דייל סטרונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייל סטרונג
Dale Strong
דיוקן רשמי של סטרונג, דצמבר 2022
דיוקן רשמי של סטרונג, דצמבר 2022
דיוקן רשמי של סטרונג, דצמבר 2022
לידה 8 במאי 1970 (בן 53)
מונרוביה, אלבמה, ארצות הברית
שם מלא דייל ויטני סטרונג
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת את'נס סטייט
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס החמישי של אלבמה
3 בינואר 2023 – מכהן
(שנה ו־14 שבועות)

דייל ויטני סטרונגאנגלית: Dale Whitney Strong; נולד ב-8 במאי 1970) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס החמישי של מדינת אלבמה. סטרונג, חבר המפלגה הרפובליקנית, מייצג מחוז החולש על רוב שטחיה הצפוניים של אלבמה, בהם שוכנת העיר האנטסוויל. בשנים 2012–2023 היה יושב ראש מועצת מחוז מדיסון, בנוסף לשירותו במועצה כחבר מן המניין מאז 1996.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרונג נולד במונרוביה שבאלבמה, ובשנת 1988 השלים את לימודיו התיכוניים בתיכון ספרקמן. הוא בנם של הוראס נ. סטרונג, חבר מייסד במחלקת ההצלה של מונרוביה, וג'ודי ווהן סטרונג. הוא החל את שירותו כלוחם אש מתנדב כבר בגיל 13. סטרונג קיבל תואר ראשון במנהל עסקים מאוניברסיטת את'נס סטייט ורישיון טכנאי רפואת חירום מאוניברסיטת אלבמה בהאנטסוויל. בטרם כניסתו לפוליטיקה, עבד סטרונג כיחצ"ן עבור "First Alabama Bank" וכנציג מכירות עבור החברה "Solvay S.A". הוא גם שימש כמגיב ראשוני ומוקדן בשלוחת 911 בשירותי רפואת החירום של האנטסוויל[1]. בשנת 1989 הוענקה לו "מדליית הגבורה לקצין בטיחות ציבורי" על שירותו בסופת טורנדו בכביש נמל התעופה של האנטסוויל[2].

סטרונג נבחר לראשונה למועצת מחוז מדיסון בשנת 1996. באותה עת הוא היה נבחר הציבור הרפובליקני הצעיר ביותר באלבמה. סטרונג ייצג במועצה את מחוז הבחירה הרביעי, כולל חלקים מהעיר הארוורסט ועיר הולדתו מונרוביה. במהלך כהונתו במועצה הוסיף להתנדב כלוחם אש. בשנת 2011 עבד על פיתוח מערכת התרעה מוקדמת לסופות טורנדו וסייע בתיאום תגובת המחוז לגל סופות הטורנדו בארצות הברית כולל מאמצים להבטחת מזון וצדקה. ב-14 בנובמבר 2012 החל את כהונתו כיושב ראש המועצה. במהלך כהונתו כיו"ר המועצה, התמקד סטרונג בשיפור הפיתוח הפיננסי באזור[3]. בשנת 2018, אתר החדשות "Yellowhammer News" מנה אותו בין שלושת האנשים המשפיעים ביותר בצפון אלבמה בנימוק עבודתו ל"ייעול ממשלתי" ומיזמי תשתית במחוז מדיסון[4]. במהלך כהונתו היה גם מעורב גם בגיוס סוכנויות פדרליות לעבודה במחנה הצבאי ארסנל רדסטון השוכן במחוז, בהן נאס"א וה-FBI[5].

במרץ 2021 הכריז סטרונג על התמודדותו למועמדות המפלגה הרפובליקנית בבחירות 2022 לבית הנבחרים הארצי במחוז הקונגרס החמישי של אלבמה. נציג המחוז המכהן, מו ברוקס, פרש מבית הנבחרים כדי להתמודד לסנאט. סטרונג היה המתמודד הראשון שהכריז על מועמדותו במחוז הקונגרס החמישי, הכולל את מחוז מדיסון. הוא גרס שהוא רוצה "להמשיך במאבק שהחל דונלד טראמפ". לפי האתר "AL.com," מועמדותו נצפתה כבר בידי מומחים פוליטיים בצפון אלבמה, שראו בו זה מכבר מועמד פוטנציאלי לתפקיד פדרלי. יריבו העיקרי בפריימריז הרפובליקני היה קייסי ורדינסקי, לשעבר עוזר מזכיר הצבא של ארצות הברית לענייני כוח אדם ומילואים. סטרונג הוביל משמעותית על ורדינסקי ואחרים בבחירות המקדימות מבחינת גיוס כספים, וחצה את רף מיליון הדולר באפריל 2022[6].

לאחר מאבק מר בין ורדינסקי לסטרונג, שנגרר לסיבוב שני בבחירות המקדימות, ניצח סטרונג ונבחר למועמד המפלגה הרפובליקנית. בבחירות הכלליות גבר על מועמדת המפלגה הדמוקרטית קת'י וורנר-סטנטון, והושבע לתפקידו עם התכנסות הקונגרס ה-118 של ארצות הברית בראשית ינואר 2023. הוא חבר בוועדת המדע, הטכנולוגיה והחלל, בוועדת ביטחון המולדת ובוועדת הכוחות המזוינים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייל סטרונג בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של דייל סטרונג בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ג'ויס אנדרסןו-מייפל, Two North Alabama leaders, Tommy Battle and Dale Strong to speak at UAH spring commencement, באתר אוניברסיטת אלבמה בהאנטסוויל, 23 באפריל 2019 (באנגלית)
  2. ^ ברנדון מוזלי, Dale Strong takes Fifth Congressional District fundraising lead, באתר 1819 News‏, 21 באפריל 2022 (באנגלית)
  3. ^ דילן סמית', Strong elected to Congress for state’s Fifth District, באתר Yellowhammer News‏, 8 בנובמבר 2022 (באנגלית)
  4. ^ מאמר מערכת, 2018 POWER & INFLUENCE: 14 powerful and influential leaders in their regions, באתר Yellowhammer News‏, 12 באוקטובר 2018 (באנגלית)
  5. ^ ריי גארנר, Brainpower: Advanced workforce will play key role in FBI’s success in North Alabama, באתר Yellowhammer News‏, 5 באפריל 2021 (באנגלית)
  6. ^ פול גאטיס, Loan lifts Dale Strong past $1 million in north Alabama congressional bid, באתר Al.com‏, 18 במאי 2022 (באנגלית)