירים של באהיה בברזיל. בשנים האחרונות ניצח בין היתר על תזמורות באוקלנד (ניו זילנד), ליברפול, ברנו, פוזנן, פריז, תזמורת הרדיו הפילהרמונית הגרמנית, התזמורת הקאמרית של לה סקאלה, ועל התזמורת הפילהרמונית של הנובר. הוא ניצח בפסטיבל המוזיקה שלזוויג-הולשטיין בגרמניה. לאחרונה ניצח על התזמורת הלאומית איל-דה-פראנס באולם 'פילהרמוני' בפריז, על התזמורת הלאומית של אירלנד בדבלין, על תזמורת מינסוטה בארצות הברית ועל תזמורות בליון, נורקופינג, ואופסלה באירופה.

במקביל, פיתח ריבאס קריירת ניצוח בבתי אופרה לאחר שצבר ניסיון במשך שלוש שנים כמנצח בפסטיבל גליינדבורן בהדרכת ולדימיר יורובסקי. בין היתר הוא ניצח על הפקות של האופרות "נישואי פיגארו" ו"הנזל וגרטל" בסיורי להקת האופרה של גליינדבורן; על 'לה טרוויאטה' באופרה המתיירת ההולנדית ועל הפקות של האופרה 'לה בוהם' באופרה נורת' באנגליה.

בישראל ניצח לראשונה על התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]