אלכסנדרה סייביור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכסנדרה סייביור
Alexandra Savior
לידה 14 ביוני 1995 (בת 28)
פורטלנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2013
מקצוע זמרת-יוצרת
alexandrasavior.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלכסנדרה סייביור מקדרמוט (באנגלית: Alexandra Savior McDermott, נולדה ב-14 ביוני 1995) היא זמרת-יוצרת אמריקאית, במקור מפורטלנד, אורגון. אלבום הבכורה שלה, Belladonna of Sadness, פורסם דרך קולומביה רקורדס ב-7 באפריל 2017. אלבומה השני של סייביור, The Archer, פורסם דרך 30th Century Records ב-10 בינואר 2020.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סייביור נולדה ב-1995 ולמדה בבית ספר בפורטלנד. היא החלה להתעניין בכתיבת שירים בגיל 14. שונה בגישה ובמראה מרוב הבנות האחרות שלמדו בבית ספרה, חוותה קושי להתאקלם חברתית ונאלצה לעבור בית ספר.

סייביור קיבלה תשומת לב ציבורית בפעם הראשונה בספטמבר 2012, כשגרסת כיסוי לשיר "Big Jet PLane" שהעלתה ליוטיוב תפסה את תשומת ליבה של קורטני לאב, שאמרה "הילדה הזאת הולכת להיות ענקית!". באפריל 2013, היא כבר עשתה מעט עבודת דוגמנות בשביל ארין פת'רסון, ואמרה שהיא מקווה שאלבומה הראשון יפורסם בקרוב. היא סיימה את לימודיה בתיכון באוקטובר 2013. לינדה פרי השוותה את הפוטנציאל שלה לזה של פיונה אפל.

השראותיה המוזיקליות של סייביור כוללות את אוטיס רדינג, אטה ג'יימס, ג'ק וייט, איימי וינהאוס ואדל, בנוסף לסרטיו של טרי גיליאם.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2013, סייביור חתמה על חוזה עם קולומביה רקורדס ועברה ללוס אנג'לס כדי להצטרף לתעשיית הבידור. היא ציינה שלמרות שלא הייתה מוכנה חברתית או אמנותית למעבר לעיר, קולומביה רקורדס הייתה ההחלטה הטובה ביותר שלה מפני שחברות תקליטים אחרות היו מעונינות בהפיכתה של סייביור לדמות בעקבות זמרות כמו קייטי פרי או פינק.

אלבומה הראשון נכתב והוקלט בלוס אנג'לס יחד עם המפיקים ג'יימס פורד ואלכס טרנר ב-201415. הדמו הראשון שלה, "Risk", הוסף לפסקול של העונה השנייה של סדרת הטלוויזיה בלש אמיתי. בשביל שיר זה, עדיין קראה לעצמה אלכסנדרה סמיטון (Semitone). לאחר מכן, בעקבות המלצותיו של אלכס טרנר, החליטה להשתמש בשמה האמצעי סייביור בתור שם הבמה שלה.

שיר הבכורה של סייביור, "Shades", פורסם ב-17 ביוני 2016. "M.T.M.E" פורסם כסינגל השני שלה ב-8 בספטמבר 2016. הסינגל השלישי שלה "Mystery Girl" פורסם ב-21 בנובמבר 2016 יחד עם הכרזה על פרסום האלבום. "Mirage" פורסם ב-3 בפברואר 2017. "Mircale Aligner", שיר שנכתב על ידי סייביור וטרנר במהלך ההקלטות ובסופו של דבר נחתך מהאלבום, הוקלט מחדש על ידי להקתו של טרנר דה לאסט שאדו פאפטס.

סייביור ב-2016

למרות שהאלבום כבר הושלם ביוני 2015, הוא לא פורסם; אלא נשאר "בתהליך פיתוח". סייביור השתתפה במספר מצומצם של הופעות, לרוב בלוס אנג'לס, ניו יורק ולונדון. בשביל ההופעות הללו השתמשה בלהקה PAPA כמוזיקת הגיבוי שלה. בהתייחסות לעיכוב בפרסום אלבומה, באוקטובר 2016, אמרה: "היה מאוד קשה לאחרונה." בנוסף, אמרה: "הדבר הכי חשוב על תעשיית המוזיקה שלמדתי הוא שהכל שטויות, והדבר שהכי חשוב להתמקד בו זו רק האמנות".

סייביור הופיעה באלבומה של ליאה מישל Places בתור כותבת שותפה של השיר "Sentimental Memories". ב-2016, סייביור הופיעה הופעת אורח בהופעה של הלהקה Dark Tea, כזמרת בשיר "Providence Sky".

ביוני 2019, שנתיים לאחר פרסומו של האלבום Belladonna of Sadness, סייביור חזרה עם הסינגל הראשי מאלבומה החדש, The archer, ששמו הוא "Crying All The Time". הוא פורסם ב-14 ביוני 2019. השיר בפורסם בכל פלטפורמות המוזיקה דרך חברת התקליטים החדשה שחתמה בה, 30th Century Records.

סגנון מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלכסנדרה סייביור תיארה את סגנונה המוזיקלי כ"תחושת מתח פמיניסטי מסרט אימה". היא קיבלה ביקורות חיוביות על עבודותיה הקודמות יותר. בעיתון המוזיקה הבריטי NME נכתב על המוזיקה שלה: "...השירה המהממת והמעושנת (smoky) שלה שייכת אך ורק לסייביור ודולפת בחוזקה גדולה הרבה מעבר לגילה הצעיר 21".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • (Belladonna of Sadness (2017
  • (The Archer (2020

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם אלבום
2016 "Shades" Belladonna of Sadness
"M.T.M.E"
"Mystery Girl"
2017 "Mirage"
"Vanishing Point"
"Bones"
2019 "Crying All The Time" The Archer
"Saving Grace"
"The Archer"
"Howl"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלכסנדרה סייביור בוויקישיתוף