לדלג לתוכן

אמה קוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמה קוק
Emma Kok
לידה 12 במרץ 2008 (בת 16)
מאסטריכט, הולנד עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ממלכת ארצות השפלה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת הולנדית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס טלוויזיה (2021)
  • פרס טלוויזיה (2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.emmakok.nl
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמה קוקהולנדית: Emma Kok; נולדה ב-12 במרץ 2008) היא זמרת הולנדית. זוכת העונה העשירית (2021) של The Voice Kids. הביצוע שלה לשיר "Voilà" עם אנדרה ריאו ותזמורת יוהאן שטראוס הפך לוויראלי, וצבר למעלה מ-50 מיליון צפיות ב-YouTube.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוק נולדה במאסטריכט וגדלה בקרקראדה. הוריה, נטלי וויקו קוק, שניהם מוזיקאים שנפגשו באולם קונצרטים. יש לה שני אחים. אחיה אנזו, הוא כנר ואחותה סופי זמרת קלאסית. היא סובלת מגסטרופרזיס וניזונה מצינור האכלה מגיל תשעה חודשים. היא הצהירה שהמחלה הציקה לה מאז היותה בכיתה ה' בגלל שגרמה לה לגובה נמוך יותר.

ביוני 2021 זכתה בעונה העשירית של The Voice Kids בהדרכתו של הראפר Ali B. באוגוסט אותה שנה, היא שרה בלימבורג בקונצרט למען קורבנות השיטפונות באירופה ב-2021.

ב-11 במרץ 2022, קוק הוציאה את הסינגל הראשון שלה, "תן לי להיות פרפר" "Laat Mij Een Vlinder Zijn".

ביולי 2023 הכנר והמנצח ההולנדי אנדרה ריאו, הזמין אותה לבצע את "Voilà" בסדרת הקונצרטים השנתית שלו בכיכר Vrijthof. הופעה זו הפכה לוויראלית, וצברה 2.6 מיליון צפיות בחמישה ימים ובהמשך למעלה מ-50 מיליון. בהשמך אותה שנה היא הוציאה עוד שני קאברים עם ריאו: "White Christmas", ו"All I Want for Christmas Is You". בדצמבר אותה שנה היא השתתפה בקונצרטים לחג המולד של ריאו במרכז התערוכות והכנסים של מאסטריכט. בחג המולד, היא התארחה בתוכנית Die Helene Fischer, שם שרה את "Voilà" עם הלנה פישר.

בינואר 2024 הצטרפה לסיבוב ההופעות העולמי של ריאו. ב-24 באפריל, היא הייתה פרזנטורית בטקס פרסי המוזיקה בלאוסדן. חודש שלאחר מכן, ביום השחרור, היא שרה בקונצרט השנתי ב-5 במאי באמסטל באמסטרדם. בקונצרט השתתפו וילם-אלכסנדר, מלך הולנד ומקסימה, מלכת הולנד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אמה קוק בוויקישיתוף