יובל סגל (1980)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יובל סגל
לידה 6 בדצמבר 1980 (בן 43)
כ"ח בכסלו ה'תשמ"א
ישראלישראל תל אביב-יפו, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1986
מקום לימודים בית צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יובל סגל (נולד ב-6 בדצמבר 1980, כ"ח בכסלו ה'תשמ"א) הוא שחקן, מדבב ותסריטאי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגל נולד בתל אביב.

בנעוריו למד בבית הספר לאמנויות תל אביב במגמת תיאטרון.

בוגר תיכון אלון ברמת השרון, במגמת קולנוע.

שירת בצה"ל בתפקיד צלם צבאי בחיל החינוך והנוער, שם הכיר את אילן רוזנפלד, עודד פז וקובי פרג', שלצידם שיחק מאוחר יותר בסדרה "הפיג'מות".

בהמשך למד בבית הספר למשחק "New Actors Workshop" בניו יורק, אצל מורים נודעים כגון מייק ניקולס, ג'ורג' מוריסון ופול סילז.

קריירה טלוויזיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגל החל את דרכו ב"רחוב סומסום" בגיל שש. בשנת 1991 השתתף בסדרה "יום יומן" שהועלתה בערוץ 2 הניסיוני, המגוללת את עלילותיו של צ'סטר צ'יטה וחברתו חגית. בהמשך הופיע בתפקידי אורח בסדרות "מה שנקרא", "קריאת כיוון" ובשנת 1995 בסדרת הדרמה "סיטון". ב-1999 השתתף בסרט הטלוויזיה "זמן אוויר" בבימויו של יצחק צפל ישורון.

ב-2004 ובשנים 20062015 השתתף בסדרה "הפיג'מות", לה גם כתב סגל משנת 2003. בשנת 2007 השתתף בסדרה "קפה קר-סול" ובאותה שנה השתתף בסדרה "העיר שלנו".

בשנת 2009 השתתף בתוכנית "הטבח המתוסבך" לצד עודד פז.

בשנת 2012 השתתף בסדרה "קאמבק" בערוץ קומדי סנטרל ו"תעלומות מהאגדות" בערוץ לוגי.

החל משנת 2014, השתתף בסדרה "החפרנים". בנוסף, השתתף בעונה השנייה של הסדרה "שנות ה-80". שימש כתסריטאי בסדרות "משפחה שולטת" ו"סברי מרנן".

בשנת 2015 כיכב בסדרה "מיכל הקטנה והמפלצות" ששודרה בערוץ הופ!, לצידה של מיכל ויצמן.

בשנת 2016 שיחק בסדרה "דן ומוזלי", וכן בסדרה "הקלמרים".

בשנת 2017 כיכב בתוכנית "לילה הופ" ששודרה בערוץ הופ!. באותה שנה הגיש בתוכנית "אבודים בריבוע" של החינוכית.

ב-2018 שיחק תפקיד משנה ב"אחותי קפצה כיתה" בערוץ KidZ, ובסדרת הדרמה "להעיר את הדב". בערוץ הופ, השתתף סגל באותה שנה בספין אוף של "מיכל הקטנה והמפלצות", "מיכל הקטנה והמפלצות - זמן לזוז".

ב-2019 שיחק תפקיד כפול בסדרה "בצפר" בתפקיד המורה גלית צור, ובתפקיד אב הבית אריה.

באפריל 2021 שיחק בסדרת הטלוויזיה "בני אור".

החל מ-2022 משתתף בסדרה "כראמל" בתפקיד ספ. בנוסף, שיחק בעונה השלישית של "פלמ״ח" בתור גוראן, חבר ועדת אונסקו"פ.

"הפיג'מות"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן שירותו בצה"ל כצלם צבאי, פגש סגל את אילן רוזנפלד, קובי פרג' ועודד פז, לצידם שירת בענף תרבות בחיל החינוך והנוער. השלישייה, שכיכבה בהצגה "מה קרה מלחמה" במהלך שירותם הצבאי, הזמינה את סגל לכתוב איתם מערכונים קצרים למטרה לא ברורה. חברת "טדי יזמות והפקות" הציעה לשלישייה להעלות את מופע הבמה של "מה קרה מלחמה" בסקטור האזרחי, וכעבור זמן מה הוצע להם לכתוב ולהופיע תוכנית לערוץ הילדים, "הפיג'מות", בבימוי רובי דואניאס ויואב צפיר.

בעונה השנייה החל סגל לכתוב לתוכנית כתסריטאי. בנוסף הופיע בתפקיד אורח של נתן קופרמן, בן דודו הדי ג'יי והבכיין של אילן, אשר הגיע מבאר שבע לעיר הגדולה תל אביב. התפקיד, אשר נכתב במקור על ידי סגל ואלעד קוריש, נועד להיות תפקיד אורח החוזר בשלושה פרקים עוקבים, אך בעונה הרביעית החל סגל לככב בו באופן קבוע. בעונה החמישית הוא הופיע בפרק הראשון ובעונה השישית חזר להופיע באופן קבוע. מאז שודרו גם העונות השביעית, השמינית והתשיעית.

בשנת 20092010 עבד יחד עם רובי דואניאס על סדרה חדשה, ספין אוף לפיג'מות בשם "מנדלבאום בלש פרטי".

תסריטאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שירותו הצבאי עסק סגל גם בכתיבת תסריטים ובבימוי. כשהשתחרר התחיל לעבוד כתסריטאי בסדרה "הפיג'מות" (עונות 2–9), ומשם המשיך לסדרות "אליפים", "דאוס", "הנפילים", "מנדלבאום בלש פרטי", "משפחה שולטת" ו"סברי מרנן" בעונה השלישית ובעונה הראשונה והשנייה של קומדיית הנוער "אחותי קפצה כיתה". בספטמבר 2019 יצר את הסדרה אח שלי רוח בהשתתפות קווין רובין ולי בירן סדרת יוטיוב.

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2012 הצטרף יובל לתיאטרון הקאמרי. מאז השתתף בהצגות:

ניסיונו של סגל כשחקן תיאטרון החל בתיאטרון בית ליסין במחזות: "הבית של מרווין" מאת סקוט מק'פירסון בבימויו של איציק ויינגרטן; "שיחות עם אבי" מאת הארב גארדנר (בשיתוף עם תיאטרון חיפה) בבימויו של היי קיילוס; ו-"מכתב לנועה" מאת גורן אגמון, בבימויו של ויינגרטן.

בתיאטרון הילדים והנוער שיחק בהצגות: "אגדה על קערה ומצקת" מאת חיים אידיסיס בבימויה של צביה הוברמן; וב"סיפורי איתמר ורותי גם" מאת יאקי מחרז ובבימויו של ישראל גוריון.

בילדותו השתתף סגל בהצגות בבית הספר למשחק "בית צבי" בתפקידים של ילדים ונערים. בין השאר שיחק ב"עושה הנפלאות", "ריצ'רד השלישי", "בית המלאכה", "איולף הקטן" ועוד.

בניו יורק שיחק בהצגות: "רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים" מאת טום סטופארד, "מאכינל" מאת סופי טרדוול, "Nights before" מאת קירבי מיטשל ו-"Stories of love and liberation", המבוסס על סיפורים של טרי ג'ונס.

ב-2014 כתב סגל עבור "ברלינר הפקות" ותיאטרון "צוותא" את הצגת הילדים "ילד פלא", המבוססת על שיריו של קובי אושרת. ההצגה, בבימויו של עודד פז, עלתה בקיץ 2014 על במות הארץ.

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגל החל לדבב בסרטים בגיל צעיר בסרט "רובין הוד" של חברת וולט דיסני בו דיבב את הארנב הקטן "נב-נב", והמשיך לדבב אצל שפרירה זכאי לאורך שנות ה-90 בסרטים כגון "פיטר פן" ו"צעצוע של סיפור" ובסדרות "רופרט הדוב", "דנבר הדינוזאור האחרון", "1001 אמריקות" ועוד. בהמשך עזב את אולפנה של זכאי והחל לעבוד במרוצת השנים עם אולפני דיבוב נוספים.

בנוסף תרם את קולו לסדרות רבות, בהן "רגולר שואו" בתפקיד בנסון, "צבי הנינג'ה – הדור החדש" בתפקיד דונטלו, "מייטי מקס" בתפקיד מייטי מקס,"כפפת המשאלות" בתפקיד ניק מקלארי, "המומינים" בתפקיד מומין, "סאקורה לוכדת הקלפים" בתפקיד קרו, "הטיטאנים" בתפקיד רובין, "טוקיו מיו מיו" בתפקיד קייצ'רו, "בת הים הקטנה" בתפקיד פלאונדר, "חנות קטנה ומטריפה" בתפקיד סימור, "נאדי" בתפקיד נאדי, "שאמן קינג" בתפקיד מורטי, "בייבליידס" בתפקיד קאי, ו"נארוטו" בתפקיד רוק לי. כן דיבב כדמויות משניות בסדרות נוספות: "דרגון בול זי", "ג'וניפר לי", "ין יאנג יו", "טאק וכוח הג'וג'ו", "בובספוג מכנסמרובע", "רובוטריקים", "פאוור ריינג'רס", "דיג'ימון", "סיילור מון" (החל מהעונה ה-3), מונסונו, "דני פנטום", כלב חשאי", גרוויטי פולס", "התפוז המעצבן" בתור התפוז, "מקס סטיל", "הנוקמים" בתור לוקי, "סאנג׳י וקרייג" בתור סאנג׳י, "אי-שרדות אולסטארס" ו"אי-שרדות הנקמה של האי" בתור מייק ועוד. סגל גם תרם את קולו לסרטים "משפחת סימפסון - הסרט", "מעבר ליער", "עידן הקרח 2", "תפוס ת'כריש", "חלום ליל קיץ", "מכוניות 3" בתפקיד ספידי מקווין (החליף את עפר שכטר), ולסרטים "החבובות" ו"החבובות - מבוקשות" בתפקיד מיס פיגי ופוזי הדוב. סגל גם מביים ומתרגם דיבוב. בין הסדרות והסרטים שתרגם: "בובספוג מכנסמרובע", "משפחת סימפסון - הסרט", "חברים על הכוונת", "חוות הקסמים", "צעצוע של סיפור 3", "מפלצת בפריז", "החבובות" וברדלי היען ב"קומבה" ואת ג'אפר באלאדין.

בשנת 2014 דיבב את דמותו של הדג בתוכנית הטלוויזיה "עולם הבובות הקסום של גלי" בטלוויזיה החינוכית.

בשנת 2017 הגיש את פרקי התסכית "תנינה", שכתבה נורית זרחי עבור הטלוויזיה החינוכית.

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנעוריו, בשנת 1998, שיחק בסרט "באזז" המבוסס על רצח נהג המונית דרק רוט. בשנת 2004 שיחק בסרט "אור" בבימויה של קרן ידעיה. בשנת 2017 הצטלם לסרט "מועדון החנונים - הסרט" המבוסס על סדרה באותו שם, ושיחק לצד יואב רוטמן, שירן סנדל ורוני הדר. בשנת 2022 שיחק בסרט "חומוס FULL טריילר" לצד מיכאל מושונוב, רונן דוידוב ועוד.

סרטוני רשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנת 2021 הופיע במספר סרטוני מדע של מכון דוידסון[1]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגל הוא בנו של השחקן יוסי סגל ואחיינו של השחקן שמוליק סגל. בת דודתו היא השחקנית אליאנה תדהר.

סגל נשוי לשחקנית והזמרת ירדן לויתן ואב לבת שנולדה בשנת 2021.

מתגורר ביהוד-מונוסון.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדות תוצאה
2022 פרסי הטלוויזיה לילדים ולנוער השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה כראמל זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ למה אנחנו מבשלים?, נבדק ב-2024-02-03
הקודם:
2021: אברהם ארנסון, פלמ"ח
פרס הטלוויזיה לילדים ולנוער – השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה
2022: יובל סגל, כראמל
הבא:
יפורסם בהמשך