לדלג לתוכן

דפורסט ריצ'רדס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דפורסט ריצ'רדס
DeForest Richards
דפורסט ריצ'רדס
לידה 6 באוגוסט 1846
צ'ארלסטאון, ניו המפשייר, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 28 באפריל 1903 (בגיל 56)
שאיין, ויומינג, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות לייקויו, שאיין, ויומינג, ארצות הברית
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל ויומינג ה־5
2 בינואר 189928 באפריל 1903
(4 שנים)
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דפורסט ריצ'רדסאנגלית: DeForest Richards;‏ 6 באוגוסט 184628 באפריל 1903) היה בנקאי, חוואי ופוליטיקאי אמריקאי מוויומינג, איש המפלגה הרפובליקנית, שכיהן כמושל ויומינג החמישי מ-1899 ועד מותו. הוא היה ראשון מושלי המדינה שמת בכהונתו.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דפורסט ריצ'רדס נולד בצ'ארלסטאון שבניו המפשייר. מוצאו היה מראשוני משפחות המתיישבים שהגיעו ב-1630 מצד משפחת אביו, וב-1640 מצד משפחת אמו. סבו מצד אביו, ויליאם ג'רוויס, מונה ב-1802 כקונסול ארצות הברית בפורטוגל על ידי הנשיא תומאס ג'פרסון. אביו, ג'. דפורסט ריצ'רדס, היה כומר ומחנך מוביל ששימש כנשיא אוניברסיטת המדינה של אלבמה בטסקלוסה.

ריצ'רדס סיים בהצטיינות את לימודיו באקדמיית קימבול יוניון ולמד באקדמיית פיליפס אנדובר במסצ'וסטס. ב-1871 הוא נשא לאישה את אלסי ג'יין אינגרסול, ילידת אלבמה שמוצאה ממשפחה מכובדת מצפון מזרח ארצות הברית. לשניים נולדו בת ובן, ג'. דה פורסט ריצ'רדס, לימים בנקאי ושחקן פוטבול.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריצ'רדס עבר ב-1865 לאלבמה במהלך תקופת השיקום שלאחר מלחמת האזרחים האמריקאית יחד עם אביו כדי לנהל מטע כותנה. בגיל 21 הוא נבחר למושב בית המחוקקים הראשון של אלבמה לאחר תקופת השיקום. ב-1868 הוא נבחר כשריף של מחוז וילקוקס, תפקיד בו הוא שימש במשך ארבע שנים. הוא פרש מהפוליטיקה ופתח עסק לבורסקאות, שבהמשך נכנס לחובות. הוא ארגן מחדש את העסק ובמשך שנתיים עבד כסנדלר כדי לפרוע את חובות העסק וכדי לצבור הון לעסק חדש. לאחר מכן הוא פתח עסק מצליח בקמדן, אלבמה והיה למנהיג בקהילה.

ב-1885 עבר ריצ'רדס לשדרן שבנברסקה, שם הוא המשיך בעסקי הסחר ושימש כגזבר המחוז.

בעקבות הצלחתו בשדרן, עבר ריצ'רדס לדאגלס שבטריטוריית ויומינג, שם הוא פתח בית מסחר בשם "ריצ'רדס ולידל". הוא גם סייע להקים את הבנק הלאומי הראשון של דאגלס, ושימש כנשיאו הראשון. גם בית המסחר וגם הבנק נחלו הצלחה רבה, וריצ'רדס עבר לפוליטיקה, נבחר כראש עיריית דאגלס, פיקד על המשמר הלאומי של ויומינג, השתתף בוועידת החוקה לקראת קבלתה של ויומינג כמדינה בארצות הברית, וכיהן בסנאט המדינתי.

מושל ויומינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1898 נבחר ריצ'רדס כמועמד המפלגה הרפובליקנית למשרת מושל ויומינג, ובבחירות הכלליות הוא הביס את מועמד המפלגה הדמוקרטית, הוראס אלגר, בהפרש של 1,394 קולות.

כמושל, קידם ריצ'רדס את צמצום השליטה של הממשלה הפדרלית על אדמות המדינה. הוא תמך בהעברתן של קרקעות בבעלות פדרלית אל המדינה, והתנגד להחכרה של קרקעות על ידי הממשלה הפדרלית לצורך מרעה, והעדיף בעלות של המדינה או שימוש חופשי. באותה תקופה הוא קידם הקמת מוסדות בניהול המדינה, הקצאת כספים על ידי בית המחוקקים לבתי הסוהר, מוסדות לחולי נפש, בית חולים כללי, בית ספר למוגבלים, ומעון לחיילים ומלחים. הוא תמך בסלילת מסילות ברזל, ושימש כמנהל בחברת רכבות שניסתה לקשר את יוניון פסיפיק לאזורי כרייה בוויומינג.

ב-1902 התמודד ריצ'רדס על תקופת כהונה שנייה כמושל, והביס את ג'ורג' ט. בק, בהפרש הקולות הגבוה ביותר במדינה מאז הקמתה ב-1890.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דפורסט ריצ'רדס נפטר בביתו שבשאיין ב-28 באפריל 1903, ארבעה חודשים לאחר בחירתו לתקופת כהונה שנייה, כתוצאה ממחלת כליות. הוא נטמן בבית הקברות לייקויו שבעיר.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דפורסט ריצ'רדס בוויקישיתוף