לדלג לתוכן

בראיינט באטלר ברוקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בראיינט באטלר ברוקס
Bryant Butler Brooks
בראיינט באטלר ברוקס
לידה 5 בפברואר 1861
ברנרדסטון, מסצ'וסטס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 8 בדצמבר 1944 (בגיל 83)
קספר, ויומינג, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות היילנד, קספר, ויומינג, ארצות הברית
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל ויומינג ה־7
2 בינואר 19052 בינואר 1911
(6 שנים)
חבר בית הנבחרים של ויומינג
1892
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בראיינט באטלר ברוקסאנגלית: Bryant Butler Brooks;‏ 5 בפברואר 18618 בדצמבר 1944) היה איש עסקים, חוואי, איש תעשיית הנפט, בנקאי ופוליטיקאי אמריקאי מוויומינג, איש המפלגה הרפובליקנית, שכיהן כמושל ויומינג השביעי בשנים 19051911.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראיינט באטלר ברוקס נולד בעיירה ברנרדסטון שבמסצ'וסטס כבנם של סילאס נוטון ברוקס ומליסה מינרווה בארוס. מצד משפחת אימו הוא היה צאצא של ג'ון אליס, איש צוות האונייה מייפלאואר. מצד משפחת אביו הוא היה צאצא של תומאס בסקום, מייסד העיירה וינדזור שבקונטיקט, ובכך הייתה לו קרבה לג'דדיה סמית, פרדריק רמינגטון ולאומן ואיש הרודיאו ארל ו. בסקום (אנ'). אבות משפחתו הקדומים היו אנגלים, קנדים צרפתים, סקוטים, הולנדים וולשים.

ב-1871, לאחר השרפה הגדולה של שיקגו, עברה משפחת ברוקס לשיקגו, שם הרחיב אבי המשפחה את העסק שלו לייצור מנעולים, תוך שהוא ניצל את הביקוש למנעולים בעיר שנבנתה אז מחדש.

לאחר שלמד בקולג' לעסקים בשיקגו, עבר בראיינט באטלר ברוקס לעיירה אלכסנדריה שבנברסקה כדי לעבוד בחווה שהייתה בבעלות דודנו של אביו, השופט ל. ד. וילארד.[1] באביב 1880 הוא עזב את אלכסנדריה ברכבת לשאיין שבטריטוריית ויומינג, שם הוא נשכר לעבודה עם צוות של בוקרים. הם קיבצו בקר באיידהו לאורך נהר סנייק והובילו אותו למישוריי ויומינג. לאחר מכן שב ברוקס לבית הוריו בשיקגו כדי ללמוד בקורס קצר למטלורגיה.

ב-1881 שב ברוקס לוויומינג, שם הוא עבד שוב כבוקר ולכד בונים לאורך נהר ביג מאדי. הוא סחר שם בשש מלכודות לבונים ושק קמח תמורת בקתה ישנה של אחד מלוכדי הבונים. כאן הוא החל את פעילותו בחוואות. ב-1883 נבנה בית חווה מודרני במקום הבקתה הישנה.

ב-1886 נשא ברוקס לאישה את דודניתו מדרגה שנייה, מרי נעמי וילארד. השניים נישאו באלכסנדריה, שם עבדה מרי כמורה בבית ספר וחיה עם הוריה.

קריירה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוקס נעשה פעיל במפלגה הרפובליקנית, וב-1892 כיהן בבית הנבחרים של ויומינג.

ב-1905 ניצח ברוקס בבחירות את מושל ויומינג המכהן פנימור צ'טרטון, וב-1907 נבחר לתקופת כהונה שנייה. הוא היה מושל ויומינג הראשון שהתגורר במעון המושל בשאיין, שבנייתו הושלמה ב-1904.[2]

שנותיו האחרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשותפות עם אביו ואחיו הקים ברוקס חווה שהייתה חברה בשם "ב. ב. ברוקס ושות'" מצפון לעיר קספר ששטחה היה מעל 42,000 אקרים (170 קמ"ר) בנוסף לחוות מדרום-מזרח לקספר. ברוקס שימש כנשיא חברת הנפט קונסילידייטד רויאלטי שהמטה שלה שכן בקספר. הוא גם שימש כנשיא הבנק הלאומי של ויומינג והיה חבר הבונים החופשיים.

בראיינט באטלר ברוקס נפטר בקספר ב-8 בדצמבר 1944. הוא נטמן בבית הקברות היילנד שבעיר. ב-1939 יצא ספר זיכרונותיו. על שמו נקראו ספינה שנבנתה במיין ב-1907,[3] ואגם, אכסניה ואתר מחנאות ביער הלאומי שושוני.[4]

ב-2018 הוכנסו ברוקס, רעייתו מרי, בתם לנה ובעלה מייק מקלירי, ובנם "קקטוס" בראיינט בוסקום מקלירי, לאחר מותם להיכל התהילה של הבוקרים של ויומינג, לכבוד שנותיהם הרבות בחוואות.[5]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]