ג'ינג'י (סדרת טלוויזיה, 2015)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ינג'י
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
מבוסס על "ג'ינג'י", מאת גלילה רון־פדר-עמית
סוגה ילדים, דרמה
יוצרים רון אייזיק
חנן פלד
עדי בנימינוב
כותבים חנן פלד
דניאל לפין
בימוי עדי בנימינוב
שחקנים עידו ישראלי גלעד קלטר נעם פרנקו תמר צור נעמה שטרית רודי סעדה טל לוי
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 3
מספר פרקים 75
תוכנית מקור ג'ינג'י (סדרת טלוויזיה)
הפקה
חברת הפקה Sumayoko Ltd
טלית תקשורת
אורך פרק 22–25 דקות
שידור
רשת שידור yesVOD kids
ערוץ ג'וניור (yes)
תקופת שידור בישראל 25 באוקטובר 201526 בדצמבר 2018

ג'ינג'י היא סדרת טלוויזיה ישראלית המבוססת על סדרת ספרים באותו שם מאת גלילה רון־פדר-עמית ועל הספר ה-64 בסדרה שנקרא "איזבלה מכוכב קלבסה" אך עם שינויים מהספר המקורי, ששודרה החל מ-25 באוקטובר 2015 בערוץ ג'וניור של yes[1]. היא נכתבה על ידי חנן פלד ובוימה בידי עדי בנימינוב, והופקה על ידי חברת Sumayoko Ltd וטלית תקשורת. שיר הנושא של הסדרה נכתב ובוצע על ידי אליעד נחום.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איזבלה, רובוט שנראה ומתנהג כמו ילדה רגילה נמלטת ממקס הגאון שיצר אותה וכלא אותה במעבדתו. היא בורחת לביתו של פרופסור ארבל שלא נמצא בבית. מקס שולח את שני עוזריו, שוקו ומוקה, על מנת להחזיר את איזבלה בחזרה למעבדה. ג'ינג'י וחבורתו רואים אותם ומונעים מהם לפרוץ פנימה. איזבלה רואה את ג'ינג'י ועוקבת אחריו למקלט שם הוא נותן לה להסתתר. כשהמקום הופך למסוכן עבורה, איזבלה עוברת לגור בביתו של ג'ינג'י ומצטרפת לחבורה שכוללת גם את מושיק ואת שגית, שיחד פותרים תעלומות בלשיות. הסדרה מבוססת על סיפורים מסדרת הספרים כמו השכן המסתורי (השכן מעליית הגג) ובנוסף ישנה כמובן כמו בספר את השכנה דניאלה הסוכלת ומחטטת את הפעולות של החבורה. בסוף העונה מקס מפטר את שוקו ומוקה וכדי לנקום הם מפשירים את שבתאי הבוס לשעבר של מקס וכיוון שהוא רצה להשמיד את איזבלה מקס הקפיא אותו ל-5 שנים לאחר ששוקו ומוקה שחררו אותו שבתאי מקפיא את כולם חוץ מאיזבלה וחורחה משום שהם רובוטים, איזבלה וחורחה מכווצים את שבתאי ואז שמים אותו במקפיא ואז איזבלה חוזרת אל מקס.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה זו נקראת הספירה לאחור. בעונה הזאת לי מצטרפת לחבורה של ג'ינג'י וג'ינג'י רצה להזמין אותה אבל היא הייתה עסוקה בלהכין הפתעת יום הולדת. מקס ניסה למחוק את זוהר מהזיכרון ולא הצליח, לאחר שהם נפרדו. אמה מדברת אל בראד כדי לשחרר אותו. באמצע אירוע יום ההולדת איזבלה והחבורה ראו את זושה בכל הארצות.

שבתאי אומר לזוהר שזושה אמא שלהם יודעת לדבר צרפתית וכשהיא באה היא אמרה משהו ביפנית. זוהר באה למקס לדבר עם איזבלה ואיזבלה סיפרה לה ומקס הגיע עם קסדת מוחק הזכרונות וכעס שהיא נמצאת פה והצליח למחוק אותה מזיכרון עד שפתאום הוא מחק ומתחיל מחדש להיות עם זוהר. איזבלה מגלה שבראד עומד להשתחרר והיא מגלה את זה לחבורה. ג׳ינג׳י, שגית, לי, איזבלה, שוקו ומוקה פורצים למחסן משטרה כדי להביא את הציוד של זושה אבל המחסן ריק.

החבורה חוץ ממושיק בכלא לאחר שפרצו לתחנת המשטרה, נורית ורפי מגלים על ידי מושיק שאודי בכלא, לאחר ששתחחרו מושיק אוהב את שגית ונותן לה עוגה כמתנה לשחרורה.

אמה מתקשרת לרפי ולנורית ואומרת להם שמצאה דירה בגליל, אך שאודי שומע זאת הוא מסרב וכדי להיות עם מושיק ושגית, וחברתו לי שמגלה זאת מאודי לאחר שגית, אזיבלה מקבלת תחושה ומתעלפת באמצע ההופעה שלה ושל רני. מקס מנסה להעיר את איזבלה ואז בגלל זושה זהותם של איזבלה וחורחה מתחלפים. מקס נאלץ להזמין את זוהר כדי לברר מה זושה עשתה. זוהר שואלת את חורחה (איזבלה) אם היא שלחה סרטונים של הזושות בכל העולם כי זושה אמרה לה ומקס כועס ומעיף את זוהר מבית.

בגלל מה שקרה עם החלפת הזהויות, משהו קורה למערכת של אמה ובראד מנסה להציל אותה ופתאום אמה נכבית, בינתיים, רני נחטף על ידי אמה, איזבלה הופכת לילדה אמיתי וזושה חוזרת לאחר מותה של זושה המזויפת ומספרת לכלום שאמה והיא היו חברות טובות עד שאמה כלאה את זושה בהימלאיה ולכן אמה בנתה את זושה המזויפת כדי שלא יחשדו בה, בסיום העונה דניאלה יולדת את התאומים וזושה מחסלת את אמה בעזרת ג'ינג'י וחבורתו.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12525 באוקטובר 20156 בדצמבר 2015
22524 באוקטובר 201726 בדצמבר 2017
32514 בנובמבר 201826 בדצמבר 2018

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אודי שחר (ג'ינג'י) (עידו ישראלי) - מנהיג החבורה, בעל שיער ג'ינג'י, בעונה הראשונה פתר תעלומות יחד עם חבורתו ובעונה השנייה חוקר על היעלמותו של רפי, שני ועלמה, חבר של לי. בסוף העונה השלישית חבר של שגית.
  • מושיק (נעם פרנק) - אחד מחבריו של ג'ינג'י מהחבורה. בעל ביטחון עצמי נמוך, די פחדן. מאוהב בשגית. רוב הדמויות בסדרה לא זוכרות את שמו ותמיד פונות אליו בשם לא נכון. אוהב לאכול. בסוף העונה השנייה חבר של שגית. בעונה השלישית מאוהב בדנה פישמן.
  • שגית (תמר צור) - חברתו של ג'ינג'י מהחבורה. מאוד חכמה ומומחית במחשבים. מאוהבת בג׳ינג׳י. בסוף העונה השנייה חברה של מושיק. בסוף העונה השלישית חברה של ג'ינג'י.
  • איזבלה (נעמה שטרית) - רובוטית בצורת ילדה אשר ברחה מפרופסור מקס שהמציא אותה, לכן ג'ינג'י וחבריו מגנים עליה. מאוד חכמה ומאוד חזקה. מכילה בתוכה את ה"אלמנט" (רכיב ייחודי שהופך אותה לשונה מכל שאר הרובוטים) שאותו מנסה זושה להשיג. חברה של רני. בעונה השלישית הופכת לילדה אמיתית.
  • לי (עמנואל צדקה) (עונה 2–3 אורחת בעונה 1) - מלכת הכיתה בה לומדים ג'ינג'י, מושיק ושגית. סנובית. אחותו של יובל. מתארחת אצל זושה (Z) במסגרת משימה כיתתית. נוהגת להתאכזר לג'ינג'י, מושיק ושגית בגלל מעמדם החברתי, אך מתקרבת אליהם (ובמיוחד לג'ינג'י) ככל שהם חוברים יחדיו לסיכול מזימתה של זושה. הצטרפה לחבורה בעונה 3. נשלטה על ידי אמה כדי לחסל את ג'ינג'י. בסוף העונה השלישית מבינה שג'ינג'י ושגית הם זוג מושלם, ולכן אומרת לג'ינג'י שיהיה עם שגית.

משפחת שחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רפי שחר (גלעד קלטר) - אבא של ג'ינג'י. רופא. הוכנס לכלא בעונה השנייה בגלל שוד שלא עשה והוחלף בשיבוט רובוטי לאחר שנחטף בעקבות מחקר שפיתח להכנת קיבה ומעיים מלאכותיים. בעונה השלישית הוא ונורית לכאורה מנהלים אורח חיים רוחני בלי טכנולוגיה, מגלה בסוף העונה השלישית שנורית הייתה עם טלפון נייד.
  • נורית שחר (ריקי בליך) - אמא של ג'ינג'י, לא האמינה לאודי שאמר לה שרפי רובוט, בהמשך העונה מגלה את האמת על רפי ומודאגת מהיעדרו. בעונה השלישית היא ורפי לכאורה מנהלים אורח חיים רוחני בלי טכנולוגיה. בסוף העונה השלישית מגלה שרפי היה עם טלפון נייד כל התקופה ההיא.
  • יורם שחר (נמרוד קושמרו) (עונה 1) - אחיו הגדול של ג'ינג'י, שנוהג לריב עם ג'ינג'י. מופיע בעונה הראשונה בלבד מכיוון שבעונה השנייה הוא מתגייס לצבא.

משפחת זילברשטיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דניאלה זילברשטיין (אירית קפלן) - השכנה החשדנית והמעצבנת של משפחת שחר. ראש ועד הבית. שבתאי עובר לגור איתה כאשר הפשירה אותו בשוגג. מאוהבת ומאורסת לשבתאי, ונישאה לו. בעונה השלישית נכנסת להריון. בסוף העונה השלישית ילדה את פיסטוק ובוטן.
  • שבתאי זילברטיין (אורי הוכמן) - הבוס לשעבר של מקס. העסיק את מקס כדי שיבנה לו רובוטים בדמות מנהיגי העולם לצורך השתלטות עולמית. מקס הקפיא אותו במקפיא במשך 5 שנים ושוקו ומוקה הפשירו אותו, אבל לאחר מכן הוא רצה להשמיד את איזבלה. לבסוף חורחה הקטין אותו וכולם הקפיאו אותו שנית. בנה של זושה. הופשר על ידי דניאלה בעונה השנייה, הוחזר לגודלו הטבעי והתארס לדניאלה ונישא לה. למרות תדמיתו המאיימת, שבתאי הוא בחור רגזן וילדותי. בסוף העונה השנייה השלים עם מקס. בעונה השלישית נסחט על ידי זושה כדי לעבוד עם בראד. חטף את רני, אך לאחר מכן בוגד באמה ובראד וניסה לשחרר את רני. נחטף על ידי אמה. בפיצוץ בו זושה המזויפת מתה, הוא נעלם וכשהוא חוזר, הוא נהיה שקוף בעיני כולם ורק מקס יכול לשמוע אותו (כשהוא עם הקסדה שמוחקת זיכרון). בסוף העונה השלישית נולדו לו פיסטוק ובוטן, וכולם חזרו לראות אותו.
  • פיסטוק (???) (עונה 3) - הבן של דניאלה ושבתאי, נכדה של זושה ואחיה התאום של בוטן. נולד בסוף העונה השלישית.
  • בוטן (???) (עונה 3) - הבת של דניאלה ושבתאי, נכדתה של זושה ואחותו התאומה של פיסטוק. נולדה בסוף העונה השלישית.
  • זושה זילברשטיין (טלי אורן) (עונה 2–3) - קשישה המתגוררת בבית האבות "פסטורל", חברה של לי. ידועה גם בתור Z. אמא של שבתאי וזוהר. האנטגוניסטית והרעה הראשית בעונה השנייה. מטרתה של זושה היא ליצור את הרובוט המושלם לצורך השתלטות עולמית. כאשר נשלחת למעצר מתגלה בעורפה פתח לצורך הטענה, המעיד שזושה האמיתית חופשייה, מה שאומר שבעונה השלישית תתגלה התוכנית האמיתית של זושה האמיתית. אימם של זוהר ושבתאי. סוחטת את בנה שבתאי, כיוון שהוא יודע שהיא רובוטית. מתברר שזושה האמיתית נלכדה בהימלאיה לפני 7 שנים על ידי אמה, והיא יצרה רובוט, שנהרגה על ידי בראד משום שניסתה להרוג את אמה, אך זושה האמיתית פתאום חזרה. בנתה את אמה לפני 15 שנה. חיסלה את אמה בסוף העונה השלישית.

דמיות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרופסור מקס (דור צויגנבום) - נסה להחזיר אליו את איזבלה בכל מחיר בעונה הראשונה בניגוד לרצונה. הנבל הראשי של העונה הראשונה. לקראת סוף העונה הראשונה חוזר למוטב ועובר לגור עם איזבלה וחורחה בבניין בו מתגורר ג'ינג'י. מתארס לזוהר, בעונה השלישית הוא וזוהר נפרדים ואז חוזרים להיות ביחד בשנית בסוף העונה.
  • חורחה (אסף פריינטא) - הרובוט המשרת של מקס. נאמן מאוד למקס ומנומס ומרבה להטיף לו מוסר. בסוף העונה השלישית עוזר לחבורה לחסל את אמה.
  • זוהר זילברשטיין (שירה קצנלנבוגן) (עונה 2–3) - מדענית. מושא אהבתו של מקס. בהתחלה מעמידה פנים כי היא מאוהבת במקס על מנת לסייע לזושה, אבל באמת מתאהבת במקס ומתארסת לו ומתחילה לפעול נגד זושה. הבת של זושה ואחותו של שבתאי. בעונה השלישית היא ומקס נפרדים ואחר כך חוזרים.
  • שוקו (רודי סעדה) בעונה 1-2; יובל סגל עונה 3) ומוקה (טל לוי): צמד נכלולי המועסק על ידי מקס בעונה הראשונה כדי להחזיר אליו את איזבלה. אינם חכמים במיוחד. אמני תחפושות. מצטרפים לחבורת ג'ינגי בעונה השנייה. שבתאי מרמה אותם פעמיים. אוהבים מאוד לאכול ויעשו כל דבר בשביל אוכל, נחטפו בעונה השנייה וברחו מהשבי. בעונה השלישית שוקו עשה ניתוח פנים ומצטרף עם מוקה אל המשטרה.
  • בועז אוליאל- (רן אטיאס) עונה 3, שוטר מוצלח שנעלם העלמות מסתורית וחוזר בפרקים האחרונים
  • רני מדר (אסף הרץ) (עונה 2–3) - נגן גיטרה בלהקה. הופך למושא אהבתה של איזבלה לאחר שהופיע בחלומה והתאהב בה גם כן לאחר שנפגשו. לקראת סוף העונה השנייה הוא מגלה כי איזבלה היא רובוטית ונפרד ממנה, אך מבין כי הוא עדיין אוהב אותה וחוזר אליה. בן זוגה של איזבלה. נחטף על ידי אמה אך שוחרר לאחר מכן על ידי שבתאי.
  • דנה פישמן (עדי ביטי) (עונה 3) - מלכת הכיתה החדשה של הכיתה. שונאת את ג'ינג'י, מתנכלת לחבורה, היא זמרת. גרה בבניין של בראד. רוצה לעשות קליפ עם רני.
  • שני (תם רבר) ועלמה (שירה פריימן (עונה 2, אורחות בעונה 3) - חברותיה הטובות ביותר של לי, משמשות בתור "הסגניות" שלה. במהלך העונה השנייה, נחטפות ומוחלפות בשיבוטים רובוטיים, מרבות לדבר בשפת "אימוג'י". בעונה השלישית ה"סגניות" של דנה.
  • עמי השוטר (איתמר שקד) (אורח בעונה 1 ,עונה 2–3) - שוטר תמהוני העובד בתחנת המשטרה. מסייע לג'ינג'י ולחבורתו במהלך העונה השנייה נגד מזימתה של זושה. בעונה השלישית הוא מפקד המשטרה.
  • יובל (יהונתן בץ) (אורח בעונות 2–3) - אחיה הקטן והמעצבן של לי.

הרעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אמה (קול: יעל לבנטל) (עונה 3): אישה שהיא בעצם תוכנת מחשב מסתורית. הנבלית של העונה השלישית. גרמה לזה שבראד יקבל חנינה. הבוסית של בראד, חטפה את רני. בנתה אותה זושה לפני 15 שנה, והיא וזושה היו חברות, אבל לפני 7 שנים היא התחילה להרגיש דחף לעוד עוצמה וכוח, השתלטה על המוח של זושה והביאה אותו להימלאיה וזושה נכנסה לתרדמת במשך 7 שנים, אך כאשר הזושה הרובוטית נהרגה, זושה חזרה. גרמה למבול שעשה סדר ובלגן בעולם, כדי שהמין האנושי יושמד. חוסלה על ידי זושה בסוף העונה השלישית ותוכניתה השתבשה.
  • בראד פיטמן (אורן יאדגר) (עונה 2–3) - העוזר של זושה. טיפש. בעונה השלישית נכנס למאסר של 7 שנים ומישהי ששמה אמה משחררת אותו. מאוהב באמה. העוזר של אמה. לא יודע להילחם. נרמז שבסוף העונה השלישית נתפס לאחר שהעולם חזר לקדמותו.

דמויות אורחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סבא שאול (רוברט הניג) - סבו של ג'ינג'י, טכנופוב. איזבלה נשלטה על ידי מקס וזה גרם לו להתעלף.
  • מתוקה (רבקה גור): אישה זקנה אשר מצאה את המחשב של יורם בפח, יורם עזר לה למצוא את המשקפים כדי להוכיח שאיזבלה היא לא הנכדה שלה.
  • שהואר (שמעון מימרן) - שכן מסתורי אשר ג'ינג'י וחבריו גילו שהוא צילם בעבירה חמורה תמונות של חיילים מהצבא ולכן הוא נשלח לכלא.

בעונה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • חיים שלוצבום הזקן (אלברט כהן) - אחד מתוך שלושה אנשים העונים לשם חיים שלוצבום אותם ג'ינג'י וחבריו מנסים לאתר. זהו אינו חיים שלוצבום אותו החבורה מחפשת. עוסק בקוסמות.
  • חיים שלוצבום הילד (אדם לפין) - אחד מתוך שלושה אנשים העונים לשם חיים שלוצבום אותם ג'ינג'י וחבריו מנסים לאתר. זהו אינו חיים שלוצבום אותו החבורה מחפשת. ילד הנלעג בקרב חבריו בגלל שמו.
  • חיים שלוצבום המתכנת (ערן בן זאב) - אחד מתוך שלושה אנשים העונים לשם חיים שלוצבום אותם ג'ינג'י וחבריו מנסים לאתר. זהו חיים שלוצבום אותו החבורה מחפשת. טכנאי זקן ורגזן שפיתח את השבב הנקרא על שמו המעניק בינה מלאכותית לרובוטים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כתבי אייס, כוכב ילדותנו ג'ינג'י חוזר בסדרה חדשה ב-yes, באתר אייס, 20 באוקטובר 2015