אמיל ושלושת התאומים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמיל ושלושת התאומים
Emil und die Drei Zwillinge
עטיפת הספר: איור של ולטר טריר
עטיפת הספר: איור של ולטר טריר
מידע כללי
מאת אריך קסטנר
איורים ולטר טריר עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור גרמנית
סוגה ספר ילדים
מקום התרחשות רפובליקת ויימאר עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
תאריך הוצאה 1934
מספר עמודים 189
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת יזרעל
תאריך 1936
תרגום מ"ז ולפובסקי
סדרה
ספר קודם אמיל והבלשים
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002152944, 002153738, 002727242, 002059083
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמיל ושלושת התאומיםגרמנית: Emil und die Drei Zwillinge) הוא ספר המשך לאמיל והבלשים של אריך קסטנר.

הספר יצא לאור ב-1934, בתקופה שקסטנר היה מוחרם על ידי הנאצים וספריו נשרפו, לכן לא זכה לפופולריות בגרמניה כמו אמיל והבלשים. הוא יצא בתרגום לעברית של מנחם זלמן וולפובסקי בהוצאת יזרעאל בשנת 1936 בשם אמיל והתאומים. העלילה מתרחשת שנתיים לאחר הרפתקאות אמיל והבלשים ומשתתפים בה רבים מאלה שלקחו בהן חלק: אמיל טישביין, אמו הספרית, דודניתו פוני, סבתו, השוטר ישקה, הבלשים-הפרופסור, גוסטב, דינסטג הקטן ועוד.

בספר יש קווים אוטוביוגרפים כפי שתיאר בספרו כאשר הייתי נער קטן, אמו הייתה ספרית והוא היה עוזר לה בעבודתה. את חופשותיו נהג לבלות בחופי הים הבלטי כפי שמתואר בספר זה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנתיים לאחר עלילות אמיל והבלשים מקבל אמיל מכתב מהפרופסור בו הוא מודיע כי ירש מקרובת משפחתו, בית על חוף הים הבלטי. הוא יוצא לחופשה בבית ביחד עם הוריו ומזמין אליו את אמיל, פוני, הסבתא והבלשים. הם נופשים בבית הסמוך לחוף ומתוודעים לשלישית להטוטנים בשם שלושת הביירונים המופיעים בבית מלון סמוך. השלישייה מורכבת מה"אב" ביירון ומילדיו ה"תאומים" מקי וג'קי.

עם התפתחות העלילה מתברר שאין כל קשר משפחתי בין השלושה ושאין אלה שמותיהם האמיתיים. ג'קי גדול ממקי וה"אב" מבקש להיפטר ממנו ולהשאירו במלון לבד כי הוא נעשה כבד וזה מקשה על הלהטוטים שהם מבצעים.

אמיל וחבריו מבקשים לעזור לג'קי שנשאר לבד. הם מגייסים תרומות מהילדים בסביבה ומגיעים להסכם עם בעל בית קולנוע שבו מוצג הסרט אמיל והבלשים, שהם יופיעו בעצמם לאחר הסרט לפני הקהל וההכנסות משלוש ההצגות הראשונות תועברנה לג'קי.

גם בספר הזה כקודמו מודגש העניין של התגייסות הכלל למען הפרט. קסטנר מתעסק גם בבעיית הקשר בין אמיל ואמו. השוטר ישקה מבקש לשאת את אמו האלמנה של אמיל וזו מסכימה רק אם אמיל לא יתנגד. אמיל מתקשה להחליט כי הוא קשור לאמו ורוצה אותה לעצמו. רק לאחר שיחת נפש עם הסבתא שמסבירה לו שאמו תאהב אותו תמיד אבל גם לה יש חיים משלה, מסכים אמיל לכך.