דייוויד המינגס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייוויד המינגס
David Hemmings
דייוויד המינגס, 1976
דייוויד המינגס, 1976
לידה 18 בנובמבר 1941
גילדפורד, אנגליה
פטירה 3 בדצמבר 2003 (בגיל 62)
בוקרשט, רומניה
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1954 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • Glyn School
  • בית הספר אליין עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Gayle Hunnicutt (19681975) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Nolan Hemmings עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 6 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייוויד לזלי אדוארד המינגסאנגלית: David Leslie Edward Hemmings;‏ 18 בנובמבר 1941 - 3 בדצמבר 2003) היה שחקן קולנוע, במאי ומפיק בקולנוע ובטלוויזיה. באמצע שנות ה-60 בלט המינגס כחלק מדור צעיר של שחקנים בריטים כטרנס סטמפ, אוליבר ריד או אלברט פיני. בתקופה זו שיחק בתפקידו הזכור ביותר כצלם תומאס בסרט "יצרים" בבימויו של מיכלאנג'לו אנטוניוני (1966). לאחר מכן התרכז במיוחד בבימוי והפקת סדרות פעולה בטלוויזיה האמריקאית. המינגס חזר אל האקרנים כשחקן משנה, הניכר בגבותיו העבותות וקולו הייחודי, בתחילת שנות ה-2000 בסרטים כ"גלדיאטור" (2000) ו"ג'נטלמנים מובחרים" (2003). ב-2003 מת לפתע, בגיל 62, כאשר היה בצילומי סרט ברומניה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המינגס נולד בעיר גילדפורד באנגליה, וכבר מצעירותו גילה יכולת בהופעה על הבמה, עזב את בית הוריו כנער, וגר בגפו בלונדון. בעודו נער החל להופיע כזמר סופרנו בלהקת אופרה שהציגה מיצירותיו של המלחין בנג'מין בריטן. בריטן חיבב את הנער, וכתב עבורו במיוחד את התפקיד של "מיילס" באופרה "טבעת החנק". כאשר התבגר, החל המינגס בקריירה קולנועית. בשנת 1954 הופיע בסרטו הראשון, ושיחק במספר עשרות סרטים לאחר מכן, בעיקר בתפקידים זעירים, אך רק בשנת 1966 הפך לכוכב קולנוע כאשר הופיע בתפקיד "תומאס" בסרטו של מיכלאנג'לו אנטוניוני "יצרים". אנטוניוני חיפש לתפקיד דמות רעננה ופנים לא מוכרות, ואהב את משחקו של המינגס ששיחק באותו זמן בתיאטרון קטן בלונדון. תפקיד זה, של צלם אופנה המגלה בהגדלות של תמונות שצילם כי מבלי ידיעתו היה עד לרצח, הקנה לו תהילה ופרסום בינלאומי. הסרט תיעד את חיי התרבות והבילוי ב"לונדון העליזה" של שנות ה-60, והמינגס היה לאחד מהסמלים החזותיים של תקופה זו. בשנים אלו היה מעורב אף בתעשיית המוזיקה, ובשנת 1967 הוציא סינגל בשם "Back Street Mirror" ותקליט בשם "David Hemmings Happens" בו ניגנו לצידו כמה מחברי להקת הבירדס.

בשנים הבאות שיחק במספר הפקות ידועות של במאים בינלאומיים. במיוחד זכורים תפקידיו כ"קפטיין נולן" בסרט "הסתערות חיל הפרשים" (1968), ג'אגרנאוט (1974) ו"ברברלה" סרט המדע בדיוני הארוטי של רוז'ה ואדים בכיכוב ג'יין פונדה, שם שיחק דמות בשם "דילדנו". כן זכורה הופעתו בסרט הג'אלו של דאריו ארג'נטו "Profondo Rosso" ‏(1975).

בשנת 1972 ניסה לראשונה את ידו בבימוי בסרט הקולנוע "Running Scared". בשנת 1973 זכה הסרט "ה-14" בבימויו בפרס דב הכסף בפסטיבל ברלין. בשנת 1978 ביים את סרטו הידוע ביותר - "רק ג'יגולו" (Schöner Gigolo, armer Gigolo) הפקה גרמנית בה כיכב דייוויד בואי לצד מרלן דיטריך (שהיה זה סרטה האחרון). הסרט נכשל באופן ביקורתי וקופתי, אך המינגס מצא כי הוא חפץ בקריירת בימוי והפקה. בשנים שלאחר "רק ג'יגולו" הקטין את פעילותו בקולנוע, עבר ללוס אנג'לס והתרכז בבימוי והפקה של סדרות טלוויזיה, בהן סדרות מהמובילות והפופולריות ביותר בתקופתן, וכן בהופעה בתפקידי אורח קטנים בסדרות שביים, ובסדרות אחרות. בין הסדרות הידועות בהן לקח חלק כבמאי "זאב מעופף", "מגנום, בלש פרטי", "טריגון", "צוות לעניין", "רצח במשיכת קולמוס", "רייבן" ו"זינוק לאתמול". מסוף שנות ה-90 עזב את הבימוי וההפקה לטובת התרכזות בקריירה כשחקן קולנוע. בשנת 2000 שיחק בתפקיד קטן אך בולט בסרט "גלדיאטור", ולאחר מכן המשיך במשחק בתפקידי משנה בסרטים כסרטו של מרטין סקורסזה "כנופיות ניו יורק" (2002) וסרט ההרפתקאות בכיכובו של שון קונרי, "ג'נטלמנים מובחרים" (2003), עד מותו בשנת 2003 בעת שצילם סרט ברומניה.

המינגס היה נשוי ארבע פעמים, והיה אב לשישה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייוויד המינגס בוויקישיתוף