אל תוך היער (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אל תוך היער
Into the woods
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על המחזמר אל תוך היער מאת סטיבן סונדהיים
בימוי רוב מרשל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוב מרשל
מארק פלאט
קאלום מקדוגל
תסריט ג'יימס לאפין עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה וייאט סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מריל סטריפ
ג'יימס קורדן
אמילי בלאנט
אנה קנדריק
ג'וני דפ
מוזיקה סטיבן סונדהיים עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דיון ביבי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Lucamar Productions, סרטי וולט דיסני, Marc Platt Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 בדצמבר 2014 (עולמית)
19 בפברואר 2015 (ישראל)
משך הקרנה 125 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה, סרט מוזיקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 50 מיליון דולר
הכנסות 128,002,372 דולר
הכנסות באתר מוג'ו intothewoods
פרסים פרס הקולנוע של MTV לנבל הטוב ביותר (מריל סטריפ) עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אל תוך היעראנגלית: Into the woods) הוא סרט פנטזיה מוזיקלי שבוים על ידי רוב מרשל. הסרט מבוסס על מחזמר באותו השם, שמתמקד בזוג חשוך ילדים שיוצאים למסע ביער האפל על מנת להסיר מעליהם את הקללה שהטילה עליהם מכשפה נקמנית.

בסרט משתתפים בין היתר מריל סטריפ, ג'יימס קורדן, אמילי בלאנט, אנה קנדריק, כריסטין ברנסקי, כריס פיין וג'וני דפ. הסרט יצא לאקרנים ב-25 בדצמבר 2014.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אופה (ג'יימס קורדן) ואשתו (אמילי בלאנט) רוצים להוליד ילד, אך ללא הצלחה. יום אחד, האופה ואשתו מקבלים ביקור משכנתם, מכשפה זקנה ומכוערת (מריל סטריפ), שמספרת להם שהם סובלים מקללה שהוטלה על המשפחה של האופה על ידה, אחרי שמצאה את אביו של האופה (סיימון ראסל ביל) גונב ירקות מהגינה שלה, בשביל אשתו ההרה לקחה להם את אחותו של האופה. בנוסף, המכשפה מספרת לאופה שאביו גנב גם אפוני פלא וגרם לאמה להעניש אותה בקללת כיעור ולכן קיללה היא את משפחתו. המכשפה מציעה לבטל את הקללה, אבל רק אם האופה ואשתו ישיגו ארבעה פריטים קריטיים עבורה לעשות שיקוי מסוים: פרה לבנה כחלב, שכמייה אדומה כדם, שיער צהוב כתירס, ונעל מזהב טהור. מאוחר יותר, המכשפה מספרת לאופה שהיא ביקשה ממנו לבצע את המשימה הזו בשבילה, מפני שאסור לה לגעת בחפצים.

הדרישה של המכשפה בסופו של דבר מביאה את האופה ואשתו למפגשים עם ג'ק (דניאל הוטלסטון), שמוכר את פרתו האהובה מילקי וויט בתמורה לאפוני הפלא של אביו של האופה; עם כיפה אדומה (ליילה קרופורד), שמתגמלת את האופה בשכמייה האדומה שלה לאחר שניצלת על ידו מהזאב; עם רפונזל (מקנזי מאוזי), בתה המאומצת של המכשפה (והיא למעשה התינוקת שנלקחה מההורים של האופה בתמורה לירקות מהגינה של המכשפה) (בגלל שהמכשפה נגעה בשיער הוא לא עובד לכן הם משתמשים בשיער מהתירס), שאשתו של האופה לוקחת ממנה קווצת שיער בכח; ועם סינדרלה (אנה קנדריק), שבורחת גם מאשתו של האופה וגם מהנסיך הרודף (כריס פיין).

לאחר שורה של ניסיונות וכישלונות, האופה ואשתו מצליחים לבסוף לאסוף את ארבעת הפריטים הדרושים כדי לשבור את הכישוף. בינתיים, כל אחד מהדמויות האחרות מקבל את ה"סוף טוב" שלו: סינדרלה ורפונזל מתחתנות עם הנסיכים שלהם; ג'ק מספק לאמו (טרייסי אולמן) עושר על ידי גנבתו מהענק בשמיים, והורג את הענק על ידי גדיעת שיח האפונים; כיפה אדומה וסבתה (אנט קרוסבי) ניצלות מהזאב הגדול והרע (ג'וני דפ) על ידי האופה; לאופה ואשתו נולד בן, והמכשפה חוזרת להיות צעירה ויפה לאחר שתיית השיקוי.

עם זאת, כל אחד מהדמויות לומד שה"באושר והעושר" הוא לא תמיד כל כך מאושר: האופה מודאג מכך שהוא יהיה אב מזניח לתינוק שזה עתה נולד, כמו אביו לפניו; הנסיך משועמם מסינדרלה, וזאת מאוכזבת מחיי המלוכה בארמון; רפונזל מפחדת כל הזמן מהעולם; והמכשפה לומדת שקללת הכיעור שנתנה לה אמא בעצם הפכה אותה למכשפה ושביטלה אותה איבדה את כוחותיה. הצמיחה של שיח האפונים השני מאפון הפלא האחרון שנותר מאפשר לאלמנת הענק (פרנסס דה לה טור) לרדת ולאיים על תושבי הממלכה אם הם לא ימסרו לה את ג'ק כגמול על הריגת בעלה. בזמן שכל הדמויות מחפשות את ג'ק, הנסיך של סינדרלה מנשק את אשתו של האופה שמתה זמן קצר לאחר מכן על ידי נפילה מצוק; המכשפה מאבדת את רפונזל לנצח כשהיא בורחת עם הנסיך שלה (בילי מגנוסן); סינדרלה רבה עם הנסיך לאחר ששמעה על הבגידה שלו עם אשתו של האופה; אמו של ג'ק מתה לאחר שהפיל אותה אחד מהמשרתים של משפחת המלוכה; ואמה וסבתה של כיפה אדומה נהרגות בהשתוללות של אלמנת הענק. לאחר שמצאו את ג'ק, הדמויות ששרדו דנות במוסריות של מסירת ג'ק לאלמנת הענק, ועד מהרה מאשימים אחד את השני באנוכיות שלהם שהובילה לטרגדיה, ובסופו של דבר מאשימים את המכשפה. נגעלת וזועמת מהאנוכיות שלהם, המכשפה זורקת את אפוני הפלא שנותרו לה, משחזרת את הקללה של אמא שלה (וככל הנראה גם מצליחה לחזור להיות מכשפה), ומשאירה את שאר הקבוצה לגורלם.

האופה, סינדרלה, ג'ק, וכיפה אדומה שנותרו כדי לפתור את הבעיה, מצליחים בסוף להרוג את אלמנת הענק, אם כי סינדרלה והאופה מנסים להסביר לכיפה אדומה וג'ק הנסערים את המוסר המסובך של גמול ונקמה. אלמנת הענק נהרגת, והדמויות נעות קדימה בחייהם ההרוסים: האופה, במחשבה על אשתו המתה, נחוש בדעתו להיות אבא טוב יותר לבנו; סינדרלה עוזבת את הנסיך ומחליטה לעזור לאופה בגידול התינוק; וג'ק וכיפה אדומה, היתומים כעת, עוברים לחיות ביחד עם האופה וסינדרלה. האופה מתחיל לספר את הסיפור שלהם לבנו, כשברקע שומעים את המכשפה מזהירה: "תיזהר במה שאתה מספר, ילדים יקשיבו..."

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל השירים נכתבו והולחנו על ידי סטיבן סונדהיים.

מספר שם השיר ביצוע
1 Prologue: "Into the Woods"‎ משתתפי הסרט
2 Cinderella at the Grave ג'ואנה רידינג
3 Hello, Little Girl ג'וני דפ וליילה קרופורד
4 I Know Things Now ליילה קרופורד
5 A Very Nice Prince אמילי בלאנט ואנה קנדריק
6 Giants in the Sky דניאל הוטלסטון
7 Agony כריס פיין ובילי מגנוסן
8 It Takes Two ג'יימס קורדן ואמילי בלאנט
9 Stay With Me מריל סטריפ
10 On the Steps of the Palace אנה קנדריק
11 Careful My Toe כריסטין ברנסקי, תמי בלנשרד ולוסי פאנץ'
12 Ever After
13 Witch's Lament מריל סטריפ
14 Any Moment כריס פיין ואמילי בלאנט
15 Moments in the Woods אמילי בלאנט
16 Your Fault ג'יימס קורדן, אנה קנדריק, ליילה קרופורד ודניאל הוטלסטון
17 Last Midnight מריל סטריפ
18 No One is Alone ג'יימס קורדן ואנה קנדריק
19 Finale/Children Will Listen (Part 1)‎ ג'יימס קורדן, אמילי בלאנט, מריל סטריפ ומשתתפי הסרט
20 Finale/Children Will Listen (Part 2)‎ משתתפי הסרט

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אל תוך היער בוויקישיתוף