ג'ון אדנזור ליטלווד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון אדנזור ליטלווד
John Edensor Littlewood
לידה 9 ביוני 1885
רוצ'סטר, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 6 בספטמבר 1977 (בגיל 92)
קיימברידג', הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי אנליזה מתמטית, מתמטיקה, תורת המספרים, התאוריה של משוואות דיפרנציאליות עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים אנגליה
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט ארנסט בארנס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות
תלמידי דוקטורט דונלד ק. ספנסר, סטנלי סקיוז, סריניוואסה רמנוג'אן, פיליפ שטיין, לורנס צ'יזהולם יאנג, Samuel Verblunsky, Chike Obi, Peter Swinnerton-Dyer, Thomas Muirhead Flett, אלברט אינגהאם, א. א. ל. אטקין, Sarvadaman Chowla, הרולד דוונפורט, אדוארד קולינגווד, ג'יימס קוסאר, Frederick G G. Maunsell, Hugh P. Mulholland, Alfred E. Gwilliam, Peter Southcott Bullen, האלארד ט. קרופט, Frederick W. Bradley, ר. קופר, Nicolaas Du Plessis עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון אדנזור ליטלוודאנגלית: John Edensor Littlewood‏; 9 ביוני 1885 - 6 בספטמבר 1977) היה מתמטיקאי בריטי שעסק בעיקר באנליזה, תורת המספרים ומשוואות דיפרנציאליות. שיתף פעולה שנים רבות עם גודפרי הרולד הארדי ועם מרי קרטרייט.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליטלווד נולד ברוצ'סטר שבקנט ולמד באוניברסיטת קיימברידג'. רוב עבודתו התרכזה בתחום של אנליזה מתמטית. היה פרופסור למתמטיקה באוניברסיטת קיימברידג' משנת 1928 ועד לשנת 1950, שם גם נפטר.

שיתף פעולה שנים רבות עם גודפרי הרולד הארדי, וביחד פרסמו צורה חזקה של השערת המספרים הראשוניים התאומים, הנקראת גם השערת הארדי-ליטלווד הראשונה, ואת השערת הארדי-ליטלווד השנייה. ליטלווד שיתף פעולה עם מתמטיקאים רבים בהתכתבות, בין היתר בניסיון לפתור את בעיית וארינג.

בספרו משנת 1944 הוא הגדיר העקרונות של ליטלווד.

טבע את חוק ליטלווד, שקובע שכל אדם צריך לצפות שיקרה לו נס בקצב של בערך פעם בחודש. אוסף עבודותיו קרוי "אנתולוגיה של מתמטיקאי" (אולי על משקל ספרו המפורסם של חברו ג.ה. הארדי] התנצלותו של מתמטיקאי).

זכה במדליית קופלי לשנת 1958.

משפטים וטענות מתמטיות על שמו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]