גרנד פרי לאס וגאס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה עוסק באירוע שצפוי להתרחש ב־18 בנובמבר 2023
פרטים המופיעים בו עשויים להשתנות.
ערך זה עוסק באירוע שצפוי להתרחש ב־18 בנובמבר 2023
פרטים המופיעים בו עשויים להשתנות.
גרנד פרי לאס וגאס
מתווה המסלול
מתווה המסלול
ענף פורמולה 1
תאריך ייסוד 2023
עיר מארחת ארצות הבריתארצות הברית לאס וגאס, נבדה, ארצות הברית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרנד פרי לאס וגאס הוא מרוץ גרנד פרי שנתי בארצות הברית המתקיים כחלק ממרוצי אליפות הפורמולה 1 החל מעונת 2023. המרוץ מתקיים במסלול רחוב שיעבור בחלקו הגדול בסטריפ של לאס וגאס.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרנד פרי לאס וגאס הוא מרוץ הגרנד פרי הראשון של אליפות הפורמולה 1 מאז גרנד פרי סיזרס פאלאס שהתקיים בעיר בשנת 1982. קיומו של הגרנד פרי הוכרז במהלך חודש מרץ 2022. המרוץ נערך כמרוץ לילה במסלול רחוב שחלקו עבר בסטריפ של לאס וגאס. בניגוד לכל שאר המרוצים באליפות, הגרנד פרי של לאס וגאס מתקיים בשבת ולא ביום ראשון[1]. במרוץ הגרנד פרי הראשון, שנערך ב-18 בנובמבר 2023, זכה מקס ורסטאפן מקבוצת רד בול רייסינג.

המסלול[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסלול באורך 6.201 קילומטרים (3.853 מיל) ק"מ כולל 17 פניות וכולל ישורת באורך 1.9 ק"מ. המסלול בנוי נגד כיוון השעון. נקודת הזינוק נתנתה באזור ששימש כמגרש חנייה נטוש. האזור שופץ ונבנו בו גם הפאדוק שמשמש את הקבוצות ואזורי הטיפול. הפנייה הראשונה היא פניית הירפיין, אחרי המסלול נוטה מעט שמאלה עד לפנייה ימנית מהירה ממנה הוא מתחבר לכבישי העיר. המסלול ממשיך 800 מטר במורד רחוב קובל ומגיע לפנייה ימנית של 90 מעלות, לאחריה ישנה פנייה ארוכה שמאלה. רצף פניות שמאל-ימין-שמאל מגיע לשדרות סאנדס. לאורך הרחוב ישנן 2 פניות מהירות לפני שמגיעים לפנייה איטית שמובילה לשדרות לאס וגאס, האזור המוכר בשם "הסטריפ". ישורת של 1.9 ק"מ מתסיימת בשתי פניות איטיות שמובילות לישורת נוספת של 800 מטרים בשדרות הרמון. פנייה מהירה שמאלה מביאה להשלמת המסלול ולחצייה של קו הסיום[2].

מנצחים לפי שנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה נהג קבוצה
2023 הולנדהולנד מקס ורסטאפן רד בול

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Las Vegas to host Formula 1 night race from 2023, Formula1.com, 31 March 2022
  2. ^ Las Vegas Strip Street Circuit, racingcircuits.info