אנחנו המילרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנחנו המילרים
We're the Millers
בימוי ראוסון מרשל טורבר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי כריס בנדר
וינסנט ניומן
טאקר טוליי
תסריט ריצ'רד רינלדי, שון אנדרס, בוב פישר, ג'ון מוריס, סטיב פייבר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מייקל ל. סייל
שחקנים ראשיים ג'ניפר אניסטון
ג'ייסון סודייקיס
אמה רוברטס
ויל פולטר
אד הלמס
ניק אופרמן
קתרין האן
מוזיקה לודוויג גורנסון
תיאודור שפירו
צילום ברי פטרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית7 באוגוסט 2013
ישראלישראל15 באוגוסט 2013
משך הקרנה 110 דקות
שפת הסרט אנגלית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיית פשע
תקציב $37,000,000
הכנסות $269,994,119
הכנסות באתר מוג'ו werethemillers
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנחנו המילריםאנגלית: We're the Millers) הוא סרט מסוגת קומדיית פשע משנת 2013, בכיכובם של ג'ניפר אניסטון, ג'ייסון סודייקיס, אמה רוברטס, ויל פולטר ואד הלמס. הסרט עוסק במשפחה המזויפת אותה יוצר סוחר מריחואנה ותיק, זאת כחלק מהמשימה שהוטלה עליו - לנסוע למקסיקו על מנת להבריח משלוח סמים של שני טון אל תוך ארצות הברית. הסרט הופק בין היתר על ידי שון אנדרס, ששיתף פעולה בעבר עם אניסטון וסודייקיס כשביים ועזר בכתיבת הסרט בכיכובם "איך להיפטר מהבוס 2".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד קלארק (ג'ייסון סודייקיס) הוא סוחר סמים בכמויות קטנות המתגורר בדנוור שבקולורדו. השכנים שלו הם, בין היתר, רוז (ג'ניפר אניסטון), חשפנית בגיל המעבר, וקני (ויל פולטר), נער בתול בן 18 שמעצבן אותו. יום אחד קני רואה שבריונים ברחוב נטפלים לנערה (אמה רוברטס) והוא מתעמת איתם, ודייוויד נחלץ לעזרתו. במהלך הקטטה קני פולט שדייוויד הוא סוחר סמים, ובעקבות זאת הבריונים שודדים ממנו את כל הכסף והסחורה שבביתו. הנערה מהרחוב נקראת קייסי, היא נמלטה מביתה ומתקיימת מגנבות קטנות. דייוויד עובד תחת הבוס העשיר שלו בראד גארדלינגר (אד הלמס), וחלק מהסכום שנגנב היה שייך לו. בראד מטיל על דייוויד משימה, ואף כופה עליו לבצעה אם ברצונו לנקות את חובו - להבריח משלוח "מזערי" של סמים מקרטל אשר נמצא במקסיקו דרך גבול מקסיקו-ארצות הברית. דייוויד מקבל עליו את המשימה, אך עד מהרה מגיע למסקנה שהוא יעורר את חשדם של אנשי מעבר הגבול אם יגיע לבדו, ולכן מחליט להקים משפחה מפוברקת, "המילרים" ביחד עם שכניו רוז וקני ועם הנערה חסרת הבית קייסי.

המילרים מצליחים לגרום לאנשי משמר הגבול להאמין שהם בחופשה משפחתית ולחצות את הגבול באמצעות קרוואן, אולם כשהם מגלים שהמשלוח קצת יותר גדול מ"מזערי" עם כמות של שני טון הם מתחילים לחשוש שלא יוכלו לעבור את הגבול בחזרה. עם הרבה מאוד מזל משפחת מילר מצליחה לבסוף לעבור שוב את הגבול, הפעם בחזרה לשטחה של ארצות הברית, אם כי לא עובר זמן רב עד הבעיה הבאה כאשר הרדיאטור מתקלקל במהלך נסיעה במדרון תלול בשל העומס של המשלוח על הקרוואן. המזל נוחת עליהם בפעם השנייה כאשר המשפחה אותה פגשו בזמן ההמתנה במחסום, משפחת פיצג'רלד, עוברת במקום ונחלצת לעזרתם. בני משפחת פיצג'רלד הם דון (ניק אופרמן), אידית (קתרין האן) ומליסה (מולי קווין). המילרים עוברים לקרוואן של הפיצג'רלדים, שגורר את הקרוואן שלהם, ובמהלך הנסיעה דייוויד מגלה שדון הוא למעשה סוכן במנהל לאכיפת הסמים לאחר שפתח את תא הכפפות. במקביל ראש הקרטל במקסיקו, פבלו צ'אקון (תומר סיסלי) מגלה שנגנבה ממנו כמות עצומה של מריחואנה לאחר שמישהו הציג עצמו כעובד שלו בפני שומרי הסף שלו.

כעבור זמן מגיעות שתי המשפחות למוסך, אך מתברר שהוא סגור, והמילרים נאלצים להעביר את הלילה ביחד עם משפחת פיצג'רלד. למחרת בבוקר הם חוזרים אל המוסך ונפרדים זה מזה, ועד מהרה המילרים נקלעים לצרה נוספת כאשר צ'אקון וחברו הנאמן עין-אחת (מת'יו וויליג) מופיעים לפתע ומחליטים להעניש את כולם על ההונאה על ידי הוצאה להורג. המילרים חושפים בפניו את האמת לגבי המשפחה המפוברקת ומבטיחים לו שהם חשבו שהם מבצעים עסקה ולא גונבים ממנו. צ'אקון לא משתכנע, אולם המילרים מצליחים להסיט את תשומת לבו מהעוול שנעשה לו אל העובדה שרוז היא חשפנית והוא מבקש הוכחה. רוז מתחילה לרקוד למענו, ובשעת כושר היא משחררת אדים לכיוונו וכולם מצליחים לברוח, כאשר קני נוהג. קני, חסר ניסיון בנהיגה מתחיל לזגזג עם הקרוואן עד לכדי ירידה משולי הכביש המהיר. לאחר שהם מוודאים שכולם יצאו בשלום מהתאונה, הוא ננשך באשכים על ידי טרנטולה, שהתחבאה בקערת פירות אותה קיבלו המילרים מאמו של עין-אחת במסגרת המשלוח. קני מפתח אלרגיה חריפה כתוצאה מכך, ובזמן שדייוויד ורוז מתווכחים אם הוא צריך לראות רופא או לא הוא מתעלף, והם נאלצים להגיע לבית החולים למורת רוחו של דייוויד.

דייוויד מודיע לגארדלינגר על העיכוב הלא מתוכנן, וזה מציע לו תמורה גבוהה יותר על המשלוח בתנאי שיהיה בידיו לא יאוחר מהשעה חצות, מה שגורם לדייוויד להשתלהב והוא מזדרז להכניס אל הקרוואן את קני, שיוצא ללא פגע אמנם עדיין סובל מחולשה, כאשר הוא מאיץ תוך כדי ברוז וקייסי להדביק פערים. מריבה שמתפתחת לאחר מכן בין דייוויד והשאר גורמת לו לגלות שלא במתכוון על העסקה החדשה עם גארדלינגר, כמו גם על הרווח הגבוה משמעותית שהוא מקבל בהשוואה לכל האחרים. הגילוי יוצר מתח וקנאה שלבסוף גורמים לדייוויד לנטוש את כולם בקרנבל מקומי, אולם לא עובר זמן רב עד שהוא מתחרט על כך ואף חש געגועים למשמע השיר ששרו יחד בדרך למקסיקו. הוא חוזר לקרנבל ומתחנן בפניהם לחזור כשהוא מציע חלוקה שווה של הכסף בין כולם, ולאחר שהוא כורע על ברכיו הם נענים בחיוב. בדרך לקרוואן הם פוגשים באידית ומליסה, בה קני הספיק להתאהב, ומריבה שפורצת בין המשפחות גורמת לקני לחשוף את האמת בפניהן כדרך להוכיח את אהבתו אל מליסה. בדיוק אז מגיח עין-אחת עם כוונה לירות בכל הנוכחים, אך לפתע דון יוצא מהקרוואן ומכניע אותו. צ'אקון מגיח מהצד השני כשהוא אוחז במליסה, מפנה כלפיה אקדח וכמו עין-אחת מאיים להרוג את כולם, אך הזיקוקים שנשמעים לרגל יום העצמאות מסיחים את דעתו ודייוויד וקני מצליחים להכניע אותו. דון עוצר את צ'אקון אך הוא נותן למילרים לברוח.

דייוויד מגיע עם המשלוח אל גארדלינגר, שמודיע לו שאיחר את המועד ולכן העסקה ביניהם מבוטלת, ובנוסף מעיר שבין כה וכה לא היה משלם לדייוויד את חלקו. בנקודה זו מתפרצים סוכנים של המנהל לאכיפת סמים אל תוך החדר ועוצרים אותו לאחר שהשיחה סיפקה להם מספיק ראיות נגדו. מי שנמצא בראש המבצע הוא דון, שמודיע לו שהוא וכל מי שהיה עד לפשע, משמע שאר המילרים, ייאלצו להיכנס לתוכנית להגנת עדים עד לסיום המשפטים של גרלינגר וצ'אקון. לאחר מכן המילרים נראים מתגוררים יחד כמשפחה בבית מרוחק בפרוורים.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט גרף $269,994,119 דולר בהכנסות העולמיות על פי אתר מוג'ו[1], אולם ממבקרים זכה לתגובות מעורבות; אתר הביקורות Rotten Tomatoes העניק לסרט בחישוב הכללי 47% מתוך 100% בהסתמך על 147 ביקורות וטען כי "אנחנו המילרים מבזבז את הפוטנציאל שלו עם סיפור לא יציב שהורכב בעצלתיים"[2]. אתר הביקורות Metacritic נתן ביקורת דומה עם ציון סופי של 44 נקודות מתוך 100 בהסתמך על 38 מבקרים וקיבל משוב של ביקורות "מעורבות או ממוצעות"[3]. מנגד, סקר שערכה חברת CinemaScore הראה שהצופים העניקו לסרט ציון "טוב" בסקאלה של "מספיק" עד "טוב מאוד"[4].

מועמדויות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס קטגוריה מועמדות הערות
2013 Key Art Awards הטריילר הטוב ביותר - אודיו/ויזואלי האחים וורנר
ניו ליין סינמה
טריילר פארק
מקום 3
2014 פרסי בחירת הנוער בחירת הקולנוע: שחקנית בסרט קומדיה אמה רוברטס זכייה
בחירת הקולנוע: נשיקה ויל פולטר, אמה רוברטס וג'ניפר אניסטון מועמדות
בחירת הקולנוע: הזועם הטוב ביותר ג'ייסון סודייקיס מועמדות
פרס בחירת הקהל הצמד האהוב ביותר בקולנוע ג'ניפר אניסטון וג'ייסון סודייקיס מועמדות
סרט קומדיה אהוב אנחנו המילרים מועמדות
פרסי הקולנוע של MTV השחקנית הטובה ביותר ג'ניפר אניסטון מועמדות
ההופעה הטובה ביותר ללא חולצה מועמדות
ההופעה הקומית הטובה ביותר ג'ייסון סודייקיס מועמדות
ההופעה המוזיקלית הטובה ביותר ויל פולטר מועמדות
הנשיקה הטובה ביותר ויל פולטר, אמה רוברטס וג'ניפר אניסטון זכייה
פריצת השנה ויל פולטר זכייה
Golden Trailer Awards הפרסומת הקומית הטובה ביותר בטלוויזיה האחים וורנר
ניו ליין סינמה
טריילר פארק
מועמדות
Empire Awards השחקן החדש הטוב ביותר ויל פולטר מועמדות
2015 Casting Society of America ליהוק בולט בסרט קומדיה באורך מלא ליסה ביץ'
שרה קצמן
ליסה מיי פינקנון
ג'רמי גורדון
בת' ליפארי
דנה סאלרנו
מועמדות

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 בפברואר 2014 פורסם כי ניו ליין סינמה, אחת מחברות ההפצה של הסרט המשויכת להאחים וורנר, בחרה את התסריטאי שיכתוב את סרט ההמשך[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]