אלן אולדריג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלן אולדריג'
Alan Aldridge
לידה

8 ביולי 1938

לונדון
לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 17 בפברואר 2017 (בגיל 78)
לוס אנג'לס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Alan Aldridge
תקופת הפעילות מ-1965 עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה מאייר ומעצב גרפי
בן או בת זוג לורה ליונס עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים רובי אולדריג', סאפרון אולדריג', לילי אולדריג', מיילס אולדריג' עריכת הנתון בוויקינתונים
www.alanaldridge.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלן אולדריג'אנגלית: Alan Aldridge‏; 8 ביולי 1938 - 17 בפברואר 2017) היה אמן, מעצב גרפי ומאייר בריטי. ידוע ביצירות מזרם הפסיכדליה של שנות ה-60 וה-70 של המאה העשרים, ובעיקר בעיצוב עטיפות ספרים ותקליטים[1] ללהקת הביטלס, ללהקת The Who, לאלטון ג'ון ולאחרים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולדריג' נולד ברובע מייל אנד, לונדון. הוא עזב את בית הספר בגיל 14 והחל לעבוד במגוון עבודות- במספנה, במכירות, באטליז וכסוכן ביטוח.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמצע שנות ה-60 אולדריג' התקבל לעבודה כאמן וצייר נופים לתפאורות בתיאטרון אולד ויק שבלונדון. בזמנו הפנוי אולדריג' צייר ציורי דיוקן. בהמשך התקבל לעבודות איור ועיצוב כריכות ספרים בספרי פינגווין ובסאנדיי טיימס. ב-1965 קיבל חוזה העסקה על ידי העורך הראשי של ספרי פינגווין- טוני גודווין ,כמנהל האומנותי של ההוצאה. הוא התמקד בעיצוב כריכות ספרי מדע בדיוני והחל לפתח את סגנונו האישי שהתכתב עם רוח התקופה.

בשנת 1968 הקים משרד עיצוב גרפי בשם INK והחל לעצב לביטלס ולתאגיד אפל קורפס (Apple Corps Ltd).

בשנות ה-60-70 עיצב אלבומי תקליטים רבים וסגנונו השפיע על כל התקופה. בעיקר נודע בשל עריכת שני ספרים של הביטלס בשם " The Beatles Illustrated Lyrics" שבהם יש שילוב של מילים בעיקר של ג'ון לנון ופול מקרטני ואיורים. בספר השתתפו אמנים וצלמים רבים.

לאולדריג' לא היתה הכשרה רשמית באמנות או בעיצוב. הוא היה נון קונפורמיסט ועבודתו הייתה יצירתית, תוססת ומשעשעת. עם החשיבה החופשית שלו הוא הוביל את העיצוב והאיור לעידן חדש[2]. גישתו העניקה השראה לרבים. כלי עבודתו העיקרי היה באיירבראש תוך שימוש בצבעים עזים וססגוניים.

בשנת 1973 פרסם יחד עם הארי וילוק סדרה של איורי האנשה של חרקים ויצורים אחרים בספר בשם The Butterfly's Ball, and the Grasshopper's Feast על שם פואמה מאת ויליאם רוסקו.

ב-1975 עיצב את האלבום התשיעי של אלטון ג'ון בשם Captain Fantastic and the Brown Dirt Cowboy שמבוסס על הטריפטיכון של הצייר ההולנדי הירונימוס בוש בשם גן התענוגות הארציים.

אולדריג' יצר את הלוגו של בית הקפה הארד-רוק קפה.

לאולדריג' שמונה ילדים משלוש נשים שונות ו-11 נכדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]