בארי (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בארי
Società Sportiva Calcio Bari
מידע כללי
שם מלא מועדון הספורט בארי
תאריך ייסוד 15 בינואר 1908
אצטדיון אצטדיון סאן ניקולה, בארי
(תכולה: 58,270)
בעלים אורליו דה לאורנטיס
מנכ"ל לואיג'י דה לאורנטיס
מאמן מיקלה מיניאני
ליגה סרייה ב'
www.sscalciobari.it
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
תלבושת שלישית

אסוציאציונה ספורטיבה באריאיטלקית: Associazione Sportiva Bari, ובקיצור בארי) היא קבוצת כדורגל איטלקית מהעיר בארי. הקבוצה משחקת בדרך כלל בחולצה בצבעים אדום ולבן ובמכנסיים אדומים או לבנים. הכינוי של המועדון הוא 'התרנגולים' וזאת בשל העובדה כי סמל המועדון הוא תרנגול.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה נוסדה ב-1908. ב-2004 ירדה בארי לסריה ג', אולם נשארה בסריה ב' כיוון שקומו ונאפולי התפרקו.

בשנת 2009 שבה בארי לסרייה א' אחרי 8 שנים של היעדרות אך כעבור שנתיים נשרה חזרה לסרייה ב'. בעונת 2005/2006 ובעונת 2010/2011 הקבוצה הגיעה לשלב שמינית גמר הגביע האיטלקי. ב-10 במרץ 2014 הכריזה הנהלת המועדון על פשיטת רגל, וזאת לאחר שהמועדון נכנס לחובות עתק בסך 30 מיליון אירו. ב-20 במאי 2014 נרכשה בארי בסכום זעום של 2 מיליון אירו, רגע לפני שהמועדון נאלץ להתחיל מחדש בסרייה די, והקבוצה המשיכה לשחק בסריה ב', אך ב-16 ביולי 2018 המועדון שוב כשל מלהציג את הערבויות הכלכליות הנדרשות על מנת להבטיח את השתתפותו בליגה, ופשיטת רגל נוספת הוכרזה על המועדון, הפעם הוצאה לחלוטין מהליגה.

המועדון הגיש ערעור לבית הדין של הוועד האולימפי האיטלקי, אך הוא נדחה. באותו הקיץ זכויות השימוש בשם של בארי ובאצטדיון הסן ניקולה נרכשו על ידי במאי הסרטים האיטלקי, ובעליה של קבוצת נאפולי (כדורגל), אורליו דה לאורנטיס, שהוביל את המועדון מהתחלה בסריה די בעונת 2018/2019. לאחר עונה אחת שבה הקבוצה לשחק בליגה פרו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בארי בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא כדורגל איטלקי ובנושא מועדוני כדורגל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.