בורלנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Borland Software Corporation
לוגו חברת בורלנד.
נתונים כלליים
מייסדים Niels Jensen
Ole Henriksen
Mogens Glad
Philippe Kahn
תקופת הפעילות 1983–הווה (כ־41 שנים)
חברת אם מיקרו פוקוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה אוסטין עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי אוסטין, טקסס, ארצות הברית
ענפי תעשייה תוכנות מחשב
מוצרים עיקריים Borland CaliberRM
Borland SilkCentral Test Manager
Borland SilkTest
Borland SilkPerformer
Borland Gauntlet
Borland StarTeam
Borland Together
Borland Tempo
Borland Caliber DefineIT
הכנסות 172 מיליון דולר (2008)
רווח 269,000,000 דולר אמריקאי (נכון ל־2007) עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 1,100 (2008)
 
borland.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בורלנד הייתה חברת תוכנה אמריקנית. מטה החברה היה ממוקם בעיר קופרטינו אשר בקליפורניה. החברה נוסדה בשנת 1981 באירלנד, על ידי שלושה אזרחים דנים: נילס ינסן, אולה הנריקסן ומורגנס גלד. בורלנד העולמית הפכה חברה ציבורית פחות משנתיים לאחר מכן, לאחר שנרשמה בקליפורניה ב־2 במאי 1983. פיליפ קאהן שימש כנשיא החברה הראשון ובמשך מרבית שנותיה של החברה לאחר מכן[1].

תולדות החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמעט מרגע היווסדה נחשבו מוצרי בורלנד למובילים בתחומם ולפורצי דרך. בראשית דרכה בלטו תוכנת Sidekick, תוכנית TSR שכללה מחשבון ועזרי ניהול זמן בימים ש־DOS הריץ רק תוכנה אחת בכל זמן, וסביבת הפיתוח והמהדר Turbo Pascal.

החברה הייתה בין המובילות בפיתוח תוכנות לסביבת DOS והחלוצות בפיתוח מחולל יישומים. בשנות ה־90 מחולל היישומים שלה שנקרא בשם פרדוקס היה דומיננטי בשוק. היא הייתה גם הראשונה שהשקיעה מאמצים רבים, להגר לסביבת התכנות מונחה העצמים. לצורך זה שכתבה את גיליון הנתונים האלקטרוני שלה, Quattro Pro.

עיקר התמחותה בשפות תוכנה, במהדרים ובסביבת פיתוח משולבת (IDE). סדרת המהדרים שלה, שמרכיביה כונו "טורבו", זכתה להצלחה רבה, בזכות נוחות העבודה, איכות המוצר והמחיר הנמוך. המהדר הראשון בסדרה היה Turbo Prolog, מהדר לשפת Prolog, ואחריו באו Turbo Pascal, מהדר לשפת פסקל ו־Turbo C, מהדר לשפת C. מהדר נוסף נועד לשפת בייסיק ועוד.

המהדרים שלה נודעו ביכולות הטכניות שלהם. הם היו מוציאים קובצי הרצה אופטימליים ומהירים יותר משל התוכנות המקבילות של חברת מיקרוסופט, שבתקופת הזוהר של בורלנד הייתה שחקן זניח בשוק המהדרים.

בעקבות הדומיננטיות של מיקרוסופט בשוק מחוללי היישומים החליטה בורלנד להתמקד בתחום התכנות, ולמכור את כל המוצרים האחרים שלה. ולהתמקד במהדרים ובסביבות פיתוח למתכנתים[2].

במענה ל־Visual Basic של מיקרוסופט פיתחה בורלנד מוצר דומה בשם דלפי המבוסס על שפת פסקל והוא למעשה היורש של ה-Turbo Pascal שלה. בשנת 2003 התאימה סביבת הפיתוח בורלנד דלפי 8 עבור פלטפורמת .NET של מיקרוסופט[3].

מוצרים נוספים של החברה היו: בסיס נתונים InterBase[4], סביבת הפיתוח JBuilder ל-Java ו-Turbo Assembler לפיתוח בשפת סף[5].

בתחילת שנות ה-2000 החלה בורלנד להתמחות בפתרונות לניהול מחזור חיי יישום (ALM). לשם כך רכשה את חברת TogetherSoft המתמחה בתחום ה- UML, חברת Segue המתמחה בתחום הבדיקות, וחברת StarBase שהביאה עימה פתרון לניהול דרישות וניהול תצורה. במסגרת זו ביקשה בורלנד להציע חלופה לקו מוצרי Rational מבית IBM, בכך שהיא מציעה פתרון כולל, משלב ניהול דרישות התוכנה ועד לבדיקת המוצר הסופי, דרך ניהול תקלות, תצורה ותכנון חזותי[6].

בשנת 2006 העבירה בורלנד את כל סביבות הפיתוח מתוצרתה (Delphi, C++Builder, JBuilder) לחברת-בת חדשה בשם CodeGear, שהתבססה על מחלקת הפיתוח שלה. ב-2008 נרכשה חברה זו על ידי חברת Embarcadero Technologies.

ב-2009 היא נרכשה על ידי חברת התוכנה האנגלית מיקרו פוקוס.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בורלנד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]