אנסרימימוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןאנסרימימוס
תקופה
קרטיקון עליון, 70 מיליון שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: דמויי-מנירפטורים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: זוחלים
סדרה: בעלי אגן דמוי לטאה
תת־סדרה: תרופודה
משפחה: אורניתומימיים
סוג: אנסרימימוס
שם מדעי
Anserimimus
ברסבולד, 1988
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
איור אפשרי של האנסרימימוס.

אנסרימימוס (שם מדעי: Anserimimus; מילולית: "מחקה אווז") הוא סוג של דינוזאור תרופוד בן ל]משפחת האורניתומימיים שחי במשך הקרטיקון העליון במונגוליה לפני 70 מיליון שנה מזמננו.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאובנים של הדינוזאור התגלו במדבר גובי במחוז באיינחונגור במונגוליה ותוארו בידי החוקר המונגולי רינחן ברסבולד (אנ') ב-1988. שמו ניתן עקב הדמיון של ראשו לזה של אווזים מודרניים ועקב הסיומת "mimus", המתארת את מרבית הסוגים במשפחתו, לרוב בדמיון לעופות קיימים. הסוג הכיל מין אחד - Anserimimus planinychus, כשמין נוסף חסר שם נטען שהשתייך לסוג, אך הוא התבטל לפי רוב החוקרים.

האנסרימימוס היה דינוזאור קטן יחסית, באורך של 3 מטרים ומשקל 50 קילוגרם לפי החוקר גרגורי ס. פאול, כשאורך עצם הירך הגיע ל-435 מילימטרים. לא נמצאו שרידים של הגולגולת למעט מעט עצמות בצידי הראש, אך ניתן להניח מעצמות של סוגים קרובים שהיה חסר שיניים ובעל מקור דומה לזה של יען. הוא היה אצן שניזון כאוכל כל וכנראה היה מכוסה בנוצות.

המאפיין העיקרי של הדינוזאור הוא עצם השכם ועצם הזרוע הגדולות והארוכות שלו, שבקצותיהם בלטו טפרים ישרים וארוכים. ככל הנראה הם עזרו לבעליהם לאכול צמחייה או אולי להתגונן מטורפים אך מאחר שלא נמצאה גולגולת לא ידוע איך ניזון באמצעותם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנסרימימוס בוויקישיתוף